Yli 36v KesäToiveet

? Sunnuntaiset ?

----SYYSTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:


PLUSSANNEET :heart:

Eludie

Lyydia2001

Maudie

äitix8

Miesku rv

HissunMyy la. 12.5.07.

Klaava rv 10+4


PIINASSA :headwall:

Pilkettä 29/29-31

Kipinää Kp 40/??-??


PEITTOJEN ALLA ;)

Micosa 8/28-33

Mimsku 9/n.30

Epskeps Kp 15/27-28 (yk.4)

Kuntsikka 19/24-27 (yk.5)


TÄTI KYLÄILEMÄSSÄ :hug:


HUKASSA? :attn:

Tiitiäisen äiti Kp ?/28

Lumienkeli1

Chillifinn

Vivaldo

euforia



 
:flower: onnittelut Eludie :D :flower: :heart: Toivon että kaikki tuo 9kk menee hyvin!

Epsu Juu, mä olinkin alunperin Pilke nimellä,mutta kun yritin kirjautuia niin herjasi että sellainen jo on..en ole kyllä huomannut, joten ihan hyvin voi lyhennellä.

No niin, nyt olet sitten virallisesti ja ylpeästi: irtoavan munasolunkannattelija ;) :D

Tuo on mielenkiintoista tuo kahden munasolun kypsyminen..olen joskus kuullut että jotkut ovuloi kaksi kertaa kk? Et huomannut lekurilta kysyä...Tai ehkä se on jo seuraavan kuun. Toivottvasti saatte nyt tarpeeksi aikaa ja tilaisuuksia "huolehtia tästä irtoavasta munasolusta" :D :saint:

Mulla on ollut hieman nuutunut olo tänään kun oli eilen ekaksi ristiäiset ja sieltä sitten suoraan se naisten ilta. Teinkin sen testinkin sen takia, kun tiedän että ovat aika vauhdikkaita meidän tyttöporukat kun tapaavat. Ja niinhän olikin...puoli kaksi olin kotona ja muutamat punssilasilliset ja kuoharit tuli kipattua naurun ja tarinoinnin aikana..ja mistäkö puhuimme? :p noo..miehistä ja lapsista tietenkin :LOL:
En kyllä kertonut että meillä on yritys päällä.

Kiitos Epsukannustuksesta..mä kyllä olen jo asennoitunut että ei se tässäkään kuussa tärpännyt. Laskeskelin että tästä tulee joko 30-31 pvän kierto ovuloinnin myöhään tulon takia joten tätskä ( joka ON inhottava ilkimys :eek: ) tulisi ma-ti.
Joteskin musta tuntuu että haamu olisi kyllä jo haahuillut ruudussa jos ois masussa jotain.
Menkkakipuja on aika paljonkin, mutta musta tuntuu että tuo greippailu on tuonut nuo tuntemukset jotenkin kovemmiksi. Mulla ei ennen ole ollut menkkakipuja kuin sinä päivänä kunm enkta alkaa.

No, mutta tilaan kyllä ovistestit täksikin kuuksi...

leppoisaa illan jatkoa typyt!
 
heippa hei NAISET!
:)
Täällä on niin ihana ilma! Lunta maassa ja sitä sitten on 10-15cm!
Käytiin ponin kanssa lenkillä ja ponikin tykkäs laukata kunnolla kun oli pehmeää lunta! =)
oikeaa rintaa eilen sattui tosi paljon ja välillä vääntää vatsasta sillai niin kuin viiltää. Mutta kai se kuuluu tähän. =)
Edellisestä on niin paljon aikaa, etten muista millainen olo silloin oli!
odotus puolella olen käynyt lekees, mutta en ole vielä mihinkään sinne ilmoittautunut =)
On jotenkin ihme olo! Onko siellä jo joku???

Olen harrastanut säännöllisesti ratsastusta helmikuusta saakka kerran - kaksi kertaa viikossa, mutta nyt mietityttää että uskallanko nousta enää hepan seölää?

huomenna olisi se kohdunkaulan syöpä joukko tarkastus, voiko sinne mennä? tai ainakin jos menen niin pitää kertoa että olen raskaana!

Mutta kaikille PLUSSA tuulia sinne päin ja :heart: :heart: peittojen alle!
ja tietenkin :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: tädin esto puomeja. Mulle noi ainakin auttoi :D

ja vielä kaikille :hug:
 
Pilkettä pikana
heippa vielä!

Lyydia.olen joskus kuullut, että alkuraskaudessa sellainen tärinä, jota ratsastaessa tulee ei ehkä olisi hyvä. Mutta tarkistuta asia vaika soittamalla neuvolaan, voihan olla suositukset muuttuneet ja saatkin laukata ponillasi koko raskauden ajan...toivotaan =)

Tuli tuosta Klaavan kiukusta noissa joissain pinoissa tapahtuvan " terrorismin" mielipiteiden suhteen, niin mieleen, että perustakaa te nyt plussanneet yli 36v Toteutuneet SyysToiveet -pino sinne :D Kyllä me perästä tullaan!! Eihän se nyt haittaa jos vähän eri r-viikoilla mennään.
Mä luulen, että juuri tuo ikä meillä tuo vähän jo sellaista laajempaa näkökulmaa asioihin ja oishan tuttuja ihmisiä sitten muutenkin...
 
Ui teillä onkin jo ihan talvi siellä Lyydia! :) Täällä on jotain lunta muistuttavaa maassa, mutta ei voi sitä sen ihmeemmin ihastella vielä ainakaan.

Mähän olen kanssa hevosihmisiä. Oma heppa ollut kohta 10 vuotta ja kopoteltu on jotain 25 vuotta :) Kun esikoista aloin odottelemaan ei ratsastamista meinannut tulla mitään kun rintoihin koski se tärinä :/ Jonnekin rv 14-16 tietämille hepan selässä istuskelin kävelylenkkejä tehden, muut ei tuntunu mukavalta ja tietty oli pieni pelko persukkeessa aina siitä että mitä jos tipahdankin.. :( Et sehän tuossa ratsastushommassa on vähän huono puoli että kun sieltä hepan selästä voi tipahtaakin, vaikka ois kuinka tuttu ja luotettava heppa. :/ Tuossa pari kk sitten itse asiassa putosin heppani selästä, ihan yks kaks yllättäen. Pelästyi autoa ja pyörähti vauhdilla ympäri ja minä *muks* maahan.
Vähän aikaa sitten oli juttua Pia Pantsusta joka putosi hevosen selästä ja siinä meni sitten kylkiluita poikki, ja hän on raskaana!! Vauvalle ei kait käyny mitään, onneksi. *huh* Et niin se taitavakin ratsastaja voi tutulta hevoselta pudota.. :(
Mutta kannattaa tehdä juuri niinkuin itse parhaaksi näkee. Onhan niitä jotka ratsastelee ihan loppuun asti ja niitä jotka lopettaa ratsastushommat heti kun plussa tulee. Kuuntele omia tuntemuksiasi. Jos mietityttää tai jopa pelottaa, on parempi pysyä poissa satulasta. Hepat kun tuppaavat sellaiset asiat vaistoamaan ja voivat sitten käyttäytyä yllättävästi.

Papa-koetta ei käsittääkseni oteta jos on raskaana. Mutta voin toki olla väärässäkin. :)

Pilke, tein muuten tänäänkin ovistestin ja nyt tuli sellainen hailakka viiva sinne. Ei haamu mutta sellainen "puoliviiva" :LOL: Et mitäs jos se toinen sieltä tärähtää vielä kypsäksi?? :eek: Oli jo keskiviikkona kuitenkin niin isokokoinen (12mm) et tuskin se seuraavaan kiertoon jää. Et jospa ovuloinkin 2 kertaa?! ? :whistle: No tilausta on laitettu menemään, ja toivossa täytyy elellä :heart:

Poika tuolla huutaa kuin hinaaja kiukunpuuskassaan, joten pahoittelen jos on sekavaa tekstiä. Ei pysty keskittymään täysillä... :/

Mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!! :wave:

Ai niin Pilke, meinaatko vielä testailla vai ootteletko tuleeko täti ja testaat vasta sitten kun ei tuu?? Mietin miten sitä oli sillon viime kerralla malttia niin paljon että testailin vasta kun menkat oli viikon myöhässä.. :LOL: Toista on tän toisen odotuksentoivon kanssa.. :ashamed: ? :whistle:
 
Klaava harmaanaen
Hyvää talviaikaa sitten vaan kaikille! Täällä Keski-Suomessa on ainakin ollut tänään aika talviset kelit ja sama ilmeisesti jatkuu koko ensi viikon.

Meidän talviaikaan tottumaton kuopus halusi jo seitsemän jälkeen sänkyyn. Saa nähdä miten aikaisin se aamulla herää, vaikka eipä sen väliä, koska huomenna on koulupäivä ja pakko nousta aikaisin kuitenkin.

Huomenna olis tentti, arghhhh... Lukeminen vähän jäänyt, mutta jospa siellä osais sen verran, että läpi menis. Ei oikein jaksa nyt.

Mahakin on muka kasvanut, vaikka viikkoja alle 11. Ja syödäkin olen yrittänyt kuin lintu, ettei tulis ylimääräistä yhtään, eikä tuo paino ole juuri noussutkaan vielä. Tavallisesti mulla ampaisee heti nousuun, mistä seuraukset on nytkin nähtävissä lantiolla. Harmittaa, mutta minkäs sille sitten mahtaa. On vaan yritettävä nyt vahtia, ettei tulis yhtään lisää.

Olen kyllä harkinnut yli 35-vuotiaitten pinon perustamista tuonne odottajien puolelle. Tuntuuhan siellä olevan kaikkia muitakin ryhmittymiä. Ei vaan oikein uskalla, kun olen edelleen niin epävarma tästä koko hommasta edellleen.

Kyllä taas eilen ihmettelin sitä odott ajien palstaa, sillä nyt siellä vaahdottiin, ettei saa nostella mitään. Joku ei enää kauppakasseja nostellut siinä vaiheessa, kun ei ollut edes plussanus, yritys vaan päälllä, joten muistakaan nyt tekin olla sitten nostelematta, ettei vaan tule mitään vahinkoja. Itsekin km:n kokeneena tiedän kyllä, että syytä siihen hakee aina jostain. Vaikka kassien nostelusta ellei muuta keksi. Kyllä mullakin meni viikkokausia kesällä pohtiessa, että mitä tein sen aiheuttaakseni, esim. ajattelin, että hierojalla käynti ja vatsallaan makaaminen sai lapsiparan niin ahdistuneeksi, että kietoutui napanuoraan. :whistle:

Ihminen on ihmeellinen otus, totta tosiaan. Siitäkin huolimatta aion edelleen pitää kuopusta sylissä ja selvitä kauppareissuista kuten tähänkin asti.

Tuossa äsken mainitsemassani keskustelussa oli sikäli huvittavaa, että joku tietty sanoi, että onkohan se vähän liioittelua, kun ei ole edes plussannut ja alkaa jo varomaan, ja siitä tietty hirveä riita miten ollaan kateellisia, kun oma mies ei auta kauppa-asioissa ja sitten sanotaan siksi, ettei siitä mitään haittaa ole. Joopa joo.

Näitä juttuja lukiessa vaan käy sääliksi ensimmäistään odottavat, jotka varmaan ei uskalla enää kohta sängystä nousta ja suuhunkin laittavat vaan näkkäriä ja keitettyä vettä, ettei mikään vaan menisi pieleen. On varmaan melkoisen rankkaa.

No, se siitä aiheesa tällä kertaa. Huomenna kerron onko tentistä mahiksia päästä läpi vai meneekö uusinnaksi. Siis oma arvio. Mutta vasta illalla, koska tentti alkaa vasta klo 16.

Hyvää illan jatkoa siis....
 
Tsemppii Klaavalle tenttiin!! db =) Toivottavasti menee hyvin! Onneksi itselläni ei noita tenttimisiä ihan lähitulevaisuudessa (toivon mukaan!) ole*huh* Sain kyllä niistä tarpeekseni kun tuossa ennen pojan syntymää opiskelin.. :$

No on siellä odotuspalstalla sitten ihan merkillinen meininki päällä! :eek: Minusta tuntuu etten sinne mene edes vaikka raskautuisin. Taidan pysyä täällä ;) :p Sinne vaan oma pino perustamaan sitten kun siltä tuntuu! =)

Mites muilla on mennyt tää talviaikaan siirtyminen? Meillä on kaikki ollut tän päivää ihan sekaisin! :snotty: Ensinnäkin, menin eilen aika myöhään nukkumaan, kello 03.. :ashamed: ja poika herätti sitten joskus klo 7 maissa ja sitten siirrettiin kelloja (kun muistettiin) ja oltiin sitten vielä aikaisemmassa.. Huh heijaa. On tän päivän väsyttänyt sitten ihan urakalla! Otinkin 2 tunnin päivätirsat ja poika otti 3 tunnin!!! :D Sai jo mennä herättälemään ettei koko iltapäivää nuku... :p Mut nyt ollaan suht samassa kuin normaalistikin, meni vaan koko päivä jokseenkin uneliaisuussumussa.. :xmas:

 
? Maanantaiset ?

----SYYSTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:


PLUSSANNEET :heart:

Eludie

Lyydia2001

Maudie

äitix8

Miesku rv

HissunMyy la. 12.5.07.

Klaava rv 10+4


PIINASSA :headwall:

Epskeps Kp 16/27-28 (yk.4)

Kuntsikka 20/24-27 (yk.5)

Pilkettä 30/29-31

Kipinää Kp 41/??-??


PEITTOJEN ALLA ;)

Micosa 9/28-33

Mimsku 10/n.30


TÄTI KYLÄILEMÄSSÄ :hug:


HUKASSA? :attn:

Tiitiäisen äiti Kp ?/28

Lumienkeli1

Chillifinn

Vivaldo

euforia



:attn:
Hohoi! Missä kipinää piileksii? Olisi kiva kuulla kuulumisiasi! :) Samoin toivoisin kuulevani myös Tiitiäisen äidin, Lumienkelin, Chillifinnin, Vivaldon ja Euforian kuulumisia.. :attn:
 
Huomenia naiset :flower:

Täällä ei talvesta tietoakaan! Juuri ajateltiin lähteä aamukävelylenkille miehen kans nii johan alkoi sataa vettä.. :headwall:
Myrskynnyt on hirmuisesti ja nytkin näyttää tuulevan kovaa.

Meille ei epsu erityisesti vaikuttanut tuo kellon siirto. Pikku lapsenhna voi just noinkin paljon vaikuttaa, mutta nyt tais siellä kyllä äiteenkin rytmit mennä :D
Minusta oli vain mukavaa kun sai yhden lisätunnin viikonloppuun!

Kyllä mäkin olen ajatellut tuota että meenkö noihin pinoihin tuolla odotuspuolella jos raskaudun, luulen että haluan kyllä vaihtaa ajatuksia edellen, mutta todellakaan nämä eivät ole riitelemistä varten..ihan älytöntähän sellainen olisi. Jos näyttäisi siltä että sellaista hyvähenkistä pinoa ei ole niin sitten sellainen pitää laittaa... =)

Täällä vaan masua kipristele AINA aamuyöstä...ihan kummallisia tämä greippimehun jälkeinen elo :p Alan tosian laskea aikaa ennen greippiä ja aikaa greipin jälkeen, kun puhutaan näistä tuntemuksista...Olen jo kolemna yönä nähnyt unta, että nyt vuotaa ja herännyt kun sattuu niin maan penteleesti alaselkää tai masua, muisteleen että viime kierrrosakin oli kipuilua ennen menkkoja. Hitsit..tulisivat nyt sitten eikä vain lupaile niin pääsisi uusin toivein kiertoon.
Mä en nyt testaa ennenkuin viikonlopussa, jos tarpeen, koska olen ihan varma että kyllä ne sieltä tulee, senverta jomottelee eikä mulla mitään etomisia tai väsymystä ole ollut.

Muuten sitten kaikille hirmuisen hyvää viikkoa ja hyvää mieltä kotikoloihin :heart:
 
Lunta tulvillaan, raikas talvisää.. :xmas: :xmas: :xmas: Jup, nyt sitä lunta tulee ja ihan hurjasti! :D Poitsun kanssa oltiin ulkosalla niin silloin ei mitään vielä tullut, niin kun sisälle päästiin, niin poika katsoi ikkunasta ja huusi "äiti, äiti lunta tulla tupruttaa" :D ja niin siellä tupruttikin ja tupruttaa edelleen. Nähtäväksi jää, jääkö tuo lumi vai sulaako pois. Voisin kyllä veikata että sulaa vielä pois, kun on sentään vasta lokakuu vaikkakin viimeisiä päiviä siitä kuusta viedään.. :)

Ei meillä Pilke ennen ole menny nää kellonkääntöpäivät niin sekaisin kuin eilen meni. Ja eniten se kait sekaisin meni minulla.. :ashamed: ? :whistle: Mitäs kukuin yömyöhään ja lipittelin punaviiniä... :p Mutta nyt taas ollaan normaalioloissa :)

Tilausta on sitten viikonloppuna pistetty menemään ihan urakalla :LOL: Eilen vielä piti "varmistus" laittaa menemään :heart: :heart: :heart: :LOL: Eipä tässä sitten oikein muuta voikaan tehdä kuin vain ristiä kätensä ja toivoa parasta :saint:

Oli kyllä mielenkiintoista kokeilla noita ovistikkuja. Toivon mukaan pääsee parin viikon päästä taas tikkuun pissimään ja tällä kertaa raskaustesti sellaiseen ja siihen vois sitten tulla pari oikein oikein vahvaa viivaa... :heart: :heart: :D
 
Osastoa "maallisia murheita" tänne vauvakuumeilun sekaan:

Kävinpä tentissä ja meni ihan päin p..ttä. Ottaa päähän. Oli ihan ihme kysymyksiä, enkä juuri osannut vastata, vaikka asian osasinkin. No, saapa nähdä miten käy. Uusinta 1. joulukuuta, joten siihen sitten.

Niin, ja se toinen homma. Tänään meille tuli tuttu lapsenvahti ennenkuin lähdin tenttiin. Mutta tämä järjestelypä ei sopinitkaan meidän kuopukselle vaan parkui ja parkui. Ilmeisesti koko ajan minkä olin pois ja ennen kuin mies tuli kotiin. Sanoi vaan mulle, että äiti ei mene kouluun. Ja huomenna lapsenlikka on tulossa taas ja mun pitäisi olla poissa klo 11.30-18. Pelottaa kyllä etukäteen. En vaan ole moista vielä nähnyt vaikka kaikkea näiden lasten kanssa jo on nähtykin.

Huomenna olis neuvolassa lääkäri. Saas nähdä kuuluuko sydänäänet. Ei ne välttämättä vielä, koska huomenna on vasta 10+6, mutta olis kyllä kiva kuulla. Jännittää muutenkin, että onko kaikki ok.

Vähän synkkä fiilis siis tänään: tentti, lapsi ja huominen... No, onneks tänään tulee täydelliset naiset eli aivot narikkaan tunniksi
=)
 
No voi kurjuus sentään Klaava, että sen tentin piti mennä pieleen :/ Mut eihän sitä tiedä mitä sen tarkastava opettaja siitä tuumaa, ties vaikka menis läpi :) Kokemusta sellaisestakin on.. AMK:ssa kun opiskelin ennen pojan syntymää, muistan paritkin tentit joista olin varma ettei läpi mene, mut niin vaan meni. Esim. yhdestä englannin tentistä jonne olin satuillut ihan omiani, sain arvosanaksi jopa 4 (asteikko 1-5) :D Joten pidellään peukkuja dbdbdbdb jospa se menis läpi ettei uusimaan tarttis lähteä!! =)

Harmi ettei kuopus ollut yhtä mieltä sun tenttiin lähdön kanssa ja pisti sitten protestit pystyyn :/ Jospa se huominen menis sitten paremmin :)

Tuo eka sydänäänten kuuntelu se vasta jännä paikka onkin :heart: :heart: Eiköhän se pieni :heart: siellä syki hurjaa vauhtia :heart:


Täällä sitä vaan ihmetellään kun saatiin tuo poika jo klo 21 sänkyyn.. Mut siellä se mussukka vaan höpöttelee, et saapi nähdä milloin käy nukkumaan.. Päiväunille mennessä kekkaloi tunnin verran ja huuteli vähän väliä, että on asiaa ja kysyi sataako vielä lunta.. :headwall: Kävi sitten nukkumaankin. On ollut nyt vähän sellaista "kautta" ettei tiedä aina nukkuuko tuo jäppinen vai ei. Viime aikoina on nukkunut, mutta tuossa reilu viikko sitten ei taas nukkunut. Et ota siitä sitten selvää.. ? :whistle:

 
Heippista taas

Johan on nyt aktiivista tämä kirjoittelu....Ihan pakko ekaksi kysyä Epsuettä mistä sä saat noi nuotit tohon vihellyksen eteen??...*haluu kans*!

Vai on poitsu hiemna "lumifiilingeissä" varmaankin tuossa iässä sitä on ihan ylettömän jännää, kun lunta tulee. Kyllähän se vieläkin on hieno tunne se, kun esim.yön aikana on tullut lunta =)

Nyt sitten kyytipuhallukset sinne pikku simpsoneille :whistle: :whistle: :whistle: ja :heart: perään, jotta löytävät perille!

KlaavaKyllä muistuu mieleen nuo kun piti itkevä lapsi jättää hoitajalle, siis kun niitä kausia ja päiviä on niin erilaisia....toivottavasti on sellainen hoitaja teillä, että ymmärtää eikä hämäänny jos lapsi välillä äitin perään enempi huutaa. Kylläpä sitä sullakin monta stressiasiaa pukkaa samaaan päivään! Tsemppiä vaan täältäkin. Ja onnea huomiselle neuvolakäynnille :heart:
Tuttu tunne tuo tenttistressi--täälläkin stressaillaan samoja kun mies aloitti opintovapaan ja meinaa kiriä valtsikanopinnoissaan toukokuuhun mennessä , tavoitteeena maisterin paprut. Onnea vaan sinulle myös opinnoissa ( varmaankin tullut tuon pikkusen odotuksen myötä hieman sellainen olo että jaksaakos sitä nyt niin..? )

Täällä tätiä odotellaan edelleen ja NOUNAMU päivät menivät kyllä ketuilleen perusteellisesti kun ekaksi aamupäivällä söin viinerin, sitten tösissä oli lapsille halloween jätskiannokset ja ihan pakko oli myös maistaa :ashamed: Illalla teinien kanssa sitten letun paistoa, että silleen...

No, pitää unissaan vaikka nostella puntteja, heh :D Öitä..ja hyviä sellaisia!
 
Vai nuotteja ??? kaipailet Pilke? ;) No niitähän saapi kun painaa alt + 14 ja yhtä aikaa. Sitten kun painaa alt+3 tulee tämmöisiä: ???? :D Nää on jotain ihmeen ASCII-"koodeja" tai jotain.. Jostain keskustelusta bongasin.. ? :whistle: :LOL:

Joo, noi NOU NAMUT menee täällä kans vähän keturalleen, mut ei sentään ihan noin pahasti... ;) :p :D :LOL: Iltapäivällä iski karkkihimo ja meitsi tylyntyynesti tyhjensin pojan Niiskuneiti-namirasian.. :ashamed: Ja illalla mies teki kaurakeksejä jotka on tehty lähinnä sokerista niin niitä piti pari syödä... Mut muuten olen ilman ollut! Hyvä minä!! :LOL: Mutta jatkuvasti tekee namia mieli!!! \|O :ashamed:

Minä heikkopäinen tässä kävin miettimään, että mitä jos se ovis ei nyt ollutkaan, mitä jos onkin vasta myöhemmin :eek: Kyllä taitaa täällä viirata päässä ja PALJON! :xmas: :ashamed: Sen siitä saa kun lukee kaiken maailman keskusteluja joissa ovis onkin ollut myöhemmin jne.. Sitä kun alkoi miettimään että näinköhän tulkitsin niitä ovistikkujakin väärin... BLAAAH! \|O Mutta omat ovistuntemukset (se hirveä himotus lähinnä :p ) ainakin kyllä "kertoi" sen että ovis oli viikonloppuna. Nippailukin tuossa ehti loppua, mutta nyt se alkoi taas...Että mitähän siellä alavatsalla oikein tapahtuu??? :eek: Mutta toivossa elellään.. :) Ei kait tässä muutakaan voi.. ? :whistle:

Ei ole täti sitten vielä tullut sinne Pilke...Hyvä hyvä!!! :D Tässä hirmuisesti +++++++++++++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle: ja
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: jotta ymmärtäis mokoma olla tulemattakin!!


? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
 
? Tiistain toiveikkaat ?

----SYYSTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:


PLUSSANNEET :heart:

Eludie

Lyydia2001

Maudie

äitix8

Miesku

HissunMyy la. 12.5.07.

Klaava rv 10+5


PIINASSA :headwall:

Epskeps Kp 17/27-28 (yk.4)

Kuntsikka 21/24-27 (yk.5)

Pilkettä 31/29-31

Kipinää Kp 42/??-??


PEITTOJEN ALLA ;)

Micosa 10/28-33

Mimsku 11/n.30


TÄTI KYLÄILEMÄSSÄ :hug:


HUKASSA? :attn:

Tiitiäisen äiti Kp ?/28

Lumienkeli1

Chillifinn

Vivaldo

euforia

 
Tenttimasennus meni jo. Eli jos ei mennyt läpi niin uusin ja jos meni, niin asia selvä. Ei jaksa enää murehtia. Tämän päivän ohjelma sitten muuttuikin, sillä kuopus onkin sairas. Käytin sitä jo pe tk:sa, kun valitti korviaan. Ei aloitettu vielä silloin kuuria, koska vaikutti, että menee itsekseen ohi, mutta nyt on noussut lämpö ja lienee eilinen protestointikin ollut tätä samaa. En viitsi sitten lähteä mihinkään. Jollen saa luentomateriaaleja jostain, niin jääköön kurssi ensi vuoteen. Ei tässä enää tällä iällä niin kiirettä ole noissakaan asioissa. Joka tapauksessa hommaan menee monta vuotta, niin sama meneekö yksi enempi vai vähempi.

Mulla on itse asiassa nyt ollut vain hyötyä tästä opiskelusta. Ei ole voinut viettää aikaa vain murehtimalla raskauttaan, vaan on pakko ollut ajatella myös muita asioita.

Sydänäänet kuului kuin kuuluikin tänään. Jotain vähän yli 150 oli syke. Pitkään piti hakea, mutta lopulta löytyi. Km:n takia olis lähete äitiyspolille, jonne pitäisi tilata aika. Käynti on varmaan ihan lähiaikoina, sillä kuulemma on alkuraskaudessa ja sehän on ennen 12 viikkoa. Mullahan tulee ensi viikolla jo 12 viikkoa!

No, tänään onkin vapaapäivä, vaikka olin orientoitunut olemaan kotona. Jatkamme tässä siis kuopuksen kanssa sairastelua (tyttö muuten nukkuu tuossa sängyllä parasta aikaa eli sairashan se, tuskin terve 2-v tähän aikaan vetäisi sikeitä, jos yö on mennyt hyvin).<br><br>
 
HissunMyy harmailee
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Täällä on täys talvi :xmas: . N. 20cm lunta ja pakkasta -10 astetta.

Kiva kun on tullut uusia mukaan. Plussanneitakin on jo useampi. Muut tulee tohinalla perässä :LOL: .

Kuten Klaava sanoi: ottaa päähän kun on heti huono äiti jos syö maalaisjärjellä ajatellen :headwall: . Parempi kun ei puhu mitään ja naureskelee ihan yksin tyhmille jutuille :LOL: .

Meilläkin on hevosia kaksi, suokkareita. Hevosia olen harrastanut noin 10 vuotta. Vanhimmat lapset vei hevosharrastukseen mukaan :D .

Epsulla onkin jännät paikat tullakko kaksoset vai ei :D .

Sitten omaa juttua: kävin NP-ultrassa ja kaikki oli ok turvotus oli 1,9mm ja siellä se vauva heilutteli käsiä ja jalkoja. Pikkuriikkiset sormetkin näkyi :heart: . Sitten se lääkäri sanoi että nenä pystyssä siellä heilutaan :LOL: siihen minä että isäänsä on tullut pystönokka :LOL: .
Ajatella vauva on 59mm ja kaikki valmiina. Oli se niin vikkelä että ei tahtonut paikallaan pysyä mittausten ajaksi.

Siinäpä sitä tällä kertaa. Puomeja ja tarroja ja plussia :attn: :attn: ++++++

Terkuin HissunMyy
 
molskis ja loiskis vaan!

...täällä sitä melkein uidaan loskassa. tulin äsken kotiin ja ihan sama olisko ollut kenkiä jalassa ollenkaan sillä loskaa oli kadut täys..yöks. Ktaeellisena luen teidän valkeaa maata ja pakkasia :p
Oli pakko laitta heti sauna lämpiämään, että saa tän hytinän loppumaan ja kohmeiste jalkansa lämpimiksi.

HissunmyyKiva kuulla että siellä pikku vikkelä nöpönenu polskii reippaasti masussa :D Milläs viikoilla menitkään?

Täällähän on heppaihmisiä monia. Itsekin olen joskus nuorempana harrastanut ratsastusta aika aktiivisestikin, mutta lopettanut sen kuten niin usein tytöt, siinä vaiheessa kun murrosikä alkoi. No jaa..vielä taisi ekana kesänän ne tallipojat landella kiinnostaa ;)
Nyt tuskin uskaltaisin hepan selkään edes kavuta. Oishan se toisaalta aika jännä kokeilla, että meniskö vielä kevennykset ja kavaletit vielä :D

Kiitos Epsu ohjeista..painlin noita nappuloita eikä tapahtunut mitään..ööö..no ehkä koklaan uudestaan seuraavassa viestissä.

Hyvä Epsu--NOU NAMU saldo vain hieman plussan puolella. Mulla tämän päivän saldo VAIN 4 palaa fazerinaa! :saint: HYVÄ ME!

No juu, kyllä on kuumeisen naisen mieli omituinen. Mulla kävi ihan samoin että aloin epäillä että jos kuitenkin se ovis olikin myöhemmin, tai aiemmin ja nyt viimeisenä on tullut mieleen, että jos se ei kuiteskaan ole siellä irronnut. Kullemma kuitenkin lämmön nousu on oire siitä että munasolu on myös oikeesti irronnut.

Täällä ei tätiä, mutta odotinkin pitkää kiertoa. Huomenna oviksesta vasta 13 pvää ja torstaina vasta voi jo päästää itsensä oire pohtimiseen. Ihan varmaan ne tulee... :\| Mulla on joskus mennyt kierto tuohon 32 päiväänkin, joten ei vielä ihmetytä.

Enpäs ole muuten tuota tiennytkään, etä jos ovis ei taphdu niin voi venyttää kiertoa...

Huisin haadet illat !! :D ( sori kielen käyttö, mutt kun noiden teinien kanssa pyörii 38h viikossa niin jotain tarttuu, heh...)
 
:wave: Hei HissunMyy! Kiva kun kävit meitä morjestamassa. Tosi kiva kuulla että siellä pikkuihmisellä on kaikki hyvin! :heart:

Pilke, NOU NAMUT, suht hyvä saldo tältä päivältä. Piti vaan vähän maistella niitä kaurakeksejä... :p Kokeilehan uudestaan sitä nuottia vaan. Painat ensin Alt ja kun se on pohjassa painat 1 ja 4 ja sitten päästät Altin :D

Meillä täällä järjetön lumimyräkkä! Muutamassa tunnissa tullut ainakin 20 senttii lunta! Piti käydä ajamassakin tuossa säässä ja moikkaamassa heposta. Ratsastamaan EN sentään mennyt.. Huh, sekös ois ollutkin uhkarohkeuden huippu... :kieh:

Muuten ei ihmeempiä. Ei jaksais oottaa tässä noin 1½-2 vkoa että tietäis miten on käyny :ashamed: mut eip voi muutakaan.. :p

++++++++++++++ :whistle: kaikille! :heart:

<br><br>
 
? Keskiviikon kaipaukset ?

----SYYSTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:


PLUSSANNEET :heart:

Eludie

Lyydia2001

Maudie

äitix8

Miesku

HissunMyy la. 12.5.07.

Klaava rv 10+6


PIINASSA :headwall:

Epskeps Kp 18/27-28 (yk.4)

Kuntsikka 22/24-27 (yk.5)

Pilkettä 32/29-31


PEITTOJEN ALLA ;)

Micosa 11/28-33

Mimsku 12/n.30


TÄTI KYLÄILEMÄSSÄ :hug:


HUKASSA? :attn:


Kipinää

Tiitiäisen äiti Kp ?/28

Lumienkeli1

Chillifinn

Vivaldo

euforia



:attn: Missä on kipinää? :attn: Myös muut "Hukassa?"-olijat, huhuuu missä olette??!! :attn:
 
Kateellisena luin eilen, kun kaikki ilmeisesti eteläsuomalaiset kirjoitteli saaneensa lunta. Vaan tulihan sitä lunta tänne Keski-Suomeenkin yön aikana. Aamulla ei päässyt postilaatikolle, kun oli niin hillitön kinos oven edessä. Piti lehtiharavalla raivata kulkuväylää, kun kaikki lumenluontivehkeet oli tietysti varastossa samanlaisen kinoksen takana.

Onneksi mies aukaisi pihan ennen töihin lähtöään. Vaikka eiköhän sinne jäänyt vielä mullekin tekemistä :) Tarkoitus oli lähteä tänään kuopuksen kanssa kaupungille ostamaan miehellä synttärilahjaa, mutta taidetaan siirtää perjantaihin. Ei oikein viitsi huvikseen lähteä auton kanssa tuonne ajelemaan, kun ei ole pakko. Ja sitä paitsi, lapsi kitisi koko yön. Liekö korva kiusannut, eikä varmaan jaksa edes lähteäkään mihinkään.

Huomasin eilen, että mulla onkin näköjään ongelma. Eli en mahdu oikein mihinkään housuihini enää. Vaikka kuinka ovat suurin osa joustavaa materiaalia, niin joku tuolla vatsassa on ilmeisesti kasvanut sen verran, että alkaa jo vyötärönauhat ahdistaa. Mulla onkin tänään jo 11 viikkoa kasassa. Anteeksi, muuten kun nautin täällä ääneen tästä raskaudestani, mutta olen siitä nyt niin iloinen, kun kaikki tuntuu olevan toistaiseksi kunnossa.

Jaaha, nyt meni ensimmäinen lumiaura pyörätietä eli poika kavereineen pääsee ilman hirvittävää kahlausta kouluun.

Joku muuten kauhisteli tässä taannoin tuolla odotuspuolen valituspinossa, että koululaiset pitää velä toppakenkiä. Huvittavaa sinänsä, sillä meillä tokaluokkalainen itse vapaaehtoisesti etsi ne kaapista ja sanoi, että hyväthän nämä on vielä ja mahtuu jalkaan (siis Kuomat). Tuossakin asiassa on minusta omituista se, että miksi pitää lapselle laittaa päähän sellainen ajatus, ettei sellaisia kenkiä enää voi pitää, jos lapsi ei itse nää siinä mitään pahaa. Meillä ainakin molemmat tietää hyvin tarkkaan millaisilla vaatteilla/kengillä kouluun "voi" mennä, joten eiköpä ne itse ilmoita, kun Kuomat ei enää kelpaa.

Mutta jokainen tyylillään.

Sain muuten eilen idean, kun joku tuolla Mitäs nyt-palstalla kertoi neulovansa sukkia joulukalenteriin, että minäkin taidan tehdä tällaisen sukkamallisen joulukalenterin. Ajattelin tehdä jokaiselle lapselle oman sukan (siis kylläkin kankaasta, niin tulee nopsempaan) ja laittaa sinne aina joka aamu jonkun yllärin. Minua tympii ne suklaakalenterit, joten vois välillä keksiä jotain uutta.

Tällaista siis täällä. Hyvää päivän jatkoa kaikille.
 
Jösses tätä lumen määrää!! :eek: Ja lisää tulee koko ajan.. Huh heijaa.. :eek: Käytiin pojan kanssa kaivamassa auto lumen alta. Onneksi ei tarvii mihinkään lähteä, eikä oikein pääsiskään, kun autossa on vielä KESÄrenkaat!! :eek: :ashamed: Pyysin miestä sunnuntaina vaihtamaan renkaat, mutta sanoi ettei nyt viitsi ja jaksa... kyllä oli sitten jo maanantaina sitä mieltä että olisi pitänyt ne vaihtaa ja nyt tän lumimyräkän keskellä varmaan ketuttaa entistä kovemmin ettei niitä vaihtanut :kieh: :/ Mies sentään töihin pääsee kun on työsuhdeauto ja siinä talvirenkaat... :p Tietty... ;) :kieh: :LOL:

Klaava kirjoitteli tuossa että keskusteluissa oli ollut ettei koululaisilla enää mitään toppakenkiä sais muka olla. Siis häh? Pitäiskö niiden pienten koululaisten sitten palelluttaa varpaansa?? \|O No huh huh.. Kummallisia juttuja! Eikös koululaiset sitten enää ulkoile vai?? :/ Meidän pojalla on kans Kuomat ja tykkää niistä kovin. Tänään kokeiltiin uudenkarheeta toppapukuakin ja kyllä oli hyvä! Vaikka pelkäsin että on liian iso, niin ei ollut vaan just passeli ja on vielä kasvunvaraakin =) Ja tuossa myräkässä se ei ees kastunut! Reiman puku, ei kylläkään mikään Reimatec, vaan ihan "pelkkä" Reima.. :) ;)

Tänään huvikseni mittasin aamulämmön, ei ehkä mitään järkeä, eikös ne lämpöjen mittalut ois pitänyt aloittaa ajat sitten?? ? :whistle: On vaan olo tuntunut siltä että ois lämmöt koholla, mut mitsku näytti vaan 35,4 (jos oikein muistan..) Kylmä ihminen siis... :D Miten ne lämpöjutut menikään? Nousiko lämpö oviksen jälkeen ja laskee sitten kun menkat alkaa vai miten?? Muistaako kukaan?

Meillä lähestyy muuten hääpäivä :heart: ja ihan eka sellainen :heart: Haluaisin antaa miehelle jonkun kivan lahjan, mutten keksi mitään! :eek: Enkä tästä kyllä nyt pääse edes lahjuksia hankkimaankaan, kun ollaan jumissa tuon auton takia :/ Oisko mitään hyviä ideoita?? :)

Klaava muuten, mun äiti aikanaan teki mulle ja mun veljelle kalenterit tulitikkuaskeista! Niitä liimasi sellaiseen liinanläpyskään 24 kpl ja jokaiseen askiin pienen nauhan josta sen sai sitten vedettyä auki. Sinne sitten mahtui aina joku pieni kiva yllätys =) Mulla on tallella mun vanha joulukalenteri edelleenkin.. :xmas: =) Pojalle hommasin sellaisen lumiukkomallisen "tasku"kalenterin. Sen sai tilattua jostain kirjakerhosta. Sinne menee kans pieniä ylläreitä. Nyt en vaan keksi mitä ylläreitä sinne laittaisin.. Taitaa olla pää lahoamassa tai jotain... :snotty: :kieh: :LOL: Meillä ei noita suklaakalentereita voida ees käyttää lapsen allergioiden takia. Kaupassa kyllä näin nyt sellaisen "ei-suklaa"kalenterin, oli vielä gluteeniton ja maidoton (ellen taas väärin muista..). Hinta oli jotain 6 euron kieppeillä..

Tais tulla puheripuli tai jotain :LOL: Sen siitä saa kun ei ollut aikuista seuraa kun ulkoiltiin.. Kerhoon meidän piti mennä, mut herättiin niin myöhään ettei sinne keretty... :ashamed: :D

Mukavaa päivää kaikille!! :wave:
 
Epsu, kyllä ne vaan jotkut naiset tuolla vaahtoaa, ettei ne toppakengät ole enää tarpeeksi tyylikkäät koululaiselle. Pitäisi varmaan olla hienot nahkakengät. Ei meillä kyllä ole sellaisia vielä ollut käyttökenkinä, parempina kenkinä on voinut olla.

Niin, ja on siellä sellaisiakin, joita ärsyttää kun 5-6 v puetaan vielä haalariin. Sillä kun pitäis olla jo kaksiosainen puku. Ok, on meilläkin siirrytty kaksiosaiseen siinä vaiheessa, kun ovat kouluun menneet. Siellä takki+housut on kätevämpi, koska aina ei tartte kuin takkia (esim. toiseen koulurakennukseen mennessä). Mutta jokainen voi tietysti olla näistä asioista mitä mieltä haluaa.

Täälläkin tulee edelleen lunta. Varmaan on maassa jo yli 20 cm eikä eilen ollut vasta kuin sentin verran suunnilleen. Tosin, vaikea tietää paljonko sitä on, sillä tuulee niin kovasti, että lumi kinostuu, kuten oven eteen, missä oli noin puoli metriä aamulla =)

No, parempi tääkin kun pimeä loskakeli. Vaikka varmaan siitäkin ehtii vielä nauttia ennen joulua.

Hitsi kun olen yrittänyt etsiä neulemallia paitaan itselleni, mutten oikein löydä sopivaa. Eikä viitsi alkaa tekemään, ellei saa hyvää ideaa, sillä keskenhän se jää siinä tapauksessa kuitenkin. Pitää varmaan kehitellä omasta päästään.

Huomenna pitäisi päästä lähtemään luennolle, mutta saapa nähdä miten käy. Kuopus ei oikein tunnu hyväksyvän maanantaisen episodin jälkeen koko asiaa. Sanoo vaan mulle koko ajan, että "äiti ei mene kouluun" ja "riitta menee autoon eikä leiki junalla". Riitta on meidän hoitaja... Saas nähdä millainen sirkus täällä huomenna pidetään, mutta ihan vähällä en anna kyllä 2-v:n päättää milloin saan mennä ja mihin.
 
HissunMyy harmaana
Heips :wave:

Pilkettä: täällä on rv:t 12+5 :D .
Sorry munkin puolesta kun täällä näin hehkuttelen raskautta :ashamed: . Jotenkin vaan olo on paljon mukavempi kun kirjoittelen tänne. Saman ikäisiä kaikki ja samalla aaltopituudella suunnilleen kuljetaan :LOL: . Tuolla odottajien puolella ne tahtoo olla aika paljon nuorempia ja jutut sen mukaan :LOL: :whistle: .

Kukas se ehdotti että laitetaan odottajien puolelle yli 36v toteutuneet toiveet. Aika hyvä :xmas: .

Nyt töitä tekemään.
 

Yhteistyössä