YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Scarleth, mulla ei ole muuta hoitoa kuin Luget. Ne kävin vonkumassa lyhentyneen luteaalin takia.
Kaikki, mitä tähän asti on tutkittu eli laaja verenkuva, kilpirauhasarvot, papa ja ultratutkimukset ovat antaneet ymmärtää, että kaikki ois kunnossa. Edellisestä raskaudestakaan ei ole kovin kauaa (nuorin 1v11kk) ja elän niin täydellistä elämää raskautumisen kannalta kuin mahdollistajoten, mutta raskaus ei vain ala.

Tässä kierrossa kävin siellä vyöhykkeessä, kuten sinäkin. Ens kiertoon suunnittelen osteopatiaa/akupunktiota.
Mut mitään lääketieteellisiä apuja mulla ei muutoin ole.

Hyvä, että hoitosi ovat nurkan takana. Mä tosiaan ymmärrän hyvin tuon pointin, että piikittelykään ei tunnu edes hankalalta, jos tietää, että se edistää asiaa.
Kuulosta mielenkiintoiselta tuo ivf-suunnitelma. Tulehan kertomaan siitä.

Mulla on se tilanne, että gynen mukaan inssiä vois tehdä ehkä ensi kesänä, mutta ne inssitkin on aika tehottomia hoitoja. Niiden onnistumisprosentti on jopa pienempi kuin luomumenetelmän.
Plus, mies ei varmaan lähde runkkaamaan purkkiin kuin käsiraudoissa. Kun meillä tuota katrastakin kuitenkin jo on.
 
Noniin, ivf-suunnitelmat siis tehty. Meille tehdään ivf ns. lyhyellä kaavalla, eli kaikki tapahtuu yhden kierron aikana. Tavallaan se tuntuu itsestä melkein samalta kuin olisi inssi tulossa, lääkkeet vaan on järeämmät ja munasolupunktio tietysti on astetta ronskimpi toimenpide kuin inseminaatio. Piikittelyä tapahtuu n. 10 päivän ajan kp2 alkaen. Pari kontrolliultraa, ja punktio osunee noin kahden viikon päähän. Onneksi tää kaikki tapahtuu näin äkkiä, muuten varmaan pimahtais pää, vaikka nyt onkin vasta yk 4.... kun nyt sitten vaan ne menkat alkais asap, niin päästäis uuteen yritykseen.

Tulipa omanapainen vuodatus. Hyvää viikonloppua kuitenkin kaikille!
 
Hei Scarleth ja Dominique, mielenkiintoista lukea noista teidän hoitojutuista. Voitteko ihan lyhyesti kertoa mitä on luget? :) Toivottavasti Scarleth ivf onnistuu! Ja ihana Domi toi sun kuvaus miehen testeihin saamisesta. :D
Mun napa: mä niin uhosin, että lopetan turhan itsetutkiskelun, mut paskat se onnistuu. Taas puristelen ja tarkkailen. Se ero, että en enää kuvittele olevani raskaana, vaikka rinnat onkin kipeät ja alkkareissa silmillä havaittavaa valkovuotoa. Mulla on ollut myös erikoista alavatsaan häpyluun yläpuolelle sijoittuvaa kipua. Painaa ja vihloo vähän kuin ilmavaivat tai täysi rakko, mutta kipu/tunne ei liiku vaan on siinä samassa kohtaa. Suolistovaivat mulla on yleensä laaja-alaisempia eikä virtsatulehduksen oireira ole. Yritän olla huomioimatta tätä, mutta silti...Mulla on ollut nää samat oireet niin monesti, että luulis jo tajuavan, ettei kannata herätellä toivoa. Ja tietysti toivon, vaikka oonkin pessimistinen.
Noh, tää on varmaan teille kaikille niiiin tuttua.
Hauskaa ja onnekasta viikonloppua kaikille!

Korjaus: toivottavasti Scarleth vielä plussaat!
 
Viimeksi muokattu:
jaahas; luget eli Lugesteronit on keltarauhashormonivalmisteita, joita käytetään aika usein esim. lapsettomuushoitojen yhteydessä tukemaan kiinnittymistä - tai, jos luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisiin, on kovin lyhyt, niin silloin luget auttaa myöskin :)

Mulla on muuten tuommoista ihan samanlaista kipua; terävää, kuin ylitäysi rakko. Silti yhden kerran raskaaksi tulleena musta tuntuu, että silloin kipu oli ihan erilaista, eli tämän liitän kyllä ihan vaan tuloillaan oleviin menkkoihin. Toivottavasti se on sulla merkki jostain muusta :) No, aamulla testaan vielä, sitten uuteen yritykseen.
 
Ok, kiitos vastauksesta Scarleth. En mäkään usko, et tää on merkki raskaudesta, mut ei mulla yleensä ennen menkkojakaan tällästa kipua oo. Luultavasti johtuu mun suolistovaivoista ja jostain syystä on paikallista. Tai voihan ne menkkavaivatkin muuttua, kai. Sillon kun mä olin raskaana, mulla oli enemmänkin kipua nivusissa, vähän niinku suonenvetoa. On mulla nytkin vähän tuntemuksia siellä, mut kuten sanoin, suolistovaivat...Jos menkat ei ala maanantaina, ni testaan tiistaina. Teitkö testin?!?
 
Pikaisesti vain omaa napaa:
Tätiä ei ole näkynyt. Uutena oireena "maidon nousun tunne" silloin tällöin ja huono olo kun on nälkä. Se helpottaa heti kun saa syödäkseen. ´Joku oli laitanut, että muöhäiset plussat ovat harvinaisia, mutta pieni toivon kipinä vielä elää. Testaan ens viikolla, jos tätiä ei ala kuulumaan.

Hyvää viikonloppua kohtalotoverit!:heart:
 
Lauantaita kaikille!
Melanie Jopas jotakin! :) Mitä sinä nyt ryhdyit oirehtimaan ja missä ihmeessä se täti kuppaa? ;) Nyt toivotaan vielä parasta ja sitä plussaa. =) On tosiaan melkoisen epätodennäköinen tuo myöhäinen plussa, mutta ei mahdotonta. Joten...Ilmoittelet heti kun olet testin tehnyt!:)

Omaa tilaa: Aloitin oviksen tikuttelun viime sunnuntaina. Tiistaina pärähti "plussa". Siis miehen mielestä se oli plussa, minusta se ei ollut ihan. Sama toistui keskiviikkona. Ja torstaina! Aivan samaa värisävyä näytti testit. Kolme vuorokautta putkeen. :confused:
Tähän asti on joka tikutuskierto ollut siten, että ensin ei näytä muutaman päivään mitään ( siis vain hyvin hailakkaa viivaa ) sitten yhtäkkiä viittä vaille plussa ja seuraavana päivänä selkeä plussa.
Sitten jo seuraavana päivänä hyvin haaleaa viivaa.

Eli voinko nyt tulkita niin että ovista ei tässä kierrossa ole ollut? Kun MINUN mielestäni se ei ollut plussa ( sanoi mitä mies mitä haluaa )? Vai luikahtiko se vahva plussa ohitse yön hämärinä tunteina?
Tuon ovisarvonnan jälkeen rupesi niiiiiin vtuttamaan koko touhu että....:mad: Tympäsee oikein urakalla! On sellainen fiilis että ikinä en raskaaksi enään tule. että vuosi tolkulla tässä varmaan tahkotaan ilman tulosta. Tuli sellainen olo, että lyön hanskat tiskiin ja lopetan tämän oviksen kyttäämisen ja nuhteettoman elämän ( ei kahvia, ei alkoholia, paljon liikuntaa, purkkitolkulla vitamiiineja ja hivenaineita, superterveellinen ruokavalio.... ) ja otan vaan rennosti, ja elän kuten ennen tämän yrityksen aloittamista.
Että sellaisia mietteitä tänään. :headwall:

Domi: Tuosta inseminaatiosta kun mainitsit. Olen miettinyt sitä, että mitä ideaa siinä on? Siis kun nuo onnistumisprosentit ovat niin surkeat? Että eikö se ole vähän niin kuin ajan ja rahan haaskausta? Siis kun simpoissa ei ole mitään vikaa eikä minussakaan. Voiko suoraan hypätä ns. rankempaan versioon? Siis mietin sitä meille vaihtoehtona, jos tämä kotikutoinen meininki ei tuota tulosta.

Sitten Domi tuota kysyn mielenkiinnosta, että mikä oli syy siihen että gyne sanoi jotta ensi kesä olisi teille mahdollinen ajankohta inssiin? Siis eikö sitä voisi periaatteessa tehdä missä kierrossa tahansa? Miksi pitäisi kesään odottaa ( jos olette/olisitte siihen menossa )?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!:heart:
Pahoittelen tätä negatiivisuutta. :$

Erika
 
Jänniä hetkiä taas monella. :) Plussapeukutuksia täältä. Melaniella onkin jo lupaavia oireita.

ON: Ovistuntemuksia ei ole tässä kierrossa ollut. Mutta tuota "maidonnousun" tunnetta on täälläkin. Mistähän tuokin johtuu? Mulla kyllä edelleen saa puristettua maitoa tisseistä, vaikka imetyksen lopetuksesta on jo kolme vuotta. Ollaan ovistuntemusten puuttumisesta huolimatta oltu ahkeria sillä saralla, ja nyt vain pari viikkoa pitäisi jaksaa odotella. Voihan sitä jatkaa harjoituksia kun kerran vauhtiin ollaan päästy. ;) Edelliset lapset saivat molemmat alkunsa kolmannesta yrityskierrosta, joten toivotaan että kolmas kerta toden sanoo tälläkin kertaa.


Nyt Putousta katsomaan.


-Elmaleena-
 
Sunnuntai 17.2.2012


..................... ikä ........ kp ..................yk ........ toiveissa
Kaktus-76...........35.........14/29................8..............2.
Syystuuli74 ........37.........17/26-30..........8...............2.
Elmaleena ......... 40 .......17/29-31...........3..............3.
Lilliputti72...........39........21/29-30..........5.............. 5.
erika76...............35........21/30-34..........4...............3.
Ronja76..............35........21/26-28.........14.............1.
Dominique...........35........22/25-27.........10.............4.
Elena75..............36........25/25...............7...............3.
Tiini....................36........26/27..............19..............3.
Jaahas.................35........28/28-29..........3..............1.
Scarleth...............35........30/28..............4...............1.
Helmisimpukka......38........33/?................0...............3.
Whisky Peat..........36........34/30-35.........6................3.
Melanie75............36........36/24-32........2...............3.


KADONNEET::attn: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



:heart:Plussanneet:heart:

2012
helmikuu.... Killi12 yk 3
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:Syntyneet:heart:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)[/QUOTE][/QUOTE][/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Hui!
Kylläpä siellä palaakin punainen.... =)
Nyt sit vaan testejä kehiin, jotta saadaan vihdoin plussaa tähänkin osastoon. Pidän peukkuja.:heart:

Scarleth, mahtava tahti teidän ivf:ssä. Tuntuu varmasti hyvältä, kun iso kone jyrähtää käyntiin.

Erika, täällä voi olla aivan huolella negatiivinen. Tämä on just se foorumi, jossa voi kaikkia tuntoja antaumuksella purkaa.
Kuulostit tuon tympäsyn kans aivan kuin minä oisin veivannu sen omasta kynästä.
On tosiaan superterveellistä ruokaa, sopivasti liikuntaa, totaalikieltäymystä kahvista, alkoholista, maksasta ja kahmalokaupalla kaikkea pileriä ynnä muuta ynnä muuta. Lihotin itseäni jopa pari kiloa, jotta olen saanu painoindeksin normaalin puolelle.
Aikaisemmin olen tullut raskaaksi kyllä laihanakin, tupakoivana, kosteaa ja muutoinkin paheellista elämää viettävänä suit sait, mutta nyt ei.

Kyllä tuo sun o-plussa on ollu plussa. Läheskään aina se ei tärähdä tikkuun aivan extra-vahvana. Mulla on todettu ultrassa ovulaatio, vaikka viiva ei aivan täydellinen ollutkaa.
Toisaalta, punaisimman ja nopeimman ovisplussan sain siinä kierrossa, joka todettiin jälkikäteen ultrassa anovulatoriseksi.

Niin tuossa inssissä käsittääkseni pestään se sperma puhtaaksi, joka sit helpottaa sen raskautumisen todennäkösyyttä. Jostain lapsettomuusklinikan sivuilta mä bongasin sen tiedon, että inssin onnistumisprosentti on 10-20 prosenttia hoitoa kohti.
Terveiden ihmisten normiyhdynnässähän se on 20-25 prossaa.
Mut jos sit ei ookaan terve, niin onhan tuo 10-20 nollaa parempi.

Voitaishan me tehdä se inssi vaikka heti. Gyne vain sanoi, että meidän tapauksessa asiaa voisi harkita, kun vuosi yritystä on takana. Eli sen takia se ois ensi kesä.
En usko, että rankemmat hoidot tulee meidän tapauksessa kyseeseen. Mies ei niihin lähtis ja ne maksaakin rutosti. Itsehän mä myisin vaikka taloni, (jos sellaisen omistaisin) jotta saisin vielä sen yhden oman biolapsen.
Mies on heitelly ilmaan ajatusta sijoituslapsesta, mutta mä en kestä sitä ajatusta, että jonakin päivänä siitä vois joutua luopumaan.

Eilen tein taas negan. :'(Dpo oli 10 eli herkässä ois pitänyt jo jotain näkyä.
Huomenna lähtee vielä testi, mutta enpä uskalla mitään toivoa, kun oireitakaan ei oo.
 
Viimeksi muokattu:
Morjens kaikille:wave:

Punaväriä on aika reilusti tuolla listalla ja toivotaan et se pysyykin siellä, eikä tulee kylään sukulaisrouvan muodossa.
Melaniella on aika lupaavat oireet ilmassa...jännityksellä odotetaan ja toivotaan kovasti sitä plussaa.

Erika toi sun teksti oli melkein kun mun suusta. Mä oon kanssa niiiiiiiiiiiiiiiiin tympääntynyt tähän kaikkeen. Terveellisen elämän lopetin jo jokunen hetki sitten. Tässä kierrossa oviskin tuli jo kp 11, eli lyhyt kierto on tulossa. Tähän asti ovis on aina ollut säännöllisesti kp 14. Toki kivuista ja limoista osasin asian päätellä mutta hetken mielijohteesta kuitenkin tikuttelin ja oviksen bongasin. Peittojen heiluttelut ei osuneet ollenkaan kohdilleen miehen työmatkan takia, eli tässä kierrossa ei juurikaan toiveita ole.

Me asutaan keskisuuressa kaupungissa mutta täällä ei ole yksityissektorilla minkäänlaisia lapsettomuustutkimuksia. Kuntasektorille en oman työni vuoksi halua hakeutua ellei ole aivan pakko. Mieheni oli sitten tilannut itselleen ajan simppatutkimuksiin. Aika ylpeä olen hänestä että noin teki:heart: Alustavasti sillä saralla oli kaikki kunnossa. Ja minussakin pitäisi olla kaikki "perusasiat" kunnossa. Ehkä meidän tavarat eivät vaan natsaa yhteen. No mutta nyt täytyy odottaa se virallinen tulos ja katsoa miten sitten edetään. Jotenkin mulla on vaan aika pessimisti olo tähän kaikkeen, ehkä meidän ei vaan ole tarkoitus saada yhteistä lasta:(

Omien negatiivisten tunteiden jälkeen olisi niin ihana kuulla taas plussauutisia. Osalla varmaan sattuu hiihtolomakin ensi viikolle, kaikille kuitenkin oikein mukavaa uuden viikon alkua!
 
Maanantai 20.2.2012


..................... ikä ........ kp ..................yk ........ toiveissa
Kaktus-76...........35.........15/29................8..............2.
Syystuuli74 ........37.........16/26-30..........8...............2.
Elmaleena ......... 40 .......18/29-31...........3..............3.
Lilliputti72...........39........22/29-30..........5.............. 5.
erika76...............35........22/30-34..........4...............3.
Ronja76..............35........22/26-28.........14.............1.
Dominique...........35........23/25-27.........10.............4.
Elena75..............36........26/25...............7...............3.
Tiini....................36........27/27..............19..............3.
Jaahas.................35........29/28-29..........3..............1.
Scarleth...............35........31/28..............4...............1.
Helmisimpukka......38........33/?................0...............3.
Whisky Peat..........36........35/30-35.........6................3.
Melanie75............36........37/24-32........2...............3.


KADONNEET::attn: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



:heart:Plussanneet:heart:

2012
helmikuu.... Killi12 yk 3
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:Syntyneet:heart:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Lista päivitetty maanantaille - onpa jännää, kun puolet listasta on punaisella!! Nyt niitä plussia naiset ;)

Milloin aiot testailla Melanie?

Pahoittelut negasta Domi :( Itse tiedän miten hurjan turhauttavaa se on, kun kierto toisensa jälkeen joutuu pettymään... Toisaalta itse olen huomannut sen, että pettymykset eivät ole enää niin suuria, mitä enemmän yrityskiertoja kertyy. En sitten tiedä, että onko tämä pessimistisyyskään koko projektia sen parempi tunne. Itsehän olen tällä hetkellä aivan varma, että me ei tulla onnistumaan edes noilla hoidoilla... Jotain niissäkin kuitenkin menee pieleen. Viime perjantaina tutkin jo adoptiojärjestöjen sivuja. Miehelle se ei ole kuitenkaan vaihtoehto, ainakaan tässä vaiheessa. Itselle taas biolapsi ei ole päähänpinttymä, vaan olisin hurjan onnellinen myös adoptiovanhemmuudesta... Tosin jonot niihin ovat masentavan pitkät :(

Scarleth, olisin kysellyt hoidoista. Sattuneesta syystä ajankohtainen, kun ollaan miehen kanssa menossa loppuviikosta ekalle polikäynnille (hoidot julkisella puolella alkamassa)? Oletteko olleet hoidoissa aikaisemmin vai lähtikö koko homma noi räväkästi käyntiin? Entä oletteko yksityisellä vai julkisella? Uusimpana huolenaiheena itsellä on noissa lapsettomuushoidoissa se, että aluksi oma hormoonitoiminta laitetaan jäihin ja entäpä, jos se ei enää tuon "jäädytyksen" jälkeen palaudukkaan normaaliksi... Tehdäänkö naisen oman hormoonitoiminnan alasajo aina, jos kyseessä on IVF tai ICSI (myös lyhyen kaavan hoidoissa)?

Aurinkoista maanantaita kaikille ja plussahenkäys meidän pinon piinailijoille ++++++++++++++++++++++++++++++++++:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Dominique, pahoittelut negasta :hug: Ei muuta kuin kohti uutta taistoa! Ja itseasiassa, sullahan se voi kyllä vielä plussaksikin muuttua, aika aikainen testi kuitenkin.

Ronja76, meillä molemmilla on aikaisemmista suhteista lapsettomuustaustaa, joten siksi päätettiin mennä hoitoihin yksityiselle saman tien, kun aloitettiin yrittäminen. Ikääkin molemmilla jo sen verran reippaasti. Kaikkiin lapsettomuushoitoihin ei liity mitään oman hormonitoiminnan alasajoa :) Esim inseminaatioissa ei tehdä mitään sellaista koskaan. Koeputkihedelmöityksissäkin on eri vaihtoehtoja; meille tehdään nyt ns. lyhyellä kaavalla, jossa nimenomaan ei ole sitä oman hormonitoiminnan sammutusvaihetta (pitkään kaavaan se kuuluu). On tapauskohtaista ja klinikkakohtaista kumpaa noista kaavoista käytetään. Mutta siis koeputkihedelmöitys tuskin teilläkään on mikään ihan eka vaihtoehto, ellei ole jotain sellaista syytä, että esim. ovulaation induktio + inseminaatio -yhdistelmää ei kannattaisi yrittää. Meillä ei ole mitään todettuja syitä kummassakaan, mutta kolmella inssilä ei saatu tulosta aikaan, välissä oli yksi luomukierto josta tulin raskaaksi mutta se meni kesken. Inseminaatioita voitais tehdä vielä, muttaoma pääkoppa ei kestä tuon hoitoprosessin venyttämistä joten siksi harpattiin jo nyt ivf:ään.
 
Ronja, mulla on kans just tuota pessimismiä. Tuntuu, että ei kuitenkaan onnistu, eikä varsinkaan toivotussa säällisessä ajassa.
Meillähän oli alkuperäinen toive, että ois saatu tää nelonen suht pienellä ikäerolla kolmoseen. Se toive hautautuu pikkuhiljaa eli ikäero on sen kohta kolme vuotta tai enemmän.

Tänään mulla on dpo 12 ja aamulla testasin kahdella erimerkkisellä herkällä testillä puhtaat negat.

Varasin just kaksi aikaa hedelmällisyyttä tukeviin akupunktiohoitoihin sille mun tutulle ihanalle miehelle. Jännitti soittaa, kun se on tosiaan ystäväpiirin mies ja jouduin nyt sille paljastaan tämän tilanteen.
Mut keskiviikkona on jo eka aika.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille! Ei vielä menkat alkanu, mut menkkakipuja ollu koko päivän, eli eiköhän ne viimestään huomenna ala. En edes viitsi testata. Jos sattuis, et huomen illalla ei vieläkään oo alkanu, niin sit varmaan jo testailen. Ihmettelin oikein itseäni, kun en kotimatkalla käynyt apteekin kautta. Viimeinkin oppinut jotain useista pettymyksistä ja turhista nega-testeistä.

Kerro Domi sit millasta se akupunktio oli.

Peukut pystyyn muille punasella oleville! :)
 
Jep, jännät päivät käsillä monella:)
Itse testaan vasta torstaina, en viitsi testejä ostella turhaan kun ei tuota rahaa liikaa ole. Sitten pitää ainakin uskoa, jos negaa näyttää, että tämä on vaan jotain hormonien (muuta kuin raskaus-) aiheuttamaa tämä oireilu. Tai ei tässä oikein muuta, mutta huono olo tulee kun on nälkä ja tuntuu että pitäisi syödä koko ajan:p Mutta yritän sinnitellä torstai aamuun tämän jännityksen kanssa, jotenkin oon kovin pessimistinen asian suhteen ja pessimistihän ei pety;)
 
Iltaa kaikille!
Täytyy sanoa, että olen hirmu iloinen kaikesta vertaistuesta mitä täältä saa. Ihan mahtavaa. :)

Domi Pahoitteluni. :( Jaksuja ja tsemppiä uuden kierron aloitukseen.
Ja tule kertomaan sitten siitä akupunktiosta! Kiinnostaa. :)

Jaahas Nyt tuntuu että olen tässä kierrossa samoilla linjoilla tuon testaamisen kanssa. Edellisissä kierroissa olen testaillut heti dpo10:stä lähtien, mutta nyt tuntuu että mitä turhia? Minusta se vain lisää sitä pettymyksen tunnetta kun päivä tolkulla niitä testejä tekee, ja sitten tulos ei ole se toivottu, eli plussa. Ajattelin tässä kierrossa kärvistellä sinne menkkojen alkuun ja testata vasta jos menkat ovat myöhässä.
Että "kerran se kirpasee" on tämän loppukierron motto minulla. :stick:

Ovisplussa ( tms. ) oli joko viime ti,ke tai to. Siemennystä nautin edeltävänä sunnuntaina ja sitten ovistiistaina. Eli niillä panoksilla mennän tässä kierrossa. Ihan riittävät kaiketi, mutta parempaa satsausta olin etukäteen ajatellut. No, nähtäväksi jää...:popcorn:

Nyt kyllä tarvittaisiin muutama plussa tähän pinoon! :) Jospa se vähän laimentaisi tätä pienoista pessimismiä joka aika monella on nostanut täällä päätään.
On ollut niin hiljaista viime aikoina plussauspuolella, että jo nyt on kumma jos niitä ei kohta ala ropisemaan. :)

"Punaisille" kovasti peukkuja ja kaikille mukavaa viikonjatkoa! :)


Erika
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 21.2.2012


..................... ikä ........ kp ..................yk ........ toiveissa
Scarleth..............35........2/28.............. 5................1.
K.......................37.........3/28..............12...............3.
Kaktus-76...........35.........16/29...............8..............2.
Syystuuli74 ........37.........17/26-30..........8...............2.
Elmaleena ......... 40 .......19/29-31...........3..............3.
Lilliputti72...........39........23/29-30..........5.............. 5.
erika76...............35........23/30-34..........4...............3.
Ronja76..............35........23/26-28.........14.............1.
Dominique...........35........24/25-27.........10.............4.
Elena75..............36........27/25...............7...............3.
Tiini....................36........28/27..............19..............3.
Jaahas.................35........30/28-29..........3..............1.

Helmisimpukka......38........34/?................0...............3.
Whisky Peat..........36........36/30-35.........6................3.
Melanie75............36........37/24-32........2...............3.


KADONNEET::attn: Hu Huu!

Tiiti35..................35..........?/22-25........11..............2.
Malfiina 76 .......... 35 ..... .?/25-30 ........ 11 ........... 3.



:heart:Plussanneet:heart:

2012
helmikuu.... Killi12 yk 3
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:Syntyneet:heart:

Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Haamu! Tänä aamuna.
Uskomatonta. Dpo 13 ja testinä Pregchekin 20 mIU.
Jostain pinosta bongasin tyypin, jolle Davidin herkät näyttivät vasta hailua, kun Pregchekit olivat jo selviä viivoja.
Marssin siis eilen Cittariin ja ostin Pregchkekit. Tänä aamuna tein testin täyden pessimismin vallassa.
Menin jo heittämään testiä pois, kun huomasin, että vähän vaaleanpunaista sieltä haamuttelee. Kun testi kuivahti, viiva oli jo selkeämpi.

Jotain siis tapahtuu. Toivottavasti viiva vahvistuu. Nyt en jaksa edes pelätä.

Luulin siis, että tää mun pessimismi jo estää raskautumisen.
 
Oi jee, Dominique!!! Nyt olen täällä kaikki peukut pystyssä, että haamu alkaa vahvistua. Ihanaa! :heart:

Mulle voi siis päivittää kp 2/28-30 ja yk 5 (näköjään tuo kierron pituus kuitenkin vähän heittelee näissä lääkkeellisissäkin kierroissa).
 
K
Heipähei kaikille!

Saanko liittyä seuraanne? Tää kun kuulosti ihan mun ketjulta.
Täällä siis 37-v äiti. Kaksi lasta ennestään ja hölmönä kuvittelin tämän kolmannen olevan "läpihuutojuttu", edellisiä kun ei ole hirveästi tarvinnut yrittää. No, nyt on takana jo yk12! Menossa taas 3/28.
Toi pessimistinen asenne vaan kuulostaa niiin tutulta, olen alkanut jo miettiä, että sitä kolmatta ei ehkä siis tulekaan.
Kaikenlaisia "oireita" aina bongailen kierron lopussa, vaikka kuinka yritän psyykata itseäni, että tätihän se siellä tekee tuloaan... Ihana huomata tästä ketjusta, että kyllä se jollain kuitenkin onnistuu! Ehkä meilläkin joskus...
 
Tervetuloa vaan K! Mulla ainakin toivo ja epätoivo vaihtelee melko lyhyelläkin syklillä. Taustalla on siis lapsettomuushoitoja joten sitäkin kautta epätoivon hetket on ehkä vahvempia kuin niillä, jotka onnistuvat ihan luomusti raskautumaan. Toisaalta sitten taas on päiviä, jolloin usko hoitoihin on kova, ja olen vakuuttunut että vielä lähikuukausien aikana tulen raskaaksi. No, nähtäväksi jää. Hoitoihin lähtiessä ajattelin, että olisin raskaana jo muutaman kuukauden sisään, mutta meneillään on "jo" yk 5... vielä en ole ryhtynyt täyspäiväiseksi pessimistiksi, mutta veikkaan kyllä vahvasti että se on edessä, mikäli tämä nyt alkava ivf-hoito ei tuota tulosta :D
 

Yhteistyössä