YLI 35v. KUUMEILIJAT vol 10

Aada minulla oli tuossa viime kierrossa ovis heti tädin jälkeen. Ihmettelin testin tummaa viivaa enkä reagoinut sen ihmeemmin. Sit jatkoin tikuttelua ja kah, kipujen aikaan viiva taas tummeni hiukan ja sit pamahtikin täti taas paikalle. Yhteenvetona olikin ovis heti tädin jälkeen ja uusi täti n 16 pv:n sisällä siitä. Nyt tässä yritän metsästää, josko ovis taas olis pian.. tai kierto "normaalimpi"..
Tuohan osaltaan selittäis senkin, että "varmoina" päivinä ei ole tärpännyt, jos se välistä onkin vuodon kanssa samaan aikaan..
HOHHOIJAKKAA tätä naisen anatomiaa ja sisäistä peliä.. Pysy tässä nyt sitten kartalla ;)

Marjaorvokki juurikin noin on saattanut käydä, tai sitten ovis on ollut paljon odotettua myöhemmin. Eli pelisi ei ole vielä menetetty jos tuo viimeinen onkin oikein !!
Toivottavasti nyt ratkee suuntaan tai toiseen !!

ON ovista aloitin tikuttamaan eilen ja edes viivaa ei näkynyt, josko mennään kohti hiukan pidempää kiertoa siis. Toki olis voinut tikuttaa tädinkin kanssa.. Kaikki on näköjään mahdollista ;D
 
  • Tykkää
Reactions: aada78
Zuza,mä jätin tikkuset tilaamatta tällä kierrolle...kattelen nyt ilman,niinku tuntemusten mukaan.Kieltämättä on vähän "turnausväsymystä" :|

Olen puuhaillut ulkosalla pihaa talvikuntoon..haravoinut ja laitellut callunoista ja metsästä hakemistani "tarvikkeista"kivoja asetelmia...ja yrittänyt olla miettimättä liikaa tätä yhtä ja samaa.

Tää ikuinen positiivisuuspläjäys eli minä olen nyt vähä väsy.
Mutta piristyn tästä kyllä ennen pitkää...
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
*Pinkku* turnausväsymystä on liikkeellä täälläkin, kun ei ole vieläkään ne lämmöt nousseet. Eilen vielä "pakkopupuiltiin", mutta nyt päätin, että tähän kiertoon en enää yritä. Tsempataan sitten seuraavassa.

Tuohon aikaiseen ovikseen en osaa sanoa mitään, kun mulla on ihan päinvastaiset ongelmat.

Pongasin muuten mielenkiintoisen vinkin joltain amerikkalaiselta nettisivulta: siellä kehotettiin nauttimaan hiukan limaa irrottavaa yskänlääkettä kp 10:stä ovikseen (n. pari tuntia ennen tallettamista). Ideana, että parantaa liman juoksevuutta (eli laatua). Tuota voisin kokeilla, kun mulla on niin huonosti noita limoja ja ne kait on se kaikkein tärkein onnistumisen kannalta (jos siis ei ole mitään vialla). Oikeanlaisessa limassa simpat elää päiviä, muuten ne väsyy matkalle ja kuolee muutamassa tunnissa...

Yllä olevaan viitaten: Mulla taitaa olla mielenkiintoinen käsitys siitä mitä turnausväsymys tarkoittaa :D.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zuza
En tiedä mihin perustuu, mutta kai lima on limaa oli se sitten missä vaan :D. Toisaalta mua ainakin aivastuttaa, kun ovis alkaa lähestyä (eli limakalvot paksunee siellä jossain), joten kai ne kaikki on jossain yhteyksissä keskenään... Tosin eikö nuo yskänlääkkeet ole aika tujua tavaraa, että en sitten tiedä kuinka paljon niitä viitsii turhaan juoda, mutta voihan sitä vaikka yhden kierron kokeilla.
 
Vai että yskänlääkettä! Ei kun apoteekkiin... :cool:

Mulla olisi asiaa kookosöljystä. Meillä sitä käytetään silloin tällöin liukkarina ja jos muistan oikein niin oltiin kookoksella voideltuja myös viime hedelmöityksen aikaan. Nyt oon sitten etsinyt tietoa siitä onko moinen luonnonrasva sopivaa tähän tarkoitukseen jos aikoo raskaaksi tulla. Ettei ymmärtämättömyyttään tuhoaisi siittiöitä. Yhdet sanoo että voi huoletta käyttää, toiset varoittelee. Enemmän löydän kyllä rohkaisevaa tekstiä eli oon toistaiseksi siinä oletuksessa että kookosöljyä on "turvallinen" liukuvoide.

Onko muilla kokemuksia: oletteko käyttäneet kookosöljyä tai kenties jotain muuta?
 
tinttu76,en mä usko että siitä haittaakaan on.Jos näitä reseptivapaita nappailee.Mulla on jotakin lääkärin määräämää ja siinä näytti olevan kolmio ja muistaakseni sillä taisi olla jokin keuhkoputkia laajentava vaikutus,teki hassun olon.

Mä haen sitä greippimehua tänään,vaikka väsynyt ja skeptinen olo onkin.
Tää kotona möllöttäminen ei ole mulle hyvästä,vatvon liikaa asioita mielessäni,lähinnä synkkiä.

Mut nyt näkyy sen suhteen valoa tunnelin päässä,entisen työpaikkani,sen tosi kivan,pomo soitteli ja kertoi että olisivat halukkaita palkkaamaan mut uudestaan!
Ei ollut vielä 100% varmaa mut lupaavalta kuulosti,eli nyt vaan odottelen mitä tuleman pitää =)
 
  • Tykkää
Reactions: Emppis ja Zuza
Keskiviikko 16.10.2013




KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä ................kp ..................yk ..........toiveissa

Alien_1..............37..............35/28..................?.................2
Zuza....................35...........8/29..................3.................4
Miia3+2................37...........xx/xx..................?.................6
*Pinkku*..............38...........8/26-28 ..............10.................1
Carolina30+..........36...........20/27................3v..........5/8/1.yht.
miltsu76...............37...........13/26-28.............12................2
tinttu76................37...........22/32-36.............10................1
Emppis.................38...........7/25-29........... 9................1
Unelmatar............35.............24/26-27..........6.................2
Kukkaislapsi..........35...............20/34...............4...................1
SuloinenSalaisuus.........................2/28-30..........................
Uniikki75...............38................14/xx........................................
marjaorvokki............................44/28-34............7..................3
Aada78................35..................5/??..................2..................1



DPO

Alien_1..............dpo 19



RKTT




YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

Chokomom



Kadonneet:
Hymypallo............36...........xx/27-30..................................3
Syystuuli74...........38..........??/28-30..........1v6kk (24)......2
Elena75................37.............. ??/28..................21................3
Sihkis...................38............??/26-30.................8.................1

:wave:TAUSTALLA:wave:

Worf
ÄitiViidelle
Tiituliini
Pikkumartta
Hopsan
K
Sirpa75



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2013
lokakuu........Tentsa yk5, Nipsu74
syyskuu.......Ollakovai...? yk 6, Kanervankukkanen yk 2, Minttumaari* yk3, Sipuriina-75
elokuu.........ei plussia
heinäkuu......Milk@ yk8, Selina76 yk 6, Suski28 yk 1
kesäkuu.......Blitzenrex, Pikkusukka yk7
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk 6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu y k3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whiskey Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk 2
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia



:heart:SYNTYNEET:heart:

Pippurihäntä........21.8.2013, tyttö
Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

 
Viimeksi muokattu:
Voi miten hienoa *Pinkku*! Laitetaan peukut pystyyn. Se yskänlääke piti nimenomaan olla limaa irrottavaa muuten siitä ei ole iloa.

ON: Lämmöt on edelleen alhaalla eli kyllä tässä nyt niin taisi käydä, että ovis epäonnistui :kieh:. Toivottavasti ei tarvi ihan ikuisuuksia odotella tätiä...
 
tinttu76,vai ei lämmöt nousseet :confused:...sen merkkihän se taitaa ettei ovista tullutkaan...onko sulle tässä kuumeilun aikana käynyt ennen niin?

Mä en ole mittaillut ollenkaan,ainakaan silleen sääntöjen mukaan.Joskus olen kokeillut kun muutama päivä ennen tädin tuloa on ollut kuumeinen olo..tuloksena yleensä jotain 37,0-37.4 väliltä.
Tuommoista random-mittailua siis vaan.
 
Joo, mulle on kerran tämän lämpöjen mittailun aikana käynyt niin, että ovis jäi väliin. Itse koen tämän mittaamisen hyvänä juttuna, koska esim. nyt kierto tulee venymään ja tiedän sen jo etukäteen. (Sen sijaan, että tekisin miljoona raskaustestiä ja stressaisin miksi tätiä ei näy). Homma menee jo niin rutiinilla, ettei se aiheuta ylimääräistä stressiä. Tietenkin harmittaa, että tämä kierto menee hukkaan, varsinkin kun talleteltiin oikein urakalla tällä kerralla :).
 
Tervetuloa uusille kuumeilijoille myös minun puolesta. Eli tervetuloa marjaorvokki ja aada78! :wave:

Halaukset kaikille tädin kohdanneille ja stemppiä piinailijoille! :heart:

Uniikki75: Erityistempit vihulaisen karkoitukseen ennen tärppipäiviä!

*Pinkku*: Täällä peukut pystyssä työpaikan puolesta! Kuulostaa hyvälle.

ON: Tääläkin hieman turnausväsyä liikenteessä... Viikonlopun laivareissu oli mukava, tosi yksi kavereistani raskaana (yli puolen välin jo), joten hieman hillitymmin reissu meni. Tosi onnellinen kuitenkin heidän onnestaan, kun se ei ollut ihan itsestään selvyys keskemenojen jälkeen sielläkään :heart:. Täällä loppuviikosta tuli gynen paperit kotiin. Papa oli puhdas, mutta mukana resepti emätintulehduksen hoitoon, joka siis minulla on täysin oireeton?! Nyt pupuilukielto päällä ja kyllä sapettaa! Onneksi hoito ehtinee loppua ennen tärppipäiviä... Ei ole helppoa tämä elämä. Päätin keksiä jotain muuta vahdattavaa ja ajattelin maanantaina aloittaa uuden elämän, jos se painon pudotus toisi uusia tuulia myös tänne kuumeiluun. Ajattelin ottaa sellaisen kahden viikon totaalispurtin jonka jälkeen jatkan vähemmän tiukasti, mutta vähillä hiilareilla kumminkin. Katsotaan mitä saan aikaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Ihanaa voitin inhottavan hiiva riesan. Olipa tosiaan tiukassa. Koneelle en ole edes ehtinyt käymään,kun tapetteja olen laittanut. Tällä viikolla nyt extra pupuilua,kerta viikon lopulla olisi ovis. Sen olen huomannut,että aivastuttaa aivan kauheasti kun ovista lähelle mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Se siitä sitten, voipi päivittää kp2 ja yk 8, niin ja ikä on 35. Hetimiten, kun testit sain netistä tilattua, niin punainen ferrari saapui :stick:, niinhän siinä yleensäkin käy. Mutta olen tyytyväinen, että alkoivat nyt sitten kuitenkin, niin päästään uuteen yritykseen. Oli joko ovuloimaton kierto tai sitten ovis tuli myöhässä :confused:

Toivottavasti ovis tulisi ajallaan tässä kierrossa, nyt täytyy kyllä hieman tarkemmin tutkailla ovisoireita. En ole niihin ikään kiinnittänyt huomiota, eikä mulle lämpöjen mittailukaan mitään sano....mutta kroppa siis tarkempaan syyniin nyt, kunhan ferrari häippäsee?

Uniikille tsemppiä viikonlopun oviksen hyödyntämiseen :heart:

Tsempit myös Emppikselle "uuden elämän" aloittamiseen :hug:

SuloinenSalaisuus :hug: ja tsempit sullekin uuteen kiertoon.
 
SuloinenSalaisuus ja marjaorvokki,etiäpäin vaan ja kovasti tsemppiä uuteen kiertoon =)

No voi hitto sentään Emppis,kaikenlaista riesaa sitä tuleekin...toivottavasti lääkitys puree ja pääsette taas tositoimiin ;)

Mulla on pienoinen jännitys päällä,kaikesta turtumuksesta huolimatta,siitä että viikonloppuna pitäisi alkaa tapahtua..ovista odottelen tiistaille.Miehen lapset tulee meille vkonlopuksi joten ne aina niin ihanat aamupanot pitää unohtaa...oon huomannut että iltaisin/öisin väsymys tekee tehtävänsä ja harvemmin edes silloin lähestyn miestä niissä aikeissa.
Lapset touhuaa päivisin tosi paljon kavereiden kans ulkona mut se on enempi sääntö kuin poikkeus että jos ollaan lemmekkäällä tuulella niin IHAN VARMASTI avain rapisee lukossa :mad: ja :LOL:

Sanoinkin miehelle että turhaa laittaa lapsille syömään-kutsuja tekstiviestillä,riittää että multa otetaan pöksyt pois..tai oikeastaan jo se että katson miestä "sillä tavalla" :p...niin jo saapuu perilliset ruokapöytään.

Mutta joo,yhteenvetona se että jotakin jännitettävää piinapäiville pitäisi saada =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Heippa tänne ketjuun! Käyn täällä kurkkimassa meininkejä aina välillä, ja huomasin, että täällä oli keskusteltu lämpöjen mittaamisesta. Ehdin tulla tässä asiassa jonkunsortin ammattilaiseksi, ainakin omaa kroppaani koskien, kun yrityskiertoja kertyi ja kertyi, ja ajattelin kirjoittaa pari huomioitani, jos näistä olisi jotain apua.

Ensinnäkin lämpömenetelmään liittyy mun mielestä tietyt rajoitteet. Se vaatii kohtuullisen systemaattisen toteutuksen (mittausajankohta, mittaustavan säännöllisyys, tulosten kirjaaminen joko omiin taulukoihin tai verkossa saatavilla oleviin palveluihin). Toisekseen sitä kannattaa tehdä useampi kuukausi ennen kuin alkaa vetää johtopäätöksiä. Kolmanneksi, mittarin pitää olla ehdottomasti kaksidigitaalinen, koska muutokset voivat olla hyvin pieniä, mutta pitkällä tarkastelujaksolla merkittäviä. Neljänneksi, sen tukena kannattaa vähintäänkin tarkkailla limoja ja/tai käyttää ovistestejä. Kaiken tämän huomioon ottaen, jos kierto on tosi säännöllinen ja ovistestit antavat selkeitä tuloksia aina samoihin aikoihin kuukaudesta, niin ehkä tuo ei maksa vaivaa :) Samoin, jos mittaaminen ja tarkkaileminen tuntuvat stressaavilta, niin jättäisin tuon väliin. Itse kuuluin ryhmään "hulluna joka risausta kropassa tarkkaileva", ja tuo faktatietoihin keskittyminen auttoi mua lopettamaan kaikenlaisen jossittelun. Ja se oli helpottavaa, kun ei tarttenut enää arvailla. Mittaustulokset kertoivat, missä mennään.

Tosiasia on, että lämpömenetelmä on kuitenkin ainoa tapa saada varmistaa tuliko ovulaatio oikeasti, kotioloissa. Lämmönnousun aiheuttaa nimittäin keltarauhashormoni, jota erittyy vain oviksen tapahduttua.

Henkilökohtaisesti siis liputan aamulämpömenetelmän puolesta, yhdistettynä ovistesteihin, mutta nimenomaan tuossa järjestyksessä. Pelkillä ovistesteillä mulla meni hermo ensin viivojen vahvuuden arvailuun (ei oikein kunnon tolkkua), sittemmin hymiön metsästykseen (kun ovulaatiopäivä heitteli kierrosta toiseen kaksikin viikkoa) ja rahan menoon, jonka digitestien käyttö tuotti, kun oviksen metsästys oli ihan haulikolla pimeässä ampumista.

Suurena apuna oli Fertility Friend sovellus, johon pystyi tietokoneella/älyluurilla kirjaamaan lämmöt ja limatiedot, ovistestien tuloksetkin. Sen mukaan sovellus sitten piirsi käyrää, ilmoitti DPO laskennan ja keräsi tilastoja kierroista tulevien ennusteeksi. Käytin itse lopulta maksullista versiota siitä ensin testattuani ilmaisen.

Mulla edellisen kierron ovulaation ajankohta ei todellakaan antanut mitään viitteitä seuraavasta eli kalenterin kanssa oli turha arvailla, milloin tärppipäivät olisivat, koska munasolut kypsyivät epäsäännöllisesti. Parhaiten ovulaation pystyin paikantamaan limojen ja lämpökäyrässä tapahtuvan notkahduksen sekä ovistestin avulla. Ensin limat lisääntyivät kunnolla joitakin päiviä ennen oviksen yritystä, sitten lämpö siis laski mulla alimmalle tasolleen hiukan ennen ovista ja samaan aikaan sitten mahdollisesti ovisplussakin ilmaantui, ja matalimman aamulämmön sain aina ovispäivää merkkaavan päivän aamuna. Mikäli ovis todella tapahtui (ei aina tapahtunut vaan limat ja lämpödippi saattoivat tulla kaksi kolmekin kertaa saman kierron aikana), seuraavana aamuna lämpö oli huomattavasti kohonnut, vähintään 0,5 astetta ja sen huomasin itsekin kun alkoi palella. Samalla myös limantulo ehtyi.

Kun jälkikäteen katsoin tilastojani, niin meillä raskauden alkamisen suurin ongelma oli tuo ajoitus eli pitkään luulin oviksen olevan aikaisemmin kuin se olikaan. Ja yksinkertaisesti meillä jokatoinenpäivä tahti on kyllä ihan utopiaa, ei vaan jaksa, kumpikaan :D Välillä limat, lämmöt ja ovistestien tulokset olivat ristiriidassa (lähinnä siis ovisnegaa ja silti lämpö nousee), mikä kertoo jonkinasteisesta munasolun irtoamishäiriöstä myös.

Aamulämpömittauksessa tärkeintä kai on se, että tekee sen suht samaan aikaan aina heti heräämisen jälkeen. Ja se, ettei tartu yksittäisiin tuloksiin vaan seuraa useamman kuukauden ajan, jotta näkee oman kroppansa tendenssin, ns. peruslämpötason, jonka alle mennään ovista ennen ja jonka yli pysytään oviksen tapahduttua. Kun lopulta hakeuduin gynelle tutkimuksiin raskauden alkamisen kestäessä, niin sain erityiskehut lääkäriltä, että olin niin hyvin perillä omasta kierrostani. Tällöin pääsimme heti oleellisiin tutkimuksiin kiinni. Raskaus kyllä alkoi sitten itsestään, kuten lääkäri tietojen perusteella lupailikin, mutta tuntui hienolta kuulla, ettei itsetarkkailu ollut mennyt hukkaan :) Välillä pidin taukokierron tarkkailusta, lähinnä tikuista, mutta lämpömittailusta tuli semmoinen rutiini, että uskaltaisin käyttää samaa menetelmää jatkossa myös raskauden ehkäisyyn.

Niin sitten siitä loppukierron lämpökäyrästä... että pystyykö siitä ennustamaan raskauden alkamisen. Mun on pakko sanoa, että sattumalta mun kohdalla ainakaan ei :) Eli joka kierrossa menkat alkoivat DPO 14 ja lämpökäyrä oli lähtenyt päivän pari ennen sitä laskuun, myös plussakierrossa, kuten aina. Tästä masentuneena päätin kuitenkin tehdä testin, kun illalla oli isot bileet tiedossa. Ja niinhän sieltä se haalea plussa sitten pärähti.

Ollaan puhuttu miehen kanssa, että annettaisiinko yhdelle lapselle vielä mahdollisuus tulla. Näillä näkymin Pippurihännän paluu kuumeilijoihin nähdään vuoden 2014 alusta :) Hormonaalista ehkäisyä emme nytkään käytä, mutta kumit ja imetys hoitanevat tilanteen vielä joitakin kuukausia. Luulen, että TJOTilla lähdetään liikkeelle, mutta itseni tuntien lämpömittaukset käynnistyvät siinä vaiheessa kun menkkaralli alkaa taas rullata.

Siihen asti taustalla hengaillen ja plussaonnea teille toivotellen,
Pippurihäntä
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza ja *Pinkku*
Ihan ensiksi Pippurihäntäkiitos todella hyvästä infosta. Tuota vaan kokeilemaan kaikki joilla kärsivällisyys riittää ;) Todettakoon jälleen, että melkoista tiedettä tää on kun sitä oikein vauvan haluaa!!

Pinkku onnea työpaikan suhteen. Todella kiva kuulla moisia uutisia !! Ja onnea oviksen hyödyntämiseen. Vkl et ota ressiä jos ette pääse tositoimiin, siinä on pari pv vielä jäljellä pupuiluun. Ressin karkotusta teille:hug:

Emppis hyvä suunnitelma sinulla !!

Marjaorvokki ja suoloinensalaisuus tsemppiä uuteen kiertoon ja kirvestä ei vielä kaivoon.. Tuntuu olevan nihkeällä nyt plussakuukausi..

Uniikki kiva että pääsit hiivasta eroon. Mokomaa tarvittais naisen maailmaan lainkaan !! Vai aivastuttaa sua oviksen aikana ;) odotahan kun saat plussan.. Mulla ollut joka raskaudessa "oireena" ihan hillittömät aivastuskohtaukset. Siskolla sama. Sellasia kymmenien rykäyksiä ja sit nenä tukossa. Eli voisin noita povata sulle koska jo ovis teettää niitä :LOL:

Tinttu vai yskänlääkettä :LOL: Tuo oli ihan uus juttu !!
En taida kokeilla, mulla on noiden vitamiinien kanssa limat lisääntyneet niin, että eilen illalla koiralenkillä mietin että palasko täti kun kovasti lorahteli.. ???!!! Ihan järkkyä.

ON ovistestiä tehty nyt vissiin joka toinen päivä vaan. En viitsi kaikkia tuhlata kun vielä ei ole toista viivaa piirtynyt kuin aavistuksen verran.. Saas nähdä miten käy, tuleeko sitä ollenkaan !! Jotenkin jäi mieleen ed. kierto ja se, että nytkin juuri tädin häipyessä oli taas juilimisia kropassa.. PYH ja PAH tätä tutkailua ja miettimistä.
Miten voikaan mennä sata lasissa kaikkia asioita tehden ja sit yhtäkkiä pitää miettiä missä välissä kiertoa ollaan, mitähän toi nippaus tarkotti... Lähinnä mä ihmettelen niitä ovisoloja tällä haavaa. Mukava sitä on metsästää, pääsis sitten jännäilemäänkin jotain !!
 
  • Tykkää
Reactions: *Pinkku*
Heips! Ilmoittauduin tähän ketjuun joskus alkusyksystä mukaan mutta enpäs olekaan kirjoitellut mitään sitten ensimmäisen viestini. Olen kyllä ahkerasti taustalla lukenut teidän keskustelujanne ja myötäelänyt mukana. Välillä ihan tuntuu, että olisin ollut mukana keskusteluissa :). Täällä on niin mahtava tunnelma, että vihdoinkin astun mukaan keskusteluihin ja koitan myös jatkaa samalla linjalla :D.

Jos vaikka verestän hiukan muistoja tässä samalla kuka olen ja missä tilanteessa, eli ikä 34 v. kahden pojan äiti ja tilanne odotamme, että kolmosen kuumeilu starttaisi. Miehen olen saanut vihdoinkin käännytettyä projektille myötämieliseksi. Periaatteessa kaikki on nyt minusta kiinni. Kyllä vain, se olen minä joka jarruttelee :O . Mulla on ollut heinäkuun puolesta välistä saakka elämäntaparemppa päällä ja sen myötä paino on tippunut 12,5 kg. Ylipainoa mulla on rutkasti vieläkin ja tavoite olisi päästä eroon mahdollisimman suuresta määrästä kiloja. Alkaa vaan näyttää siltä, etten kohta enää jaksa odottaa yrityksen alkua vaan käyn poistattamassa hormonikierukan hyvin nopeasti :D . Mutta saa nyt nähdä.

Toivottelen teille kaikille plussaisia tuulia!
 
  • Tykkää
Reactions: *Pinkku* ja Zuza
Kiva kuulla sinustakin Chokomom =)
Tervetuloa vaan mukaan kirjoittelemaan!

Ja Pippurihännälle kiitoksia tietopläjäyksestä =)
Jos päätän jossakin vaiheessa alkaa lämpöjä mittailemaan niin käyn lukaisemassa uudestaan mitä kirjoitit.
Tähän kiertoon en nyt tikkusia tilannut,antaa mennä fiilispohjalta.
Edellisistä kierroista on ihan myönteisiä kokemuksia testailusta,selkeän kaavan mukaan on väri tikuissa vahvistunut ja taas haalistunut.

Zuza mulla ollut myös ihmeen märät olot nyt pari päivää :confused:..en nyt kyllä ala niitä kummastelemaan sen enempää,nää kierrot on olleet niin erilaisia tuntemusten osalta.
 
Voi harmi marjaorvokki :hug:. Päivittelen listaa taas huomenna.

Tervetuloa takaisin Chokomom :wave:.

Mä olen samaa mieltä Pippurihännän kanssa, että aamulämmöt on hyvä juttu. Voi sitä fiilistä niissä kierroissa, joissa lämmöt menee "oppikirjan mukaan" (eli kroppa todennäköisesti toimii). Toisaalta sitten kun ei toimi, niin tietää sitten senkin. Mullakin on tuo sama tilanne, että ovis on myöhemmin kuin ajattelin. Viime kierrossa tuota tietoa hyödynsin ja tosiaan melko varmasti oli yritystä. Tälläkin kertaa yritin, mutta kroppa ei ollut samaa mieltä. Sellainen pieni lisäys, että ainakin "Taking charge of your fertility" kirjan mukaan tuota ovisdippiä ei tapahdu kaikilla (päinvastoin on kait aika harvinaista), joten sen puuttumisesta ei kannata ottaa stressiä :). Mulla ei tuota ole.

Mä olen tässä pohtinut, että voikohan pco olla vain toisella puolella? (Mulla siis sukurasitus pco:hon). Muistiinpanoja selaillessa olen havainnut, että jos vasemmalla puolella on oviskipuja, niin kierto venähtää; n. joka 3. tai 4. kierto näyttäisi venähtävän. Vai onko mun vasen puoli vaan jotenkin muuten laiska :confused:.
 
tinttu76: Hyvä lisäys, ovisdippiä ei tosiaankaan välttämättä tule kaikilla. Mutta oviksen jälkeinen nousu kyllä. Mutta kuinka paljon ja minkä muotoinen käyrästä tulee, niin se on täysin henkilökohtaista. Ja joo, mulla on ollut toispuoleista pco-tyyppisyyttä, ei kuitenkaan pco:ta, vaan lievää helminauhamaisuutta munasarjassa. Lisäksi mulla ovista viivästytti se, että lämmöt pysyivät alkukierrosta menkkojenkin aikaan vielä ylhäällä ja laskivat kunnolla vasta juuri ennen ovista. Ts. joku keltarauhanen jää sinne liian pitkäksi aikaa jylläämään ja sitten vasta kun se on hiipunut niin uusi munasolu alkaa kypsyä. Mulla oli monta tommoista negakiertoa. Lääkäri sanoikin, että periaatteessa clomeilla voisi tukea munasolun kypsymistä ajallaan, mutta tämmöisillä tapauksilla se todennäköisesti johtaisi liialliseen aktiivisuuteen ja sitä olisi sitten pitänyt seurata tarkkaan ultralla, ettei tule monikkoraskautta. Koska niitä munasoluja tosiaan kypsyy, mutta ihan miten sattuu.
 

Yhteistyössä