YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

mahtaakohan :hug:

amatille kovasti vaaveja pukkaa sukuun, jospa se omakin sieltä....

Harvinaisen leppoisissa merkeissä on tämä "piinailu" näin lomalla mennyt ja kiertopäivät on lisääntyneet ihan huomaamatta =) Viikonloppuna tätiä odottelen vaikka tietysti taas ihan muuta toivon :headwall: Oireiden kyttäilyt olen onneksi parissa viime kierrossa saanut pidettyä aika minimaalisena. Kun tässä viimeisen vuoden aikana ei vielä mikään niistä ole raskaudesta kertonut, niin johan alan pikkuhiljaa uskoa, että niiden seurailu on ihan turhaa :ashamed:

Aurinkoisia kesäpäiviä ja paaaaaaljon plussia kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Huomenta!
mahtaakohan :hug:

Annemaarit täältä edelleen peukutukset et täti osaisi pysyä poissa :wave:

Eilen mua närästi, ehkä ihan ohimenevä juttu kun pikkuneidistä kärsin vasta loppuvaiheessa tuosta ja eilen kyl tuli juotua kahviakin norm. vähemmän et mist lie johtu :/
Nyt lähden parin päivän lomalle, Tampere kutsuu B)
Mukavaa päivää kaikille ja plussapuhuria ++++++++ :whistle:
Äiti vm70 ja "pikkukakkonen" 6+0 :heart:
 


TORSTAI 16.7.2009


mahtaakohan............................2/27
Tiktu..........................................4/28-30...yk 8
Rinja........................................ 10/
Helvi-10.................................... 12/24-29
Taikakuu................................. 16/
happihyppy............................... 21/ ?
Minotchkin ............................... 21/25
Annemaarit............................. 23/24-28
amati.........................................26/18-28 (-32)
Rosmariini -74...........................32/ 28-31...yk 11
Tinki......................................... 33/28...... yk 3
Abby.........................................36/?

Tiitikan..............
Barbarella.........
Ebony...........
Rikupi...........
Hibiscus...........
Sisusalmiakki ........
kikkara........................ taustailee
Siiri Sisilisko ................taustailee
touhu tenava............. taustailee



:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:

PK- haaveilija= äiti vm70 Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus Kesäkuu :heart:
Petite.... ................... Toukokuu yk 3 :heart:
Destiny......................Helmikuu yk 4 :heart:



:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:

Mansku72 10.07 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07 tyttö :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:



[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Annemaarit,perässä tullaan pari päivää. Toivotaan että täti älyää pysytellä poissa.
Omasta navasta; laskujen mukaan niin tätsyn pitäisi tulla maanantaina.Toivotaan että ei nyt kuitenkaan tulis vaikka mun tuurilla se kurvaa kyllä oikein koston kera :/
Oireita on kehiteltynä jo vaikka yritän kyllä tunkea ne taka-alalle parhaani mukaan. Kesälentsu yrittää pukata päälle ja olo on tukkonen ja naatti.

Aurinkoa ja lämpöä kaikille sekä +++++++++ puhuria!
 
Olo yhä nuhanen ja lämpönen.Iho tuntuu tosi lämpimälle vaikka kuumetta tai lämpöä ei ole. mitattu on.
Olo on menkkamainen ja alavatsaa nippailee, kuplii ja on painon tunnetta, rintojakin kivistää tasasta tahtia. Varaudun siis viikkiksenä tädin tuloon. Vähän on kyllä etova olokin..
Ihanaa pääsee kamun luokse koko viikonlopuks niin saa muuta ajateltavaa kuin omien oireiden kyttäily.:ashamed:
Testaan (jos on mitään testattavaa edes) ensi viikolla..
Kp 22/25
 
Minotchkin kovasti peukuttelen että täti pysyisi poissa. Piinaavaa toi oireiden kyttäily, vaikka kyllähän sulla ihan lupaavia löytyy...

Itse ajattelin tällä kertaa olla testailematta nyt viikonloppuna, vaikka yleensä olen aina ollut hätäisenä liikenteessä :ashamed: Eiköhän noita testejä ole tullut kulutettua jo ihan tarpeeksi, en jaksais enää epätoivoisena yrittää nähdä testissä jotain mitä siinä ei ole....

Viimeiset lomapäivät menossa :( Mutta mukava ja rentouttava loma on kyllä ollut, joten ei ihan hirveästi harmita aloittaa taas maanantaina työt (ainakaan vielä). Viime vuonna loma menikin pahoinvoinnin kourissa, joten olen nyt osannut nähdä myös jotain positiivista siinä, ettei plussa tullut ennen lomaa kuten viime vuonna...

äiti vm70 mukavia lomapäiviä Tampereella!

Rinja alkakaa vain "treenailemaan" miehen kanssa :LOL:
 
Osaisko joku neuvoa?

Varasin ajan lääkärille elokuussa. Ajattelin ihan gynistarkastukseen mennä, mutta mitä muuta mun pitäisi kysyä/minkälaisia tutkimuksia pyytää? Haluaisin siis varmistua siitä, ettei ole mitään fyysistä estettä raskautumiselle. Onhan tässä jo melkein vuosi yritetty, eikä mitään kuulu, ei näy. Onko se vaan harjoituksen puutetta vai missä vika?? Mitä siis voidaan tutkia ja miten? Mistä kannattaa aloittaa? Verikokeissa kävin, ilmeisesti jotain hormoniarvoja katsottiin ja olivat ok.
 
Tiktu Kantsis varmaan tehdä munasarjojen aukiolotutkimus sekä selvittää irtoaako munasolu. Kyllä ne gynellä sanoo mitä tarttee tehdä. Miehen simpat tutkia, ei sitä "vikaa" aina löydy. Meillä yritettiin 4,5 v ekaa, multa poistettiin kohdusta väliseinä, kun selvis että oli sellainen, ei silti lapsettomuuden syy välttämättä, mutta voi hankaloittaa raskautta. Olin gynellä mutta ei tutkittu oikein mitään. :eek: Määräs vaan clomeja ja teroja, söin niitä puoli vuotta. Mulla menkat oli kuitenkin ok, munasolu irtos, antoi vaan tueksi kun raskaus ei alkanut. Mulla ei ollu keskenmenoja eikä mitään raskauteen viittavaa. Kun olin lopettanut hormonien syömisen, tulinkin raskaaksi ja aloin odottaa esikoista.

Joskus voi olla ajankohta väärä. Ei se aina selviä, miksi ei raskaus ala. Mitään ehkäisyä ei käytetty, kun lopetin imetyksen pojan ollessa 1 v 5 kk, parin vkon päästä alkoi menkat ja siitä n. 4 kk päästä oli varhainen km ja siitä pian taas raskauduin ja sain kakkosen. Imetin taas pitkään ja käytin Cerazetteja. Lopetin ne ja imetyksen ja taas meni 2-3 vkoa kun alkoi menkat ja siitä n. puolen vuoden päästä aloin odottamaan kolmatta. Nyt sitten lapsiluku täynnä ja olen onnellinen näistä kolmesta. Ensin luulin ettemme saa yhtään.

Kun esikoista pitkään yritimme, aioimme mennä inseminaatioon, mutta sitten vaan päätimme ettemme menekään. Ajattelimme ettei meille ole tarkoitettukaan ehkä sitten lapsia ja olemme kahden. Sitten vaan yhtäkkiä luomusti raskauduin ja vielä 2 krt uudestaan.

Elämä yllättää. Kahden viimeisen aikana käytin ovistestejä ennen en ollut niistä tiennyt mitään ja niiden avulla löytyi oikea ajankohta ja tärppäsi lopulta. Esikoisen aikana oli paljon itkua tädin aina vaan tullessa. Ovista ennen ja jälkeen kannattaa pupuilla. :)
 
Stressaaminen voi olla yksi syy miksi raskaus ei ala. Elimistö on vaan niin herkkä kaikenlaisille tuntemuksillekin. Liikaa ei kannata mainostaa miehelle ovista. Olla vaan innokas silloin. Tulee liikaa suorituspaineita. En oikein tiedä, kun lapsia meilläkin yritetty kovasti.
 
Voi ei Minotchkin :ashamed: Sulla oli niin lupaavat oireetki.

Toi stressaaminen on tosiaan huono juttu raskaaksitulon kannalta. Jossain tutkimuksessa oli pelle hauskuttamassa naisia inseminaatiossa ja yllätys yllätys onnistumisprosentti oli suurempi kuin yleensä. Eli pitäis siis olla huumoria ja stressittömyyttä, niin raskautuminen onnistuis varmemmin. Nyt siis kipin kapin vuokraamaan hauskoja leffoja tai lukemaan vitsikirjaa :D

).( Tultiin eilen lasten kanssa veneeltä. Oltiin siellä peräti 5 päivää B) . Nyt odottelen menkkoja alkavaksi, sillä mitään oireita ei ole: ei lämpöä, ei mitään. Kp 21 multa tuli kyllä hitunen verta ja olinkin hetken toiveikas, että jos olis kiinnittymisestä, mutta pitäis kai lämpöjen olla koholla vai mitä?!?
 
Minotchkin :hug: Valitettavasti täältä tullaan varmaan huomenna perässä. Tänään oli jo aavistus punertavaa limaa ja se on yleensä ollut merkki, että menkat alkaa viim vuorokauden sisällä :ashamed: Kovasti olen jo valmistautunut taas pettymykseen ja tällä kertaa jo alkaa vähän vihaksikin pistämään :kieh: Ensi viikolla kyllä soittelen tuonne terveyskeskukseen ja saadaan toivottavasti tämäkin asia vähän eteenpäin...

happihyppy enpä noista lämmöistä tiedä ainakaan omalla kohdallani. En niitä kyllä ole seuraillut, mutta edellisessä kahdessa raskaudessa ei kyllä mitään lämmön tunnetta ainakaan ole vielä noin varhaisessa vaiheessa ollut. Tietty yksilöllisiä nämä kaikki oireet ym, mutta toivotaan nyt parasta!

Toi stressijuttu on kyllä varmasti niin tosi! Mutta valitettavasti helpommin sanottu kun tehty toi stressaamattomuus :ashamed: Tässä kierrossa kyllä ollut tavallista vähemmän stressiä, kun olen keskittynyt nauttimaan lomasta ja perheen kanssa yhdessäolosta =)
Eka raskaus kyllä alkoi siitä kierrosta kun en yrittänyt tulla raskaaksi ja oltiin jo päätetty miehen kanssa, että pistetään yritys hetkeksi jäihin... ja kesken mennyt raskaus alkoi niin nopeasti, etten edes ehtinyt vielä stressaamaan :D
 
Minotchkin pahoittelut tätösestä :hug:
Annemaarit täällä edelleen peukutukset et täti pysyy poissa :)
Happihyppy mulla aamulämpö oli vain n.0,4-0,6 ylempänä, normisti mulla oli 36,3 ja sit ennen plussatestiä 36.7 tai 36,9. Toivotaan et täti osaisi pysyä myös sinun luotasi poissa ;)

Täällä kotiuduttiin eilen illalla puol 10 aikaan Tampere-lomalta ;) isot likat kun olivat tasan loppuun asti siel särkkikses mut mikäs kiire meil oli ja edellispäivänä kun eivät olleet päässeet moneenkaan laitteeseen kun 0,5h jonot lähes kaikkiin niin tulivatkin aikaisemmin sielt pois. Meillä tuli miehen kans käveltyy taas molempina päivinä 15-20km ympäriinsä :) Eilen käytiin Pyynikillä ja sen kesäteatterin jälkeen kun on joku uimaranta niin vietettiin siel tunnin verran et neiti pääsi uimaan vaik ei itteään kokonaan kastellutkaan, pienet aallokot oli siit kivoja, sit vietiin se särkkikseen ja isot likat kierrätti sitä siel 2h ja loppuaika vietettiinkin pikkukakkospuistos ;) Mä kun en ns. jaksa shoppailla, en istua missään paikoillaan kauankaan niin sit meidän vaihtoehtona on vain kävellä ja katsella maisemia ;)
Mut kyl mä olinkin sit illal väsy, ei kauaa tarvii sängys pyörii.
Tänään oltiin mustikkametsäs, saalis 7litraa lähimetsäst mistä en koskaan vielä ole sanut edes piirasmarjoja ja anoppi soitti et siel mis yleensä käyty et on hirmuisesti eli huomenna sit sinne =) jospa tänävuonna saisi kunnon sadon kun pari vuotta ainakin kun niitä ei ole olut :/
Päivittelen vielä listanne huomiselle :)
Plussapuhureita kaikille +++++ :whistle:
äiti vm70 ja "pikkukakkonen" 6+2 :heart:
 


SUNNUNTAI 19.7.2009


Minotchkin ............................... 2/23-25
mahtaakohan............................5/27
Tiktu..........................................7/28-30...yk 8
Rinja........................................ 13/
Helvi-10.................................... 15/24-29
Taikakuu................................. 19/
happihyppy............................... 24/ 27-28
Annemaarit............................. 26/24-28
amati.........................................29/18-28 (-32)
Rosmariini -74...........................35/ 28-31...yk 11
Tinki......................................... 36/28...... yk 3
Abby.........................................39/?

Tiitikan..............
Barbarella.........
Ebony...........
Rikupi...........
Hibiscus...........
Sisusalmiakki ........
kikkara........................ taustailee
Siiri Sisilisko ................taustailee
touhu tenava............. taustailee



:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:

PK- haaveilija= äiti vm70 Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus Kesäkuu :heart:
Petite.... ................... Toukokuu yk 3 :heart:
Destiny......................Helmikuu yk 4 :heart:



:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:

Mansku72 10.07 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07 tyttö :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:



[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Netta täytti 18.7. 8 kuukautta. Touhukas hyväntuulinen neitokainen. Kääntyy selältä mahalleen ja leikkii siinä. Kiertää ympyrää, mutta ei ryömi vielä eteenpäin. :) Tänään toisen tytön 3 v synttärit. Oikea synttäripäivä 27.7. Ostettiin Hello Kitty- pyörä 12 tuumainen. :D
 
Kiitos kamut :heart: Ketuttaa ihan täysillä ja olihan se miäskin pettynhyt :/ Mutta sitten iski realismi taasen.Onhan vasta yk 2 lähtemässä käyntiin ettei mitään paniikkia kannata ottaa. Haloo järki käteen nainen*jupisee itsekseen*
Tänään sitten niagara alko..yök. Mietin oviksen tikutusta mutta en tiedä haluanko sittenkään? Kai se on syötettävä laskuriin taas lukemat ja katottava et millon se ovis sitten vois olla mahdollisesti. Tod näk eka kieppi meni ilman ovista.
Mistä keksis pillerin mikä estäis stressaamisen? :p :ashamed:
 
Joo ota Minotchkin lunkisti vaan. Olipa se niin helppo sanoa:D.

).( Tein tänään kp 24 ovistestin ja siihen tuli todella vahva plussa... Siis paljon vahvempi viiva kuin se kontrolliviiva. Voisko sitä ollaki raskaana? Ovistestihän voi näyttää raskauden. Toivo siis taas herää. Pelkään, että putoon korkeelta, kun teen oikeen raskaustestin :( HUomenna meen ostaan sellasen apteekista ja teen testin tiistaina, eli kp 26. Mun kierto on 27-28 päivää. Oireita ei kyllä oo. Jos nyt oikeen alkaa kaiveleen, niin hajuaisti on ehkä vähän parantunu... Voi kun tää nyt olis totta ja kaikki menis hyvin :/
 
Heippa!

Pidetään peukkuja happihyppy.
Mun menkat jatkuu. Jopa runsastuu...outoa. Mutta en ole huolissani. Parempi kun ei mitään. Ja olihan sitä niukkaa ja olematonta niin kauan, et ehkä nyt tulee kunnolla.
 
Onnea neeanäidin tytöille =)
peukkuja happihypylle :)

).( ootellan tätiä, vielä on päiviä aikaa sitä odotella ;)

pikku-ukko on oppinut kiipeämään sohvalle :eek: nyt joutuu olemaan tarkkana sen kanssa...

:wave:
 

Yhteistyössä