YLI 35-v KUUMEILIJAT :)

onpa palstalla kirjoittaminen vilkastunut. Hyvä niin. Tervetuloa mukaan uudet...tiiu-64 taisi ainaskin olla sellainen nimimerkki jota en ole vielä mukaan toivotellut...mikä muisti meikäläisellä. Eli kaikille uusille tasapuolisesti tervetuliais tervehdykset.

Pikku myy kysyi että lopetanko maaliskuussa kirjoittelun, niin laskin että tätä kiertoa on enään 23-24 päivää jäljellä, ja silloin eletään lokakuun alkupuolta. Siitä tädistä on vielä 13 päivää armonaikaa, joten tsekataan mikä fiilis minulla on. Annanko itselleni vielä muutaman päivän lisä armon aikaa, vaikka virstapylväs ohittu lokakuun lopussa. Jäänäilenkö sen kierron loppuun asti?! Viimeistään marraskuun 5 päivä olisi laskujen mukaan, kierrot eletty ja palstailu loppuisi- ja samalla haaveilu vaavista.
Saatte nuoremmat sitten ylläpitää tätä kuumeilija/raskautumis roolia.

+++++++plussia heittelen teille....ja mantanalla taitaa plussa aika olla lähellä.

:heart: mimmimamma :heart:

Hei taas kaikille ja kiitoksia tervetulotoivotuksista kovasti paljon.

Nuusku kysyi olenko ollut kontrolliultrassa clomien syönnin yhteydessä ja täytyypi sanoa että en ole! Lääkäri ei pitänyt todennäköisenä että noin pienellä määrällä (2kert. 50mg päivässä) tulisi monisikiöraskautta. Oli ihan erikoislääkäri, yksityinen gynegologi ja ikää ja kokemusta, ainakin omien sanojensa mukaan oli sen verran että antoi vaikutelman siitä että tiesi mistä puhui.
Itsestäni sellainen nappimäärä tuntui aika huimalta ja pudotinkin annostusta sitten loppupäivinä kun sivuoireet oli tuo päänsärky ja huono olo. Lekuri sanoi että clomit kypsyttää munasoluja paremmin kuin luomusti niitä tehtailisin tässä iässä ja sitten ne vielä jotenkin vaikuttaa siihen kohtuun kiinnittymiseen, siis että limakalvo on jotenkin erilainen tuon hormoonin jälkeen. Itselläni kun on ehkä ollut sellainen ongelma että vaikka munasolu hedelmöittyisi niin kuukautiset tulee sitten kuitenkin 4-5 päivää myöhässä, eli että mulla näyttäisi olevan ongelmia sen kiinnittymisen kanssa...Se on kuulemma ikääntymisen mukanaan tuomaa ongelmaa myöskin. Samoin se että jo hedelmöityneessä munasolussa onkin jotain häikkää ja kokee nk. varhaisen keskenmenon.
Jutskasin myös oman terveyskeskuslääkärini kanssa joka oli sitä mieltä että voin vallan mainiosti tulla vielä raskaaksi. Kysyin myös kauhuissani sellaista asiaa että kuinka suuri tod.näk. on saada jonkun syndrooman omaava vauva. Olin nimittäin yhdestä lehdestä lukenut että yli 35 vuotiailla on 47 prossaa munasoluista jollain tavalla epäkelpoja :eek: :eek:
terv.keskuslääkäri oli sitä mieltä että tieto oli vääristeltyä ja että vain osittain totta. Nämä "vialliset" hedelmöityneet munasolut menevät jo varhaisessa vaiheessa kesken, ja loppupeleissä tajuamme vain hieman myöhässä olevat kuukautiset...

:heart: PÄIVITYSTÄ 13.9.-07 :heart:

Meitä täällä on jo seuraavanlainen sekalainen seurakunta ja lisää otetaan mukaan!

Aniliini, 40v, Vantaa
Anneli, 40v, 2 lasta
Ebony, 36v, 4 lasta
EMMA-64, 42V, lapset 21, 19 ja 10
Mantana, 39v, tytär 11/04
Mertsi, 37v, Oulu, poika 6/97 +
Mimmimamma, 44v, Espoo, lapset 88, 89 ja 96
Nannanella, 35v, 4 lasta
Nanni, 42v, lapset -92 ja -94
Riikuilija, 37v, tyttö -96 ja poika -01 +
Sinitär1, 41v, Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-15v
Touhu tenava, 44v, Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
umut, lapset 22, 21, 12, 5 ja 3
äitix2, 35v, kaksi poikaa -97 ja -99
pikkumyy 42 2 poikaa, 1 tyttö, mies 1 poika ja 1 tyttö 1. yht
jane70 2 lasta 3.s toiveissa ja ensimmäinen yht
torpeedo 41v 6.s toiveissa
nuusku 4.s toiveissa
kehäkukka 39v 3.s toiveissa
kriisi 41v 5.s toiveissa
anttuli 43v 5.s toiveissa
Hibiscus43 v 1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
Mimuli....41 v 4.s haaveissa
senjuska..41v 5.s haaveissa , lapset 10kk-19v
Lumi-Marja 35v...2 tyttöä ja 3 poikaa, 1-15v ja 6.kullannuppu toiveissa
Karpalo67 40v....1 lapsi 4 vuotias....toinen haaveissa
päppä...............................................4.s haaveissa
Fenix................................................5.s haaveissa
tiiu64................................................2. haaveissa

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Hibiscus..............3/37.................1. yhteinen
mimmimamma.... 4/27.................4.s toiveissa..Pääkaupunkis
Pikkumyy 42.. ... 5/29.. ...............4.s toiveissa....(1 yhteinen) Karpalo67..........9/28.................2 toiveissa
senjuska........... 9/27 ...............5.s haaveissa lapset 10kk-19v
Mimuli.................12/28.................4.s haaveissa
vilmaville.............14/........................9.s haaveissa
Nuusku..............15/20-28...........4.s toiveissa
ebony................15/28-30...........6.s toiveissa
päppä..........kp. 18/26-30 ............. yk.6
tuohu tenava.... .19/28-32...........6.s toiveissa...Kymeenlaakso
Lumi-Marja..........19/28-32....6.toiveissa 2.yhteinen
tiiu64....................19/28....................2. haaveissa
torpeedo........... 20/26.................6.s toiveissa
kriisi...................20/26.................5.s toiveissa
sinitär1.............. 21/28........................5.s toiveissa
Mantana ........... 27/28-40....yk 14.2. toiveissa.......Kantahäme
Jane70.............. 34/28........yk 2..3.s toiveissa (1. yhteinen)
Anttuli................49/21.................5.s toiveissa
Kehäkukka ..........?/?....................3.s toiveissa
Fenix....................?/?....................5.stoiveissa

PLUSSANNEET:

Hämy71 :heart: , :flower:
Puella :heart: , :flower:

Miulla rankka pv tulossa, lähden polkemaan jo ennen kuutta, muilla koulutuspv, itse olen vapautettu siitä(tietty syy), joten saan olla 4:n työntekijän kanssa töissä =) ..voi sanoa , että on vilskettä :headwall:

Greippimehu lasillisen join :/ , puuroa söin ja vielä kahvit päälle :p

Tänään tilaan niitä digitaalisia ovismittareita :D

Täällä mukavasti jo päivät edenneet mm:ssa Mantanaa vähän varmaan jo jännittää ja muutamaa muutakin*istun peukut pystyssä plussausten suhteen!* :heart: +++++++++++++++++++++++++++ :heart:

Plussakimppuja kaikille vielä lopuksi viskon!
:flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower:

:heart:

heippa ja ihanaa päivää kaikille! :heart: , :wave:

huomenta vaan kaikille
ei kai noita digitaalisia mittareita tarvitse monta ostaa

kyllä minusta se on silleen et ensin koskee ja nippalee ja sit on ovis ehkä parin päivän päästä.

olen myös sitä mieltä et ne apteekin testit olivat paremmat kuin marketin.

kannattaa myös testata pitempää väliä kuin ohjeissa jos ei tule ovista ja myös aloittaa aijemminkin välillä.
ei se ovis aina tuohon keskiarvoon satu.

minä kyllä meinasin käydä istukkatutkimuksessa tai lapsivesi näytteessä nyt jos luoja suo tämän raskauden niin

meillä saattaa olla et vanhin tyttö muuttaa pois kotoa
mitenkähän äidin käy

mut nyt täytyy lähteä töihin

:flower: +++++++++ :flower:

Huomenta! Täällä nyt kyllä jännitystä ilmassa, mutta pikemminkin tuo hammaslääkäri ny jännittää! Olen hammaslääkäripelkoinen, pelkoani saanut kyllä kuriin ja selvinnyt monenlaisesta, mutta aina se vatsanpohjaa kääntää. :eek: Puudutus kyllä aina laitetaan ja nyt on tuon lohjenneen hampaan korjaus, josta siis paikka lähti! puolisen vuotta sitten se paikattu eli ihmetyttää vähän miksei se pysynyt!! :headwall:

Muuta jännitettä ei vielä tunnu, pientä lämmönnousua ollut +36,7c ja tisut pinkeenä. Olen niin optimistisen pessimisti, jotta hyvä täss odotella tuleeko vieras täti kyläilemään vai mitä tapahtuu. =)

Kyllä pikkumyy42 ihan katteeks käypi sun pyörälenkkejä! Olen aina tykännyt pyöräillä ja aikanaan itsekin poljin n.15km työmatkoja edestakaisin. Todella ihana oli aloittaa työt hyvin virkistyneenä ja yöunet maistuivat loistavasti! Pisimmät lenkit tänä päivänä olleet 5-8km ja ihan harvakseltaan. =)

Tuosta epäkelpoisista munasoluista... jos meillä vielä vauvaa masussa kasvateltais :saint: menisin lapsvesinäytteeseen, jos ultrassa jotain erikoisempaa näkyisi, mutta en muuten. Siinäkin on kuitenkin keskenmenoriski ja mitäs sitten, jos sikiö onkin aivan kunnossa!!?! Tuttavapiiriimme kuuluu useampikin vanhemmalla iällä lapsen tehneet ja eivät menneet testiin, ihan just tuon vaaran takia! Ihania vauvoja ovat saaneet! :heart: =)

Seuraavaan kiertoon harkitsen myös tuota apteekin tarjontaa ovistikuissa tai digitaalisena versiona! Liuskat oli kyllä tosi hankalat ja sitten, jos pissi ei ollutkaan tarpeeksi "vanhaa" niin en yhtään ihmettele, jotta en kunnon plussaviivoja saanut niihin! :headwall:

Kohti gyneaikaa tässä juoksen ja kunhan saisi vielä ennen sitä tuon 3kg pois minkä vielä tässä kuussa pitäisi saada pois! -5kg per kuukausi tavoite, mutta jos saan vain -4kg niin sekin hyvä! Jouluun mennes ois mukava saada pudotettua vielä ainakin 12-15kg! tavoitetta olisi ja nyt puntari junnaa paikallaan, joten ihan varmasti täti saapuu pian!! :headwall: =)

Nyt kaffeeta kuppiin, tuoksuu jo... mukavaa päivän alkua kaikille!!!! Tuulosia plussaisia + + + + + + + + :flower: :flower: :flower: + + + + + + + + O O O O O O O :flower: :flower: :wave:

Huomenta kaikille :) Taidan heittää kirveen kaivoon tämän kierron plussatoiveiden kanssa ja naulitak aikki loputkin oireet seinälle ja todeta, että PMS se vain on joka jyllää. Aamulömpö oli sen tavallisen 36,3 joten sen perusteella ei kukaan ole napannut kiinni tälläkään kertaa.

Alkaa väsyttämään välillä tämä sykleissä eläminen. Täti-ovis bongailua-oireita-jännitystä-täti. Joka tapauksessa viluttaa koko ajan ja viime yönä kävin veskissä mitä en yleensä tavallisesti tee. Eilisen olin kuin tiskirätti nuupahtanu ja tästä tuntuis alkavan samanlainen päivä. Rinnat entistä kipeemmäät ja alavattan kuumostus tuntuu siltä, kuin olis nuotio sisuskaluissa. Tuota vattaoiretta mulla on yleensä vasta just päivää ennen tätiä, mutta tätä nyt on ollu jo monta päivää. Mutta...turha kai toivoo mitään sen ihmeempää.

Mies oli käyny kaikessa hiljaisuudessa uudessa spermatestissä ja tulos oli aika lohduton. Ei aivan surkea, mutta huonompi kuin tyttöä tehdessä. Silloin oli liikkuvuus 10% ja elivät hyvin normien mukaan. Mitään selkeää syytä ei löytynyt miksi emme kohtuu ajassa tärppiä saaneet. Nyt liikkuvuus oli 5%. Voihan silläkin kuulemma pikkuisen aikaiseksi saada, mutta saisi olla aika tarkkana. Pikkusimot kun testin mukaan pysi hengissä vain muutaman tunnin. Et eipä paljon herätä uskoa asiaan, että tästä plussaa tulis :'( Ne ainokaiset liikkuvat oli olleet hyvälaatuisia ja sen suhteen ei ollut lääkäri ollut huolissaa. Kehotti vain tarkkaan ajoitukseen ja onnea matkaan. Ellei puolen vuoden sisään tästä eteenpäin ala tapahtua, niin sitten katotaan jotain muuta keinoo tai luovutaan leikistä kokonaan.

Hyvin alkoi tämäkin päivä, mutta jospa se tästä vielä helpottais. Jospa siivois tai jotain. Illalla olis joogatunti, mutta tiedä sitten jaksaako sinne mennä, kun olo on niin kertakaikkiaan kurja. Aivan kuin olis kova kuume vaikka ei ole sinne päinkään. No nyt lopetan tältä erää tän avautumisen ja jatkan palstojen kahlausta hetken aikaa ja yritän sen jälkeen karistaa oireidenajattelun mielestäni joksikin aikaa. Ainakin muutamaksi tunniksi :)

Huomenia B) :wave:

Luin tuota Lumi-Marjan kirjoitusta. Ihan samanmoisia oireita on itselle kanssa pukannut. Tuo oli hyvin sanottu, että olo kuin nuupahtanut tiskirätti. Mulla oli totaalisesti eilen ihan ventti olo. Vilutti niin sairaasti, että teki mieli hakea lapaset käteen. Sitten kun hampaita olin kalistellut parisen tuntia, niin pukkasi ihan hillitön hiki. Flunssaoireita ollut kyllä jo päiväkausia, mutta pahimmat olen jo sairastanut, ja kuumettakin oli muutama päivä sitten. Mutta lämmöt sinällään pysyneet hitusen korkealla.

Luin tuosta spermatestistä mistä kirjoitit, että miehelläsi todettu, jotta simpat pysyvät vain sen muutaman tunnin hengissä. Silloin kun miehelleni vuosi sitten tehtiin se eka testi, niin siinä tutkimuksessa ei moista selvinnyt, että kauanko säilyvät. Että olisko teillä ollut sitten laajempi se tutkimus. Kun meillä tutkittiin vain sitä liikkuvuutta. Mutta silti positiivista että todettiin että pysyvät hengissä, se ajoittaminen pitää vain sitten olla tarkempaa ja tarkkailun alla. Olishan se "palkinto" sen kaiken vaivan arvoinen.

Mutta tsemppiä nyt mammoille. Pikkumyylle eritoten, olihan ne oireet jo niin kovin lupaavia.

Mutta toivottelen noita plussapuhureita mammoille, ja olkaas ahkeria :D .

:wave: :wave: :wave: :wave:

Se spermatutkimus oli laajempi. Ihan sen perusteella, että edellisessä oli poikkeamaa ja sama raskautumisvaikeus sen kuin jatkuu. Pitääpä alkaa juottaa isännällekki greippimehua ja muita herkkuja, kuten tomaattia, missä on paljon foolihappoo. Jarrutella hänen rakasta puuhaansa, eli saunoa ainakin kolme neljä kertää viikos. Työkseen istuu autossa kaiket päivät, niin eipä ihme, että simpat on päättäny lopettaa aktiivisen lisääntymisen.

En sitten malttanut tämän kauempaa pysyä koneelta pois, mutta empä tähän enää loppupäivänä pääsekkään, kun nuoriso valtaa tän. Onneks on sitten vielä toinen, jolla vois käydä iltasella kurkkailemassa.

Päivänjatkoja:)

......koneen kaappasin isännältä joka on nyt useamman päivän istunut täs koneella etsien itselleen koulutus- tai työpaikkaa. Niin et en ole oikein edes pääsyt työstämään omia opintotöitäni. :kieh: :whistle:
Mut nyt kuitenkin hetkeksi istuin kaiken uhallakin koneen äärelle, kun olis tosiaan pakko päästä noit opiskeluun liityviä tehtäviä työstämään.

Mut juu ei tänne kaakonkulmalle mitään uutta kuulu, sitä samaa vanhaa rataa elellään väliin lasten tai/ja ukon kanssa yhteen ottaen ja illat opintoluentoja kuunnellen. Tänään se pitäis taasen koulunpenkille istuutua tarmokkaan-tehokkaana kuuntelemaan noin neljäski tunniksi. :whistle:

Houkka omaa (.)
Täällä olen nyt kummastellut alamasulla tuntuvia outoja muljahteluja, aivan sen tuntuisia kuin pikkuisen ensimäiset liikahtelut silloin kun olen tiennyt olevani raskaana. :eek: :headwall: Vaan taitaa se oma mielikuvitus nuo kaikki kummat muljahdukset tuottaa, kun muutoin ei ole olo laisinkaan sellainen raskautunut. :LOL: Joten en kyl osaa millään edes kuvitella olevani raskaana-tosin en kyl ole r-testejäkään tehnyt aikoihin. Sillä ovat kiertoni olleet niin tavallisen pituisia ja vuodotkin runsaan puoleisia. :headwall:
Joten näin se mielikuvitus osaa sitten tehdä vaikka mitä kepposia, kun oikein jotain hartaasti toivoo. Niin et kuvittelee jo suoliston kuplimisetkin ties miksi "oireiksi". :LOL: :LOL: :LOL: :xmas: :xmas: :xmas:

Mut hei täällä oli mietintää niin teroista, clomeista kuin ovistesteistäkin.
No, noista kahdesta ensimäisestä ei tietoa/kokemusta mulla ole, mut ovistesteistä sitten niit kokemuksia löytyy.
Elikkä olen kokeillut niin liuskatestit-apteekin sekä marketin versiot, digitestitkin on tutuiksi tulleet ja jopa se sylkitestikin on tullut kokeiluksi. Se minkä näistä testeistä voin kertoa niin tuo digi-testi on mielestäni ollut helpoin käyttää ja varminkin se tuntuu olevan, vaik miinuspuolena on kyllä hinta. Tuon sykitestin taas olen kokenut melko hankalaksi tulkita, mut helpoksi käyttää, kun ei tarvitse vahtailla tuon pisun "varastointiaikaa". ;) Niin ja nuo liuskatestit taas koin tosi hankalaksi käytellä, kun piti odotella ties millaisia aikoja, jotta voi tuloksen lukea. Ja kun perheessä sattuu olemaan useammat uteliaat silmäparit niin jätä sitten niit testejä jonnekin odotteluajaksi. :kieh: :ashamed:

Jotenka tuosta selostuksesta voitte itse päätellä minkä testin puolestapuhuja täällä ilmoitautuu. :wave:

Ei, nyt on yritetävä siirtyä noiden opintojen pariin, jos vaikka saisin niitä tässä koneella hiukan työstetyksi ennenkuin isäntä tähän jälleen työntyy. :kieh:
Niin että plussat matkaan puhkun, käykää niitä jokainen itsellenne haalimassa.
+++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle: +++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle:

ps. Uusille tulokaille vielä tervetuloa joukkoomme. :flower: :wave:

-touhis-

Hampulääkärissä kävin ja paikkasi samalla vierestä toisenkin hampaan! :D On taas helppo hymyillä... kunhan laskun makselee. :headwall:

Vai on tomaatissa paljon foolihappoa! No sitä ainakin olen syönyt runsaasti ja muitakin kasviksia. =)
Meillä ei ole isäntä simpojaan vielä käynyt tutkituttamassa, silloin kun piti viedä purkkia, niin tein plussatestin ja aloimme ihanan odotuksen! Kuiteskin siis toimintaa on ja enempi minulla tätä kropan säätöä jälleen edessä! Sokeritasapaino, kilot, kierto, yhden munasarjan toiminnalla, ikä.... :headwall:

Nyt ruokailemaan! Rouskis, rouskis.... :kieh: :wave:

Pian tänne plussia lisää, joten actionia naiset!!!! ;) :wave:

Niin p.s. touhis Minä tunsin myös silloin sellaista ihanaa pientä perhosen havinaa/potkua todella monta kertaa, kun tein sen hailakan plussatestin ja sitten alkoi ne menkat seuraavana päivänä. :'( Ajattelin, jotta ihan tajutonta, mutta ne liikkeet kyllä muistaa silloin, kun tyttöä aloin odottaan. :heart: :)

On tämä sitten hyvä palsta kun olin juuri tulossa kirjoittamaan siitä "ovis-testin pisuajasta" niin johan täällä oli tekstiä siitä :D . Eli sitä olisin vielä kysynyt, että oletteko huomanneet miten "täsmällisiä" sen pidätys ajan kanssa tulee olla...eli onko ihan pakko olla vähintään 4 tuntia pissaamatta ennen testin tekoa ??? Ja mikäköhän siinä on, ettei sitä saa aamupissasta tehdä...miten se ei muka yöllä erity niin se hormooni ??? Minulla kun on aika vilkas tuo aineen vaihdunta niin kauhean vaikeaa niin kauvan pidätellä :kieh: . Varsinkin kun myös laihdutan ja juon paljon nestettä niin vessakin kutsuu usein =) . No tänään sitten tulin kuopuksen kanssa pyörällä kyliltä, ja poljin suurin piirtein JALAT RISTISSÄ pyörää, kun oli niin hätä :kieh: ja sitten juoksin suoraan vessaan takki päällä purkkiin pissille :LOL: . Sitten laskeskelin että olin noin 3 tuntia ollut pissaamatta että kokeilen tehdä sen testin...Ensin ei näkynyt mitään muuta kun se kontrolliviiva ja menin masentuneena tekemään välipalaa kuopukselle ja itselleni. Sitten oli pakko mennä vilkaisemaan uudestaan testiä kun ohjeessa lukee että 5 min päästä näkyy tulos ja ½ tunnin päästä voi tarkistaa. Niin silmät oli pudota päästä !!! TOINEN YHTÄPAKSU VIIVA OLI ILMESTYNYT TESTIIN !!! Ehkä se oli hieman hailakampi mutta lähestulkoon yhtä vahva !!! Olin jo mielessäni manannut että en sitten taidakkaan ollenkaan ovuloida, kun näin pitkällä kierto jo on, eikä viivoja näy...Mutta TULIHAN se sitten :heart: !!! Onneksi oli jo aamulla ukko-kullan kanssa mukavaa peiton alla ja täytyy nyt pitää peitot "kuumina" jatkossakin. Minäkin olen aina luullut että se ovis on niitten nippailujen aikaan, mutta taitaa se olla niin, kun tuolla muutkin ovat maininneet että ovat ponganneet sen vasta nippailujen jälkeen...Eli heräsi heti toive täälläkin että JOSPA mekin olemme aina olleet "liian ajoissa". No tämä on taas tätä omaa kuvittelua ja haaveilua mutta tulihan taas uutta intoilua tähän kuumeeseen :heart: ;) . Toivon kanssa sydämestäni kovasti plussia teille kaikille kuumeilijoille :heart: :heart: :heart: ....(-voihan olla taas, että täälläkin pudotaan kovaa ja korkeelta, kun täti taas ilmestyy...mutta nyt ainakin sitten tietää että on oikeaan aikaan EDES yritetty !!!)

Mutta tässä jälleen plussa kimppuja kaikille :flower: :flower: :flower:

p.s. touhis, tuttuja nuo vatsa muljahdukset ovat täälläkin...välillä ihan itsekseen hymyilyttää kun lukee rauhassa jotain vauva-lehteä ja alkaa vatsassa muljahdella :LOL: -olisikin näin helppoa se raskautuminen... ;)

Päivästä taas selvinneenä =)

Tilasin niitä digitaalisia mittareita nyt netin kautta, harjoittelen sitten niillä, vaikka mies on haaveillut nyt joka toinen pv taktiikasta, tukekoon nämä molemmat nyt toisiaan! :heart:

Ihanaa menkkani loppuivat =) , olivat kauheat, mutta aivan erilaiset kuin hormonikierukan aikaan. silloin tuhrutti 2pvää, vuosi 3 pvää ja taas tuhrutti 2 pvää, tai jotain sinnepäin =)

Nyt hanat aukes ja tuli täysillä vuotoa, että meinasin siihen hukkua, mutta loppia kanssa kuin hanat olisi laitettu kiinni :D

Itse en menkoista muutenkaan välitä, kun tekkee pahaa runsaan veren näkeminen ja varsinkin hyytymät(vaikka hoitsu olenkin) :ashamed:

Kyllä mie haavahoidot siltyi hyvin kestän tehdä =)

Mie oon niin iloinen taas kun pian alkaa puuha-ajat :) ..kyllä mie aika optimistinen taidan olla.

itse myös luulin, että ovis on silloin kuin kivut, mutta jos olenkin väärässä ja vasta muutaman pvn päästä siitä...noo mittari varmaan kertoo, tuleeko ovulaatiota :D

ja toivottavsti teillä siellä masuissanne pikkuihmeitä jo kasvaisi :heart:

Mantana hyvin saanut painoa pudotutetuksi, meniköhän toi sana oikein? :D ..olen asunut ruotsissa lapsena ja vieläkin suomen kieli kangertelee kirjoitettuna välillä =) ...

Ihania plussapalloja kaikille!

oo+++++++++++++++++oo+++++++++oo++++++++++++++oo :heart: :heart:

:heart: PÄIVITYSTÄ 14.9.-07 :heart:

Meitä täällä on jo seuraavanlainen sekalainen seurakunta ja lisää otetaan mukaan!

Aniliini, 40v, Vantaa
Anneli, 40v, 2 lasta
Ebony, 36v, 4 lasta
EMMA-64, 42V, lapset 21, 19 ja 10
Mantana, 39v, tytär 11/04
Mertsi, 37v, Oulu, poika 6/97 +
Mimmimamma, 44v, Espoo, lapset 88, 89 ja 96
Nannanella, 35v, 4 lasta
Nanni, 42v, lapset -92 ja -94
Riikuilija, 37v, tyttö -96 ja poika -01 +
Sinitär1, 41v, Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-15v
Touhu tenava, 44v, Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
umut, lapset 22, 21, 12, 5 ja 3
äitix2, 35v, kaksi poikaa -97 ja -99
pikkumyy 42 2 poikaa, 1 tyttö, mies 1 poika ja 1 tyttö 1. yht
jane70 2 lasta 3.s toiveissa ja ensimmäinen yht
torpeedo 41v 6.s toiveissa
nuusku 4.s toiveissa
kehäkukka 39v 3.s toiveissa
kriisi 41v 5.s toiveissa
anttuli 43v 5.s toiveissa
Hibiscus43 v 1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
Mimuli....41 v 4.s haaveissa
senjuska..41v 5.s haaveissa , lapset 10kk-19v
Lumi-Marja 35v...2 tyttöä ja 3 poikaa, 1-15v ja 6.kullannuppu toiveissa
Karpalo67 40v....1 lapsi 4 vuotias....toinen haaveissa
päppä...............................................4.s haaveissa
Fenix................................................5.s haaveissa
tiiu64................................................2. haaveissa

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Hibiscus..............4/37.................1. yhteinen
mimmimamma.... 5/27.................4.s toiveissa..Pääkaupunkis
Pikkumyy 42.. ... 6/29.. ...............4.s toiveissa....(1 yhteinen) Karpalo67..........10/28.................2 toiveissa
senjuska........... 10/27 ...............5.s haaveissa lapset 10kk-19v
Mimuli.................13/28.................4.s haaveissa
vilmaville.............15/........................9.s haaveissa
Nuusku..............16/20-28...........4.s toiveissa
ebony................16/28-30...........6.s toiveissa
päppä..........kp. 19/26-30 ............. yk.6
tuohu tenava.... .20/28-32...........6.s toiveissa...Kymeenlaakso
Lumi-Marja.........20/28-32....6.toiveissa 2.yhteinen
tiiu64.................20/28....................2. haaveissa
torpeedo........... 21/26.................6.s toiveissa
kriisi...................21/26.................5.s toiveissa
sinitär1.............. 22/28........................5.s toiveissa
Mantana ........... 28/28-40....yk 14.2. toiveissa.......Kantahäme
Jane70.............. 35/28........yk 2..3.s toiveissa (1. yhteinen)
Anttuli................50/21.................5.s toiveissa
Kehäkukka ..........?/?....................3.s toiveissa
Fenix....................?/?....................5.stoiveissa

PLUSSANNEET: :heart: + :heart:

Hämy71 :heart: , :flower:
Puella ,
:heart: , :flower:

mm:ssa mantanalla*istuu peukut pystyssä* :heart:

Ja monella ovisajat juuri tai juuri olleet, onnea ihan meille jokaiselle tässä pinossa olevalle, jotta kesävauvelit saisivat alkunsa! :heart:

ooo++oooo++oooo :heart: ++oooo++ooooo :heart: ++oooo

kivat päivät täksi päiväksi;=)))) :wave:

Ihanaa perjantai! |O Heräsin taas aikasin, kun isukki lähti töihin! :heart: Mukava, kun jälleen vkl edessä! =) Tänään siivotaan ja valmistaudutaan vieraita vastaanottaan! :eek: Tämä tunne siksi, kun meillä nämä neljä karvaista kissaa ja niistä sitä karvaa tippuu ihan alvariinsa! Enpä silti ota mitään paniikkia, kunhan eivät vieraat saa mitään allergiakohtauksia! =)

Perjantai ja lupasin tytölle, jotta menemme moikkaamaan aamupäivällä tulevaa hoitotätiään ja kavereita. Ulos sitten tästä ensin, kunhan puurolle asti pääsee. Ihana, kun tytteli on innostunut, vaikka ei ole vielä vastannut myöntävästi, kun kysynyt häneltä saako äippä lähteä töihin! Miettii varmasti mitä silloin tapahtuu ja siksi on hyvä saada luotettava kontakti tulevaan hoitajaan! Ja äippäkin miettii työhönmenoa. :eek: =)

Painon pudotus tuntuu nyt junnaavan, mutta en luovuta, tämä johtuu ihan varmasti tästä kropan toiminnasta eli tätiä odotellessa rouskutan porkkanaa!! :kieh: Positiivista tietenkin ettei paino nouse ainakaan! =)

ebony Onnittelut oviksen löydöstä! Peukut ja varpaat pystyssä!! =) :wave: Mukavaa vkl kaikille kuumeilijoille!! Plussatuulosia ja kesän pienien varpaiden unelmointia! :flower: + + + + + + + + :flower: :wave:

Tulipa tuo aurinkokin piristämään mukavsti sateisten päivien jälkeen. Mulla niin kamala olo, että hyi sentään. Finnipatteristo on tehny hyökkäyksen rintakehään, kaulalle, otsaan ja ohimoille. Nenäpäässä on kans yks. Aamupuuro meinas saada toisen tulemisen takaisin lautaselle, mutta jätin syömättä. Mahallaan en voinu nukkua, kun tissit niin kipiät. Nyt ahdistaa liivitkin. Laitan silti vielä kaikki PMS oikkuilun piikkiin. Muut oireet ennallaan, paitsi maha entistäkin kipeempi. Alkaa jo pelottaa, jotta joku tulehdusko on hyökänny.

Ovisonnea ja plussatuulia kaikille ja mukavaa viikonloppua :flower:

:heart: ooooooooooooo :heart: +++++++++++++++ :heart:

Kiitokset [/i]kannustuksesta =) Tänään taas vasten "sääntöjä" testasin AAMUpissistä sen ovis-testin. (Kuten aiemmin mainitsin, tämä pissan pidättely kun ei ole vahvimpia lajejani...) Niin testiin tuli TOSI vahva plussa !!! =) Eli nyt se testi viiva oli huomattavasti vahvempi kun kontrolli viiva että se siitä ettei sitä "ovis-hormoonia" muka yöllä erittyisi...minulla tuli ainakin :xmas: ! Ja illalla kun menin nukkumaan, niin mahasta kyllä repi niin kun olisi olleet kovat kuukautiskivut ?! -eli kai se munasolu oli sitten oikeesti irtoomassa. Vielä tyhmä kysymys,,, että pitääkö se "touhuilu" nyt ajoittaa tähän kahteen oviksen huipun jälkeiseen vuorokauteen vai riittääkö että on nyt huipun aikana peittoja pöllytellyt ??? B) Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitin mutta vastatkaa nyt joku... :wave: No, onhan tässä kyllä viikonloppu aikaa ukkoa kiusata, että eiköhän tässä jotenkin selvitä.

Niin mantana, mekin olemme menossa tänään tutustumaan tuohon läheiseen päiväkotiin =) . Tyttö kyllä eilen sanoi, että ei halua mennä sinne, mutta kun selitin että äiti tulee nyt aluksi mukaan, niin suostui sitten, että lähdemme tänään...Tuntuu kyllä että ÄITIÄ taitaa jännitää enemmän tuo hoitoon meno kun tyttöä itseään. Onneksi tämä hoitojakso ei ole pitkä, n. pari kuukautta vain...( ainakin näillä näkymillä ) -mutta hyvää se varmaan tekee kuopuksellekin, kun pääsee ikäistensä pariin, eikä ole äitiä koko ajan komentamassa |O =) .

Mutta testailkaahan jo, kellä on jännityspäivät kohallaan...täällä jännätään teidän puolesta peukut pystyssä !!!!!!!! :heart: :flower: :heart:

P.s. Minä jo täällä ittekseni mietin että jos tulisi useampi
kesävaavi, niin mehän voitaisiin kokoontua jossain ;) ! -Heh heh, näin sanoo mamma joka on jo kaksi vuotta testannut pelkkiä negoja, että ei ole näköjään vieläkään toivo hiipinyt :saint: :heart: . ( Kai se nuo oviksen kaksi viivaa oli niin hätkähdyttävä näky niille iänikuisille raskaustestien YHDELLE viivalle...)

ebonylle hurjat ovistärppionnet :flower: Mahtavat viivat olit saanu ja eiköhän se +/- kaks päivää oviksesta ole ne varmimmin kohdalleen sopivat päivät, varsinkin vähän ennen kun reilusti jälkeen. Simpat elää nomraalisti muutaman päivän ja ovat siellä valmiina hyökkäykseen jos pupuilee ennemmin. Mut aktiivista viikonlopputoimintaa vaan, niin eiköhän se ainakin paranna mahiksia. Täällä nostetaan peukut kattoon ja puhalletaan mitä parhainta onnistumisonnea sinne :whistle: :)

Nappaan heti plussa-kimppusi Lumi-Marja ja jään odottamaan ukkoa töistä....Huoh, vielä monta tuntia,,,vastahan tuo sinne lähti :LOL: .....

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: tässä kimppuja muillekkin viikonlopun varalle, ettei kesken lopu ! :heart: :heart: :heart: :heart:

ebonyn plussakimpun nappaan ja myönnän, että masua nipistää :ashamed: eli, jos nyt menkat alkaa on kierto noin 30 päivää sitten. :headwall: Jeps, mutta eteenpäin vaan! :D Vaikka sitten leveällä hymyllä suunnistan kohti gyneaikaa! :D

Tyttö tykkäsi kovasti jälleen tavata hoitotätiä ja kavereitakin! Olis jopa lähtenyt heille jo nyt, mutta sain vielä pideltyä! :eek: Ihanaa kylläkin ja ensi viikolla sovittiin, jotta pääsee ihan sisäleikkejäkin kokeilemaan kavereiden kanssa. Luottamus tuntuu jo syntyneen, kun ihan jo halasikin hoitotätiä! =) Meillä tämä hoitojakso on sitten piiiitkä, jollei sitä pikkukakkosta meille suoda. :'(

Semmosta, mutta oikein mukavaa ja vireää vkl kaikille! En välttämättä ehdi koneelle, ennen uuden viikon alkua! :wave:

Jeps, plussia kasaan, niin kesällä olisi tosi kiva tavatakin! B) :wave:

:flower: :flower: + + + + + + :flower: :flower: O O O O O :flower: napatkaa kimput mukaan vällyihin!!! ;) :wave:

Tänään kp 16 ja ovista etsiskelty nyt 10 päivää. Tänään sitten sain sen odotetun viivan testiin. Kyllä helpotti...aloin jo miettimään, että en ovuloi ollenkaan, mutta taitaa mammassa vielä jotain "eloa" olla =)
Tuosta tulikin mieleen, että yleensä ollaan tähdätty nuo petihommat tuonne 14 kp kohdille, yleensä ennen sitä ja sitten onkin pidetty taukoa. Jos kp onkin vasta n.16 pvä niin on ajoitukset menneet vähän pieleen.
Sitten noista omista ovis-tuntemuksista sen verran, että kyllä meikäläisen nippailut alavatsassa kp 14 taitaa olla jotain muuta kuin ovista. Ehkä suolen möyrintää tms :LOL: :LOL:
Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussatuulahduksia testaajille :wave:

Kivasti olette päivän mittaan taas kirjuutelleet =) . Ihanaa kun vihdoin työvk loppui jeeeeee :heart:

Ja menkat ohi ja meillä ns vapaa vkloppu , niin voimme hyvin leikkiä ja paljon miehen kanssa :kieh: , vaikka ovisaika ei tosiaan ole vielä kuin vasta noin viikon päästä, silloin varmaan ne mittaritkin jo käytössä =) .

Kiva ebony ja nuusku kun olette saaneet vahvatb kaks viivaa mittareihin, eli nyt vain pölypunkkien pöllytystä =) (lakanoiden heiluttelua, siistimmin sanottuna) :LOL:

Teillä kivat ajat kun käytte hoitopaikoissa tutustumassa pikkuisten kanssa ja kyllä te vielä saatte toivottavasti niitä pikkusisaruksiakin näille nykyisille pikkutenaville! :heart:

Huomenna menemmekin tyttären synttäreille :heart:

Pikkasen väsyttää takana ollut viikko 175-200km pyöräilyä ja yht 12 km sauvakävelyä ja viel 1,5 tuntia tanssitreenejä päälle, aika hyvä urheiluviikko siis;=))) ens ma onneksi vapaapv =)

Pidän kovasti peukkuja mantanalle ja muillekkin , ettei täti vaan pääse hyökkäämään!!!!!*suojamuuri* =)

:heart: , heippati taas! :wave:

taas perjantai...ja omasta mielestäni eilen perjantai ja toissa päivän ed. viikon perjantai.

Tarkoittaa minun puolestani että työviikot niin kiireiset, että perjantaina vasta pysähdytään. Äsken tein vielä 50 sivun powerpoint luennon ensi viikon oppitunnille. Taisi tulla liikkaa tietoa yhdelle luennolle :headwall: :headwall: mutta kun asiaa on niin paljon ja lian vähän lähiopetusta ,kun ects:sät ei salli ennempää. Mutta nyt voin sitten relata, kun työt tehty valmiiksi ensiviikoksi.

Itselläni olo ihmeellinen. Rinnat edelleen Dolly Partonin, alavatsassa painon tunnetta, repivää kipua ja ihana pöhötys meneillään. Plussia tulee ja menee...mutta niihin kun ei ole uskomista. Ajatelkaa että samasta virtsasta, joka kerätty astiaan voi tulla kaksi plussaa ja kaksi negatiivista. Predictor on herjannut minua nyt viime kuukausina. Olen saannut niillä 8 plussaa. Viimeiset toissa päivänä, ensimmäiset kuukausi sitten. Kuvittelin että ne ovat luotettavia koska mittaavat 50 hcg:tasoa.

Apteekin raskaustestillä olen saanut negatiivisia ja haamuviivoja-tosi surkeita sellaisia. Eli taitaa olla kaikkein parhaimmat testit. Luotettavimasta päästä. HUOM!!!!!!

Tänään sain selvä punaisen viivan RFSU testillä. Se ilmestyi siihen heti. Samanlainen plussa kun ovistesteihin ilmestyy. Vertailevaa tutkimusta meikäläisellä.

Testasin sitten uudestaan samalla virtsalla apteekin omalla, ja puhdas nega. vertailevaa tutkimusta :) Tämä äiti repii kohta hiuksensa. En viitsi mennä lääkärillekään, kun tiedän ettei ole luottamista noihin testeihin. Jos niihin voisi luottaa olisin ollut jo kohta 1,5 vuotta raskaana. Ja sitä paitsi minulla on ollut tätönen vieraillua, säännöllisesti. :headwall: :headwall:

No piti purkautua tänne kun en mualle vitsi kertoa. Ai..että minäkö testifriikki....testi-narkomaani voisin sanoa. Joudun käymään eri apteekeissa jotta ei kukaan epäilisi minun riippuvuutta testeihin :LOL: :LOL: :LOL: onneksi ei ole lääkeistä riippuvainen
:headwall: vaan raskaustesteistä....ja ihana on saada ovistesteihin ne huutavan punaiset viivat. Niitä oli tullut muutama tähän pinoon. Täsmäiskuja ja siitä sitten seuraavat plussat.

eli ottakaa nyt tytöt osan niistä minun viivoistani, ja säästäkää minun rahojani...kun en saa itselleni taottuua päähäni että ne valehtelevat minulle.
+++++++++++++++plussia jaossa++++++++++++++++KAIKILLE HALUAVILLE :heart: mimmimamman erityislähetys :heart:

Yhteistyössä