YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

Huomenta,
täälläkin töihin raahauduttu :( Kaikki mahdolliset tätioireet,joten odotan nyt vaan et alkas! Eilen haastoin riitaa taas koko illan miehen kanssa, ja sama kärttyisyys jatkuu. Miten tää PMS vaan pahenee vuosi vuodelta. Auttaskohan joku lääkitys??

Huomenia myös!!

|O juu väsyttää väsyttää |O |O kuopus päätti taas tänä aamuna herätä klo 6 ja puoli yötö kun pyöri vieressä senkin myötä unet vähissä.

Minotchkin harmi jos se täti jo nyt ilmoittaa tulostaan, no niin täälläkin tuhrua on tullu mut ei vielä kunnon putousta,no tähän vuotoon on apuna juuri apteekista käydyt vuotoa vähentävät lääkkeet,toivottavasti auttavat.

Enkelinäiti mulla on myös välistä noi pms päivät aivan hirveitä,varsinkin viime talvi oli aivan kauheata,nyt jostain syystä helpompaa,tulee vaan kerta räjähdys ja sit mennäänkin seesteisemmin.
Helokkki öljystä olen kuullu että auttais oireisiin ,itse en ole kokeillut.

Neeanäiti se on totta miten nopsaan aika rientää,aivan liian nopeaan,meidän pikkuinen neiti 1.5v ja vasta oli pikku pikku tuhiseva käärö :heart: tänään puolitoista vuotis neuvola ja rokotus on myös, voin jo kuvitella etukäteen mikä loukkaantuminen siitä piikistä syntyy.

Maanantai 19.10.09

SMSM..........................................8/28-29...yk2
Helvi-10......................................8/24-26...yk 11
amati........................................ 12/18-28 (-32)...yk3
Tsuba.........................................13/28-31... yk 5
Rosmariini -74............................16/28-31...yk 15
Lumi-Marja.................................17/27
Annemaarit................................18/24-28
Mahdotontako...........................20/27-29...yk 2
Enkelinäiti..................................22/26-27...yk1
Minotchkin.................................22/23-25...yk 4
kevät1.......................................24/30...yk10
onlydream.................................25/23-29 yk3
Taikakuu...................................26/
Sisusalmiakki............................26/28
erka..........................................27/28-31 (yritys alkaa 11/12 09)
Poni06.....................................

:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:

Oliivitar.........................................Lokakuu:heart:
Tiktu.............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.......................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70.............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus.........Kesäkuu :heart:
Destiny.........................................Helmikuu yk 4 :heart:

:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:

Mansku72 10.07 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07 tyttö :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:

Onlydream:: Alaselkää juilii ihan tuhottomasti mutta ei mitään muuta tätiin viittavaa.Yleensä se on mulla se ensi oire. Jännä et se nyt jo tulee..Ens torstaina vasta oviksesta on 2 viikkoa kulunut. Täti tulee se on varma mutta tuleeko se nyt jo? :headwall: :kieh:

Enkelinäiti: Samaa mieltä! Miten ne PMS oireet tuntuu vaan pahenevan iän myötä?? Huomaan että olen kärttysämpi ja vihasempi kuin koskaan aiemmin ja mulla ne alkaa jo viikkoa ennen tätiä! Aikaistunut ja pidentynyt koko PMS, enää ei oo pari päivää ennen( nuorempana oli pari päivää ennen kärtty) vaan jo reilu viikkoa ennen menkkoja... :eek: :kieh: On tää naisena olo mahtavaa! :headwall: Voi mies poloista kun joutuu hermokimpun kanssa olemaan.. :ashamed:

muoks: Soittoaika keskiviikkona lääkärille.Jess vihdoin alkaa tapahtuun! Pääsee heti (täti tulee varmasti torstaina ellei jo siihen ke mennessä ole jo ilmaantunut) uuteen kiertoon ja varmasti tutkimuksiin. Saa siis puhtaan pöydän miltä aloitella.
Miten tää selkä osaakin kipuilla näin :/ Puukoniskuja ala selkään tasasin väliajoin...auts että sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Helvi-10:
erka Mäkin testasin yhden kierron vanhentuneilla CB:n testeillä. Joka kerta näytti, että testi on oikein tehty, mutta tulos oli aina nega. Sen jälkeen olen saanut niissä kierroissa ovistestiin plussan, kun olen CB:llä testannut, siis uusilla, ei vanhentuneilla testeillä. Eli älä pelästy, se päivämäärä ei sittenkään ehkä ole turhaan siinä testin kyljessä. Ja sähän oot nuori vielä eiks vaan!
Ihanaa Helvi-10! Tuo huojensi mieltäni enemmän kuin arvaatkaan :hug: :heart: . Olen ollut niin murheissani tuosta kun ajattelin että en ovuloi enää kun kuukautiset alkoi mulla nuoruudessa (vois sanoo et lapsuudessa) niin aikaisin ja eikös se ole sitten toisesta päästä pois eli vaihdevuodet tulee myös vastaavasti aikaisemmin.

Aloitin tänään greippimehun juomisen...se on pahaa :x . Vehnänalkiouutetta en oo löytänyt mistään (joku sitä suositteli). Mulla siis kp1/28-31 tänään! Ja eka varsinainen yk käynnistyi juuri, yippeee! Sitten oon varustautunut nyt niin että teen vähintään kaksi ovistestiä päivässä niin ettei se ovis luikahda mistään välistä karkuun niin etten sitä huomaisi jos mulla sellainen on :LOL: . Eli testeissä löytyy :D :xmas:

erka ei se onneksi välttämättä mene noin, että kun aikaisin alkaa menkat niin olis sitten toisesta päästä pois. Ainakin mun äidillä on alkanut aikaisin ja loppunut myöhään. ja aina aikaisemmin harmittelin, että noinkohan noi ovat itselläkin pitkään riesana, mutta nyt olen ekan kerran ollut iloinen, mikäli tuon asian äidiltäni "perin".

Täällä ei kummempaa, tämä viikko piinailua :headwall: Flunssa vaan ei tahdo hellittää, taas päätä särkee ja paleltaa :snotty:

Tein hätäpäissäni (juu-u hermoheikki täällä hei :wave: :ashamed: ) ovistestin kun ajattelin että tää kierto on menetetty niin joudun joka tapauksessa tilaan niitä lisää et teenpä nyt huvikseni testin...
Ja tadaa heti alko kontrolliviivan LISÄKSI piirtymään toinen viiva...joka kun sitä tuijotin tietenkin herkeämättä vahvistu liki yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva:ashamed: Sain ovis+ siis tikkuun.. :eek: :eek: :eek: Mitää tää tarkoitaa...????
Voiko se olla...*kuiskaa hiljaa* merkkinä jostain muusta? KÄÄK. Apua meitsi tärisee täällä.. Ei kai..innostuinko nyt turhaan? Auttakaa nyt blondia :whistle: :ashamed:

Minotchkin Hurjaa!!!! Voihan se selkäkipu olla ihan jotain muuta kuin tätioiretta! Nyt muuten muistan, että mulla oli myös normaali selkäkipu ennen kuin tein pojasta raskaustestin. Silloin ajattelin, että menkat alkaa, kun se oli ihan samanlaista kipua. Mutta ei alkanut. Nyt sä et kyllä millään malta odottaa paria päivää ennen r-testiä... Kokeile aamulla, jos testi kaapissa ja jos ei niin ke aamulla? Silloin varmaan näyttäiskin jo plussaa... Tsemppiä ja peukut pystyyn!

erka Hyvä jos helpotti! Sä olet varmaan ainoa, joka juhlii tädin tuloa =)

erka tuossapa linkki, mistä voit vehnisöljyä tilailla ja juuri tuo kylmäpuristettu se paras!!
..löytyy myös tabletteina-itse niitä käytän. Meillä löytyi öljynä, esim. Anttilasta, luontaistuote puolelta.=) ..suositellaan siis kohdun limiksen vahvistamiseen ja pitäisi myös "alakerran" limojen lisääntyä;) ..miulla lisääntyi pikkasen, olen muutoin aikas "limaton" lady:p..

http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/51/products_id/1062

..toinen vaihtoehto olisi, E-epa 650mg..tuo sitä vahvempaa "extra strongia"..2kk:n annos n. 24e..
Onhan näitä erillaisia, vaikka mitä..mutta tässä miusta pari hyvää..

Onnea kaikille ovis&r-testi +++++ metsästykseen!!!:heart:

((muoks))
..toivon Minotchkille sitä ++++++ myös r-testiin!!!=)

Helvi-10: Niin minäkin olen aina olettanut sen olevan merkkinä tätsystä koska yleensä se on tullut päivän max pari ennen tuo alaselkäkipu siksi en osannut enkä osaa epäillä raskautta. Olin täysin vakuuttunut että kipu on tädin aiheuttamaa...Menkkajuili vahvisti tätä käsitystä.
Kaapissa ei ole r-testejä mutta ovistestejä pari :whistle: :LOL: Uhkasin miehelle että torstaihin odotetaan r-testin ostolla.. Mies arvatenkin sano:"Näkis vaan ja kuulis kolinaa-Huomenna on kuitenkin apteekki tyhjänä testeistä" :LOL: :saint: Aika hyvin se mut tuntee... :whistle: :LOL: :saint: Katsotaan nyt.Huomiseks on ohjelmaa eli kämpän katsomista..en ennätä apteekkiin ja keskiviiikona pitää mennä tanssikurssille ja torstaina on taas toisen kämpän katsominen...kas minä olen täyttänyt tämän viikon...Missähän välissä ennättäis apteekkiin... :whistle:

Neeanäiti: Olen kerran aikasemmin tehny ovistestin ennen tätiä ja sillon se oli tyhjä..Siksi tästä varovaisesti mietin että voisko se olla...merkki jostain muusta.En sano vielä ääneen enkä julista mitään...Vaan vahva "ehkä tää on nyt jotain mahdollisesti" leijailee ilmassa...Itskein olen jossain lukenut jollakin sen näyttäneen ennen menkkoja plussa siksi sitä jäin pohtimaan kun kuitenkin tein tänään kp 22 sen ovisplussan ja "oikean" oviksen bongasin kp 11 sekä digillä että liuskalla...Kiitos peukuista kaikki tulee tarpeeseen!

Kiitos Mur-Mur ++++++++++ ne tulee todella tarpeen... :heart:

Olen ihan äimänä täällä..En vaan jaksa uskoa että tää on nyt oikea merkki...en vaan usko...voiko se tosissaan ovistesti näyttää oikeasti raskautta..??? MIksi siihen tulisi kaksi viivaa kun oikea ovis oli ja meni jo? Kun selkäoire ja menkkajomotus on aina tähän asti merkannut tätiä...joskin nyt vähän etuajassa mutta kuitenkin...Blondi pudistelee päätään ihmetellen :eek:

Ovistesti on näyttänyt täällä kuumeilija puolellakin monelle plussaa-sitä raskaus plussaa juuri :) ..varovainen onnitteluni täältä koneen ääreltä..:heart:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1167075..tuossapa vain yksi keskustelu monista, "ovistesti raskaustestinä"..

Kiitos mur-mur linkistä. :flower: Älä vielä onnittele. Haluan kunnon varmuuden ettei tämä ole joku oikku tai väärä hälytys.:hug:

Neeanäiti: Ihan tosi, kahdesti? Oho, toi oli blondille uutinen! Mutta tuskin juuri tädin aaton aattona ovista voi olla? :eek:

No enhän mä malttanut aamulla olla pissaamatta tikkuun...Kas kuvittelin että jos se on yön aikana katoaa se toinen viiva! :LOL: :ashamed: Jep kaksi viivaa...yhä edelleen piirtyi liuskaan. Ei ihan tasavahvat mutta likimain.

Torstaina sitten viimeistään teen raskaustestin ellei tätsy rymistele kylään ennen sitä :p

Vau Minotchkin, toivon todellakin että olet raskaana - ihanaa, kun alkaa tapahtua jotain edes jossain päin =) . Omassa navassa, kun ei juuri kertomisia ole...

Apteekin raskautta yrittäville/raskaana oleville tarkoitettuja vitamiineja popsin (mm. foolihappoa) ja greippimehua ja nestettä litkin. Mieskin oli tuota greippimehua ruvennu juomaan - luuleekohan se, et se auttaa jos hänkin juo :LOL: :LOL: - no eikai se pahaksikaan oo. Tosin pahan makusta toi greippimehu on yöks..., mutta mitäpä sitä ei tekis raskauden yrityksen hyväksi ja kaikkeen tottuu :LOL: .

plussasäteitä ovis- ja raskausplussien metsästykseen meille kaikille :) . :hug: tädin yllättämille.

Huomentapäivää..
onnea Minotchkin ,toivotaan et on oikea plussa! Mulla tuli ovisplussa myös reilusti ennen raskaustestiä jo näkyviin.
Nyt on selkeesti mulla menkat jo ovella :kieh: pientä vuotoilua ja särkyä. Alkas vaan reilusti,eikä kiusais tällain. Jos pääsis näistä pms:täkin, menee ihan mahottomaksi. |O

Tilasin taas uusia ovistestejä kotitesti.fi:stä...nyt niitä piisaa ainakin tähän kiertoon niin et on vaikka joka päivälle kolme :ashamed: :LOL: . Suivaannuin niin tuosta viime kierrosta kun en ovista löytänyt että nyt se ei pääse piiloon jos sellainen mulla on joskus vielä!! :xmas:
Kysymys niille jotka syövät sitä vehnänalkiouutetta: Syöttekö myös jotrain monivitamiinivalmistetta? Minaan kun tuli mieleen että mun vitamiinipurkisssa lukee että e-vitamiinia 100% päivän saantisuosituksesta ja se uute sisältää myös e-vitamiinia joka on rasvaliukoinen eli voiko siitä tulla yliannnostus?

Tiistai 20.10.09
[color=green
Onlydream...................................1/23-29....yk4
Erka............................................2/28-31 ....yk1
SMSM..........................................9/28-29...yk2
Helvi-10.....................................9/24-26...yk 11
amati........................................ 13/18-28 (-32)...yk3
Tsuba.........................................14/28-31... yk 5
Rosmariini -74............................17/28-31...yk 15
Lumi-Marja.................................18/27
Annemaarit................................19/24-28
Mahdotontako...........................21/27-29...yk 2
Enkelinäiti..................................23/26-27...yk1
Minotchkin.................................23/23-25...yk 4
kevät1.......................................25/30...yk10
Taikakuu...................................27/
Sisusalmiakki............................27/28
Poni06.....................................

[url=http://www.glitter-graphics.com]
[/url]
:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:

Oliivitar.........................................Lokakuu:heart:
Tiktu.............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.......................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70.............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus.........Kesäkuu :heart:
Destiny.........................................Helmikuu yk 4 :heart:

:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:

Mansku72 10.07 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07 tyttö :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:

[/quote]

Huisi kun menee jännäksi minotchkin peukut ja varpaat pystyssä plussan toivossa :wave:

Täällä kp 1 ja painokelvotonta tekstiä :$ :$ :headwall: ja oon muuten taas niin kipeä kun olla voi,jännä sai gyneltä vahvempaa särkylääkettä ja tuoteselostetta lukiessa huomasin haittavaikutuksissa että voi heikentää raskaaksi tuloa,ihmeellistä että antoi tuollaista vaikka tiesi että yritys päällä,no eilen oli lasten neuvola niin varmistin siellä vielä lääkäriltä että uskallanko syödä sitä niin sanoi että kun sitä kayttää vaan vuodon ekoina päivinä ei vaikutusta,no otan vaan äärimmäisessä tapauksessa.

Äkkiä ajattelin tänne kurkata ja täällähän olikin jänniä uutisia Minotchkinilta Nyt vaan kaikki raajat pystyssä toivotaan, että r-testi näyttää saman. Tulehan heti kertomaan kun olet testaillut!

onlydream pahoittelut tädistä :hug: Mä myös popsin melkoisen vahvoja särkylääkkeitä aina pari päivää menkkakipuihin. Juttelinkin noista särkylääkkeistä viimeks lapsettomuuslekurin luona ja sanoi, että satunnaisesti käytettynä (kun ei siis viikkotolkulla popsi) eivät ole haitaksi.

erka Foolihappoa pistän mie poskeeni ja se tärkeä vitamiini!!

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskauden-suunnittelu/Foolihappo-ja-raskaus/
..mieheni popsii sitä myös..:D

http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/806

..sitten tuo Omega-3, C-vitamiini(on myös raskausvitamiini-yllätys, yllätys :wave: )

http://www.atlantiskeskus.fi/page39.php

Vitamiinit äidille.

Raskaana olevan(raskautta suunnittelevan) ruokavalion tulisi olla mahdollisimman täysiarvoista, vitamiinipitoista, puhdasta ravintoa, joka sisältää paljon tuoreita kasviksia, marjoja, hedelmiä, kokojyväviljaa, hyvälaatuista proteiinia ja hyviä öljyjä.

Tämän lisäksi on suositeltavaa käyttää ravintolisiä. Ravintolisien käyttöä raskauden aikana on paljon tutkittu, ja on todettu että ne mm. ehkäisevät keskenmenoja ja raskausmyrkytystä sekä edistävät kohdussa kasvavan lapsen aivojen, hermoston, luuston ja silmien kehitystä. Tärkeimmät raskauden aikaiset ravintolisät ovat kalkki, magnesium, rauta, sinkki, foolihappo, D- ja C-vitamiinit sekä omega-3 -rasvahapot.
Raskaus ja imetys lisäävät raudantarvetta ja tällöin ylimääräisen raudan nauttiminen yhdistettynä tiettyihin vitamiineihin voi auttaa elimistöä selviytymään kasvaneesta tarpeesta. Rauta, B12-vitamiini ja foolihappo ovat tärkeä yhdistelmä punaisten verisolujen tuotannossa ja uusien solujen muodostuksessa.

Kavelit :heart: :hug: Teidän kanssa on niin mukava jakaa niin ilot kuin surutkin. Kiitos joka iikalle jännäämisestä. Kotona ei siis ole testiä/testejä joten niitä pitäisi hakea...Mietin vain että kannattaako nyt jo testata vai jättää se kuitenkin torstaille jollon oviksesta on se 2 viikkoa. Että näkyykö se sittenkään vielä raskaustestissä vaikka ovistesti näytti 2 viivaa??? :p Kas siinä on blondille mietittävää! :LOL:

Yhteistyössä