Hyvää talviaikaa sitten vaan kaikille! Täällä Keski-Suomessa on ainakin ollut tänään aika talviset kelit ja sama ilmeisesti jatkuu koko ensi viikon.
Meidän talviaikaan tottumaton kuopus halusi jo seitsemän jälkeen sänkyyn. Saa nähdä miten aikaisin se aamulla herää, vaikka eipä sen väliä, koska huomenna on koulupäivä ja pakko nousta aikaisin kuitenkin.
Huomenna olis tentti, arghhhh... Lukeminen vähän jäänyt, mutta jospa siellä osais sen verran, että läpi menis. Ei oikein jaksa nyt.
Mahakin on muka kasvanut, vaikka viikkoja alle 11. Ja syödäkin olen yrittänyt kuin lintu, ettei tulis ylimääräistä yhtään, eikä tuo paino ole juuri noussutkaan vielä. Tavallisesti mulla ampaisee heti nousuun, mistä seuraukset on nytkin nähtävissä lantiolla. Harmittaa, mutta minkäs sille sitten mahtaa. On vaan yritettävä nyt vahtia, ettei tulis yhtään lisää.
Olen kyllä harkinnut yli 35-vuotiaitten pinon perustamista tuonne odottajien puolelle. Tuntuuhan siellä olevan kaikkia muitakin ryhmittymiä. Ei vaan oikein uskalla, kun olen edelleen niin epävarma tästä koko hommasta edellleen.
Kyllä taas eilen ihmettelin sitä odott ajien palstaa, sillä nyt siellä vaahdottiin, ettei saa nostella mitään. Joku ei enää kauppakasseja nostellut siinä vaiheessa, kun ei ollut edes plussanus, yritys vaan päälllä, joten muistakaan nyt tekin olla sitten nostelematta, ettei vaan tule mitään vahinkoja. Itsekin km:n kokeneena tiedän kyllä, että syytä siihen hakee aina jostain. Vaikka kassien nostelusta ellei muuta keksi. Kyllä mullakin meni viikkokausia kesällä pohtiessa, että mitä tein sen aiheuttaakseni, esim. ajattelin, että hierojalla käynti ja vatsallaan makaaminen sai lapsiparan niin ahdistuneeksi, että kietoutui napanuoraan.
Ihminen on ihmeellinen otus, totta tosiaan. Siitäkin huolimatta aion edelleen pitää kuopusta sylissä ja selvitä kauppareissuista kuten tähänkin asti.
Tuossa äsken mainitsemassani keskustelussa oli sikäli huvittavaa, että joku tietty sanoi, että onkohan se vähän liioittelua, kun ei ole edes plussannut ja alkaa jo varomaan, ja siitä tietty hirveä riita miten ollaan kateellisia, kun oma mies ei auta kauppa-asioissa ja sitten sanotaan siksi, ettei siitä mitään haittaa ole. Joopa joo.
Näitä juttuja lukiessa vaan käy sääliksi ensimmäistään odottavat, jotka varmaan ei uskalla enää kohta sängystä nousta ja suuhunkin laittavat vaan näkkäriä ja keitettyä vettä, ettei mikään vaan menisi pieleen. On varmaan melkoisen rankkaa.
No, se siitä aiheesa tällä kertaa. Huomenna kerron onko tentistä mahiksia päästä läpi vai meneekö uusinnaksi. Siis oma arvio. Mutta vasta illalla, koska tentti alkaa vasta klo 16.
Hyvää illan jatkoa siis....