Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Onpas täällä ollut hiljaista! @Miri81 , sanoit toisessa ryhmässä tekeväsi tänään raskaustestin. Mitäs se näytti? Mitkä kp:t tai dpot siellä on?

Entäs muut, missä mennään?

Täällä on menossa kp 18/25 ja dpo 6 (jos ovis oli sinä päivänä kuin kuvittelin). Jos tärppäsi, niin kiinnittyminen ois näinä päivinä. Ensi viikonloppuna ajattelin tehdä testin. Kyllä, vapun takia. Hämmästyksekseni löysin lähimpänä olevasta pikkuapteekista niitä kaikista herkimpiä kotitestejä, ja semmosen käyn ostamassa lähipäivinä. Toivottavasti eivät ole loppu just silloin. Silloin olisi vasta dpo 9-11, niin ei varmaankaan näy kuin noissa herkissä. Tajusin just, että jo kahden päivän päästähän se testi pitäisi hankkia, että jos vaan tulee asiaa sinne päin niin samallahan voi sen testinkin käydä hakemassa.

Arvailuja mulla ei oikein ole. Uuden vuoden jälkeen plussasin, ja se päättyi keskenmenoon. Mutta siitä kierrosta olin alkuun ihan varma, että tärppäsi, koska tallettelut osui niin hyvin. Sitten kun menkkojen piti alkaa, niin koko ajan tuntui siltä, että alkaako ne nyt, mutta eipä sitä verta tullut. Testin tein silloin noin viikko sen jälkeen kun menkat piti alkaa. Vaikka mulla olikin puuhaa vaikka kuinka paljon tuon viikon aikana, niin silti jälkikäteen tuntui, että tuo viikko kesti ikuisuuden. Noh, nykyhetkeen taas, tällä kertaa oli yksi hyvä talletus, juuri ovispäivänä. Mä olin 2 päivää ennen sitä tullut reissusta (missä olin siis yksikseni). Meillä on mies halunnut ottaa varman päälle, ja me mennään joka kolmas päivä - eikä joka toinen -taktiikalla, joten hyvä kun ei hommailtu silloin, jos tuo ei oiskaan ollut "valmiiks latautunu" ;) Kuulostikohan sekavalta?
 
Hellou! Juu tänään aamusta testasin rfsu:n varhaisella testillä ja tyhjää täynnä oli. Dpo:sta en osaa sanoa tarkkaa, jotain 9-11 paikkeilla se on. Kp on 25. Kierto mulla pyörii siinä 28-30 paikkeilla, eli periaatteessa olis vielä ihan mahdollista. En vaan oikein jaksa uskoa, kun eilen oli niin perus pms-kiukku:D Alavatsa on viikonlopusta ollut enenevässä määrin kipeä semmoisella kiristävällä ja viiltävällä tunteella, mutta sekin voi kyllä johtua mun kovasta yskästä. Nyt oon sairaslomalla toipumassa(y)
 
@Maaria1980, plussatuulia sinne, samoin @Miri81! Ja tottakai muillekin. Laittakaahan sitten testituloksia tänne :)

Täällä on menossa dpo 12, jos oviksen arvailu meni oikein. Ei mitään tuntemuksia, joten menkkoja täällä myös odotellaan loppuviikosta alkavaksi. Talleteltiin tosiaan dpo 0 ja 1, mutta jotenkin jäi olo että ei nyt natsannut. Vähän mietityttää, oliko ovista ollenkaan, koska ei ollut kunnon nippailua eikä limoja. Kuulemma testi näyttää hormonihuipun vaikkei ovista olisikaan. No, tiedä häntä, kohtahan tuon saa tietää :)

Heh ajattelelin just ennen vappua myös tehdä testin, jos tarvetta on, ihan vaan varmuuden vuoksi.
 
@Miri81 No toiseen keskusteluun laitoinkin et mun paskalla tuurilla raskautuisin nyt kun ei missään nimessä saa.

En sitä lääkäriltä kysynyt miksei saa.Sanoi vaan et nyt tärkeää saada mut kuntoon.
Mitä lukenut netistä niin jos leikkaus ihan pakko pakko tehdä (mikä luultavasti mun kohdalla kun siitä jo puhuttiin) niin menis kai kesken.Joissakin jossa lievempiä niin on sit odotettu että syntys eka ja sit leikkaukseen. Tai leikkaus pitäs tehdä ennen rv 15(??) Ja siinä sit se keskenmenon riski.
En tiedä sitten kun ei ole lääkärin mielipidettä.
 
Viimeksi muokattu:
@Mira81

Kyllä oon ollut niin stressaantunut ja todella itkunen.(Varmaan päivääkään mee ettenkö itkisi) Tää epätietosuus ja odottelu on pahinta.
Mietityttää että kun se raskautuminen nyt jo vaikeaa ni entä sen jälkeen.Pahimmissa tapauksissa kohtu poistettu joiltain joten sillon saisi vauva haaveet unohtaa.:(

Itkettää myös että vauvaa ei saa yrittää.Joka päivä ikää tulee lisää eikä tiedä tärppääkö ylipäätään.
Tuntuu et oon jo nyt niin rapistunut.Toinen munasarja laiska ja kohtu ihan vinksallaan johonkin suuntaan ja niin kaukana kun olla saattaa (sanottiin et siittiöillä pitempi uimamatka ,eikä niin suora reitti)

Mutta onneksi on tuo mies. Kuinka paljon se jaksaa musta huolehtia.Ottaa viekkuun ja pusuttelee. Koittaa zempata ja lohduttaa vaikka ite kiukuttelen ja lietson itseeni masennukseen.
 
@tänttähäärää yritin käydä kurkkimassa eri ketjuissa sun vanhoja viestejä mutten ihan saanut kiinni että mitä lääkäri siis lopulta on teille/sulle sanonut? Loop-hoitoon olit ilmeisesti menossa jo, mutta mitä muita tuloksia vielä odottelit? Mullahan siis aikoinaan oli loop hoidettu "syövän esiaste" joka siis täysin harmiton ja silloin ei kyllä hirveesti mitään mua peloteltu että vaikuttais lapsentekohommiin jatkossa... Toki itse loopin jälkeen taukoa yrityksistä kun ei seksiäkään sais harrastaa hetkeen :)

Sori jos kyselen liikaa, kiinnostaa vaan tietysti itseäkin että mitä muut lääkärit loopista muille puhuu vaikka omasta onkin jo vuosia..
 
@IinesAnkka82 Joo looppi on edessä.Nyt odotan koepalojen tuloksia.
Eli esisyöpä asteesta puhuttiin ja looppi pakollinen.
Lääkäri kysyi Oonko tehnyt kaikki lapseni vastasin että ollaan 7kk yritetty vauvelia.Siihen totees vaan että nyt kannattaa laittaa hetkeks vauvahaaveet jäihin ja saada itteni kuntoon. Olin vaan että ookoo_Olin ihan shokis sinäpäivänä muutenkin.Eli en tiädä miksi lääkäri kielsi sen jo nyt. Koska loopin jälkeen tiedän että seksi kielletty.

Ootko loopin jälkeen raskautunut? nopeasti? menikö raskaus hyvin? Kuullut että looppi vaikuttaa raskaana oloon ja riski ennen aikasuuteen ja keskenmenoihin
 
@tänttähäärää. Okei. Pidän sulle peukkuja että kaikki kuitenkin järjestyis kuten on tarkoitettu :)

Meillä vasta ensimmäistä toivotaan ja ei kovin kauan vielä edes yritystä takana. En huolehdi loopin vaikutuksista kun ei siitä aikoinaan mitään sanottu. Kaikki toki vaikuttaa kaikkeen ja loop niiden joukossa mutta toivotaan parasta :)
 
@tänttähäärää mun ystävällä on kans tehty loop ja hän on sittemmin saanut 2 lasta. Älä luovu toivosta vielä!! Mut itkeä saa kyllä. Ja vaikka just joka päivä. Kyl se biologinen kello naksuttaa todella kovalla volyymillä omassakin päässä, niin ei ihme, että on ihan murtunut olo kun käsketään lykkäämään vauvahaaveita :( Onneksi sun mies tosiaan on ihanasti tukemassa! Se on varmaan todella tärkeää nyt.
 
No, kiitos vaan, vaikka itse en kyllä todellakaan vielä usko! Hailun viivan kyllä itsekin tuossa näen. Hitsi kun ei ole testiä aamuksi. Tänään tuntui sitä paitsi vahvasti siltä, että menkat alkaa, mutta ei ainakaan vielä alkanutkaan. Jännää huh.:)
 
@Tähti_1980 kyllä mä näen kans haalean viivan. Onnea! Lisäänkö plussanneisiin vai haluatko odotella vielä viivan vahvistumista?

Niin, mä taas ostin eilen kaksi testiä, ja nähtävästi tänä aamuna en ainakaan sitä tajunnut tehdä. Ukko tiukkasi, että mitä mä niitä testejä vielä ostan, kun nyt on liian aikaista. Huomenna on dpo 9 ja sunnuntaina dpo 11. Ehkä mä silti olen ilman alkoholia vappuna, vaikka testi näyttäisikin negaa. Viettää sit oman vapun, jos/kun menkat alkaakin. :cool: Sitä paitsi kavereiden kesken kotioloissa on ihan ok nauttia alkoholittomia. Baareissa se on vähän ikävää, valikoima on aika pieni, jos sitä on ollenkaan, ja sitten ne alkoholittomat ei oikein maistu miltään.
 
Kiitos @murmelii! Paljon plussatuulta sinulle seuraavaan kiertoon, toivottavasti se oviskin löytyisi. :)

Onnittelut tuntuu kyllä kovin ennen aikaiselta vaikka tietysti kivalta tuntuukin. Varsinkin kun tietää mitä kaikkea plussan jälkeen voi vielä tapahtua, täältä palstoilta lukeneena.

Tässä tämän illan näyte, ihan kuin olisi vahvistumaan päin? Huh miten voikaan olla mahdollista!? Sormet ristissä että vahvistuu...

http://aijaa.com/812SN4
 
Looppiin saatu aika.Tuli toukokuullu mutta siirsin koska sillon olis ollut menkat.Eli nyt kesäkuun alussa.Ehkäpä siis jo syksyllä pääsee taas jatkavaan vauvapuuhia :)
Harmitti että lääkäri ei ollut laittanut mitä koepaloista löytyi.Muuta kun että
'Tulokset niin merkottäviä että looppi pitää tehdä'

Dpo 9 menossa..Ehkäpä.
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Tuunpa nyt tännekin päivittelemään, että negan testasin tänä aamuna. Tänään on dpo 10 ja kp 22/25. Koska ovis oli jo kp 12, niin menkkojen arvelen alkavan tiistaina. Vielä kyllä pidän pientä toivoa yllä, mutta en ole mielestäni niin epätoivoinen kuin edellisessä kierrossa. Ehkä sitä on taas lisää toivuttu km:sta. Vapun vietän holittomana. Jos menkat alkaa, niin vietän sit oman vapun oman skumppapullon kanssa jälkikäteen. Serpentiinejä en taida laittaa kaulaan :ROFLMAO:

Niin, @tänttähäärää , hyvä että nyt on aika looppiin tiedossa. Tapaatko vielä lääkärin ennen sitä? Mun mielestä vähän epämääräisesti kerrottu nuo koepalan tulokset. Mites tää kierto, ootko jo tehnyt raskaustestiä? Toisesta ryhmästä luin, että arvelet että menkat tulossa.

Mihis muuten @Charlotte82 on jäänyt?
 

Yhteistyössä