yli 35-v vauvakuumeilijat vuodelle 2018-2019

@Tiialiina83 Niin samanlaisia ajatuksia. Kuukaudet kuluu 2 viikon jaksoissa.

Täällä alkoi menkat. Jälleen. Muutama päivä masistella ja taas uuteen nousuun.
Mulla oli niissä kahdessa plussakierrossa (keskenmenneessä) myös greippimehu ja vadelmanlehtitee. Lisäksi myös preseed.
Taidan ottaa taas tähän kiertoon käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiialiina83
Tervetuloa mukaan Teac:love: meitä on täällä iäkkäämpiäkin, hyvin vielä ehdit mukaan. Onko sinulla säännöllinen kierto? Tunnistatko ovulaation?

Oma napailua, olimme tänään miehen kanssa Ikeassa, kun kesken shoppailun iski kauhean viiltävä alavatsakipu, jäi kyllä shoppailut sikseen ja suunnistimme kassalle. Kipua kesti n. 20min ja se oli siinä. Nyt jäi mietityttämään olisiko ollut kiinnittymiskipua, sehän voi olla joillakin todella kivuliastakin(n) Koskakohan nyt sitten kiinnittyisi jos raskaus alkaisi, ovulaatio oli todennäköisesti viime lauantaina.

T. Sarianne Dpo 7 yk1

No nähtäväksi jää miten nyt sitten käy, muita raskauteen viittaavia oireita ei ole.

 
@Sarianne81 kuulostaa hurjalta. Mielenkiinnolla seuraan kuinka käy. Olisiko todella kiinnittymiskipua. Pidän peukkuja(y)
Jostain muistelen lukeneeni että kiinnittymisestä 2-3 päivää niin näkyisi testissä. Mutta nuohan on tosi yksilöllisiä.

Minä täällä taas menkoissani vannon etten ensi kierrossa testaa ovis ja raskaustestikin vasta jos menkat myöhässä. o_O

Tässä kierrossa sentään otetaan labrat niin kuulee onko kaikki siltä osin kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sarianne81
Täällä olikin joku melkein samalla nimimerkillä kuin minä. Oli pakko mennä tarkistamaan oma nimimerkki.

Mutta joo hellurei siis kaikille! 35 vuotias kahden lapsen äiti kirjottelee täällä. Nyt on dpo9 ja kovasti on olo että raskaana olisin. Jännittää! Nippailee ja viluttaa.

Mut voi lisätä siis listalle Tiinaliina1, kp 26/31 ja yk -
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Sarianne81 tervetulotoivotuksista. Jotkut kuulemma todella tuntevat kiinnittymisen, toivottavasti sinä olet yksi niistä! (y) Jännittävää joka tapauksessa!
@Reetaleena lle onnittelut minunkin puolestani onnellisesti sujuneesta alkuraskaudesta ja kiitokset tsempeistä! :)
@Momon olen tehnyt saman päätöksen, että testejä en tee ennen myöhästyneitä menkkoja (jos nyt minulle ikinä niin käy)! Minulla siis täällä kp 2...
Hei @Tiinaliina1 ! Toivottavasti olosi on oikeassa! ;)

Minulla on hyvinkin säännöllinen kierto; pitkään se oli jopa ”kellontarkka” 28pvää, mutta on nyt viimeaikoina asettunut jonnekin 27-30pvän väliin. Eli edelleen kuitenkin melko säännöllinen kierto tosiaan! Kävin kesällä papa-kokeessa (se 35v. seula) ja hoitaja piti säännöllistä kiertoa, normaalipainoa ja tupakoimattomuutta raskautumista edistävinä seikkoina. Ikääkään ei pitänyt (vielä) isona esteenä, joten siitä käynnistä jäi hyvinkin positiivinen olo!

Ovulaatiota en ole testannut vaan koetan ajoittaa sen WomanLog ja Flo -sovellusten avulla (ja hieman omia oireita seuraten) oikeaan paikkaan. Joka toinen päivä tehdään tallettelut alkaen 9. kiertopäivästä. Viimekierrossa viimeinen talletus tehtiin kp17. En sit tiiä lopetettiinko liian aikaisin...? Hmm... Pitää tehdä muutoksia aikatauluun, jos tämä ei tuota tulosta ja ehkä sitä ovulaatiotakin testein mitata. Aamulämpöjen seuraamista suunnittelen!:rolleyes:
 
@Momon Joo, rassaavaa tämä elämä kahdenviikon jakoissa. Nyt minä alan taas lähenemään hyvänolontunteita, kun ovulaatio on kuitenkin jo reilun viikon päässä (nauran). Ehkä juuri tällä kierrolla tärppää.
Minä olen kanssa päättänyt, että en tee testejä, ennen kuin on todella menkat myöhässä. Koen, että alkavat menkat ei oleniin paha asia kuin tuijottaa negatiivistä testiä.

@Tiinaliina1 onpa hauska sattuma tämä meidän nimimerkki ja ikäkin on sama :D

@Teac minun tarina on hyvin samanlainen kuin sinun. Aikaisemmin ei ole vain ollut sopivaa hetkeä vauvalle. Enkä oikein vauvaa kaivannutkaan. Tosin minun tarinassa on mies vaihtunut.
Löysin nykyisen mieheni, joka on aivan ihana, huomaavainen ja hänellä. Ja nyt hänen kanssaan olen alkanut kaipaamaan vauvaa, äitiyttä, perhe elämää. Toivon todella, että me saamme kokea yhdessä vanhenmuuden.
 
Ihanaa Reetaleena, toivotaan että kaikki menee hyvin:love: tule aina välillä kertomaan kuulumisia.

Momon, kiitos toivon sitä niin, tosin kaikki muut oireet puuttuu, se lyö pikkuisen mielen matalaksi:unsure:

Mulle tuo ovulaation tikuttelu tuo niin paljon lisä stressiä, niinpä päätimme miehen kanssa että emme tikuttele enää..tulee jos on tullakseen.

Ihana kuulla Tiialiina että olet löytänyt ihanan ja huomaavan miehen. Täällä kanssa niin suloinen oma mies, että en vaihtaisi mihinkään, jaksaa tukea tässä vauva asiassakin. Toivon että pääsette pian nauttimaan yhdessä 9 kk matkasta:love:

Täällä tuskaillaan oireettomana(n)Rinnoissa ihan pientä pistelyä.
Ärsyttää tämä epätietoisuus, haluaisi vaan dipata tuon tikun ja katsoa tuleeko siihen mitään. Tosin eipä se vielä mitään näytä kun vasta dpo9.

Toivotan kaikille ihanaa viikkoa:love:

Päivitin listaa, jokainen saa korjailla jos jokin meni väärin ja lisätä omat tietonsa:)
 
Viimeksi muokattu:
VAUVAKUUMEILIJAT 2018-2019

F85086EC-750D-498A-83A8-67B223AF2E2B.jpeg

Nimimerkki ♡ kiertopäivä ♡ yrityskerta ♡


Sarianne81 Dpo9 yk1
Angervo76
Bebek15
Momon
Crushnik
Tiialiina83
Tiinaliina1 Dpo 11 tjot
Teac kp 4/27-30


PLUSSANNEET

Reetaleena
 
Viimeksi muokattu:
... Olen aika yksin tämän vauva haaveeni kanssa. Miehelle en viitsi höyrytä kokoajan ja ystäville en ole vielä halunnut kertoa. Ehkä jotenkin suojelen itseäni, että jos en on onnistukkaan. Tää on mun paikka höyrytä ja vatvoa
 
Itse kirjoittelen myös siellä, mutta tänne myös :)
Täällä piinapäivät käsillä, tänään ajattelin testata nyt Dpo 10
Tiialiina83, Koska olisi ovulaatioaika? Ymmärrän ettei sitä heti halua kaikille huudella, itse pidän myös matalaa profiilia koska löytyy jo ne viisi ihanaa lasta:love: mutta palstalaisten tuki on ollut ihana tuki ja turva.
 
Mukana!(y) Tämä alkukierto on aina tällaista hiljaiseloa kun odottelee ovista.
Mulla on ollut tosi masis viikko. Olen vatvonut koko tätä asiaa. Nyt on jo 8 yrityskuukausi ja jotenkin itsesuojelun vuoksi on pakko yrittää asennoitua siihenkin ettei välttämättä enää onnistu.
Hirmu vaikea olla positiivinen :( ja olla stressaamatta.
Pahoittelut tästä avautumisesta.
 
Täällä testattu 2h pidätyksellä tyylipuhdas nega, harmittaa olisi pitänyt pysyä irti testeistä kun vasta dpo 10:cry: toivoa niin kauan kun vuoto pysyy pois, juu en jaksa uskoa enää siihenkään ja todella vaikeaa kun kierto sekaisin mutta luulen kyllä että ovulaatio tapahtui viiva ainakin tummui.

Momon, uskon että masentaa:( yritetään tukea toinen toistamme. Onneksi ovulaatio ajankohta sulla kohta, tärppionnea sinne.
 
Tsemppiä Sarianne81 ja kaikki muutkin aiheen kanssa kamppailevat :)

Tilasin Clearbluen kaksoishormoniovulaatiotestejä, mutta olivatkin epähuomiossa laittaneet mulle niitä Clearbluen tavallisia/halvempia. Laittavat tulemaan oikean pakkauksen, mutta ehtineekö torstaiksi perille, lähden nimittäin perjantaina suoraan töistä mökille. Ovis pitäisi olla viikonloppuna. Äh, ärsyttää vähän vaikkei maailma tietysti tähän kaadu. Pärjäähän sitä ilman tikkujakin, mutta mielelläni kuitenkin testaisin että missä mennään, eipä sitten ainakaan tarvitse arpoa jos/kun menkat alkaa, että ovuloiko edes..

Nyt on vielä flunssakin päällä ja lisäksi vähän stressiä työkiireiden takia, toivottavasti ei vaikuta kiertoon mitenkään..
 
@Sarianne81 kiusaat itteäs liian aikaisilla testeillä ihan niinku minäkin. Tosin tää tän päiväinen dpo12 nega nipisti ihan tosissaan sydäntä :cautious:. Tosi harvat saa dpo10 vielä mitään ja jokainen raskauskin on erilainen.

Mua etoo, väsyttää ja viluttaa. Oon niin raskaana paitsi testien mielestä. Ärsyttää aivan sikana noi negat enkä usko enää niiden muuksi edes muuttuvan(n).
 
  • Tykkää
Reactions: Sarianne81
@Sarianne81 tsemppiä piinailuun! Ja toivottavasti testeissäkin kohta jo jotain näkyisi!

@Momon ei kyllä ole mikään ihme, jos noiden yrityskertojen jälkeen rupeaa jo mielialakin laskemaan! Ja ihan tervettä itsesuojeluahan se vain on, että on varovainen haaveissaan. Aina on kuitenkin toivoa ja kyllä nämä alkukierron päivät ovat omiaan myöskin mieltä madaltamaan...

Vähemmän tästä itsekään kenellekään huutelee, siis tästä vauvantekoasiasta! :p Moni kyllä tuntuu odottavan ja olettavan, että vauva on meillä se seuraava askel, kun kerran olemme naimisissa (ja näin vanhojakin jo)! :LOL:

Minulla tosiaan vasta viides kiertopäivä, joten paljon mitään jännäiltävää tai kerrottavaakaan ei ole... Viikonloppu oltiin muuten reissussa, mikä aina piristää, ja siksi palstavierailutkin olivat vähäisempiä! :D
 
Miulla pitäisi olla ovulaatio ensiviikonloppuna. Kovasti odottelen.
@Sarianne81 mie oon jo tällä lyhyellä oppimäärällä alkanut inhoamaan raskaustestejä. ...Ja kuin ei ole sitä kokemusta, että olisi se kaksi viivaa. Niin on olo, että voiko se koskaan siksi edes muuttua.
En ymmärrä miten ihmiset pamahtelee paksuksi jo siitä, että kuulee, että naapurissa harrastetaan seksiä :D Tuntuu, että pitäisi olla vähintää jokin raskauteen erikoistunut professori tässä onnistuakseen.

@Sarianne81 ja @Tiinaliina1 Tsemppiä piinailuun, kaikki on mahdollista niin pitkään kun kuukautiset alkaa, jos alkaa.

@Momon ymmärrän, että ahdistaa, voimia! Tämä ei ole helppo laji.
 
  • Tykkää
Reactions: Sarianne81
Crushnik, kiitos tsempeistä, onneksi sait oikaistua virheen, toivotaan että testit ehtii ajoissa perille(y)

Kiitos Teac, olet nyt siinä kierron ns. tylsässä vaiheessa kun odottaa sitä ovulaatiota, toivotaan että tämä on teidän kierto.

Tiialiina83
: Ei ole sitten enää pitkä aika. Itse olin niin hätähousu että testasin eilen selvän negan, se veti mielen matalaksi. Mutta toivo taas heräsi että jos sittenkin. Päätin etten testaa ennen perjantaita. Mä oon yritysten aikaan haksahtanut raskaustesteihin ja kun sen positiivisen tuloksen vaikka vaan haalean on saanut on ihana seurata viivan tummumista. Hölmö minä:D toivotaan että tämä kierto on teidän tärppi kierto ja onhan se yrittäminenkin hauskaa:sneaky:

Täällä aika senkun matelee, tuntuu että perjantaihin on iäisyys aikaa. Tänään tulee Sofin herkkiä testiliuskia, niillä jos pääsisin sitten testailemaan. Mun mies on niin ihana että jaksaa kuunnella ja tukea Kokoajan:love: vaikka myönnän että olen välillä varmasti rasittava kun hoen ja hoen:oops:

Ihanaa päivää kaikille
 
Viimeksi muokattu:
Niin vain löysin itseni täältä palstalta, vaikka en olisi koskaan uskonut enää tänne päätyväni :) Meillä on jo kolme 8-10v lasta, ja ikää meillä molemmilla on 36v. Lapsiluvun piti olla täynnä, ja olin keskittynyt uraani viimeiset vuodet. Elämäkin oli taas helppoa kolmen koululaisen kanssa, ja pystyi matkustella vaikka missä ja tehdä yhdessä kaikenlaista. Mutta ihmismieli on ihmeellinen, yhtäkkiä alkoi mielessä pyöriä iltatähti ja kierukka lähtikin poistoon. Tänään on kp1 ja taitaa alkaa ensimmäisen yrityskerta. Kierto on n. 34-36 päivää, joten pitkä tylsä vaihe alkaa nyt, oletettu ovis on vasta 15.9 päivän tienoilla.
Aikaisemmat raskaudet alkoivat ensimmäisestä yrityskerrasta, joten nyt tietysti jännittää, onko ikä muuttanut tilannetta.

Tsemppiä kaikille :)
 

Yhteistyössä