YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Moi!

Täällä on ollut hiljaista..itsekään en ole jaksanut aktivoitua kirjoittamaan tämän debistelyn lomassa:/ Mähän pongasin torstaina oviksen, jolloin heiluteltiin peittoja. Perjantaina sitten selkä pamahti niin pirun kipeeksi, että viikonloppu meni makoilun merkeissä. Jouduin vetämään Burana600mg ja Panadol 1g että sain pahimman kivn talttumaan. Ja juuri oviksen aikoihin...eli ei toivoa varmaan raskautumisesta tässä kierrossa. Selkäkivut on hieman laantuneet ja oon saanu jo hieman selkää venyteltyäkin. Sairaslomalla kuitenkin edelleen ja huomenna olis fysiatrilla käynti. Ahdisti ja itketti viikonloppuna pieleen mennyt ovis (ei peittojen heiluttelua kuin ovisplussa päivänä) ja mietitytti tämän lisääntymisprojektin järkevyys näin paskalla selällä:( Nyt tosiaan kivut on vähän helpottaneet vaikka Panadolia vedän edelleen. Saa nähdä mitä tästä tulee ja pitääkö jättää nämä lisääntymisasiat muille terveemmille...

Scarlethille peukkuja ja Syystuulelle onnittelut oviksen pongauksesta!

Domi, on kyllä huojentavaa kaikilla tavoin. Voin uskoa, että monelle miehelle saattaa käydä ihan egon päälle tutkimuksiin meno tai sitten se vaan tuntuu niin oudolta. Sun miehellä taitaa olla aika vankka mielipide hoitoihin menemisestä. Ymmärrän kyllä että miehet ei varmaan helpolla hoitoihin lähde, jos lapsia on jo ihan luomusti saatu, vaikka eihän se sinua varmaan lohduta, jos hirveästi vauvaa vielä haluat. Peukut pystyyn!
Scarleth, onnea tuleviin hoitoihin, jos tää ei nyt sit onnannu. Mietiskelin tässä noita sun tuntemuksia lukiessa, että edetäänköhän me noin pitkälle ikinä. Kyllä se helpottaa, että pääsee tutkimuksiin ja mahd. hoitoihin. Tuntuu tosiaan, että asiat menee eteenpäin.
Mä oon myös ihan varma, etten oo raskaana, et en ees vaivaudu kuulostelemaan oireita. En jotenki usko, et enää luomusti onnistuu.

Hauskaa vitutusta kaikille! :D

• Tykkää
Reactions: Scarleth
Melanie, kyllä tuo yksikin peiton heilautus voi tuottaa aivan toivotun tuloksen, että äläs nyt turhaan sitä sure.

Mun lapsista peräti kaksi on saanut alkunsa aika vähäisestä heilumisesta.
Ja nyt kun makkarissa on ollut melkoista biletystä jo viime kesästä asti, niin palkkaa uurastuksesta ei vain näy.

K
Ajattelin, etten nyt btule tänne lukemaan kun ottaa niin julmetusti päähän! Ihan perus menkkaooireet täällä ja niin ei-raskaana-olo. Negatiivinen ajattelu siis nostaa päätään, mut lohduttavaa huomata, etten ole ainut :|

Tsempitykset kaikille ja toivotaan, että nyt jollain ees tärppäis tässä kierrossa! :hug:

Huomenta! Mullakin valitettavasti vain negatiivisia uutisia kerrottavana :mad: Tein siis testin, kun yön aikana oli tullut tippa tuhruvuotoa. Kroppani tuntien menkat ne sieltä tulee, eli kun pisarakin verta on havaittu niin toivo on menetetty. No, onneksi ketuttaa yllättävän vähän, taisi viikonloppuna tulla pahin suo jo ryvettyä.

Tiistai 13.3.2012

..................... ikä ........ kp ..................yk ........ toiveissa
Kaktus-76...........35.........10/27-29.............9..............2.
Syystuuli74.........37.........14/26-30.............9..............2
Elmaleena...........40.........14/26-31.............4..............3
Lilliputti72...........39........15/29-30.............6..............5.
Ronja76..............35........17/27-28...........15..............1.
Dominique..........35........17/25-27............11..............4.
Melanie75...........37........21/32..................3..............3.
Jaahas................35........21/28-29.............4..............1.
Elena75..............36........21/28..................8..............3.
Whisky Peat.........36........23/30-35.............7..............3.
Scarleth..............35.........23/28................ 5..............1.
K.......................37..........24/28..............12..............3.
Tiini....................36........46/27..............19..............3.
Helmisimpukka.....38........53/?................0...............3.

KADONNEET::attn: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.

:heart:Plussanneet:heart:

2012
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:Syntyneet:heart:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö

Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

K ja Scarleth, mahtitsempit tähän hetkeen ja tarvittaessa uuteen kiertoon!

Jonkun lapsettomuusklinikan sivuilta juuri luin, että nuo ivf:t tehoaa keskimäärin 2.-3. kerralla eli aika tehokkaita ne on, mutta ei toki mitään pomminvarmoja instant-ratkaisuja silti. Mutta toiveikkaita fiiliksiä vain Scarlethille!

Katselin K nolta sinun viitearvoja tuolta listasta. Huomasin, että sulla on yritystä takana suurin piirtein saman verran kuin mulla...
Mites sun aikasemmat on saaneet alkunsa? Helposti vai tahkoamalla?
Minkä ikäinen sun nuorin mahtaa olla?

Meillä just eilen oli nuorimman 2-veesynttärit. Jos mun lapsitoiveet ois menny niinku halusin, mulla olis nyt se nelonen jo olemassa.
Ekan ja pisimpään kestänneeen plussan mä sain just viime heinäkuussa ja se ois tarkottanut sit maalisvauvaa.
Mä toivoin pientä ikäeroa, jotta tämä meidän kolmonen ois saanu siitä kaverin. Nelosenhan sain tosiaan kaupiteltua miehelle sillä argumentilla, että meidän kolmosesta tulee yksinäinen iltatähti, jos sisarusta ei enää tule.
No onneksi mies on nyt kuitenkin siunannut tän baby-projektin, vaikka tuo argumentti on huuhtoutunut olemattomiin, kun kuukaudet vain kuluvat.

Miehen kans me ollaan sovittu, että vielä tämä vuosi on aikaa raskautua ja jos se ei onnistu nautin noista kolmesta nykyisestä.

Välillä teen jo vähän surutyötä tämän asian kanssa. Makustelen asiaa, että en välttämättä saakaan enää kokea neljättä raskautta, synnytystä, vauva-aikaa, hymyjä ja kahden pienen yhteisiä leikkejä. Se tuntuu kauhealta ja väärältä.
En kuitenkaan halua roikkua tässä vauvahaaveessa loputtoman pitkään.
Ymmärrän niitä, jotka yrittävät sitä esikoista oikein urakalla. Mutta jotenkin minun on vaikea nähdä itseäni sellaisena 4-kymppisenä ja ehkä iäkkäämpänä mammana, joka ei päästä vuosikausien tappioista huolimatta lisääntymistoiveesta irti.

Elämässä on kuitenkin niin paljon muutakin mukavaa.

K
Dominique meillä on silleen "hassu" tilanne, että esikoista yritettiin 3kk ja kuopus tuli kertalaakista! Eli ei ole oikein tuttua tää pitkään tuhtaaminen. Miehellä kesti tooosi pitkään ennen kuin pehmeni ajatukselle kolmosesta. Nyt on itsellä sellainen olo, että odotettiinkohan liian pitkään :ashamed:
Esikoinen on 8-v ja kuopus täyttää huomenna 7-v. Teilläkin taitaa kuopus olla juhannusvauva =)

Kyllä minäkin olen sitä ajatellut, että se 40-v on kyllä ehdoton takaraja.....Tai siis, että en silloin enää halua olla maha pystyssä. Eilen just oli mielessä, että ehkä se sitten vaan on tässä tää meidän lapsiluku. Meillä kans tätä kolmosta on alettu tuhtaamaan ajatuksella, että olisin kotona kun kuopuksen koulu alkaa....No, ei mennyt niin kuin Strömsössä se suunnitelma!
Kyllä se pyörii useinkin päässä, että mitäs jos olis tärpännyt niin kuin ennenkin, olisin nyt äitiyslomilla. Ei ehkä alkuun tullut mieleen, että täällä edelleen kärvistellään ilman vauvaa.

Täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti, vaikka se ei aina niin helppoa olekaan.

:flower::flower::flower:

Huomenta!
Oon itkeskellyt tätä vauvan saamisen vaikeutta. Toivoisin niin olevani raskaana. yritystä nyt menossa yhdeksän kuukautta, ja jos vuosi on lapsettomuuden raja, pianhan meitä voi sanoa lapsettomiksi :(

Minulle vauvan saamiseen, raskauteen yms. liittyy myös sellainen "korjaava" kokemus, edellinen raskaus oli 16-17 vuotiaana kakarana, enkä silloin osannut nauttia oikein mitenkään koko asiasta. Olin hyvässä kunnossa raskausajan eikä synnytyksestäkään mitään traumoja jäänyt, mutta se vauvan hoitaminen oli rankkaa! Ja siinähän kävi niin, kuin yleensä teiniäideille käy: ero hyvin pian vauvan synnyttyä ja yksinhuoltajuus (tai siis yhteishuoltajuus, joka käytännössä oli yksinhuoltajuutta).

Lapseni isä on tämän parin kymmenen vuoden aikana saanut jo viisi lasta lisää! Nuorimmainen syntyi kuulemma tammikuussa, ja isällä ikää 40 ja lapsen äidillä 41. Tämä siis tämmöisenä sivuhuomautuksena :) En ole katkera heille, ovathan he käytännössä katsoen minulle aivan vieraita ihmisiä, eikä poikanikaan juuri heidän elämäänsä kuulu, valitettavasti.

En haluaisi mennä hoitoihin, haluaisin luomina vauvan! No kukapa ei... Mutta silti aiomme mennä tutkimuksiin jos raskautta ei kuulu. Mies kävi klamydiatestissä jo, tänään saa tulokset. Minulla labrat 19.3. ja sitten siemennesteanalyysiin huhtikuussa, jos en raskaudu tästä kierrosta.

Minulla on pahvilaatikollinen vauvan vaatteita, kirppislöytöjä :) Jonkun mielestä tuottaa huonoa onnea, mutta en ole taikauskoinen. Se on minun tapani fiilistellä ja pitää toivoa yllä. Oletteko muut sortuneet samaan?

Moi!

Nyt on taas vähän parempi mieli, kun selkäkipu on alkanut hellittämään. Se on vaan niin hel......stä ku se iskee päälle voimalla. Mä oon kans miettinyt, että riittäisikö meille silti nuo kaksi lapsukaista. Mieskin viikonloppuna oli ihan hiilenä, että pilaan terveyteni vielä tällä mahdollisella raskaudella. Jos selkä ei kestäkään raskautta ja musta tulee vuodepotilas:/ Itse olin jo sitä mieltä, että jos tästä kierrosta ei tärppää, luovutan ja nautin elämästä tällaisena. Mutta nyt kun selkäkivut hellittivät, vauvakuume nostaa taas päätään, argh. Jos meillä ei luomuna tärppää, tuskinpa lähdemme kuitenkaan mihinkään hoitoihin enää. Kyllä minäkin katsoisin, että ennen 40 vuoden ikää pitäisi raskautua jos on raskautuakseen, varsinkin tällä fysiikalla! Eri asia on, jos tuntee itsensä nuoreksi eikä tarvitse kärsiä kolotuksista eikä säryistä vielä. Niin yksilöllistähän tämä on, eikä pelkästään ikään voi tuijottaa.

Syystuuli: mä tunnustan myös tilanneeni jo muutamia äitiysvaatteita alennusmyynnistä:p Vauvanvaatteita -ja tarvikkeita odottaa vintillä perintönä vanhemmilta lapsilta.

Scarleth ja K: vielä teillä on toivoa, tsemppiä!

Itselläni on nyt Dpo6 eikä minkään valtakunnan oiretta. Joten eiköhän Burana- ja Panadolcoctailit juuri kiinnittymisen aikaan ole viimeistään ehkäisseet tehokkaasti raskauden alkamisen. Jännä kuinka kaksi edellistä kiertoa meni niin kovasti oirehtiessa. Pistän sen kyllä näin jälkeenpäin ajatellen ihan hormonikierukan poiston piikkiin. Nyt olen jotenkin saanut oman itseni takaisin:) Jos nyt jotain oiretta hakemalla hakee, kuiva kausi ei ole vieläkään oviksen jälkeen alkanut ja halukkuus on on ollut korkealla miehen iloksi. Siinäpä ne.

Nyt hakemaan pizzaa, nam!:)

TORSTAI 15.3.2012

Kaktus-76...........35.........12/27-29.............9..............2.
Syystuuli74.........37.........16/26-30.............9..............2
Elmaleena...........40.........16/26-31.............4..............3
Lilliputti72...........39........17/29-30.............6..............5.
Ronja76..............35........19/27-28...........15..............1.
Dominique..........35........19/25-27............11..............4.
Melanie75...........37........23/32..................3..............3.
Jaahas................35........23/28-29.............4..............1.
Elena75..............36........23/28..................8..............3.
Whisky Peat.........36........25/30-35.............7..............3.
Scarleth..............35.........25/28................ 5..............1.
K.......................37..........26/28..............12..............3.
Tiini....................36........48/27..............19..............3.
Helmisimpukka.....38........55/?................0...............3.

2012
tammikuu... ei plussia

2011

2010
lokakuu ..... calumet ?

dpo 0 on ovispäivä

PERJANTAI 16.3.2012

Kaktus-76...........35.........13/27-29.............9..............2.
Syystuuli74.........37.........17/26-30.............9..............2
Elmaleena...........40.........17/26-31.............4..............3
Lilliputti72...........39........18/29-30.............6..............5.
Ronja76..............35........20/27-28...........15..............1.
Dominique..........35........20/25-27............11..............4.
Melanie75...........37........24/32..................3..............3.
Jaahas................35........24/28-30.............4..............1.
Elena75..............36........24/28..................8..............3.
Whisky Peat.........36........26/30-35.............7..............3.
Scarleth..............35.........26/28................ 5..............1.
K.......................37..........27/28..............12..............3.
Tiini....................36........49/27..............19..............3.
Helmisimpukka.....38........56/?................0...............3.

2012
tammikuu... ei plussia

2011

2010
lokakuu ..... calumet ?

dpo 0 on ovispäivä

Viimeksi muokattu:
Heippahei! Pikakuulumiset täältä; mulle voinee varmaan päivittää listaan kp 4/28-30 (jos nyt laskisi ensimmäisen pienenkin vuotohavainnon kp 1:ksi...) Ajoittain vähän ketuttaa ivf:n epäonnistuminen, mutta perusfiilis ihan kohtuullinen. Tekee ihan hyvää huilailla hetki - tosin enää reilu viikko seuraavan ivf:n suunnittelukäyntiin ja siitä se homma sitten lähtee käyntiin taas heti, kun on oikea kierron hetki. Pitää alkaa jo pikkuhiljalleen nostatella toiveita seuraavaan yritykseen, niin pääsee taas mukavan odottavaan fiilikseen :)

Lista päivitetty perjantaille.
Täällä näkyy taas olevan kaikenlaisia tuntemuksia ja ajatuksia ilmassa. Aika lailla nuo samat pyörii itselläkin päässä. Välillä tulee epätoivoisia ajatuksia lapsettomuudesta. Mäkin oon kelaillut, että mikähän olis oma takaraja yritykselle iän puolesta. Varmaan toi 40 v. on aika selkeä. Oon jo ajatellut, että pitäisköhän mennä naimisiin ihan siltä varalta, että jos adoptio tulee aiheelliseksi. On tää outoa. Kun silloin 1.5 vuotta sitten aloitettiin lapsentekeminen, olin ihan varma, että me TEHDÄÄN se parin kierron sisällä. Nyt oon tosiaan tajunnut, että lapsia saadaan, ei niitä noin vaan tehdä.
Mulla on tällä hetkellä vähän turta olo. En jotenki ees jaksa ajatella, että olisinko raskaana. Oon taas kipeä, joten ei ees voi kuulostella oireita.
Lähdetään etelään lämpimään matkalle parin viikon päästä, joten ei sen puoleen ees haittais, vaikka en tässä kierrossa tuliskaan raskaaksi. Onkohan tää ihan tyhmää kelata näin...Oon tuskaillut raskaaksi tulemisen kanssa, ja nyt jonkun lomamatkan takia toivon, että tulisinkin vasta ensi kierrossa raskaaksi! No tietenki toivon, et oisin raskaana ennemmin kuin et en ois, mut jos sais valita, niin mieluusti vasta ens kierrosta. Heh heh. Ehkä tää on myös mun keino estää taas pettymys, kun/jos ei tärppää tässäkään kierrossa. Helpottaa, kun etsii syitä, että miksi olisi hyvä, jos ei olis raskaana. Hoh hoh ja päläpälä. :)

Oikein hyvää viikonloppua taas kaikille ja jaksamista!

PERJANTAI 16.3.2012

Kaktus-76...........35.........13/27-29.............9..............2.
Syystuuli74.........37.........17/26-30.............9..............2
Elmaleena...........40.........17/26-31.............4..............3
Lilliputti72...........39........18/29-30.............6..............5.
Ronja76..............35........20/27-28...........15..............1.
Dominique..........35........20/25-27............11..............4.
Melanie75...........37........24/32..................3..............3.
Jaahas................35........24/28-30.............4..............1.
Elena75..............36........24/28..................8..............3.
Whisky Peat.........36........26/30-35.............7..............3.
Scarleth..............35.........4/28-30............. 6..............1.
K.......................37..........27/28..............12..............3.
Tiini....................36........49/27..............19..............3.
Helmisimpukka.....38........56/?................0...............3.

2012
tammikuu... ei plussia

2011

2010
lokakuu ..... calumet ?

dpo 0 on ovispäivä

Tsempitykset Syystuuli, K, Jaahas ja Scarleth.

Mä koin Syystuulen tavoin ensimmäisen raskauteni nuorehkona. Olin tosin jo 21, mutta eroamassa juuri lapsen isästä ja niinhän siinä sitten kävi, että samalla oven avauksella kuin vauva tuli, mies lähti.
Kaikki meni hyvin, lapseni oli/on oikea mallikappale, mutta se nautiskelu raskaudesta ja vauva-ajasta jäi tekemättä.
Kakkosen saaminen oli mulla se korjaava kokemus, kun sain iloita raskaudesta ja vauvasta yhdessä lapsen isän kanssa.

Hei lapsettomuusklinikoilaa käyneet:attn:, mitä firmoja olette käyttäneet. Mun kotikaupungista löytyy Ava ja Felicitas. Nyt vain arvon, kumpaan menisin tarvittaessa selvittelemään vielä tarkemmin munarakkulan kehittymistä, ovulaatiota ja limakalvojen paksuutta.

Tulin juuri kolmannesta akupunktiohoidosta. Mä en koe fyysisesti vahvaa hoitovastetta ainakaan juuri nyt. Mutta toivottavasti hoito on slti toiminut kuten toivon.
Kohtahan tässä tosiaan saa jo vähän harkita testailua. Nyt on dpo 8.R- oireita ei ole, mutta enpä ole kauhean oirehtivaista sorttia, kun noi hcg:tkin nousee mulla aina niin hitaasti.

[LAUANTAI 17.3.2012

Elena75..............36........01/25..................9..............3.
Scarleth..............35.........5/28-30............. 7..............1.
Kaktus-76...........35.........14/27-29.............9..............2.
Syystuuli74.........37.........18/26-30.............9..............2
Elmaleena...........40.........18/26-31.............4..............3
Lilliputti72...........39........19/29-30.............6..............5.
Ronja76..............35........21/27-28...........15..............1.
Dominique..........35........21/25-27............11..............4.
Melanie75...........37........25/32..................3..............3.
Jaahas................35........25/28-30.............4..............1.
Whisky Peat.........36........27/30-35.............7..............3.
K.......................37..........28/28..............12..............3.
Tiini....................36........50/27..............19..............3.
Helmisimpukka.....38........57/?................0...............3.

2012
tammikuu... ei plussia

2011

2010
lokakuu ..... calumet ?

dpo 0 on ovispäivä

Apua! Mulle tuli yhtäkkiä kauhee pakkomielle tehdä raskaustesti! Haluaisin jotenki heti saada varmuuden etten oo raskaana, mut eihän se ees vielä näyttäis, vaikka olisinkin. Mulla sattuu olemaan yks apteekin oma testi kaapissa ja joudun pitelemään pöydän jaloista kiinni, jotten mene sitä hakemaan ja vessaan. Ääk! Mitä ihmettä tapahtuu?!? Johtuu varmaan turhautuneesta olosta, ku möllötän vaan himassa. Iik. Nyt on pysyttävä lujana. :O

Yhteistyössä