YLI 35v. KUUMEILIJAT vol 10

Voi Piipakaa miten kamalaa :'(. Varmaan kannattaa lääkärin ohjeilla alkaa yrittää uudelleen.
Mitään ohjeita ei annettu. Tai osaston kätilö sanoi, että yleensä ohjeeksi annetaan yhdet kuukautiset ennen yrityksen aloittamista ja tämä lähinnä siksi, että laskettu olisi helpompi määrittää.

Ääh... Ei oikeen tiiä mitä tässä tekis. Jos tässä antas luvan heti ja raskautuskin ja tulis taas kesken, niin pistäs miettiin, et johtuuko siitä, et tuli heti uudelleen raskaaksi...

Esikoistahan jäin odottamaan heti keskenmenon jälkeen ja silloin vieläpä kaavittiin, et rankempi toimenpide kohdulle, kun lääkkeellinen tyhjennys. Esikoisen odotus oli hankala vuotoineen ja supisteluineen ja syntyikin rv 27+6. Mietin välillä, et oliko osasyynä ongelmiin tuo heti kaavinnan jälkeen raskautuminen.
Vaikka torstaina kätilö ei oikeen siihen uskonut, kun kerroin asiasta.

Toisaalta taas sanotaan, että ei sitä raskaudu, jos kroppa ei oo valmis... Ääh, mitä sitä tekis.
 
PiipaKaa,tilanne on kyllä vaikea...
Mun kokemus kätilöiden sanomisista ja tekemisistä on se että ne tuntuu pohjautuvan paljon heidän omiin mielipiteisiin ja siihen mitä koulukuntaa kukakin on.
Itse ehkä kysyisin omalta gyneltä johon luotan ja tokihan se päätös on viime kädessä jokaisen oma...

Mutta niinkuin totesin,tuo on kaikella tapaa hankala paikka...nää on näitä asioita missä tuntee itsensä kovin pieneksi ja avuttomaksi..Isosti jaksamista :flower:
 
Tuli tässä semmoinen juttu mieleen kun aikaisemmin oli puhetta särkylääkkeistä...
Niin voiko sitä Panadolia sit ihan huoletta ottaa tälleen piinaillessa? Voiko siitä olla mitään haittaa?
Taitaa olla päänsärky tulossa..kyllähän mä sen kestän ilman lääkettäkin,on ilmeisesti niska-hartiaperäistä..eli melko kelju olotila.
Kun ei millään tahtoisi vaarantaa sitä mikä saattaa olla aluillaan..
 
Milk@,no hyvä..sitä tulee vaan niin varovaiseksi..ettei aiheuttaisi mitään vaaraa tms.omalla toiminnalla.
Mikäs hoidon vaihe on juuri nyt meneillään?

Minä olen taas skeptinen tässä kierrossa raskautumisen suhteen,ihan samanlaisia oviksen jälkeisiä fiiliksiä kuin viime kierrossa..juu,tiiän et on liian aikaista tuntea yhtään mitään puolesta tai vastaan..
Mut että tämmöinen aamu.Ehkä päivän mittaan taas mietteet kirkastuu,hope so =)
 
PiipaKaa, pahoittelut! Itsellä vähän samantapainen kokemus ja samoilla vkoilla meni kesken -ja mullakin oli heti plussasta asti pahat aavistukset, joita ei kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut. Itse sain kahdenlaisia ohjeita uutta raskautta ajatellen: ykstyisen gynen (joka ultrasi kkm:n) mukaan piti odottaa kahdet kuukautiset, että keltarauhanen rauhoittuu, mutta sairaalan gynen mukaan yhdet kuukautiset riittää. Ja toisethan sanoo, että heti vaan yrittämään eli varmaan vastaus riippuu ns koulukunnasta.

Itsellä hieman öklö olo-hyvin mahdollista, että johtuu liiasta kahvista ja rintsikat ahdistaa ja alavatsaa vihloo välistä, iho rasvoittuu oudosti, samoin tukkaa pitää pestä useammin.Yritän tolkuttaa itselleni, että ihan normi pms-oireita, mutta kun kuitenkin niin kovasti toivon, niin pudotushan se taas tulee, kovaa ja korkeelta, mut se on sitten viikonloppuna, nyt varovainen toiveikkuus -taas ihan eri fiilikset kuin eilen:D
 
*Pinkku*, mulla on yksi pistos jäljellä tänään illalla, ja perjantaina aamulla punktio. Siinä tyhjennetään munarakkulat ja toivotaan, että niistä löytyy munasoluja. Yleensä n. 70%:ssa munarakkuloita on munasolu, ja niistä keskimäärin 50% hedelmöittyy. Joten mun 9 munarakkulalla se tarkoittais kolme hedelmöittynyttä alkiota. Jos kaikki menee kuten nyt on suunniteltu, alkionsiirto olis ens keskiviikkona ja testipäivä siitä pari viikkoa eteenpäin, heinäkuun alussa. Jännittävää on. Huh huh :D
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Milk@,varmasti jännittää...onhan siinä isot asiat kyseessä.Mutta se että konkreettisesti tehdään jotain sun raskautumiseksi kun se ei omin keinoin ikävä kyllä onnistunut,antaa varmasti toivoa!!
Minä NIIN toivon että se onnistuu =)

Mulla dpo2 ja tunteet heittelehtii laidasta laitaan..suree jo etukäteen sitä jos ei vieläkään tärppää ja sit jännittää ja pelottaa (?) se että jos sittenkin..niin miten mä osaan ja pärjään ja vaikka mitä! Aaargh!

Piti käydä ostamassa systerille vauvakutsulahja..melkeinpä itketti niitä potkareita hypistellessä.Voi kun saisi jostakin voimaa klaarata se päivä ja unohtaa hetkiseks oma napa ja iloita siskon onnesta..
No hitto,onhan mun pakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Keskiviikko 12.6.2013




KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä ................kp ..................yk ..........toiveissa

Miia3+2................37...........xx/xx..................?..................6
*Pinkku*..............37...........16/27 .................5.................1
Carolina30+..........36...........6/28................3v..........5/8/1.yht.
Lise......................36...........22/30-38.............7................2
Selina76...............37...........12/24-26............5................2
Milk@...................37...........9/26-33...........8................1
miltsu76...............37...........15/26-28.............7................2
tinttu76................37...........3/32................7................1
Emppis.................37...........11/25-29........... 4................1
Ollakovai...?..........38...........23/??..................3................3
Pikkusukka............35............15/26-27.............7................3
Worf....................35.............11/28..............6...............1-2



Syystuuli74...........38..........??/28-30..........1v6kk (24)......2
Hymypallo............36...........??/28..................................3
Elena75................37.............. ??/28..................21................3
Sihkis...................38............??/26-30.................8.................1




DPO

Ollakovai...?....dpo 10
Selina76.......dpo 0
*Pinkku*.......dpo 2




RKTT




YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

suski28



:wave:TAUSTALLA:wave:

SuloinenSalaisuus
ÄitiViidelle
Tiituliini
Pikkumartta
Hopsan
K
Sirpa75



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2013
kesäkuu.......Blitzenrex
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk 6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu y k3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whiskey Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk 2
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia



:heart:SYNTYNEET:heart:

Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

 
*Pinkku* Kyllä mun luteaalivaihe on ihan ok pituinen. Mulla on vaan tosiaan pitkähkö kierto (yleensä 32-33 päivää, viimeksi tosiaan se 36 päivää).

Milk@ hienoa, että asiat etenee noin nopeasti. Kohta jo jännätään :).

Eilen tuli lukemista postissa, joten illat kuluu nyt "Take charge of your fertility" kirjan parissa :D. Tähän kiertoon en taida ehtiä vaikuttamaan, mutta seuraavaan sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja Selina76
tinttu76,ok.mä jotenkin ymmärsin väärin..sori.Nyt kun olen pyöritellyt näitä kiertoja,ovista,dpo:ta, lh-huippuja jne. niin tunnen kyllä olevani ihan noviisi..mielenkiintoista kyllä perehtyä näihin toimintoihin..kunhan tulostakin alkaisi syntymään :D

Viime kiertoon verrattuna oviskipuilut ja turvotuksen-ym.tunteet meni ihan parissa päivässä ohi,silloin tosiaan viikon päivät kärsin erilaisista tuntemuksista..hih,toivorikkaana täällä mietin josko se olisi merkki jostakin :p
 
Ollakovai..? Meinasitko malttaa olla testaamatta? Kohtahan sitä testaamista vois jo harkita... :popcorn:

Milk@ ihan uutta tietoa tuli mullekin taas tuossa sun kirjoituksessasi! Mielenkiintoista :) Näin vähän sitä tuntee biologiaa...

*Pinkku* :hug: tiedän tunteen, nuo vauvakutsut voivat olla aika rankkoja sellaiselle, joka itse vauvaa toivoo, vaan ei ole vielä onnistunut. Mun kaveri nyt keväällä ilmoitti, että heille tulee vauva ja ihan ekasta kierrosta ilman sen kummempaa yrittämistä. Olepa siinä sitten iloinen, toki olenkin, mutta sitten itse painuu syvemmälle suohon.. :ashamed: Sitten kun kaveri vielä kysyy, että onkos teille millon toista tulossa..

ON: tänään ovis, ovistikut näyttää jo haaleampaa kuin eilen ja oviskivutkin on päällä, tällä kertaa aika lievät selkäkivut, kun viime kierrossa taas oli aivan kaameat. Ja hyödynnetty on taas tänään :whistle: Tästäkö se piinailu taas alkaa, joka kierron alussa lupaan itselleni, että nyt yritän olla ajattelematta asiaa - ei kyllä onnistu :LOL:
 
Selina76,saan siis lisää piinailuseuraa ;)

Täytyy kyllä sanoa että semmoiset sukulaiset ja ystävät jotka perheenlisäyksen perään kyselee ovat ajattelemattomia ja pöljiä.
Joku hienotunteisuus pitää aikuisella ihmisellä olla,nää on kipeitä asioita :kieh:

Tosin se tuntuu vaativan sen että ihmisten lähipiirissä on joku lapsettomuudesta kärsivä,sit ymmärtävät pitää mölyt mahassaan.

Pidetään ihan pienet vauvakutsut mut on siellä pari semmoista mulle ei niin läheistä-ihmistä jotka saattavat jotain möläyttää.Hermostuttaa kovin.

Ollakovai...?,minäkin jo kaivoin :popcorn: popparit esiin...
 
Oottekos te minkä verran aamulämpöjä mittailleet piinapäivinä?

Mä just kokeilin(kun ei ole muutakaan kytättävää) ja mittari näytti 36.9 :confused:
Siis nyt on dpo3.

En ole koskaan lämpöä mitannut muuta kuin flunssassa joten en tiiä normilämpötilaani mut eiks tuo ole vähä korkea näin aamuksi...

Kyllä on taas melkoinen aivomyrsky meneillään :LOL:
 
No joo, en malttanut olla testaamatta, vaan aamulla oli pakko dipata ja tyylipuhdas nega kp 25/28 tai 29:( Eli eipä tainnut napata tästä kierrosta tai sitten testasin liian aikaisin. Aiemmatkaan raskaudet ei kyllä ole mulla näkyneet hirveän aikaisin, mut olen taipuvainen uskomaan, että nega mikä nega. Sitä vaan ihmettelen, että missä on mun menkkaturvotus? En sitä oikeesti kyllä kaipaa, mut yleensä menkkoja edeltävä vkon en ole meinannut housuihini mahtua.

Milk@lle peukkuja ja Selinalle hedelmällistä piinailu-aikaa!

Pinkku, hyvältä kuulostaa -alan nyt jännätä sinua, kun oma kirves on jo puolivälissä kaivon pohjaa:D

Tää menee tänään lohtushoppaamaan, ehkä käyn jo juhannukseksi sen Fresitankin odottamaan
 
Ollakovai...?,toivotaan että olit vaan hätähousu...kokeile muutaman päivän päästä uusiks.
Mä kävin oman kirveen kaivosta hakemassa (tänään siis parempi päivä kuin eilen) eikä siellä sun kirvestä näkynyt,ainakaan pohjalla :LOL:

Tuo menkkaturvotuksen puute hilaa toiveita korkealle...kyllä on jännää =)

Mun lienee viisaampaa olla juhannus kuivin suin,kp:t on just sillä mallilla että testaaminen tuskin kannattaa..tädin tulo olisi maanantaina juhannuksen jälkeen jos on tullakseen.
Että makkaralinjalla :p
 
Ensinnäkin Onnea blitzenrex! Jes! Pää avattu plussa-aallolle :)

Piipakaa: :hug: Pahoittelut! Tiukka paikka, mutta jossittelulla ei voita mitään. Nyt menet vain sen vahvemman tunteen mukaan. Itse päädyin odottamaan kkm:n jälkeen ne ekat menkat.

Milk@lle tsemppiä tämän päivän koitokseen!

Ollakovai...?: Ehkäpä olet vain ajoissa testannut. Älä vielä menetä toivoasi, päiviä on vielä jäljellä! Hyvinkin voi näkyä vasta sinä päivänä kun menkat myöhässä... nimin. kokemusta on.

*Pinkku*: Tsemiä piinailuun! Jos vähääkään epäilyttää niin eipä se yksi juhannus kuivinsuin ole mitään! Voi hyvinkin syödä vähän enemmän makkaraa :)

Selina76: Tsemppiä piinailuun myös! Toivottavasti parin viikon päästä hyviä uutisia.

ON: Täällä oviksen aika alkaa lähestyä, varmaankin tässä loppuviikon aikana on. Täytyy mies muistaa ja ehtiä kellistää aina sopivin välein :). Hirvee hässäkkä töissä ja kotona kun jää nyt juhannukselta lomalle ja heti lähdössä reissuun. Vielä tähän hässäkkään tuli autosta takaisinkutsu, voi olla jotain häikkää bensa-anturissa joka voi alkaa vuotaa... Murh. Kaipa tää tästä... :|
 
Torstai 13.6.2013




KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä ................kp ..................yk ..........toiveissa

Miia3+2................37...........xx/xx..................?..................6
*Pinkku*..............37...........17/27 .................5.................1
Carolina30+..........36...........7/28................3v..........5/8/1.yht.
Lise......................36...........23/30-38.............7................2
Selina76...............37...........13/24-26............5................2
Milk@...................37...........10/26-33...........8................1
miltsu76...............37...........16/26-28.............7................2
tinttu76................37...........4/32................7................1
Emppis.................37...........12/25-29........... 4................1
Ollakovai...?..........38...........24/??..................3................3
Pikkusukka............35............16/26-27.............7................3
Worf....................35.............12/28..............6...............1-2



Syystuuli74...........38..........??/28-30..........1v6kk (24)......2
Hymypallo............36...........??/28..................................3
Elena75................37.............. ??/28..................21................3
Sihkis...................38............??/26-30.................8.................1




DPO

Ollakovai...?....dpo 11
Selina76.......dpo 1
*Pinkku*.......dpo 3




RKTT




YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

suski28



:wave:TAUSTALLA:wave:

SuloinenSalaisuus
ÄitiViidelle
Tiituliini
Pikkumartta
Hopsan
K
Sirpa75



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2013
kesäkuu.......Blitzenrex
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk 6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu y k3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whiskey Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk 2
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia



:heart:SYNTYNEET:heart:

Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

 
Mä olen alkoholin kanssa ottanut maltillisen linjan, eli loppukierrosta voin ottaa, mutta vaan pari (ei siis mitään kännejä). En usko, että tuolla on mitään vaikutusta mahdolliseen sikiöön ja toisaalta en missään nimessä halua mitään arvailuja mun tilasta. (Koskien siis tilanteita joissa olen aina ennenkin alkoholia nauttinut. Kotona voin hyvin olla ilman :) ).

*Pinkku* kehon lämpötila nousee aina ovulaation jälkeen ja säilyy koholla menkkoihin asti (paitsi jos on raskaana, niin pysyy koholla). Ikävä kyllä yksittäisillä mittauspisteillä ei paljon ole virkaa, vaan vaatisi säännöllistä mittausta. Itse päätin huomenna aloittaa tuon lämpötilojen seuraamisen, koska se on oikeastaan ainoa kotikonsti varmistaa tapahtuuko ovis oikeasti. En ole siihen aikaisemmin ryhtynyt, kun olen niin huono nukkumaan ja periaatteessa aamuyön heräilyt voi vaikuttaa tuloksiin, mutta kokeillaan nyt tätäkin... Tämä siis opittu mun uudesta kirjasta :D.
 
tinttu76,jep,mäkin lueskelin että tuo lämmönmittaaminen on tarkkaa puuhaa enkä aio siihen ryhtyä.Piinailen nyt päivä kerrallaan ja katsotaan sit juhannuksen jälkeen mikä on tulos.

Lähdin tähän kiertoon liian suurin odotuksin,se on totta.Tosin olen nyt tehnyt voitavani asian suhteen "ohjekirjan" mukaan,kaikki osui kohdalleen.
Pupuilua olisi tietty saanut olla enemmän :p

Emppis,kiitos tsemppauksesta.Ihan totta,ei kaadu juhannuksen vietto alkottomuuteen,niin hyvää kuin se kylmä olut saunan jälkeen olisikin.
Asioilla on tärkeysjärjestyksensä =)
Mä panostan ruokapuoleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Kiitos kaikille tsemppauksesta, ihanaa, että saan vuodattaa täällä tätä asiaa, muuten tulisin vielä nykyistäkin hullummaksi. Kirves saa nyt kellua niin kauan (se on kiinalainen muovikirves), kunnes puna-armeija lähtee liikkeelle -tapahtunee aika pian, siihen malliin jomottaa vatsaa. No, uusi kierto, uudet kujeet ja lomamatkalla saan sit kipata muutaman lasin viiniä=)

Alan nyt piinailla teidän muiden puolesta, pidän peukkuja, että juhannuksen jälkeen saadaan paljon iloisia uutisia. Ja seuravia tärppipäiviä varten punon kavalia suunnitelmia miehen kaatamiseksi:kieh:
 

Yhteistyössä