YLI 35-v KUUMEILIJAT :)

päivitystä 1.9.-07
Meitä täällä on jo seuraavanlainen sekalainen seurakunta ja lisää otetaan mukaan!
Aniliini, 40v, Vantaa
Anneli, 40v, 2 lasta
Ebony, 36v, 4 lasta
EMMA-64, 42V, lapset 21, 19 ja 10
Mantana, 39v, tytär 11/04
Mertsi, 37v, Oulu, poika 6/97 +
Mimmimamma, 44v, Espoo, lapset 88, 89 ja 96
Nannanella, 35v, 4 lasta
Nanni, 42v, lapset -92 ja -94
Riikuilija, 37v, tyttö -96 ja poika -01 +
Sinitär1, 41v, Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-15v
Touhu tenava, 44v, Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
umut, lapset 22, 21, 12, 5 ja 3
äitix2, 35v, kaksi poikaa -97 ja -99
pikkumyy 42 2 poikaa, 1 tyttö, mies 1 poika ja 1 tyttö 1. yht
jane70 2 lasta 3.s toiveissa ja ensimmäinen yht
torpeedo 41v 6.s toiveissa
nuusku 4.s toiveissa
kehäkukka 39v 3.s toiveissa
kriisi 41v 5.s toiveissa
anttuli 43v 5.s toiveissa
Hibiscus43 v 1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
Mimuli....41 v 4.s haaveissa
senjuska..41v 5.s haaveissa , lapset 10kk-19v
Yksityisviesti

PÄIVITYSTÄ 1.9.-07

Nuusku..............3/20-28...........4.s toiveissa
ebony................3/28-30...........6.s toiveissa
tuohu tenava.... 7/28-32...........6.s toiveissa...Kymeenlaakso
kriisi...................8/26.................5.s toiveissa
sinitär1..............9/28........................5.s toiveissa
Mantana ...........15/28-40....yk 14.2. toiveissa.......Kantahäme
mimmimamma....17/27.................4.s toiveissa..Pääkaupunkis
Pikkumyy 42.. ...21/28.. ................4.s toiveissa....L-Suomi
Jane70..............23/28........yk 2..3.s toiveissa (1. yhteinen)
Hibiscus..............27/30.................1. yhteinen
torpeedo........... 8/26.................6.s toiveissa
Anttuli................37/21.................5.s toiveissa
Kehäkukka ........?/?.....................3.s toiveissa
Mimuli................. .................4.s haaveissa
vilmaville............2/ ...............9.s haaveissa lapset 2-20v
senjuska........... ...............5.s haaveissa lapset 10kk-19v

PLUSSANNEET:

Hämy71, :heart: , :flower:

Puella, :flower: , :heart: , ,

Hei!

Täällä yks mamma vastaa huhuiluun. Tässä istun ja odottelen tuota miestä kotosalle. Ilmoitti äsken että myöhään menee. Jotenkin harmittaa nuo hänen uudistuneet työaikansa. Vanhassa paikassa pääsi vielä "ihmisten aikaan" kotiin. Ja nyt saattaa venähtää tuonne iltaseiskan jälkeen. Muksut tuolla nassuttavat perjantaikarkkejaan ja katselevat jotain leffaa.

Tässä ihan alkoi tehdä mieli hakea kaapista jotain hyvää, mutta koetan pysyä lujana, kun noi jenkkakahvatkin ovat sulaneet ja vatsamakkarat hieman kiinteytyneet. Paino ei ole enää laskenut mutta tuntuu että farkut solahtaa paremmin jalkaan. Kaupoilla tänään kiertelin, ja piti itselleni ostaa jotain. Mutta innostuin tuolle kuopukselle ostamaan sitten vaatteita. Yleensä käy niin kun vakain aikein meen itselleni jotain ostamaan.

Piti alkaa siivoamaankin, mutta laiskuus iski. Niinpä luen juorulehteä ja surffaan netissä. Ehkä sitten huomenissa siivoillaan, eihän tää kämppä mihinkään karkaa.

Olikohan sinne viimenäkymin tullut uusia mamoja. No varmuuden vuoksi toivottelen tervetulleeksi.

Mutta hauskaa ja "puuhakasta" viikonloppua vaan mammoille.

:wave: :wave:

Niin kyllä se vaatekaupoissa helpolla mennee silleen , että ostaa muille, muttei itselle. Tällä hetkellä en itse kyllä oikeasti tarvitse mitään vaatteita tai alusvaatteet on ihania =)

Ajattelin mennä' kampaajalle joku hetki ja värjäytän hiukseni kaks värisiksi alapuoli silleen ruskehtava, päällishiukset vaaleahkot, sellaiset olivat keväällä, tykkäsin, kesällä blondit, nyt kaipaa taas uudistusta :D

Täällä alkoi nyt paistamaan aurinko, kiva!

Mä en kotona tänään siivonnut kun tuolla lähikaupungissa tein sen siivouskeikan tänään. Siisti koti tuli seuraavalle asukkaalle! :)

Maanantaina vapaa ja miulla ohjelmaa sillekkin päivälle, kumma kun en saa sitä tehtyä. Pitää sopia hautausmaan puutarhurin kanssa treffit, jotta voin sopia, mihin äidin uurna aikanaan laitetaan. Tyttären kanssa maanantaina kävimme katsomassa hautausmaata. Ilmeisesti valitsen sellaisen paikan , missä luonnonkivi ja siihen saapi kiinnittää laatan, jossa nimi ja tyttären kanssa ajattelimme, jos ostaisimme sellaisen pienen linnun siihen kivelle myös, uurnassakin on 3 lintua lentämässä. Uurnan laskuaikaa ei tiedä voi mennä aikaa jopa 2,5 vuotta, mutta siunaus tehtiin viime lauantaina, jolloin meillä myös kahvitus kaikille rakkaille sukulaisille! =)

Hyvä, että se on ohitse ja nyt iloisimpiin juhliin, tytär viettää synttäreitään 17.9.-07 jos vkloppuna ennen sitä menisimme kahville. Kummisetäni täyttää 70v 8.10, silloin kahvitilaisuus. 26.10, marraskuussa parit synttärit.

Ja ihanaa ne meidän omat häät!!!!!!!! :flower: :heart: + :heart:

Millonkahan ne olisivat`? Tänä vuonna varmaankin =)

Heippatiheissan taas! :wave:

Nyt on sitten ehkä tuo keskenmeno pääosin ohitse ja minusta tuo lääkkeellinen tyhjennys ei mikään hirvittävä kokemus ollutkaan. Kuudelta aamulla aloitin ja välillä kyllä supisteli kunnolla, mutta nyt enää lorahtelee silloin tällöin, joten luulen, että en tarvinne kaavintaa ainakaan tähän hätään, sen verran paljon olen vuotanut.

Koko päivän syödä mussutin kaikenlaista voisarvista suklaankautta ihan tavalliseen ruokaan ja hyvä niin, sillä välillä kyllä jo ihan pyörrytti. Väsyttää nyt kovin ja otankin seuraavat pari päivää levon kannalta. Tosin huomenna, jos voimat sallivat, ajattelin mennä pikaisesti tyttären kanssa shoppailemaan (=paheeni ja minä kyllä löydän sekä muille että itselle) jotakin kivaa mielen piristeeksi.
Mutta nyt siis tuntuu, että olen voiton puolella.

Tiistaina on kampaaja, mikä sekin piristää ja minä kyllä ajattelin pysyä blondina. Sen verran kauan aina kestää muuttu blondiksi, tummaksi pääsee kertaheitolla.

Malttamattomana laskeskelin, milloin voimme aloittaa yrittää uudelleen. No kai tämä kroppa pian normalisoituu, kun ei ole oikein pariin viikkoon enää tuntunut raskausoireita.

Luulen, että jos onnistun tulemaan raskaaksi, mielessä vaanivat pelot keskenmenosta - täytyy vain yrittää hallita se. Ja nyt toisaalta tiedän, mitä keskenmeno on, ehkä se ei yllätä niin pahasti, jos se sattuu vielä kohdalle. Minulla on kyllä paha tapa kaivella tietoa kaikesta mahdollisesta mahdottomaan, mitä voi tapahtua, mutta toisaalta en koe, että tieto lisäisi tuskaani, vaan kun tiedän, tuntuu, että asia on hallinnassa.

Koska jostakin syystä pidän itseäni aika vanhana vauvahaaveilijana:), löysin tilaston, joka lohdutti minua. Suomessa oli esim. 2005 vuonna noin 2000 40-44 -vuotiasta synnyttäjää - aika paljon!

Elämä opettaa ja aina ei ole kivaa, mutta huonoina hetkinä kannattaa ajatella positiivisia asioita.

Nyt taidan mennä lokoileen oikein sänkyyn, kun aamusta tein jo pesän sohvalle, missä sitten lojuin välillä vessassa käyden koko päivän.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Mimuli, kiva, että voit jo paremmin! :hug: .

Milloin voin laittaa sinulle kp1:sen, en varmaan vielä tänään?

Antoivatko ohjeita pitääkö pitää vähän väliä ennen mahdollista uutta raskautta esim 1 kk? Itse en niistä oikein ymmärrä, mutta kun useimmiten kierukan poistonkin jälkeen suosittavat kuukauden taukoa.

Tervetuloa ja kiva kun menet shoppailemaan :flower:

Nopeaa paranemista! Onko pitkä sloma?

Voimia ja ihanaa alkavaa syksyä :hug:

Heippa hei! :wave:

Touhis ja mimmimamma varmaan minut muistavatkin.
Olin täällä kuumeilemassa reilu vuosi sitten. Ensin tulivat ne sappivaivat, sitten vesivahinkoremontti ja uupumus.
Yhden kierron verran me olemme jo yrittäneet iltätähdelle kaveria. Nyt on siis menossa kp 1.
Listaan voipi merkitä tämmöiset tiedot: Ikä 42v, lapsia 8 kpl 2-20v.

otin päivä nokoset työpäivän päätteeksi ja nukuin kaksi tuntia :headwall: :headwall:

Minulla on heikko olo, meinasin pyörtyä töissä tänään. Ehkä olin lian paljon vaatteita päällä tai sitten on töissä lian stressaavaa. Kun olin töitten jälkeen ulkoiluttamassa koiria niin sain kurkunpäähän pienen lentävän ötökän, ja avot siitähän oksu lensi. Aivan kun olisin tunkenut sormet kurkkuun. Epämielyttävää. Kaikkenlaisia mukavia oireita on tämän lisäksi, paineentunne alavatsalla on voimakasta sekä aivan menkkamaista kipua ja kp on 16. Välillä vihloo nivuksista ylöspäin.

Tervetuloa takaisin vilmaville...sinua olen miellessäni kaivannut. Mukava nähdä taas :) vituaali vilmaville.

Mimuli voimia edelleen tuohon tyhjennykseen. Henkisellä ja fyysisellä tasolla kun on kyse luovuttamisesta. Ihana että jaksat ajatella positiivisesti.

Samoin pikku myylle voimia tuohon suruprosessiin.

nuuskulle ja ebonylle tädintulohali :hug: :hug: :hug:

plussalähetys+++++++++++++ sateenkaaren alta

:heart: mimmimamma :heart:

.............piipahdimpia teitä tässä opintojen lomassa moikkaamaan. Olin nimitäin etsiskelemässä vähän sellaisia perustietoja kasvatustieteestä, jotta osaan sitten maanantaina olla aktiivisesti tietäväisenä luennolla mukana.
Ai niin muuten tuo mitä nimitän luenoksi ei oikeastaan ole luentoja, mut ei se kyl ole oikeen ns. tavallisia oppituntejakaan. Sillä meidän pitäisi siis osata/kyetä tekemään muistiinpanoja niin kuin luenoilla ja toisaalta olemaan aktiivisesti mukana niin kuin ns. oppitunneilla. Eli siis tuo sana luento pitäisi laittaa sitaateihin, kun tuo opetusmuoto on sellaista sekaopetusta. :whistle: :snotty:
Ooooooooooooh! :eek: Tulipas kummallinen ja monimutkainen selitys opinoistani, mut ehkä te kuitenkin sen ymmärsitte. :headwall: ;)

Heips heips vaan vilmaville ja tervetuloa takaisin joukkoomme. :wave: Täällä sitä tosiaan edelleen kuumeillaan ja yhtä sun toista on tapahtuakin ennänättänyt poissaolosi aikana ainakin meidän perheelle.
Tässä hiukka niistä, kun en nyt muista missä vaiheessa oikein taustalle jäit. (Siis se dalmaatia on edelleen seuralaisena aika ajoin :LOL: )
Niin siis mehän muutimme pk-seudulta tänne kymenlaaksoon ja minä tosiaan aloitin tuossa 20.8 uuden ammatin opiskelun iltaopiskelijana. Niin et siitä johtuu tuo opinoistani "puhuminen". :D Mut vauvakuumeen osalta mennään edelleen vanhoilla kaavoilla eli ei uutta sillä rintamalla.

Hei, vaan olettekos huomanneet kuin ihmeellinen ja monipuolinen tietolähde on nykypäivänä tää netti-maailma? :LOL: :snotty: Meinaan kun olen jos johonkin opintojani koskevaan asiaan/kysymykseen sen avulla vastauksia löytönyt. Joten on tullut nykyään istuttua tässä koneen äärellä tovi jos toinenkin ja samalla on kotitulostimemme koetuksella, kun olen niitä ihmisiä jotka tykkää asiat lukea paperilta eikä ruudulta. (Ruudulta minun siis vaikea hahmottaa lukemaani, kun ei voi sivuun tehdä omia merkintöjä eikä allaviivauksia.) :/

Niin ja kyllähän tämän netin oli opettajammekin huomannut hyväksi tietolähteeksi, kun antoi meille oikeen kotitehtäväksi etsiä netistä vastauksia erääseen tehtävään. :LOL: :LOL: :LOL:
Jotenka näin sitä nykypäivänä opiskellaan, et ei ihme, jos nuo koululaiset tietokoneita ja nettiyhteyksiä vanhemmilta vinkuavat.

Jaa pitäisköhän se kohta suunnata tuonne kammarin puolelle kuopuksen ja ukon kaveriksi matkustamaan unisaarille ja jättää opinnot hetkeksi unholaan. :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O Meinaan kuopus ja ukko jo ovat "uni-matkansa" aloittaneet ja minä :xmas: senkun istun täällä koneella enkä osaa edes perjantai-iltana opinoista irtautua. :kieh: Vaikka on vielä sellainen ns. vapaa viikonloppu pikku-perheellä -> isommat lapset siis poissa.
Jaa et minäkö muka yli-innokas oppimaan uuden ammatin??? :ashamed:

Ei nyt viskon plussat tasapuolisesti kaikille ++++++++++ :wave: :wave: :wave: :wave: ja hetkeksi vielä siirryn netin pohjatomaan tietokuiluun ja sitten untenmaille suunistan.
:wave: -touhis- :wave:

,kammottavaa.Sain siellä 3 piikkiä takamukseen ja makoilin 5 tuntia.Sitten pääsin kotiin ja totisesti toivon ettei uusiudu enää ikinä.
Kiirettä pitää lasten ja harrastusten parissa, joten aika laiskasti kerkiin kirjoittelemaan, luen kyllä iltaisin aina teidän juttuja :heart: .Ihana lukea niitä ja tässä heitänkin teille oikein SUPER++++++++++++, ottakaa kiinni.
Pikkumyy,menetkö viikonloppuna herkistelemään Babyboom-messuille ja muutkin jotka ovat Turun lähistöltä?Ajattelin mennä sunnuntaina, jos ehdin.Siellä on kiva katsella vauvojen kamppeita ;) ja virittäytyä ehdottomasti varmaan tulevaisuuteen++++++.
Voikaa hyvin ja nauttikaa viikonlopusta.

Ihme juttu,tuon tarinan alku katosi... :|
Siis migreenikohtaukseen sain sairaalassa noita piikejä, kun taju meni ja oksensin ensin kok päivän.
Menossa on kp 7, kiitos pikkumyy,kun päivittelet noita :flower: .Aloitamme nyt yrittämään sitä ihanaa vauvelia nro 6. :heart: :heart: .Toivottavasti ei avaruus niele tätäkin postia........

Ohos oli capslokki päällä otsakkeessa =) .

Touhikselle, samoin minä vietin paljon aikaa netissä opiskellessani ja nykyäänkin googletan kaikkea mahdollista, mitä en tiedä :kieh: , opiskelu silloin oli mukavaa!
Nyt olen tyytyväinen , mukava työ ja mukavat työkamut =)

Torpeedo tervetuloa :flower: . Tiedän nuo migreenikohtaukset liiankin hyvin, olin joskus TYKS:n eapolin vakioasiakas niiden vuoksi, toivottavasti en enää koskaan olisi, niin järkyttäviä kohtaukset voivat olla :/ . Toivotaan parasta, ettei migreeni ketään meistä alakaisi vaivaamaan! :flower:

Niin ja messuista, muuten varmaan , mutta kun olen molemmat pvt töissä ja niiden jälkeen niin väsy, ettei varmaan toivoakaan jaksamisesta sinne*harmi*
=)

Toinen krt sitten..

Mutta nyt taas polkasen töihin, heippati hei!
:wave: :wave:

Ai niin niitä heiteltyjä plussia *kaappaan mukaani varmuuden vuoksi*..Kiitos! :flower:

Tässä vielä plussakimppuja :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower:

moi kaikille!
täällä 41v neljän lapsen lasten ikä 10kk-19v
haaveilaan tuolle nuorimmaiselle kaveria :heart:
olen myös kokenut aikaisemmin tuulimuna ennen pikku neitiä ja sen yhteydessä
kohtutulehduksen :(
kp 22/28
tortaina pitäisi palata kuukaudeksi töihin,mies jää vaavin kans kotiin :)
minä jään sit vielä lokakuuksi kesälomalle :LOL:
meillä ollaan oltu tää viikko kipeenä koko porukka,nuhaa ja pientä lämpöö.
paitsi minä jolla tulee heti poskiontelontulehdus.
mut pikku neiti taisi herätä jo kolina kuuluu makkarista ;)

Moikka,olen täällä vielä minäkin. Ei jaksa oikein olla aktiivinen, kun nuo pettymykset alkaa syödä ja paino ei oo taas liikkunut viikkoon mihinkään (vaikka on se 1200-1500 kcal kuuri päällä). Nyt lipesin aamulla vaavin kaa kääretortun pariin, kun ei teineille jostain syystä ollut kelvannut. Pitää käydä juoksemassa se pois, kun vaavi menee päikkäreille.

Tuttua on minullekin migreenin takia osastolla makaaminen. Keväällä kiduin puolitoistakuukautta kohtauksen kynsissä. Se katkaistiin sairaalassa ja sain estolääkkeen; pähkäilen nyt milloin uskaltaisin jättää lääkkeen pois.
Haluaisin jatkaa tätä vauvanyritystä ihan pelkästään astmalääkkeen voimin.

Olen käynyt aika säännöllisesti kurkkaamassa teitä :ashamed:
Emme ole ehkäisyä käyttäneet koko aikana, mutta olemme suurimman osan aikaa harrastaneet ns. rytmimenetelmää; muttemme sitäkään mitenkään orjallisesti.
Meillä toiseksi nuorimmainen (poika 6v) sai keväällä kehitysvammadiagnoosin. Hän aloitti esikoulun harjaantumiskoulussa; olen ollut 1.6 alkaen virallisesti hänen omaishoitajansa (saan sitä pienintä omaishoidontukea).
Mitä muuta. Niin esikoinen muuttaa tänään opiskelupaikkakunnalleen; hän aloittaa matematiikan opinnot yliopistossa.
Toiseksi vanhimman lähihoitajaopinnot ovat loppusuoralla. Kolmanneksi vanhinkin lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Eli meillä on ensi viikosta alkaen arkisin vain 5 lasta kotosalla :(

Lueskelen päivemmällä jutut tarkempaa. Hyvät viikonloput kaikille.

T: vilmis ja rytmiryhmä

Heränneenä, pirtiänä taas täällä! :D

Lämpö on pompannut 37 asteeseen, pieni päänsärky katosi nukkumisella, varmaan johtui nestehukasta, kun en ehtinyt juoda tarpeeksi pvn mittaan. Huomenna tankkaan vettä paremmin.

Tietääkö joku niistä viljan raskaustesteistä, milloin voisi testata*enhän ole yhtään malttamaton* :ashamed: ...EEnn ole :D

Puhuin miehellekkin niistä vauvamessuista =) ..Toivotaan uusille pinolaisillemmekin oikein paljon plussatuulahduksia! :flower: +++++++ :flower:

Senjuska onko kiertosi palannut jo normaaliksi vauvan jälkeen?
Ja Kriisille, minkä ikäinen vauva teillä on, jos ymmärsin oikein , että teilläkin on;=). Anteeksi se voipi lukea jossain, mutta lahopääni ei muista :D

Toivon, että tuleva viikko kuluisi elämäni nopeiten, mistäköhän syystä =)

Heippatiheissan taas!

Ja toivottavasti tosiaan ettei kellekkään sitä hirvittävää migreeniä tulisi vieraaksi!!!!!

:wave:

Hei...! Työviikonloppu se täällä painaa päälle. Pitkäksi venyvät vuorot, melkein aina menee ylitöiksi. Joten koneelle ei tahdo ehtiä. Ja nyt sitten kun ehtii, on niin poikki, ettei meinaa sanoja löytyä...!

mimuli; kyllä ne pelot uudesta keskenmenosta jonkin aikaa voi väijyä. Mutta täytyy kyllä sanoa, että yllättävän nopeasti ne on hävinneet! Nyt kun 4 kk. on menny, sitä vain odottaa, että raskautuisi uudestaan. Joten kyllä ne pelontunteet loittonevat sitä mukaa, kun aikaa kuluu! Voimia sulle toipumiseen! :hug:

mimmimamma: Joskus mullakin huimauksen tunnetta töissä, jos olen joutunut pitkään istumaan koneen ääressä. Johtuisko sullakin jumittuneista hartia- ja niskalihaksista? Jos ei veri niillä seutuvin kierrä, niin alkaa äkkiä huipata. Toinen vaihtoehto vois olla stressi, ja sen seurauksena lievästi kohonnut verenpaine. Mulla sekin aiheuttaa huimausta... :/

touhu tenava: Oikeassa oot! Itse en pärjäisi enää mitenkään ilman googlea! Töissä joudun käyttämään sitä aika usein hakuun. Tosin kyllä sitä tietoa pitää sitten suodattaakin, eli ei kaikkia lähteitä voi lähellekään luotettavina pitää. Mutta jotain vihiä voi asioista löytää! Wikipedia on aika hyvä :). Intoa opiskeluihin vain!!! :)

Ei muuta, kuin kaikille paljon plussatuulia ja muutenkin mukavaa, rentouttavaa viikonloppua!!! :wave:

hei vaan kaikille kuumeilijoille. Tänne on tullut paljon tekstiä ja kiitos kaikille kannustavista sanoista. Ja kaikille plussaonnea.
Uskallankohan toivoa, että tuo lääkkeellinen tyhjennys onnistui (ajatuskin kaavinnasta hirvittää, kun minua ei ole koskaan edes nukutettu). Eilen kymmenen jälkeen vielä pyttyyn molskahti luultavasti istukka, kananmunan kokoinen möhkäle ja siihen sitten vuodot loppuivatkin miltei kokonaan. Tänään olen jo ollut voimissani ja tosiaan jo shoppailut tyttären kanssa ja syönyt roskaruokaa.

Minulle gynekologi sanoi, ettei tarvitse odottaa edes kuukautisia, ei siis mitään ehkäisyä, jos nyt sitä vauvaa haluaa (ajattelikohan, että ei se kuitenkaan heti onnistu...) ja saikkua sain kolme päivää. Olen kyllä niin malttamaton, että hankin varmaan muutaman testin jo valmiiksi, odottamaan tuonne vessan kaappiin.

Mies on miettimässä uutta autoa ja koeajoikin tänään jo yhtä ( seitsenpaikkaista tietenkin - kun tuota perhettä jo on ennestään) ja kysyi, mitä tykkään. Sanoin, että riittää, jos saan valita lastenvaunut ja toivottavasti niitä kuljetan jo ensi vuonna:)
Levollista sunnuntaita kaikille, joilla on vapaata.

:hug: :hug: ihannoin tuota sinun ajattelua.... sinun ei tarvitse odottaa kauan että tärppäisi uudelleen. Kehosi on otollinen uudelle paremmalle yritykselle.....sinulle pidän varpaat ja peukut pystyssä kuukauden verran. Taitaa olla vähän vaikeuksia kävellä, mutta entäs sitten...kyllä lupaukset löytävät keinot.. ;) ;) Näen sinut valitsemassa noita lastenvaunuja, mieletön onni kasvoillasi. Valitsetko vaaleansiniset vaunut tällä kertaa???

hibiscus: taidat olla oikeassa tuon stressi analyysin suhteen. Meillä irtisanomisuhka päällä noin 4 kk sisällä (1.1. lähtien) ja töitä ihan pirusti, vaikka toisille jakaisi. Ensimmäistä kertaa koko työhistorian aikana ( 22 vuotta) tällainen hallitsematon muutos ( työnantajan vaihdoksesta johtuva). Kaikkia töntekijöitä punnitaan tarkkaan ja minulle kyllä luvattiin vanhan työntekijän edut 1.1. alkaen uudessa yrityksessä, mutta en voi siihen luottaa kun vastapuolella uhkapeluuri, joilla omat taka-ajatukset ja tavoitteet.

Vietän ensimmäistä yksinäistä iltaa aikakausiin....lapset isällä ja mies kotonaan....tosi ihanaa. On kaivannut tätä yksinoloa jo monta kuukautta. Viimeksi joskus huhtikuussa oli tällainen tilanne. Miksi ihanaa...siksi ettei tarvitse tehdä ruokaa, vaan voi lämitellä pizzasliceija tuolla mikrossa...eikä kukaan marise, kun ei ole kunnon kotiruokaa. Kotiorjan roolista on ihana luistaa. Niin paljon ruoanlaittoa menneinä kuukausina ,ettei enään jaksaisi miettiä, että mitä tänään loihditaan..päivän tauko ... lauantaista18.00- sunnuntaihin 16.00 ilman vastuuta (paitsi koirista ja itsestään)....minäkö haaveilen perhelisäyksestä.... :headwall: :headwall:

Muuten oletteko te huomanneet että kirjakieli muuttuu helposti slangiksi tällaisessa viestittelyssä. Hälläväliä kieliopille ja oikeille muodoille....puhumattakaan noista virhelyönneistä ,joita ei viitsi korjata kun sormet tapuaa 10 sormijärjestelmää.......

++++plussia kehiin

:heart: mimmimamma :heart:

päivitystä 2.9.-07
Meitä täällä on jo seuraavanlainen sekalainen seurakunta ja lisää otetaan mukaan!
Aniliini, 40v, Vantaa
Anneli, 40v, 2 lasta
Ebony, 36v, 4 lasta
EMMA-64, 42V, lapset 21, 19 ja 10
Mantana, 39v, tytär 11/04
Mertsi, 37v, Oulu, poika 6/97 +
Mimmimamma, 44v, Espoo, lapset 88, 89 ja 96
Nannanella, 35v, 4 lasta
Nanni, 42v, lapset -92 ja -94
Riikuilija, 37v, tyttö -96 ja poika -01 +
Sinitär1, 41v, Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-15v
Touhu tenava, 44v, Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
umut, lapset 22, 21, 12, 5 ja 3
äitix2, 35v, kaksi poikaa -97 ja -99
pikkumyy 42 2 poikaa, 1 tyttö, mies 1 poika ja 1 tyttö 1. yht
jane70 2 lasta 3.s toiveissa ja ensimmäinen yht
torpeedo 41v 6.s toiveissa
nuusku 4.s toiveissa
kehäkukka 39v 3.s toiveissa
kriisi 41v 5.s toiveissa
anttuli 43v 5.s toiveissa
Hibiscus43 v 1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
Mimuli....41 v 4.s haaveissa
senjuska..41v 5.s haaveissa , lapset 10kk-19v
Yksityisviesti

PÄIVITYSTÄ 2.9.-07
Mimuli................. 1/28.................4.s haaveissa
Nuusku..............4/20-28...........4.s toiveissa
ebony................4/28-30...........6.s toiveissa
tuohu tenava.... 8/28-32...........6.s toiveissa...Kymeenlaakso
kriisi...................9/26.................5.s toiveissa
sinitär1..............10/28........................5.s toiveissa
Mantana ...........16/28-40....yk 14.2. toiveissa.......Kantahäme
mimmimamma....18/27.................4.s toiveissa..Pääkaupunkis
Pikkumyy 42.. ...22/28.. ................4.s toiveissa....L-Suomi
Jane70..............24/28........yk 2..3.s toiveissa (1. yhteinen)
Hibiscus..............28/30.................1. yhteinen
torpeedo........... 9/26.................6.s toiveissa
Anttuli................38/21.................5.s toiveissa
Kehäkukka ........?/?.....................3.s toiveissa
vilmaville............3/ ...............9.s haaveissa lapset 2-20v
senjuska........... ...............5.s haaveissa lapset 10kk-19v

PLUSSANNEET:

Hämy71, Puella
:flower: , :heart: , :flower: ,

Ihanaa vaikkakin sateista aamua täältä meiltäpäin =) .

Pian taasen töihin, tällä kertaa autolla :D .

Mimuli milloin laittaisin sinulle kiertopv 1:sen , tänäänkö jo? =) . Hyvä, että olo jo helpottanut!

Mimmimammalla on lekoisat oltavat =) .

Meillä joka toinen vkloppu lasten kanssa ja joka toinen vkloppu, ilman lapsia. <Tietenkin kivaa, jos pikkuihmisen saisimme, olisi aina lapsi kanssamme =) (ainakin suurinpiirtein) =)

Heippatiheissan taas!
Ja Torpeedo jos menet messuille, hypistele minunkin puolestani =)

En voi mennä isoihin kauppoihin ollenkaan, kun heti alan hypisteleen vauvajuttuja :D .

Moikkati :wave:

ihan vapaaehtoisesti heräsin jo kuudelta. Kirjoittelin muutamia vanhempainyhdistyksen dokkareita koneella ja sitten taas eksyin tännekin.

pikkumyy 42: laita vaan tämä päivä kp ykköseksi. Kiertoni oli silloin joskus 28 päivää, niin ehkäpä se on vieläkin.
Eiköhän tästä normalisoiduta.

mimmimamma: olen niin lyhytjänniteinen luonne joissakin asioissa, että odotankin, että tulisin mahdollisimman nopeasti raskaaksi, mutta järki sanoon nyt, ettei nuolaista ennen kuin tipahtaa, ettei sitten putoo kovaa ja korkealta. Eli yritän rauhoitella itseäni.
Lastenosastot yritän myös kiertää kaukaa, jotten innostu liian aikaisin, mutta vaunuja vilkaisin jo aiemmin ja ne ovat nykyään niin kauniin ja näpsäkän näköisiä. Luulisin, että ottaisin sellaiset kepeän näköiset yhdistelmät, ruskealla ruutukuosilla tai sitten jollakin pirteällä muulla kuviolla:)

Yhtenä päivänä katselin lindexillä äitiysvaatteita, ihan vaivihkaa, ettei vaan tulisi ketään tuttua. No minulla onneksi on näitä nykymuodin tunikoita, joilla voi alussa tarpeen mukaan masua peitellä ja sitten joskus töissä loksauttaa kaikkien suut auki tiukalla paidalla.

Äidille kerroin toissapäivänä keskenmenosta ja että nyt sitten tämän kokemuksen jälkeen alamme yrittää uutta vauvaa. Hän oli kovin innostunut ajatuksesta ja sanoi, että ilmankos hän on niin kovasti viime aikoina kiinnittänyt huomiota pikkuvauvoihin ja ne ovat niin ihania - tätäkös se sitten tarkoitti.

Meillä lapsetkin toivovat kovin vielä pientä sisarusta. Aluksi mietimme, mitä heille kerromme, mutta sitten sanoimme rehellisesti, että meille voi tulla vauva, mutta aina vauvat eivät tule kuin napista painamalla. Nuorimmaiseni yllätti minut monilla hauskoilla kommenteilla.

Nyt taidan siirtyä aamukahville, kun tyttö meillä on keitellyt kahvit iskälle ja äitille. Sateinen päivä näyttää olevan tulossa, mutta sisällä on mukavan lämmintä.

taas päivityksistä ja messuille ollaan menossa.Ensin pitää vaan hakea vanhimmat tyttöset treeneistä pois ja laittaa megakattilalliset ruokaa.Se on kyllä suur-perheessä ikuinen hämmästelyn aihe, siis vierailijoilla,miten paljon ruokaa tarvitaan.Aina on 10 l kattilat ja valtaisat salaattikulhot =) .
Juu,siellä vauvamessuilla on ihania tavaroita,hypistelen teidän kaikkien puolesta.Vaunuja me ei nyt tarvita, jos raskaudumme, kun ostettiin uudet Quinnyt tuolle nyt 1,9v prinsessalle.Kaikkea muuta sitten aijonkin ihmetellä siellä :p .
Voimia teille ja paljon onnea :flower: vauva-yrityksille++++++++ :whistle:

...........jo olen tänään taasen enättänytkin tovin vietellä tässä koneen äärellä googletaen jos jotakin tietoa opintoja varten. :kieh: Vaan tällä kertaa ei homat oikeen sujuneetkaan, kun ei tarvitsemiani tietoja noin vain löytynytkään. :( Joten "luovutin" etsinät ja kyselen hiukan lisä tietoa/vinkkiä huomenna opetajaltamme.
(hibiscus juu kyllä googlessa tosiaan on suodatamisen varaa niissä tiedoissa, mut nyt ei siis sieltä löytynyt kerrassan mitää mitä hain.)
Joten nyt vietän muutaman tunnin vapaata aikaa ennenkuin lähden lapsosia junalle vastaan. Niin ja siinä samalla odottelen siten meille yökylään tulevan vieraan pohjosen suunasta tulevalta junalta. Elikkä saan hoideluksi kaksi junalta nouto-reissua sujuvasti samalla kertaa. :D
Huomaatekos kuin on ajateluni taloudelista? :headwall: Ei kulu auto eikä bensaa. :saint:
Ai niin kiitos kun kanustatte minua opinoissani se auttaa jatkamaan jos epätoivo pääsee iskemään josan vaiheessa "matkaani". :hug:

vilmaville Kuules sinulle on minun nyt tehtävä vähän niin kuin tiedustelu kysymys. Meinaan kun kirjoitit toisiks vanhiman olevan lopetelemassa lähihoitajan opintojaan. Niin tiedätkö onko hän mahdollisesti halukas luopumaan jostakin oppikirjoistaan? Sillä vaan kyselen kun saatas täällä olla niille käyttöä. ;) Ovat meinaan melkoisen hinakaita nuo tuon alan oppikirjat. :kieh: :/ Niin et alkaa olla meikäläisen kukkarossa pohja kohta vastassa.

mimmimamma Juu tuo ihan yksin oleminen on joskus todella tarpeelista terapiaa jotta jaksaa siten taas niitä arjenrutiineja pyöritellä mahdollisiman täysipainoisesti. :hug: :heart:
Niin ja :hug: voimien kera lähtee täältä jotta jaksaisit ottaa vastaan nuo mahdolliset uhkaavat edessä olevat tilanteet työsi suunalta.

mimuli :hug: jaksamista lähetelen tuon halin myötä, sillä itselläni niin hyvin muistissa vielä on km vaikka siitä on jo kohta lähemäs kaksi vuotta. (Siis onko siitä tosiaan jo noinkin pitkä aika ja silti tuntuu kuin se olisi ollut aivan äsken.)

torpeedo samaa se meilläkin harrastetaan tuon ruuan suhteen eli ne suurtalouden ruuanvalmistusastiat olisivat kyllä ihanteelisia tuolla keittiön varustuksena. Mutta kun ovat niin tuhotoman hintaisia niin ei oikeen niit ostella voi eikä ne kyllä oikeen tämän päivän keittiöiden liesillä toimisikaan. Meinaan kun ovat niin turkasen pieniä nuo liedet. tosin meillä on kyllä selainen ihana vanhanajan puuhella tuolla keittiössä ja se jopa toimii. Joten siihen kyllä mahtuu suurempikin pottukattila porisemaan. :LOL: Tänäänkin sillä ruokaa laiteltiin vaikka vain ukko, kuopus ja minä syömässä. Mut kun siinä samalla ruokaa laitaessa tulee lämpöäkin tupaan niin johan on taasen taloudellista. :D
Joo mekin muuten ostetiin tuolle kuopukselle aivan uudet rattaat juuri silloin kun olin raskautunut ja perheen piti olla kasvamassa, mut toisin siis kävi. Me muuten ostetiin silloin Icoon selaiset rattaat joihin saa toisenkin istuimen kiinni erilisellä adapterilla eli niistä saa siis tuplarattaat/vaunut. Vaan eipä taideta enään tarvita sitä lisä istuinta hankkia kun on tuo kuopus jo niin iso. :( Mut ompahan kuitenkin hyvät ja ehjät rattat valmiina jos kuitenkin viel tuo luontoäiti suo medän perheen kasvavat.
Meillä muuten mimmimamma on vaaleansiniset nuo rattaamme. ;) Mut tuota värivalintaa olen kyl jo enättänyt hiukan katua, sillä heti ovat likaisena kun hiukankin kuraiset ilmat. :kieh:

pikkumyy42 Meillä nää "vapaat" viikonloput menee oikeasti niin et joka neljäs vkl pitäs lasten (paitsi kuopus) isällään olla, mut väliin ne menevät sekaisin ja siloin on siten lyhyempi tai pidempi väli. Niin kuin nyt kävi et sekaisin meni viikonloput ja toisaal näytäs nyt siltä et jouluun menessä ei tasoitumaan saada kun on noit rytmiä sekoitavia lomia edessäpäin.

Vaan nyt plusat taasen bittiavaruuteen leijumaan joten käykää omanne kiinni nappaamassa.
+++++++++++++++ :wave: :wave: :wave:

Moikka :wave:

Yhteistyössä