YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

Kiva kun olette saaneet ovistestiin viivoja. Mulle ei vaan viivaa ilmesty. Pari päivää oli ihan hailua viivaa mutta tänään ei mitään :( Mä taidan olla maho :/ Täytyy viel pari päivää tikuttaa sit saa olla ovikset tulematta mun puolesta. :headwall:

Babolle myös peukuttelen. Toivotaan, että "tuplat" löytäis mieluisat paikat ja tarrais kiinni tosi lujaa.
 
pyrstötähti
höpö höpö vielä mitä jos on ihan hailuja viivoja niin voi olla sitten lähes näkymätönkin sen jälkeen. Tikuttelet nyt muutaman päivän nimittäin sieltä se vielä tärähtää ja olis ehkä hyvä jos sulla ois tommonen samanlainen ku pikkumyynkin kuvassa vielä varmistamassa eli kun saat selkeemmän viivan siihen tikkutestiin (on nimittäin paljon halvempia) niin voit varmistaa sen tuolla supermittarilla sitten. Älä lannistu ovulaatio voi olla joillakin aikas myöhäänkin ja muutaman päivänäkin sitten näkyä (mulla ainaski on kun varmaan pitää olla tällä ikää jo melkoinen määrä sitä hormonia kun yrittää irrottaa munasolun) kaikki on niin älyttömän yksilöllistä ja välissä on kiertoja jolloinka ovulaatiota ei tapahdu niitä on kaikilla ja voi niitä olla muutama peräkkäinkin mutta sitten taas natsaa. Kyllä se varmasti sieltä vielä löytyy kun porukalla etsimme, eikö vaan :hug:
 
Onpa "ihanaa" kuulla, että muillakin ajatukset aaltoilee. :hug:
Minullakin välillä ajatus siitä, että se vauva todella tulisi, tuntuukin ahdistavalta. Mutta koska kuitenkin sitä jostain syystä yrittää ja yrittää, niin olen jättänyt nuo välillä tulevat tuntemukset omaan arvoonsa.
Joskus jostain unitulkinnoista olen lukenut, että vauvat unessa eivät tarkoita konkreettisesti vauvoja, vaan unenäkijän sisintä, herkkää puolta. Ehkä uni kertookin siitä, ettet muista hoitaa itseäsi henkisesti??

Mulla ei ole mikään erityisen hyvä olo. :eek: Kyllähän tuollainen yhtäkkinen hormonihumaus väkisinkin tuntuu. Ei tää ainakaan vielä mitään kovin kauheaa ole, mutta vähän sellainen etova ja utuinen olo. Toivottavasti ei tästä enää pahene...
Jos mä nyt näitä yleensä pystyn syömään, en silti odota tästä eka kierrosta vielä oikeastaan mitään, kun kroppa on vielä jotenkin sekaisin. Toinen kierros on sitten sellainen, jossa voisi asioita tapahtua oikein. Näin se on ollut silloinkin kun olen käyttänyt pelkkää progesteronia. Mutta katsellaan, kuunnellaan kevättä... :LOL:
 
Pyrstis: Joo , tää muniminen tän ikäsenä alkaa jo hiukka olla vaikeeta. Olen kyl ajatellut tuota super/hyper ovismittaria, mutta en oo raaskinut ostaa. No, eiköhän sekin vielä mun arsenaalista löytyne...enemmin tai myöhemmin :LOL: Kiitoksia lohdutuksista :) taidan olla vaan malttamaton.
 
pyrstötähti
hormonien armoilla kai tässä eletään ja varmasti en kyllä ehdikään itseäni hoitaa kuten varmaan ei moni muukaan meistä. Ja tietysti on tylsää kun ei voi oikein kenenkään kanssa jutella asiasta,vain yksi ystäväni tietää tosiaan tästä yrittämisestä ja olen vähän loukkaantunut kun ei hän semmin koommin ole edes muistanut kysyä mitä tälle asialle kuuluu kun hän sentään on ainut jolle olen asian kertonut, mutta onneksi on tämä meidän oma rapistelu-kanavamme olemassa. Kotona pitää olla niin älyttömän varuillaan ettei lapset näe rapisevia roskiksissa ja ties missä kertoile,ei ois kiva ens pyhän valmistujaiskekkereissä jos nuoriso kailottais että meijämpä äiti tekee koko ajan vauvatestejä, :LOL: Mutta lapselliselle vielä että jos on utuinen ja outo olo niin sehän on hyvä merkki että estrogeeni tehoaa ja sehän on hyvä että se pitäisi limakalvon mukavan möyheänä tulevia muita hoitoja varten joihin toivottavasti kuitenkin päätät ryhtyä :heart:
 
pyrstötähti
lueskelin leikkauskertomustani ja kyllä mua harmittaa kun en jättänyt doktorilleni mun digikameraa ja pyytänyt ottamaan oikein lähikuvan miltä näyttää kertomuksen mukaiset "normaalisti toimivat munasarjat" ois kyllä jännittävä nähdä millainen oikein on tuo vauvatehdas livenä,sentään kuitenkin on niihin joku "copyright" kun mukana kulkevat :p
 
Minäpä olen haaveillut jo pitkään omasta kotiultrauslaitteesta. B)
Ei tarvitsisi arpoa ja arvailla, että mitä siellä oikein tapahtuu ja tutkailla joka nipistelyä ja jomotusta. Sen kun katsoisi ultralla mikä siellä on tilanne... :LOL:
 
Päivää tänne!!

Te ootte kyllä sitä huumori-porukkaa =) Näinhän se pitää olla myös!! Kyllä mullakin noi mielialat vaihtelee.....Välillä tuntuu et miks ihmeessä mä tämmöstä edes yritän...et haluuks mä tosiaan sitä vauvaa....Välillä en haluu et mieheni on lähellä edes,ei saa pussata edes...seksistä puhumattakaa..Mä kun ennen rakastin seksiä...ei vaa enää :ashamed: Mutta olen kyllä ollut semmonen hormooni-hirviö kanss monta kuukautta et ei kai ihme..Sitt vielä äiti kuoli maaliskuussa,me oltiin tosi läheisiä... Ja tupakat kun jätin niin olin kyllä aikasen hirviö....
Mutta elävinä ja naimisiissa vielä ja kaksosia masussa jos vaan tarrais kii,edes toinen niist...
 
pyrstötähti
kyllä ne sinne tarraa nyt kiinni ja toivotaan ettei niille tule niin isoa riitaa että toinen suuttuu ja lähtee pois :'( koska sitten toinen joutuu oleen monta kuukautta yksin massussa :hug:
Kyllähän noi hormonit tekee kepposiaan mä ainakin pms-oireissa lähinnä vihaan kaikkia miehiä joilla erittyy testosteronia mutta hätäpäissäni joudun sitten lähinnä olevaan turvautumaan kun ne hormonit heittää toiseen äärilaitaan. Nää vauvajutut on kyllä semmoinen koetinkivi että jos sellainen ihme sattuisi niin empä ihmettelisi vaikka olisin tuplaten yksinhuoltaja isojen ja pienten lasten kanssa hetken kuluttua :kieh: JOo toi oma ultra ois kiva kyllä nythän on semmosia sydänäänenkuuntelu juttuja kait jo kotikäyttöön että aina ku hermostuttaa ettei tunnu tarpeeks villiä liikettä niin voi tsekata tilanteen että kuuluu jotakin ja rauhottua,mulla ainakin ystävät aika usein on ihan paniikissa ettei vauvat liikukaan ja joutuvat sitten hätäpäissään yksityisillä ultrilla niitä zoomailemaan taitavat yhtä yhtä hermoherkkiä ku meikäläinenki! Voi vaan kuvitella mitä sitte jos raskautuisi niin kait sitä sitte ei muuta tekiskään kun hätäilisi. Mutta voi meitä, kohta on lämmintä ja nautitaan nyt tästä yhestä ainoasta elämästä, eikö vaan :heart:
 
Kävin siis omalääkärillä eilen ja sain maksusitoumuksen "oikealle" gynelle. Luulin, että omalääkäri jo voisi tutkia, mutta ei.. Gyne sitten ultraa kohdun ja nähdään miltä siellä näyttää, onko raskautuminen enää edes mahdollista. Kierukka ehkä saapi lähteä joka tapauksessa, kun vuoto on niin runsasta.

Itsellä ajatukset vaihtelevat äärilaidasta toiseen... olis aivan ihanaa saada vielä vauva, mutta toisaalta oma jaksaminen ja tietenkin kaikki riskitekijät tässä iässä jo pelottavat. Vaikka onnistuisinkin tulemaan raskaaksi, ikää olisi vauvan syntyessä vähintään se 48. Mies on vielä rutkasti vanhempi. Ja onhan meillä tätä perhettä jo tässä... ehkä pitäisi vaan olla näistä kiitollinen ja tyytyä tähän?

Kaikenlaiset asiat pyörivät päässä... mutta käyn nyt ensin tuolla gynellä ja mietin sitten tilannetta uudestaan.

Ehkä mut vois poistaa tuolta listalta toistaiseksi ainakin...

 
ajatuksia täälläkin. Että mitä hullua haaveilen, nyt jo niin helppoa elämä kun omat lapset isoja. Mutta samalla toivoo että nykyisen miehen kanssa saisimme oman pienen. Miehellä ei omia lapsia ole. Varsinkin kun tämä "toinen elämä" on sellaista, jota en kuvitellut olevan olemassakaan, halu yhteiseen lapseen on valtava. Olen ajatellut että jos luontoäiti sellaisen meille suo, Hän varmaan myös on katsonut että jaksamme pienen kanssa. Toinen asia on, että kuten me kaikki kait, pelottaa yksi jos toinenkin asia. Jaksanko ? Miten raskaus sujuisi? Olisiko lapsi terve yms yms. Toisaalta kaikki samat asiat vaivannevat nuorempiakin äidiksi haaveilevia. Ja samalla tavalla heillä voi asiat mennä pieleen, jos niin on tarkoitettu. Näin ajattelen, vaikken mikään uskon-sisar olekaan. Sanoisinko että eletty elämä vain on tehnyt minusta tällaisen.

Iloisin mielin ja uutterasti kuitenkin yritämme :heart: Aika näyttää miten tässä käy. Heh, :LOL: kumma miten sitä biologista takarajaa mielessään siirtää ja siirtää... Aiemmin olin sitä mieltä että 38v on ehdoton takaraja vauvalle.... sitten se olikin jo 40v .... 42v ... nyt se on jo 45v. :LOL: enkä tunne tosiaankaan itseäni liian vanhaksi. ! Tyttärelleni 20v olen sanonut että voisin kyllä vielä vauvan tehdä... Eikä hänkään tyrmännyt vaan sanoi "ihanaa, sitten minun ei vielä tarvitse, kun opiskelutkin on kesken " . Sen enempää emme ole asiasta viime aikoina keskustelleet. Mutta olen ollut huomaavinani, että hän kyllä katsoo minua "sillä silmällä" ... tai sitten vain tuntuu siltä. :)

Nyt ulkoilemaan vähäksi aikaa.

Kuulumisiin :hug: :wave: t. Ainis
 





Eilen illalla 20,00 otettu ensimmäiset oviskUvat ja toisessa tänään kello 16:00 otettu kuvat, ovis siis ohitettu Onnellisina!


Lisäyksenä Nuusku: Muistelisin, että oviksesi oli viime kierrossa kp 16, muistankohan oikein, minulla on yleensä aika hyvä muisti *ovishaukka* :heart: :D (siis minä olen tuo em) :D

Mimulille ja kaikille paljon Onnea nyt kiertoon! :heart:

Täällä oli tuntemuksista ollut juttua, minua jotenkin masensi viime kierrossa, koko ajan tuntui, ettei plussaa voi tulla. Tässä kierrossa alussa ajattelin, nyt en stressaa, vauva ei tule väkisin, hyvin meni kp 12 iltaan asti, silloin mieheni rakastellutkaan *olin kuin myrskyn merkki* Kauhia minä!!!! :headwall: :ashamed:

Mies tekee parhaansa, ja vaimo vaan oikutteli!

Onneksi sitten eilen ja tänään kaikki oli vallan mainiosti ja mies oikein nautinnollisesti minut hehkutti tänään! :heart:

Sellasia tunnustuksia rva Myyltä! :heart: :wave:
 
Tännehän on taas tullut paljon tekstiä.
Ensin Rouva Pikkumyylle onnittelut oviksesta. Kiva saada tuo sarvi. Itsekin taas satsasin ClearBluen digimittariin, vaikka se on kamalan kallis. Oletan, että ovikseni oli jo kierron 13-14 päivä (näin on ollut normaalisti), koska nyt eilen ei tullut sarvea ja viivakin testissä oli haalea. Ovulanin testi näytti oviksen, mutta rfsu testi ei. Tai sitten en tässä kierrossa ovuloinut ollenkaan. Luomusti vielä yritän eteenpäin. Eiköhän se tärppää vielä kerran. Oikeastaan vasta ensi kierto on todellista yrittämistä tai siis pitää ottaa rennosti.

Baby67: toivotaan, että vauvan alut pysyvät matkassa.

Mullakin välillä tämän kuumeilun keskellä iskee ajatus, että olenko ihan pöljä, kun haluan yöheräämisiä, vaipanvaihtoa ja muuta. Ja tietysti pelkää, että kaikki ei mene hyvin, kun tätä ikää on jo paljon. Mulla oli aikoinaan tavoitteena tehdä kaikki muksut 30 ikävuoteen mennessä ja siinä melkein onnistuin. Enkä silloin olis edes kuvitellut, että yli nelikymppisenä haaveilen vauvasta. Mutta nyt sitten pitäis vielä saada se yksi. Oikeastaan en ajatellut enää kovinkaan aktiivisesti vauvoja, kunnes se ylläriraskaus iski. Kai sillä oli jokin tarkoitus, sitä tarkoitusta vaan odottelen. Maailma on kyllä muuttunut ja se mikä joskus oli vanha, ei enää nykyään ole.

Nuusku: kyllä se ovis vielä löytyy. Osta vaan se digimittari ja varmistele sillä. Niin teen minäkin, että käytän halvempia ja sitten 1-2 testiä sillä digillä. Mietin, että ehkä siihen voin investoida, kun en ole niitä nuoruudessani käyttänyt ja tuskin enää kovin monta vuotta niitä tulen käyttämään.

Hikoilin muuten viikon verran yöllä niin lahjakkaasti, että mietin, onko tämä vaihdevuosien oireita. Kunnes tajusin, että untuvapeitto ja yöpuku oli liian raskas yhdistelmä, ja vaihdoin pussilakanaan, niin hävis noi hikoilut saman tien.

Kiva, kun sää lämpenee ja on jo keskiviikko ilta!
 
pyrstötähti
oispa siellä nyt hyvin pulla tai kaks uunissa :LOL: Mä vähän luulen että mulla toi ovis kestää liian kauan eikä se oikeesti irtoo koko munis. mene ja tiedä. no täti ei jaksa kunnolla nyt tulla.Ihan pienen pientä ripettä eikä mitään kunnon juilintaa mutta vielä se sieltä ehtii. mutta fiilarit on kyllä oikein tätimäiset,alakuloa pukkaa mutta sen me häädämme hus hukkaan.Nyt alkaa joku uus höpösarja joten painelen sitä katsomaan.Hyvää iltaa kaikille!t: pyrstis
 




Huomenia kaikille!


Juuh toivotaan, että pulla/pullat uunissa, Hyvin ainakin on leivottu;=)



Mukavaa päivää kaikille ja plussauutisia taas olisi kiva saada joltakin teistä, niin ovistestien kuin raskaustejenkin muodossa!



Hyvinpä tuli nukuttua yö jälleen


Heippa taas!

Rva Pikkumyy


 
Huomenta :)

Mäkin nukuin aikasen hyvin...Eikä nyt oo flunssanen olo edes,vähän päänsärkyä....Mahassa vihloo välillä ja tissit arat.
Mä en oo muuten koskaan kokeillutkaan tommosta ovistesti...Toisaalta tunnen ovulaation ihan hyvin joka kerta kun mulla siihen aikaan aina tosi kipeä mahaa enkä pärjää silloin ilman kasisatasta buranaa...
Syötteks te vitaamineja? Mä en syönyt ekan ivf'n aikana mutta toinen kun aloitti niin aloin myös syödä nää raskaana oleville ja miehelleni ostin myös vitamiinit ja sinkki-tabut. kaikki kannattaa kokeilla :) Ainakin meidän "munat" tykkäs :)

Ihan hyvää torstai-päivää kaille :hug:
 




Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

pyrstötähti (47)..........kp2/28.............yk2............4.
gitte (39).....................kp5/28..............?...............1.
lapsellinen67 (40)......kp6/28.............yk1,5v......1.
AinoEmilia (43)...........kp11/31-34......?...............4./1.yhteinen
mimmimamma (46)....kp12/27...........yk6 v........4.
Rva Pikkumyy (43).....kp15/28-29.....yk3..........4./1.yhteinen
äippä67 (40)...............kp15/26-39.....?...............2.
Nuusku (42)................kp15/28...........?...............4.
mimuli (42).................kp17/29...........yk2...........4.
annastiina (42)...........kp17/30...........?...............6.
päivänkakkara67........kp18/26............?..............1.
Mari66 (41)................kp19/?..............?...............1.
keijukka (45)..............kp21/29...........?..............4.
vilmaville (43)............kp20/28-30.....yk1,5v.....9.
Minni-07 (44).............kp29/28...........yk4..........2./1.yhteinen
einiinvaan (41)...........kp29/28-31.....?...............3.
Mussukka67 (40).......kp29/29...........yk10........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp74/25-43.....?..............1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?................?..............3.
Elina67....................................................................
ruujakengu..............................................................
babo67 (41)..........................................................5./1. yhteinen


[/i] Kaikille Onnea kiertoon!


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/26 = 8)


Pitää taukoa:

Mietintätauko 21.5.2008 alkaen: dinosaurus61 (47).....kp16/26-28......?...............6.

Palstatauko 8.5.2008 alkaen: (kp8/28) Karpalo67 (41)


Haamuilijat:

pääpilvissä on testannut haamuja

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

äittä-67........... 8.4.2008... kp 32

torpeedo (42)..17.4.2008..kp24/25 yk 1
 
Täälläpäs on ollut vakavia pohdintoja...

Itse olen myös taipuvainen ajattelemaan kuten AinoEmilia. Kyllä niitä meilläkin voimia tosiaan tarvittaisiin, koska meillä ei ole mitään hoitoapua käytettävissä. Eli meidän itsensä olisi jaksettava, mutta tosiaan ajattelen myös että asiat järjestyy ja sitä jaksamista tulee lisää sen mukaan mitä on jaksettava.

Toivottavasti Dino tulet pian takaisin tänne, kierukka mäkeen ja haaveilemaan... :hug:

Pyrstis: Ainakin sen mukaan mitä olet lämmöistäsi kertonut, ovis tapahtuisi kyllä... Kotikonsteinhan sitä ei muusta voi tietääkään. Varmuuden saisi vain käymällä verikokeessa.
Yleensäkin tuo oviksen metsästys on taitolaji eli vaatii opettelua. Itse ainakaan alkuun en hallinnut hommaa, nyt osaan jo tulkita testejä, lämpöjä ja tuntemuksia paljon paremmin. Se vaan ei valitettavasti auta siihen, jos ovista ei ole ollenkaan... :/

Taas alkoi eilen se jalkojen ja käsien pistely (kuten progesteronillakin alkupäivinä) ja olo oli muutenkin vähän huono. Toivottavasti tää menis alle viikkoon ohi, eikä ainakaan pahenisi. Muuten saa heittää nää hormonit mäkeen. :whistle:
Se selvä muutos tapahtui jo eilen, että munasarjaa (sitä ainoaa toimivaa?) lakkasi jomottamasta. Toivottavasti tietää hyvää...
 
Mulla kans samoja ajatuksia kuin täällä muillakin tämän iän suhteen. Olen myös miettinyt että jos raskautuu niin pelko keskenmenosta tulee olemaan kova (km 10/07),ottaa alussa varmaan asian melko rauhallisesti, tai voipi olla etten pysty (heh heh).

Oma napa: vielä ei ole menkat alkaneet, huomenaamulla aion testata, elleivät nyt tässä vielä illalla/yöllä ala, nyt on vähän jo jännitystä ilmassa.

Tsemiä kaikille!!
 
Heippaus kaikille!


Vitamiiineina: Minulla ja miehellä aamuisin Berocca pore veteen sekoitettuna. Minulla Multitabsin raskausmonivitamiini ja vapaakierto omega 3, miehellä sinkki tabletti, magnesiumtabletti ja vapaakierto omega 3.

Toivotaan, että apua löytyy edellämainituista!


Sauvakävelemään lähden vielä!


Oviksen aikaan ei kannata käyttää särkylääkeitä, koska saattavat ehkäistä hedelmöitystä. Eli eilen kun minulla kovat kivut askeleet sattui saatikkaan pyörätiellä olevat kuopat. Lääkkeittä kuitenkin menin!


Plussia lisää pinoon toivon kovasti!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:
Ps Minnille testausonnea!
 
Minnille tsemppiä ja onnentuulia ettei tätiä tulisi piiitkään aikaan. Jännitän mukanasi ja toivon että plussan saatte.

Kaikille muillekin samoja onnentuulia oikein myrskyn lailla. Listaa katselin ja kiva on jännitellä miten kenelläkin viivoja ja plussia ilmaantuu.

Nyt on ollut kiireitä, ei ole ollut aikaa miettiä ovista eikä oikein muutakaan. Mutta tässä lähellä se on jos on ollakseen. TÄnään oli kyllä turpea olo ja vatsaan koski. Sen kyllä ehdin kiireen keskellä rekisteröidä. Nyt vaan heteka heilumaan että olisi simpat oikeaan aikaan oikeassa paikassa kytiksellä. Niinhän se oli, että tyttösimpat säilyvät hengissä vähän pidempään kuin poikasimpat. Sinne vain kurveihin odottelemaan ja vastaan saapuvaa munista. =) Tissit on hiukka arat, mutta sekin liittynee ovikseen. Vastahan käytin tissini kuvauksessa ja kaikki onneksi hyvin.

Minäkin muistin tuon särkylääkkeittä olon vasta nyt kun Pikkumyy siitä mainitsi. Täytyypä muistaa. Ihan Multitabs linjalla mennään. Ja kalaöljykapseleita myös. Joskus kuuriluonteisesti Berokkaa menee ja milloin mitäkin vitamiinia muutenkin. Yleensähän se yksi hyvä pitäisi riittää.

Aurinkoiset halaukset
:hug:

t. AinoEmilia
 

Yhteistyössä