YLI 35v. KUUMEILIJAT vol 10

voi pinkku! mä niin jaan sun kanssa tuon haasteen. ihan samalla tavalla käynyt mulle miehen suorituspaineiden kanssa. olkaa ne onnellisia, joiden miehet kympillä mukana ajoituksen hyödyntämisessä. pidän sulle peukkuja, että illalla vielä onnistaa!!! toisaalta tuo klimppihän on hyvä merkki, että tänään on varmasti vielä oikein hyvä mahdollisuus talletteluun!

olen iloinen, että sulla zuza ajoitus onnistui!!!

kiitos tsempeistä! mulla on tänään kokeilumielessä homeopaatin vastaanotto, saa nähdä saanko siltä jotain rohtoja. tulis nyt se täti, niin pääsis edes siihen uuteen kiertoon. murrr
 
  • Tykkää
Reactions: *Pinkku*
Unelmatar,meillä ollut tätä ongelmaa jo ennen vauvaprojektia..jos hänellä joitakin murheita niin kuvastuu kyllä meidän seksielämään.
Ollaan oltu 4 vuotta yhdessä ja sama juttu kuulemma ollut hänellä jo nuoresta saakka.
En ole ollut siitä milläskään koska rakastan häntä siitä huolimatta enkä ikinä vaihtaisi pois.
Seksiä kumminkin on ja jos hänellä joskus ei ole fiilistä niin silti hän "hoitaa"mut.

Tässä vauvan yrittämisessä tuo on vaan tosi paha pulma.Olen koittanut olla tärppipäivien lähestyessä "ihan muina naisina :whistle:" etten kasaisi paineita,pidän kalenterin ja ovistikut visusti piilossa..joskus onnistuu joskus ei.

Uskon että tämä tilanne "syö miestä"...Ihan hyvä oli kumminkin kun juteltiin,emme heitä kirvestä kaivoon.Täytyy munkin yrittää relata,eihän tässä nyt peli ole vielä menetetty,iän puolestakaan =)
 
Nyt on pakko purkaa omaa napaa ja kysyä neuvoa, anteeksi jo etukäteen!

Kävin eilen gynellä papassa ja hän sanoi että näyttää siltä että ovuloisin 2-4 päivän sisällä. Tein eilen illalla o-testin johon tuli selkeästi nähtävissä oleva viiva, mutta kuitenkin kontrolliviivaa haaleampi.

Omat tuntemukset oli eilen sellaset että ajattelin ovulaation osuvan about keskiviikolle. Tänään tein uuden o-testin (älkää kysykö miksi en vaan usko gyneä) ja siihenpä tuli eilistä haaleampi viiva!!

Mitä ihmettä tästä nyt pitäisi päätellä?? Lekuri sanoi että 2-4 päivän kuluttua ja ovistesti vaan haalenee!

Oon aivan ihmeissäni :confused: Kokemuksia / näkemyksiä?
 
aada, mihin aikaan teit testin? olen lukenut, että puolen päivän aikaan olisi muistaakseni paras hetki? ja oliko miten kauan, kun olit edellisen kerran käynyt vessassa?

pinkku, joo peli ei todellakaan ole menetetty. :) tämä porukka auttaa kyllä jaksamaan taistelua ja tärkeintähän se on, että parisuhde on muuten kunnossa :)
 
Voi, pinkku :hug: Meillä on niin sama homma. Ollut myös suhteen alusta asti. Tosin meillä tilanne taitaa olla vieläkin ongelmallisempi. Siksi ollaankin muumimukeiltu, kun mulla ikääkin on jo sen 41 ja pelko pyrstössä, että aika loppuu kesken pikkukakkosen kanssa. Vaan eipä se mukeilukaan aina niin kivalta tunnu enkä siihen oikein luota. Niinpä sunnuntaina itkettiin ja juteltiin meilläkin.

Itsekkäästi sitä välistä miettii, että miksei meillä voi tärpätä helpolla. Että miksi pitää jännittää jo pelkkää yritystä kuukaudesta toiseen. Mutta eivätpä tämänkään asian kanssa tasan käy ne onnenlahjat. Välistä tekee mieli paiskata hanskat kanveesiin, mutta kuitenkin toivo vielä elää.
 
Onko kellääncteillä jotka olette joh tehneet vauvoja niin koskaan kipeytynyt häntäluu alkuraskudessa.
En tosi tiedä olenko raskaana,mutta kävi vain mielessä.

ON: ns. Kuumeinen olo vain jatkuu. Taidan oikeasti olla tulossa kipeäksi. Posket helottaa tai ainakin tuntuu sille.
 
aada78,kuulostaa ihan normaalilta..se maanantai-iltainen selkeästi havaittava viiva enteili lh-huipun olevan lähellä ja eilinen jo haalistunut viiva kertoi huipun menneen ohi.
Se huippu voi siis vilahtaa ohi niin nopsaan ettei sitä testillä kerkeä bongata,jos testailee kerran päivässä.
Ja kun tämän lh-huipun olet ohittanut,itse ovulaatio tapahtuu n.16-48 tunnin kuluessa.Vaihteluväli on suuri..ihan tarkkaa ei pysty sanoa,on niin yksilöllistä.

Toki testituloksiin vaikuttaa aina ajankohta milloin testaat,oletko juonut paljon,kauanko virtsa on ollut rakossa jne.

Mut ihan normaalilta kuulostaa minusta =)
 
Heipat täältäkin,sitä alkaa taas aktivoitumaan kun ovispäivät lähestyy:whistle:
Taitaapi olla kp 9 meneillään,pikkuhiljaa pitäis harjoituksia alkaa miettiä :)

Noista ovistesteistä,vaikka en niitä oo itse juurikaan koskaan käyttänyt,oon lukenut että se plussa,eli tasavahva viiva,voi tulla hyvinkin yllättäen. Voi voimistuamei kuitenkaan plussaksi asti ja taas hiipua ottaakseen spurtin taas vahvistumiseen ja lopulta siihen ovisplussaan. ne haaleat viivat kun ei kerro mitään,vain se tasavahva tai tummempi viiva kuin kontrolliviiva!! Tsemppiä tikutteluihin:hug:
 
Keskiviikko 23.10.2013




KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä ................kp ..................yk ..........toiveissa

Alien_1..............37..............42/28..................?.................2
Zuza....................35...........15/29..................3.................4
Miia3+2................37...........xx/xx..................?.................6
*Pinkku*..............38...........15/26-28 ..............10.................1
Carolina30+..........36...........27/27................3v..........5/8/1.yht.
miltsu76...............37...........20/26-28.............12................2
tinttu76................37...........29/32-36.............10................1
Emppis.................38...........14/25-29........... 9................1
Unelmatar............35.............31/26-27..........6.................2
Kukkaislapsi..........35...............27/34...............4...................1
SuloinenSalaisuus.........................9/28-30..........................
Uniikki75...............38................21/xx........................................
marjaorvokki..........35................8/28-34............8..................3
Aada78................35..................12/??..................2..................1
Hymypallo............36...........16/20-30..................................3
Kaneli-78..............35..............27/35..................1.................2



DPO

Aada78.............dpo 0
Alien_1..............dpo 26



RKTT




YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

Chokomom



Kadonneet:
Syystuuli74...........38..........??/28-30..........1v6kk (24)......2
Elena75................37.............. ??/28..................21................3
Sihkis...................38............??/26-30.................8.................1

:wave:TAUSTALLA:wave:

Worf
ÄitiViidelle
Tiituliini
Pikkumartta
Hopsan
K
Sirpa75



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2013
lokakuu........Tentsa yk5, Nipsu74
syyskuu.......Ollakovai...? yk 6, Kanervankukkanen yk 2, Minttumaari* yk3, Sipuriina-75
elokuu.........ei plussia
heinäkuu......Milk@ yk8, Selina76 yk 6, Suski28 yk 1
kesäkuu.......Blitzenrex, Pikkusukka yk7
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk 6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu y k3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whiskey Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk 2
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia



:heart:SYNTYNEET:heart:

Pippurihäntä........21.8.2013, tyttö
Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

 
Viimeksi muokattu:
Mulla noi ovistestit menee niin (jos siis normikierto, testaan aina aamupäivällä n. 11 maissa), että ensin tulee melkein kontrollin vahvuinen viiva. Sinä päivänä testaan vielä illalla ja yleensä tulee plussa (jos en ole juonut kovin paljoa) ja seuraavana päivänä on jo haaleampi. Tämä haaleampi päivä on se kaikkein paras talletuspäivä, koska aamulämpöjen perusteella ovis on siitä sitten seuraavana päivänä (eli kaksi päivää sen plussan jälkeen). Tuli vähän sekava sepustus, mutta mun mielestä Aada sun tulokset näyttää siis ihan hyviltä.

Meillä onneksi mies on täysillä mukana projektissa, mutta kun sitä ikää on jo jonkin verran niin aina ei vaan onnistu (eikä todellakaan joka päivä) eli ajoitusta täytyy miettiä tarkkaan (ah, niin romanttista :)) Kyllähän se pelottaa, kun näin vanhana lähtee yrittämään ensimmäistä, että onko tässä mitään mahdollisuuksia. Tosin kyllä me kaksinkin pärjätään loppuelämä, jos niin käy.

ON: Mun kroppa aiheuttaa vaihteeksi hämmennystä. Maanantaina kipeytyi rinnat täsmälleen niin kuin ne aina kipeytyy n. viikkoa ennen tätiä. Eli oliko mulla nyt sitten kuitenkin ovis silloin kuin testi niin kertoi, vaikka lämmöt ei sen jälkeen nousseetkaan :confused:. Ei auta muu kuin odottaa...
 
Heippa!

Saisikos 35v. äiti-ihminen liittyä kuumeilemaan toista pikkuista joukkoonne? Meille ensimmäinen kullanmuru syntyi 11/2012. Hoidoilla sai tämä esikoinen meillä alkunsa ja olimme onnekkaita kun jo 2. inseminaatiosta plussasin. Tätä toista olisi tarkoitus yritellä ihan luomuna ja mentaliteetilla että tulee jos on tullakseen. Nyt ei ainakaan tunnu sille että jaksaisin lähteä uudelleen hoitoihin.

Seuraavilla tiedoilla voisi lisätä minut listanne jatkoksi:

Kaneli-78..............35..............27/35..................1.................2

Varmaan ainakin aluksi lähinnä seurailen juttujanne ja huutelen väliin jos asiaa tulee :)
 
tervetuloa mukaan kaneli!

tinttu, toivottavasti oli ovis! oireet on aikakin hyvä merkki! :)

ON mietin että pitäiskö vielä kerran pahoittaa oma mielensä ja tehdä testi? nyt on jo kp 31/26-27 eli normi kierrossa täti olis jo lähtenyt. takana on kuitenkin jo kaks negaa, aamutesteistä kp 29 ja kp 30. vai pitäiskö vielä vaan rauhassa odotella tätiä, koska kyllähän järki sanoo, että ovis vaan on jättänyt tulematta ja sen vuoksi kierto venyy. mut ei oo mitään tädin tuloon viittaavia oireitakaan. äääh....
 
Pakko kommentoida eli Unelmatar, mulla siis kaksi lasta ja kokemusta kahdesta plussakierrosta. Molemmissa kierroissa olin hermoraunio siellä kp 32-34 paikkeissa, kun normikierto oli siinä 26-28. Tein (kuinkahan monta) negatestiä toisensa perään. En tiedä oliko ovis ollut oletettua myöhemmin tai sitten jotain muuta mutta raskaus näkyi herkiksi luokitelluissa testeissäkin kauheen myöhään. Tsemppiä piinailuun ja toivotaan että nega muuttuisikin plussaksi!!
 
Uniikki mulla ei ainakaan ole häntäluu tullut koskaan kipeäksi raskauden aikana ;)

SuloinenSalaisuustsemppiä tuleviin talletuksiin !!

Tinttu toivottavasti se ovis oli kuin olikin silloin ;D

Kaneli tervetuloa seuraan !!

Unelmatar Tee testiä jos se rauhoittaa mieltä tai odottele vielä muutama päivä. Toivotaan että olisikin paras mahdollinen tilanne ja plussa vain odotuttaisi itseään ;)

ON kauhean hektinen aamu juotessa hammaslääkärissä molempien vanhempien tyttöjen kanssa. Pienimällä meni päikkärirytmi ihan päälaelleen ;( Nyt on sikeässä unessa ja minulla hetken rauha ajatuksille ..
Vielä tikutin tänään ja ed. melkein tasavahvat viivat?? Ma kuitenkin oli nippailut oikeanpuoleisessa munasarjassa, joten luultavasti osuttiin oikeaan ;) Nyt ei voi kun odotella vaan. Jotenkin vaan ei enää niin hingulla jaksa miettiä tätä. Taitaa olla yleisestikin taisteluväsymystä asian tiimoilta ;(
 
Mukaan vain Kaneli-78 =),tervetuloa!

Kyllä sen meillä huomaa että minä olen se joka kuumeilee enempi.

Se kumminkin vaikuttaa että miehellä on ne kaksi lasta ennestään.
Vähän niinkuin "been there,done that"..vaikka tuossa kun juteltiin vakavammin niin sanoi että kyllä hänkin kovasti toivoo että onnistuttaisiin koska silloin kun nuo hänen lapsensa olivat pieniä,teki paljon reissutöitä ja oli tosi vähän kotona.
Ja kun se ero tuli ja lapset nyt asuvat pääosin äitinsä luona niin suhde ei ehkä ole niin läheinen kuin voisi olla.

Kurjaa vaan kun ei nyt tartte piinailla,täti tulee se on varmaa...:|
 
Kyllä täällä on viisaita naisia! Kiitos ja niiaus teille avusta. Helpotti!

Tuntuu että oon ite aivan uuno noissa ovisasioissa ja nyt kun tutkin asiaa netistä ja luin teidän näkemykset, ymmärrän asiaa hieman paremmin... LH-huippu onkin varmaan ollut maanantaina alkuillasta ja just se vähän kontrolliviivaa haaleampi viiva. Mä juon sen verran paljon vettä että vaikka pidättäisin 2 tuntia ja olisin juomatta mitään, en saa tasavahvaa viivaa aikaiseksi. Minä TYHMÄ vaan jotenkin ajattelin että munasolu irtoaa sillon kun tulee se O-plussa. Saa nauraa :LOL:

Lasketaan varman päälle ja päivitetään mulle tänään dpo0.
 
aada78,ei sulle kukaan naura..itekin olin alussa vähän hukassa kaikkien käsitteiden kanssa..:O

Se lh-huippu vaan enteilee sitä tulevaa ovulaatiota.Aikataulut vaan vaihtelee yksilöllisesti.Ja jossakin kierrossa ovis saattaa jäädä tulemattakin,vaikka lh nousee.
 
testi tehty ja kyllä se edelleen on niin nega kuin vain olla ja voi. tuntee kyllä itsensä hölmöksi ja epätoivoiseksi. olispa ollut niin kuin chokomom sulla! :)

ai niin, olen unohtanut kertoa, että kävin tosiaan sillä homeopaatilla ja sain jonkun pilleriyhdistelmät, joiden puutteet se havaitsi ja nimenomaan sanoin, et laita sellanen, että tuun raskaaksi :D tuleepa nyt testattua sekin, josko olis apua.
vaikka kyllä sen tekemät testimenetelmät vähän epäilytti....onko teistä joku muu kokeillut homeopatiaa?
 
Voi harmi Unelmatar :hug:. Voihan olla, että oli jotain yritystä ja siksi täti antoi odottaa itseään. Päivittelen listaa taas huomenna.

Aada78 olen myös saanut sen käsityksen, että yleensä ovis tulee, jos lh-huippukin tulee. (Vaikka mulla yksi kierto olikin missä näin ei käynyt.) Silloin ei muuten tätiin liittynyt mitään kipuja (yleensä sattuu ainakin sen ensimmäisen päivän), joten ehkää siitäkin voi jotain päätellä (jos siis kipuja yleensä on).

ON: No nyt tuhruttaa :confused:. Ajattelin, että täti voisi tulla aikaisintaan viikonloppuna (todennäköisesti alkuviikosta) ja yleensä tuhruttaa vain yhden päivän ennen hanojen aukeamista. Alkaa vahvasti tuntua siltä, että mun kroppa on aivan sekaisin :headwall:. Toki ne mun lämmöt nousi kauhean myöhään ja tosi vähän, joten voihan olla, ettei hormoneja ole tarpeeksi ja täti tulisikin etuajassa (ei huono vaihtoehto, saisi jättää tämän ongelmakierron taakseen...).
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :heart:

Unelmatar Mä kävin tuota ykköstä yritellessä homeopaatillakin, mutta mä uskon että se homeopatialla saatu apu on vähän sama kuin lumelääkkeillä saatu apukin. Siis oikeasti monihan paranee lumelääkkeilläkin! Jos haluat kokeilla nimenomaan luontaishoitoja, niin akupunktio ja vyöhyketerapia on varmasti tehokkaampia kuin homeopatia. Siis kunhan tietysti on pätevät hoitajat hoitoja antamaan. Itse hakenut jo teini-iässä apua vyöhyketerapiasta mm. epäsäännöllisiin kuukautisiin ja toiminut hyvin! Tämä on siis mun henkilökohtainen kokemus ja näkemys näistä hoidoista :)
 
Unelmatar :hug:. Homeopatiasta ei ole kokemusta mutta vyöhyketerapiaa suosittelen myös minä. Meillä kuopus vietiin neliviikkoisena vyöhyketerapiaan vatsavaivojen vuoksi. Kävimme viisi kertaa parin viikon ajan ja apu oli huomattava. Silloin mietin, että voisin jossakin vaiheessa itsekin käydä migreenin vuoksi mutta ei olekaan tarvinnut. Myös akupunktiosta olen kuullut paljon hyvää mutta lähinnä myös sairauksien hoidossa. Raskautumisen avusta en osaa sanoa. Se mikä näissä on hyvää, niin ovat kuitenkin pehmeitä hoitomuotoja, joten kaikkea kannattaa testata :).
 
Täällä on yksi kokemus klassisesta kiinalaisesta akupunktiosta. KKM:n jälkeen oli hyvä tasainen jakso ja sitten yhtäkkiä iski hurja ärtyneisyys ja alakulo joka jatkui 4 viikkoa putkeen. Akupunktiosta hyvää kuulleena, varasin ajan ja kävin ensimmäistä kertaa tiistaina :) Ensin keskusteltiin pitkään ja kerroin elämäntilanteestani. Kerroin toki myös että toivomme kovasti lasta ja hoitaja sanoi hoitavansa mut kaiken kertomani perusteella. Sanoi että ehdottomasti akupunktio auttaa myös raskautumisessa sillä tasapainottaa hormonitoimintaa, monet lapsettomuudesta kärsivät ovat saaneet hänen hoidossaan avun :)

Keskustelun jälkeen hoitaja paineli/hieroi niskaa ja sen jälkeen laittoi neulat. Ne vaikuttivat varmaan parikymmentä minuuttia. Lisäksi laitettiin pienet teräskuulat korviin, joiden tehtävä on "jatkaa" hoitoa kotonakin. Niitä tulee painella ja hellästi hieroa muutama kerta päivässä.

Mielenkiintoinen kokemus ja ensi tiistaina menen uudestaan. Näin aluksi käyn 3 kertaa viikoittain ja sitten katsotaan mikä on fiilis.
 

Yhteistyössä