yli 35-v vauvakuumeilijat vuodelle 2018-2019

Kyllä se rintojen arkuus on uusi oire tai sitten en ole aikaisemmin edes niin kiinnittänyt huomiota, mutta tuossa edellisessä plussassa se kiinnitti huomion. Vaikea tietää, mikä kierron vaihe minulla on menossa vai onko kierto edes menossa. Varhaisesta keskenmenosta on suunnilleen kolme viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille ja anteeksi että katosin hetkeksi.
Täällä kp10 menossa, joten ei tarvinnut päästä verikokeisiin testattavaksi. :( Nyt aletaan tikuttelemaan ovista, koska kierto venähti niinkin paljon, ettei mitään tietoa milloin pitäisi olla. Tänä aamuna ollut ensimmäiset nippailut alavatsalla, joten tästä se taas lähtee. Miehellenikin oli selvästi kova paikka että en ollutkaan raskaana.

Kyselitte ollaanko kerrottu vauvahaaveista kenellekään... Kotona lapset toivovat pikkusisarusta kuin kuuta nousevaa. Melkein joka päivä jompi kumpi kysyy jotain koskien raskautta ja siitä miksi en ole jo raskaana. Omille sukulaisille kun olen vihjannut jotain että ehkä meillä vielä joskus kolmaskin lapsi tulee olemaan on kommentit olleet todella ilkeitä. Ovat vain todenneet että olemme tyhmiä tai hulluja jos nyt vielä kolmannen saamme. Emme kuulemma tarvitse enempää lapsia. :( Mieheni puolen sukulaiset ovatkin sitten ihan toista mieltä. He jopa joskus kyselevät, että emmekö meinaa enää hankkia lapsia... He ovat kovin ymmärtäväisiä ja toivovat että toiveemme käy vielä toteen.:)

Viime aikoina olen kuullut tutuilta ja sukulaisilta vain vauvauutisia, ja täytyy kyllä myöntää että en ole oikein osannut olla iloinen heidän puolestaan. Eräskin tuttava pariskunta, jolla on kolme lasta (vanhin jo yli 20 ja nuorinkin 10) ovat saamassa nyt ns iltatähteä. Tietenkin siinä mielessä vauvauutinen oli huojentava, että näkee ihan konkreettisesti että raskautuminen on vielä mahdollista meille yli 35 vuotiaille.

Onko kukaan vielä siinä pisteessä yrityksen kanssa, että miettisi hoitoihin menoa? Meillä tämä asia on ollut puheissa jo pidemmän aikaa. Olemme olleet ilman ehkäisyä nyt jo yli kuusi vuotta eikä mitään ole tapahtunut. Tosin koko aikaa ei olla yritetty, mutta aina välillä on ollut jaksoja kun ollaan ihan tosissaan yritetty. Oman yrityksen, omien töiden ja lasten takia aina välillä yrittäminen on jäänyt ja siksi ei olla huolestuttu vielä asian suhteen. Nyt kuitenkin yrittämistä on taas ollut jo jonkin aikaa ja aihe hoitoihin menosta on nostanut aina välillä päätään. Jokunen vuosi sitten gynekologilla käydessä kysyin hoidoista lääkäriltäni ja vaihtoehtojahan meillä ei oikeastaan ole. Koska meillä on jo kaksi yhteistä lasta ainoa paikka mistä apua voimme hakea on yksityiseltä. Ajatus hoitoihin menosta ei ihan kamalasti minua kiehdo, koska olen nähnyt läheltä sen rankkuuden ja epäonnistumisen... Mutta sinne se on kait suunnattava jos apuja joutuu asian suhteen vielä hakemaan.

Yritän olla aktiivisempi, tuleva muutto tässä vaan sotkee tätä yrittämistä seuraavan reilun kuukauden ajan. Mutta mukana ollaan edelleen. ;)
 
Ihanaa kuulla sinustakin Bebek. Kurjaa kun olet saanut tuollaisia kommentteja.
Oletko koittanut ovulaatiotestejä? Niistä jotkut saanut apua. Itselläni kierto totaalisen sekaisin, mutta niin vaan eilen tikutin vahvat ovulaatioplussat ja tallettelut tehty, tänään vielä varmistellaan.
Toiveet ei silti ole korkealla kun pelottaa tuo kun olen jo vanhempi ja munasolut saattavat olla heikompia, keskenmenot mietityttää, miten niistä selviän jos joudun sellaisen kokemaan.
Mutta ainakin yrittämisestä ei ole ollut puutetta ja seksielämämme on täydellistä ja sen kaiken kruunaisi yhteinen lapsi:love:
Hoitoon on hyvä hakeutua mahdollisimman pian jos tuntuu että yrittäminen ei tuota mitään tulosta. Moni saa sieltä kaipaamansa avun.

Iloista sunnuntaita:)

Terkuin. Sarianne kp 9/?
 
Itse kun nyt kävin lääkärillä niin helpotti tosi paljon. Kuitenkin suht pienillä asioilla saa ainakin selvyyttä millä tolalla kroppa on. Ultra ja verikokeet. Toki on sitten aukiolotutkimus, simppatestit yms. Mutta meillä lähdettiin ultralla ja verikokeilla liikkeelle. Muut ei tarpeellisia (ainakaan toistaiseksi) kun kaksi keskenmenoa alla.
 
Moi!
Liityn mukaan ketjuun. Ikää tuli juuri 38, ja miehen kanssa päätimme pari-kolme viikkoa sitten, että lapsi saa tulla. Yksissä olemme olleet jo 20 vuotta ja elämämme on kaikin puolin vakiintunutta ja mallillaan, mutta varsinaista vauvakuumetta ei ole oikein koskaan ilmaantunut, olemme vuosia ajatelleet että lasten aika on "sitten joskus". Biologinen tosiasia taitaa olla, että nyt on "se joskus", jos ei ole jo myöhäistäkin (toivottavasti ei kuitenkaan).

Ovis oli 10 päivää sitten, siitä ei näemmä tulosta tullut, ja tänään on kp 1. Ovulaatiotestejä (Clearbluen dual) olen käytellyt muutamassa kierrossa jo vuoden alusta, ihan vaan tsekkaillakseni toimiiko kaikki ok siltä osin. Testin ja fiilistenkin mukaan ovulaatio tulee ok, mutta luteaalivaihe on lyhyt, 8-10 päivää. Tämä saattaa siis olla ongelma, mutta yritellään nyt muutama kierto rauhassa ja menen sitten gynellä käymään jos ei mitään ala kuulua. Minulla on ollut lyhyenpuoleinen kierto ihan aina eli iän piikkiin ei pitäisi pelkästään mennä.

Yritän olla ottamatta liian kovia paineita tästä "projektista" ja pitää fiiliksen hyvänä, kuitenkin niin että kaikki (luomu)keinot tulee käytettyä. Mihinkään kovin massiivisiin hoitoihin tuskin lähdetään jollei mitään ala kuulua, mutta se olkoon sen ajan murhe sitten..
 
  • Tykkää
Reactions: Sarianne81
Moikka kaikki,
Nyt löytyi minulle oikea ketju. Muutamilla sivustoilla kuumeisena vierailleena on ollut turhauttavaa, kun missään ei ole minun ikäisiäni. Tämä sivusto on minulle vieras, joten jännityksellä odotan saanko kommenttini näkymään oikein.
Elikkä.. Olen 35vuotias. Ensimmäinen lapsi haaveissa. Mieheni on minua paljon vanhempi ja hänellä on 4 aikuista lasta. Olemma olleet yhdessä useamman vuoden. Elämämme rauhallista ja vaakata elämämää.

Päätös yhteisestä vauvasta on tehty muutama kuukausi sitten. Viime kuussa oletetut ovulaatiopäivät meni ohitse. Nyt kuitenkin piinailen alkavatko kuukautiset. Rauhoittelen itseäni, koska edellisessä kierrossa kuukautiset olivat myöhässä, rinnat kipeät... Raskaustesti näytti negaa ja niinhän ne kuukautiset alkoivat. En voinut uskoa, että pettymys oli niin kova. Nyt yritän rauhallisesti olla ja katsoa alkovatko kuukautiset. Rauhallisella tarkoitan sitä, että jokaisesta vihlaisusta käyn vessassa.
 
Chrusnik, ja Tiialiina tervetuloa mukaan.

Momon, kiitos paljon. Sinne myös paljon tärppionnea.

Täällä piinistellään, haluaisi niin vaan tietää jo että onko tärpännyt. Stressi nostaa äkkiä päätään ja yritän olla rauhallisin mielin.

Päivitin omat tieto Iistaan, jokainen saa vapaasti muokata listaa :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Chrusnik
Paljon onnea Reetaleena ja uskotaan, että kaikki menee hyvin.
Minulla on tänään kierron päivä 33. Kiertoni on 30-36 päivää. Testiä en ole uskaltanut tehdä, koska negatiivinen olisi kovin suuri pettymys. Nyt tunnustelen oloa ja odottelen mitä tapahtuu.

...Ja menkat alkoi. Eli homma jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Reetaleena, ihanaa:love: Varovaiset onnittelut, toivotaan että pieni pysyy matkassa.

Tiialiina, Olen pahoillani. Voimia seuraavaan kiertoon, kyllä se vielä palkitaan.

Itse aion pelata varman päälle. Teen testin vasta jos menkat on kunnolla myöhässä. Oireita ei suuntaan eikä toiseen.

Toivotaan että meistä moni pääsee Plussajunaan mukaan.

T. Sarianne dpo4
 
  • Tykkää
Reactions: Tiialiina83
Argh. En millään pysty laittamaan jäitä hattuun tässä vauva asiassa. Eilen tein jo negatestin kp 27/26-29. Mistä oi mistä mä saisin vähän rentoutta tähän.
Sen kyllä jo tiedän että tämä kierto on tässä kun menkkakivutkin on jo päällä. Niitäkään ei ole sitten nuoruusvuosien ollut. Mitähän minussa tapahtuu(n)
 
Minulla on aina ollut kovat menkkakivut, mutta nyt tuntuu kun on vauvatoiveita, että ne kivut on vähintääkin tuplaantuneet. Aivan kuin menkat haluaisivat muistuttaa, että hei täällä mä oon.

Jännää miten ihmismieli toimii. Eilen mietin harmistuneena, että hitto menkat alkoi eli ei vielä vauvaa meille. Tänään katselin seuraavan kierrron tärppipäivät ja nappailin foolihappoa.

Minulla ei ole lapsia, eikä keskenmenoja. Olen 35v. On alkanut pelottaa, että hei entä jos en saakkaan lapsia. Jotenkin olen aina ajatellut, että minussa voi olla jotain vikaa. Toisaalta järki sanoo, että eihän tässä olla kertaakaan ovulaatiota oikeasti ajatuksella hyödynnetty. Mieli elää jo vauva arkea ja miettii mahdollisia nimiä. Sitten toisaalta on nämä realiteetit. Kyllä vauvahaava tekee ainakin minusta hullun. ;D

Niin ja tämäkin on hullua. Ovulaation jälkeen sitä elää kuin jotain toista elämää. Kuuntelee kehoa herkällä korvalla ja rekisteröi jokaisen alavatsan nippauksen. Raskaus ja vauva-arki ne on jo niin kuin siinä. Sitä elää jo. Vaikka toisaalta mieli muistuttaa, että hei... Sä voit tulla pettymään, älä liiaksi haaveile, rauhoitu.

Sitten kun menkat alkaa, se vauvan tuoksuinen arki katoaa etäiseksi haaveeksi. Odotellaan muutama viikko, jota voi alkaa taas piinailemaan. Mun on niin pakko rauhoittua tämän asian kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Tiialiina, samanlaisia ajatuksia..vaikka nyt vasta ensimmäinen yrityskierto, niin salaa toivon että olisin jo raskaana. Vielä ei varmaan niitä oireitaan voi olla tunnistettavissa, mutta tänään nippaillut alamasua, ääh en ala kyttäämään joka nipistystä:LOL: kierto sekaisin ja pituudesta ei mitään hajua.

Varmasti se testi sielläkin pian positiivista näyttää. Minulla jo 5 ja kuudetta kuumeillaan uuden nuoren puolisoni kanssa, välillä tuntuu että oon Mä ihan hullu kun vielä alan tähän, mutta mitä sitä ei tekisi rakkauden takia.

Mukavaa loppu viikkoa kaikille:love:
 
Varovaiset onnittelut Reetaleenalle (y)

Aloitin maca-kuurin, vehnänalkioöljy, greippimehu ja foolihappo oli käytössä jo. Kokeillaan nyt sitä macaa vielä sitten, jospa vaikka auttaisi. Olen ihan mielenkiinnosta tikutellut ovista muutamassa kierrossa silloin tällöin jo vuoden alusta, ihan vaan jotta pääsisin kärryille kroppani toiminnasta. Nyt vasta sitten aloitettiin yrittämään. Ovis tapahtuu kyllä, mutta ongelma mulla saattaa olla lyhyt luteaalivaihe, max. 10 päivää. Tosin mitä olen lukenut niin on sekin joillain riittänyt. Jos noilla luomupoppaskonsteilla saisi sitä vähän pidennettyä tms. Jollei niin melko pian sitten gyneä tapaamaan.

Chrusnik kp4/ yk2
 
Hei ja kiitos teille onnitteluista. Minulla oli näissä molemmissa raskauksissa yritysaikana greippimehu+foolihappo käytössä. Olen tuntenut vahvasti olevani raskaana nämä pari päivää. Olen normaalipainoinen, mutta aika lyhyt ja nyt mahani on turvoksissa ja pönöttää kuin raskaus olisi pidemmällekin kuin rv5! Eilen olin todella väsynyt ja maha tuntui kipeältä. Tänä aamuna minulla oli ihan hirveä olo. En ole koskaan kokenut semmoista. Verenpaine oli kai hirveän alhaalla. Silmissä musteni ja huone pyöri ja oksetti. Sitä kesti yhteentoista asti. En voinut lähteä töihin ja jouduin kertomaan jo pomolle raskaudestani. Tämä raskaus tuntuu erilaiselta kuin mikään aikaisempi. Ehkä se on tämä ikä...! (38) Haluaisin varhaisultraan, mutta minulla ei olisi välttämättä varaa yksityiseen. En ole vielä neuvolaan soitellut.
 
Reetaleena Missä muodossa joit greippimehua ja milloin. Eli siis aina aamuisinko? Ja oliko jotain kaupan mehua vai tuorepuristettua. Tämä pitää ottaa käyttöön!!

Toivottavasti vointisi helpottuu. Siun sisällä oleva pieni elämä haluaa karistaa pois kaikki epävarmuudet siitä, että hän ei kestäisi matkassa mukana. Muistuttaa koko ajan, että äiti täällä ollaan. Jaksamisia!
 
@Tiialiina83 En tiedä, onko greippimehu auttanut vaan korvien väliin, mutta ihmeen nopeasti sen makuun tottui, kun en ole perso makealle. Join aamupalalla ja ehkä myös vähän päivällä kaupan 100% greippimehua (Valio ja etnisestä kaupasta toinen merkki, jota en muista.) Söin myös vähän verigreippejä. Ne oli ihan hyviä jääkaappikylminä.

Tänään ei ollut aamulla pahoinvointia ja on ollut parempi olo, mutta nyt alkoi taas tuntua, että maha kovettuu niin kuin supistuksessa. Lähdin siksi kesken päivän kotiin.
 
Mä juon Tropicanan greippimehua, myös Lidlillä on jotain omaa merkkiä, vähän halvempaa. Mun mielestä greippimehu on tosi hyvää :) Greipissä ja -mehussa on vaan se, että sitä ei suositella otettavaksi lääkkeiden yhteydessä ja jossain jopa lukee että ei ollenkaan lääkekuurilla ollessa. Saattaa vaikuttaa lääkkeen imeytymiseen vahvistavasti tai heikentäväksi. Siksi mä otan noi macajauheet sun muut aina illalla, ja greippimehun aamulla (n)
 
Mä en ole koskaan koittanut greippimehua tai mitään muitakaan niksejä. Mutta muistaakseni luin jostakin että greippi vaikuttaa limoihin, muuttaa koostumusta Sittiöille suotuisammaksi.

Reetaleena, oireet on hyvä merkki, tiedät etä pienellä kaikki hyvin. Ootko digillä testannut, näkyy viikotkin

Mä oon jo heittänyt hanskat tiskiin. Huomenna jo 7pv ovulaatiosta, eikä minkäänlaisia oireita, eiköhän tämä kierto ollut tässä :cry:

Mies kyselee vähän väliä, tuntuuko kulta että voisit olla raskaana. Odottaa sitä niin paljon ja en voi antaa mitään positiivista vastausta kun ei ole oireita.

Iloista viikonloppua kaikille.
 
Hei, yksi tuore tapaus täällä huutelee!

Jonkun aikaa palstaa (ja tätä ketjua) lueskelleena päätin, että kirjoitan tänne, kun seuraavan kierron ensimmäinen päivä koittaa, ja se oli viikonlopun alkamisen kunniaksi tänään! :alien:

Ensimmäisestä lapsesta haaveillaan miehen kanssa ja ikää minulla jo se ihan kunnioitettavat 35v! Kummallakaan ei ole lapsia aikaisemmista suhteista ja olemme löytäneen toisemme vasta pari vuotta sitten, joten senkin takia perheen perustaminen on jäänyt näin ”vanhemmalle” iälle! :) Molemmat ollaan keskitytty tahoillamme opiskeluun, töihin jne. ja eivät ne edelliset suhteetkaan ole olleet sellaisia, että olisi lapsen hankinta tullut ajankohtaiseksi...

Nyt sitten jännittääkin, saadaanko lapsia ollenkaan. Ikinä en ole ollut raskaana ja mietityttääkin, onnistuuko se raskautuminen nyt, kun sitä itse haluaa. Varsinaisia yrityskertoja takana vasta kaksi, mutta tammikuusta lähtien ”ehkäisynä” on ollut varmat päivät ja/tai keskeytetty, eli vahinkokin olisi voinut tapahtua, jos olisi tapahtuakseen.

No, aika näyttää! Realistisen positiivisesti koitan kuitenkin tähän koko hommaan suhtautua ja elää sitä muutakin elämää tässä vauvahaavekuplassa!;) Nyt lähdetään miehen kanssa katselemaan lämpimän illan kunniaksi kaupungin vilinää ja juon kyllä sen lasin punaviiniä näiden punaisten päivien kunniaksi! (y)

Mukava on ollut lukea teidän muiden kokemuksia ja ajatuksia, ne ovat vertaistukea parhaimmillaan! Mukavaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä