Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Nostellaanpas meitä vähän...

Onpas sitten tullut syötyä... :ashamed: Mikähän ihme siinä on että aina sitä jouluruokaa pitää vetää niin paljon että ähky tulee, ja kun juuri ja juuri jaksaa sohvalle lyllertää niin jo pitää vielä konvehteja vetää päälle? Luojan kiitos meillä alkaa kinkku vedellä viimesiään!!!

Meidän vauveli potkiskelee jo ihan hurjasti, ihanaa!!! Ja nyt niistä potkuista on tässä ehtinyt nauttiakin kun on tullut otettua ihan vaan laiskotellessa. :) Se onkin joulussa ehkä parasta, että kun sitä varten hiki hatussa siivoilee ja ruokaa ja herkkuja vääntää, niin voi todellakin muutaman päivän ihan vain etupäässä lököillä ja nauttia kättensä töistä.

Toivottavasti kaikilla meni joulut yhtä hyvin kuin täällä meillä. Mukavia välipäiviä kaikille tasapuolisesti!
 
Hyvää Joulun jälkeistä elämää kaikille!

Onneks alkaa nämä syömingit pikkuhiljaa olla ohi. Olis ihan kiva välillä, jos olis nälkä, kun menee ruokapöytään.... :ashamed:

Mulla on enää viikko hoitovapaata jäljellä. Jonkun verran hermostuttaa, mutta jospa siitä jotenkin hengissä selviäisi.
 
Olin itsekseni ajatellut että kerron tulevasta äitiyslomasta vasta joulun jälkeen ehtii vähän pitemmälle niin rupesikin viime viikon maanantaina kunnolla vuotamaan ja pakko olo lähimmälle työkaverille siinä sanoa kun olisi palaveriin pitänyt yhdessä joutua. Sitten kun mies tuli hakemaan niin pomokin tulis just siihen.. tulipahan hällekkin kerrottua. Onneksi vauvalla kaikki oli hyvin, istukka on vaan ihan kohdun suulla ja joutuu olemaan varovainen mutta muuten kaikki hyvin.
Kyllä siinä monenlaiset ehti tulla mieleen kun on pitkään toivonut vauvaa ja tietenkin ajatuksiin tuli ettei enää edes välttämättä saa. Lapset kuiteskin niin isoja että tajusivat tilanteen ja kun perjantaina menin töistä kotiin oli joulusiivous tehty =)
Tänä aamuna oli sitten neuvola.. ja olihan tuota pikkusen ehkä liikaa tullut mutta neuvolatäti ystävällisesti sanoi ettei tässä vaiheessa lasketa :D
Mukavaa loppuvuotta kaikille !
 
HissunMyy harmailee
Huomenet :wave:

Joulut on juhlittu ja paketit avattu :xmas: :p . Meillä se joulun juhlinta meni ripulin ja oksennustaudin kourissa :x :$ . Minä raukka aloitin aatonaattona ja kuopus jatkoi aattona :headwall: . Loput tuli perässä joulupäivänä :D . Ainoastaan mieheni säästyi taudilta ja meitä on sentään kahdeksan perheessä :D :LOL: .
Kaikesta on selvitty kunnialla.

Kohta koittaa rakenneultra ja pääsee taas näkemään pikkuisen. Neuvola onkin vasta 10.1.

Tässäpä nämä. Hyvää UudenVuoden odotusta kaikille
 
HissunMyy, tuohan kuulostaa ihan meidän normaalilta joulunvietolta...

No, oikeasti onneksi enempi riesana on olleet nuo a-virukset yms. taudit, mutta aika usein meidän joulun on mennyt sairastaessa vuorotellen. Tämä joulu taisi olla peräti toinen peräkkäin, kun oltiin kaikki terveinä.

Muutamana jouluna joutui melkein jouluruoat kantamaan kompostiin, kun kukaan ei sairaana jaksanut syödä.

Nyt on kyllä syöty senkin edestä ja totuus varmaan paljastuu seuraavalla neuvolakäynnillä. Mulla olis ensi viikon ke rakenneultra sairaalassa. Saan tällä kertaa tällaisen erikoiskohtelun, sillä normaalisti täällä päin Suomea ei kunta maksa ko tutkimusta, mutta kun takana on keskiraskauden km, niin sitten tulee tällainen ylimääräinen käynti. Ihan hyvä, niin eipä mene kuin se 22 euroa tutkimukseen. Pelottaa vaan kovasti, että jotain on pielessä. Olis oikeastaan pitänyt käydä yhdessä ylimääräisessä ultrassa tässä välissä, kun ainoa on tehty vkolla 7 ja eihän siitä silloin vielä mitään näe.

Täytyy vaan koettaa jotenkin pitää pää kasassa siihen saakka ja olla ajattelematta (siis yrittää) koko asiaa. Nauttia vaan potkuista, jotka tuntuvat päivittäin. Onneksi.

Tiistaina koittaisi töihinpaluu. Esimiehellekin ilmoitin jo mahdollisesti keväällä olevasta uudesta vapaasta ja onneksi tuo suhtautui ihan kivasti. Nyt on sitten ihanhyvät fiilikset mennä töihin, kun ei ole mitään "salattavaa". Vaikka eipä tuo taida kovin pitkään enää salassa pysyä, vaikka kuinka yrittäisi. Sen verran on vatsa kasvanut, ettei taida enää mennä ylensyömisen piikkiin.

Hyvää vuoden vaihteen odottelua kaikille!
 
kolmonen
Hei. Joulut on juhlittu ja lasten lahjoja yritetään johonkin kaappiin tunkea, ihan miel etöntä tämä lahjojen määrä! Minulla on tämä rv 18 ollut todellinen potkujen läpimurtoviikko, aiemminkin olen liikkeitä tuntenut mutta nyt tosiaan useasti päivässä ja aivan selvästi. Ensi viikon torstaina olisi rakenneultra - iik, jännittää. Joulukiloja on varmaan kertynyt reippaasti, mutta on tuo vauvamahakin nyt pulpahtanut todella selvästi esille. Töihin mennessä ei jääne kenellekään epäilystä tilastani... Paha juttu on että pomo sairastui vakavammin juuri ennen joulua kun olin ajatellut hänet tavata kertoakseni totuuden tulevasta lyhyeksi jäävästä työjaksostani, joten en päässyt kertomaan. Nyt tuntuu nololta mennä pömppiksen kanssa töihin ja odottaa kuka kommentoi ensiksi. Tosin pari työkaveria jotka myös ovat ystäviäni jo tietävätkin asiasta. Uutta vuotta vietetään ystäväperheen kanssa lasten ehdoilla eli aikaisin, kivaa mielestäni kuitenkin juhlistaa alkavaa vuotta jotenkin.
Uuden vuoden terveisin Kolmonen, rv 17+6.
 
Kääk, loma alkaa olla lopuillaan. Enää kaksi päivää ja sitten alkaisi työt. Jonkun verran hirvittää miten sitä oikein sopeutuu, kun olen ollut 2½ v kotona.

Eilen illalla meidän esikoinen esiintyi Keski-Suomen alueoopperan Jevgeni Onegin -toteutuksessa. Hienosti meni tyttöjen balettiosuus. Olen kyllä aika ylpeä ja jännitin varmaan enemmän kuin lapsi itse.. Taisi viime yön yöunetkin mennä vähän pipariksi sen vuoksi.

Vielä olisi kolme esitystä jäljellä. Tyttö on kovasti itse innoissaan jutusta.

Hyvää vuoden vaihdetta kaikille!
 
heippa ja hyvää uutta vuotta!
Täällä tuntuu jo välillä pieniä liikeitä vatsassa =)
ainakin uuden vuoden yönä kun raketteja paukutelitiin, ei tainut oikein tykätä :)
mutta kyllä on ihan tunne kun vatsassa möyrähtelee :LOL:
 
Terkkuja työmaalta!

Vähän on omituista ja vatsaakin pitää piilotella ponchon alla, ettei kukaan huomaisi edes ennen huomista.

Huomenna olisi rakenneultra ja jos siellä kaikki ok, niin sitten voi jo asian paljastaa, koska paljastuu joka tapauksessa pikapuoliin.
 
Hyvää vuotta 2007 kaikille!!!

Tulinpahan pitkästä aikaa täällä käymään, kun laitoin takkaan tulet ja nyt pitäisi jaksaa sitten vielä siihen asti valvoa että saa pellin kiinni... Mulle klo 22 olisi vallan passeli nukkumaanmenoaika tätä nykyä. Aamulla on kuitenkin aina aikainen ylösnousu, ja yöllä tulee kuitenkin jokusen kerran herättyä; siitä pitää huolen vajaa 2v neitokaisemme sekä tämä muuten niin ihana keskiraskauden aika (miinuksina siis yölliset vessareissut sekä levottomat jalat, TOSI levottomat...).

Muuten raskaus edistyy ihanasti, yli puolen välin ollaan reippaasti ja liikkeet näkyvät jo ulospäinkin. Olo mitä mainioin. 15v tytär sanoi tänään että "kauhee ku sä oot läski", mikä kertonee siitä että hyvin on masu kasvanutkin... Kysyi olenko ajatellut kuinka lihava olen synnytyksen jälkeen... Täytyy sanoa ettei pahemmin huolestuta. Kyllä nuo lapset ja elukat ovat ainakin tähän asti tämän äidin linjoista huolta pitäneet ;)

Huomenna pitkästä aikaa neuvolaan. Jokohan saisi taas ajan ultraan kun on etuseinäistukka, jossain vaiheessa tarkistavat istukan sijainnin uudestaan. Toivottavasti on asettunut niin ettei tarvitse tehdä sektiota; olen kaikki synnyttänyt alakautta ja niin haluaisin mielelläni tämän viimeisenkin.

Jopahan tulikin jaariteltua! :whistle: Hyviä vointeja kaikille, tämä mamma lähtee nyt unten maille!
 
Mimosa
Hyvää tätä vuotta kaikille! =)

Olin neuvolassa tiistaina, ja totuus joulusyöpöttelystä paljastui karulla tavalla... oli tullut lähes kilo/ viikko!!!
Huh huh... :LOL:
Nyt jää kyllä jäljellä olevat suklaakonvehdit syömättä meikäläiseltä.

Viikkoja tuli uutena vuotena täyteen 22, ja niinpä sain eilen neuvolasta mukaani kelan paperit, jotka jo tänä aamuna kiikutin täytettynä kelaan.
Vajaa 10 viikkoa vielä pitäisi jaksaa raahautua aamuisin töihin.
Aion aloittaa äitiysloman hieman varhennettuna, jos vaikka tämäkin lapsi olisi kiireinen syntymään, että ehtii vähän huilata ennen synnytystä.
Kaksi ekaa ovat syntyneet 35-viikkoisina.
Pääasia vaan, että kaikki menisi loppuun asti hyvin, ja lapsi olisi terve.
Sehän meillä kaikilla on varmaan tärkeinpänä toiveena tälle vuodelle.
 
mullakin on neuvola ensi viikon torstaina ja pitäisi nyt käydä lenkillä useammin ja jättää joka iltainen jäätelön synti väliin nyt viikoksi.
suklaata söin ennen joulua aika paljon, mutta nyt ei ole enää niin kauheesti maittanut =) onneksi :LOL:

meillekin tuli vihdoin ja viimeinen dvd ja saa nyt katsella kertyneet dvd:t
meillä on tullut akuheen liukasta ja eipä ole viittinyt mennä poninkaan lenkille kun meidän ponilla ei kenkiä jaloissa ole niin liukastetelee koko ajan!
 
Hei,

Kävin eilen rakenneultrassa ja siellä kaikki näytti hyvältä. Kyllä helpotti jonkun verran oloa...

Sukupuolta en udellut, kun oli päällimmäisenä mielessä onko kaikki ok. Sain vielä uuden ajan äitiyspolille rv 35 ihan hermojen rauhoittamiseksi (takana siis km rv 19), mikä oli minusta hieno juttu. Kyllä sitä jotenkin kuitenkin aina mielellään näkee, että mitä sinne vatsaan kuuluu.

Jotenkin nyt vasta uskallan ajatella, että ehkä meille sittenkin oikeasti tulee se neljäs lapsi.

Odottelen täällä työpaikalla videoneuvottelun alkua... Voihan sen ajan käyttää palstailuunkin :)
 
kolmonen
Moi kaikille. Ihanaa Klaava että rakenneultrassa kaikki näytti hyvältä. Itse kävimme myös kyseisessä tänään eikä mitään huolestuttavaa ilmaantunut. Potkutkin ovat voimistuneet niin että viime yönä ihan päällepäin tunsin pienet jalat kun kaveri ilmeisesti ilmoitti että voisitko äiti vaihtaa asentoa... Mitat olivat reilut eli vastasivat 4 päivää laskettua aikaa enemmän, eivät kuitenkaan enää tässä vaiheessa kuulemma vaihda la:ta, olis ollut ihan kiva koska jos 6pvä olisi varhentunut, saisin äippärahaa kuopuksen mukaan, mutta ei! No pääasia kuitenkin että voi nyt nauttia taas vähän rauhallisemmin mielin kun kaikki näytti hyvältä. Sukupuolta ei naistenklinikalla kommentoida vaikka se näkyisikin, se on heidän politiikkaansa...tavallaan olisi ihan hauska tietää vaikkei asialla sinänsä merkitystä olekaan. Ensi viikolla alkaa työt ja jatkuu opiskelut, jännittää!!! Saa nähdä miten sitten arkirumbaa jaksaa kun mieskin tulee olemaan välillä matkoilla ja painaa kahta työtä. No kyse on kuitenkin muutamasta kuukaudesta vaan. Miten Klaava teillä päivähoito on sitten loppujen lopuksi lähtenyt käyntiin? Omat lapset ovat tarhassa johon onneksi olemme todella tyytyväisiä, joten sitä en niin jännitä, töitä sitäkin enemmän. Hyvää vuoden alkua kaikille, kuulemisiin.
T. Kolmonen, rv 18+6
 
Meillä on tuo kuopuksen päivähoito alkanut ihan kivasti. Tosin, tänään sanoi kyllä jo aamulla, että haluaa jäädä kotiin. Ihan kiltisti jäi kuitenkin hoitoon.

Itseä vaan alkaa heti ahdistaa tämä työmaailma. Tahti vaan kiristyy koko ajan ja pitäisi pystyä ihan mahdottomiin suorituksiin, vaikka kaikki asiat on ehtineet tässä kolmessa vuodesaa jonkun verran muuttua. Pakko vaan yrittää olla stressaamatta. Enempää ei voi tehdä kuin voi.

Vatsaa yritän vielä toistaiseksi piilotella, vaan eipä se kovin kauan enää onnistu. Mulla on kuitenkin viikot jo 20+2 ja vaikka mulla yleensä vatsa näkyy aika myöhään, niin nyt on jo niin myöhään, että menee enintään kaksi viikkoa, ennen kuin kaikki jo hoksaa. Paitsi jos pysyttelen vaan täällä omassa huoneessa ja hoidan kaikki asiat sähköpostilla ja puhelimella :) Pakko kuitenkin syödäkin eli kokonaan ei voi omaan huoneeseensa linnoittautua.

Mua hirvittää vähän nuo ihmisten kommentit, sillä jo kuopusta odottaessa sain kuulla jos jotakin. Kummallista sinänsä, sillä minusta lapsiluku on kyllä kokonaan perheen oma asia eikä kuulu kellekään ulkopuoliselle tipan tippaa. Kaikilla tuntuu kuitenkin olevan oikeus sanoa oma mielipiteensä asiasta.

Mutta jospa sen jotenkin kestäisi.

Hyvää Loppiaista kaikille! Me lähdetäänkin pitkästä aikaa sukulaisiin. Ihan kiva, vaikka reissaaminen kolmen lapsen kanssa ei olekaan ihan helppoa.
 
HissunMyy harmaana
Hellou kaikki :wave:

Meillä on jonkun verran talvista maisemaa. Onneksi on vähän lunta ettei ole niin hirveän pimeää. Eilen tosin satoi taas vettä ja näytti tosiaankin siltä että kaikki lumet sulaa pois, onneksi ei sulanut. Nyt on sellainen kiva pakkasilma.

Omaa ( . ) Rakenneultrassa on käyty ja kaikki näytti olevan päällisinpuolin hyvin. Kysyin sitten että jos näkyy kumpi on niin saa sanoa. No lääkäri sitten pyöräytteli vähänaikaa anturaa ja sanoi että poika on tulossa =) . Sitten se näytti minullekin mistä sen huomasi. Yritti se lääkäri ottaa 3D kuvaakin mutta vauva oli niin vilkas että ultra ei kerinnyt mukaan :D .
Nyt sitten eilisestä lehdestä luin että Ouluunkin saadaan 3-4 4D ultralaitetta Oulun Terveystalolle :D . Ne aloittaa 8.1. ultraamisen. Pitäis varmaan säästää rahaa että saisi sen ainoan kerran käytyä 4D ultrassa odotuksen aikana. En varmaan enää aio tulla raskaaksi tämän jälkeen kun tuota ikääkin alkaa olemaan :whistle: . Mutta ei kannata sanoa ei vasta sitten kun on kohtu poistettu tai jotain muuta vataavaa ;) ettei varmasti tule raskaaksi.

Vauva liikkuu tosi paljon ja ensimmäiset närästykset on koettu :x . Ei kiva. Muuten kaikki ok.

Ei tässä muuta

T. HissunMyy
 
Täällähän on hiljaista, kun huopatossutehtaassa. Oltiin jo tosi kaukana.

Me oltiin viikonloppu reissussa, joten ei ole ehtinyt konetta avata. Täällä töissäkään ei oikeastaan ehtisi, mutta pikaisesti pakko, että pysytään edes listoilla.

Reissu meni ok. Tosin, tämänkinkokoisen vatsan kanssa nukkuminen ohuella patjalla lattialla ei oikein ole helppoa. Lisäksi kupus nukkui käsivarren päällä ja huuteli puolet yöstä Nalle Puh -pyyhkeen perään =)

Mulla on jo menossa rv 20+5. Äkkiä tuo aika menee. Vielä olen toistaiseksi onnistunut piilottelemaan vatsan, mutta alkaa jo itseä ärsyttää eli pakko varmaan kohta tehdä asia tiettäväksi. Rasittaa vaan etukäteen se kommentointi.

No, kirjoitelkaahan kuulumisia, että pysyy pino olemassa.
 
Hei!

Viikkoja ylihuomenna 25, hip hurraa!!! Mulla mieli aina lopullisesti rauhottuu kun on 26 kasassa, tiedä sitten mikä maaginen raja se on. Mutta loppusuoralla koen olevani, eli ei se tämäkään raskaus ikuisesti kestä vaikka välillä siltä tuntuukin ;)

Kamala keli taas kerran, ja niin liukasta että hirvittää lähtä hevosia viemään laitumelle hetken päästä kun valostuu. :( Piti käydä viime viikolla ostamassa kenkiin liukuesteet ihan näitä laidunreissuja varten, mutta totta kai unohtui kun mies vei neljän viikon ajan liukkailla pollet kun oli talvilomalla. Nyt lähti ekaa päivää töihin ja jo olen pulassa. Taitaa olla pakko hiekoittaa reitti ennen kuin arvaan lähteä onneani kokeilemaan, pelottaa niin kauheasti se kaatuminen.

Viime viikolla oli neuvola, ja painoa on sitten alusta asti tullut 11 KILOA!!! APUA!!! Anoppi juuri kehui kyläillessään että tässä raskaudessa olen kasvatellut pelkkää mahaa, viimeksi kuulemma naamakin pyöristyi (ja kaikki muukin). Nyt olen jättänyt ilta/yösyömiset ja mussuttanut omenia telkkaria katsoessani... Ja hemoglobiini oli 112, joten aloin viimein syömään rautaa mukisematta vaikka ainakaan minun vatsani ei siitä tykkää.

Nyt taitaa olla sen verran valoisaa että näen seikkailla laitumelle asti, hyviä vointeja kaikille!
 
Hmm.. tuolla MitäsNyt-palstalla vaahdotaan siitä, minikä ikäisenä viimeistään pitää lapset hankkia. Tuntuu kovasti olevan vallalla käsitys, että 30 on se takaraja..

Tässähän pitää alkaa kohta häpeillä, että kehtaa enää tässä iässä lapsia tehdäkään. Minäkin muuten ajattelin kahden ensimmäisen jälkeen, että nämä oli sitten tässä, mutta kuinkas sitten kävikään :whistle: Toivottavasti tuolla nyt vaahtoava parikymppinen kokee joskus saman kohtalon ;)
 
Minäkin kuvittelin vielä muutamia vuosia sitten että itselläni on 35 takaraja; ihan niiden kohonneiden riskien takia. Mutta tässäpä sitä ollaan, 36v ja tanakasti raskaana. ;) Ja vaikka jokaisesta vauvasta olen hurjasti nauttinutkin, niin kyllä näistä nyt pienimmistä olen ehdottomasti eniten nauttinut kun olen niin vanha ja viisas
:whistle: etten koe enää sitä ajoittaista epävarmuutta ym mitä nuorena äitinä. Ja milläs aikataululla lapsia pitäisi tehtailla että joukkueen saa kokoon ennen kuin 30 täyttää???
No, on sitä itselläkin varmasti nuorena tyttönä ollut kärkkäitä ja jälkikäteen ajateltuna ahdaskatseisia ja ehkä ei aina niin viisaita mielipiteitä :)
 

Yhteistyössä