Hei kaikki rakkaat ystävät :heart:
Minun on raskain mielin poistuttava tästä pinosta :ashamed: Tämä ei liity mitenkään tutkimuksiin minun kohdalla. Niitä tuloksia odottelen yhä. Nyt vain on sattunut jotain muuta sellaista elämässä, että ensimmäisenä ei mielessä ole vauvan hankinta, jos koskaan enää. En oikein jaksa vielä itsekkään ymmärtää, mutta ajan kanssa sitten. Olen onnellinen siitä, että minulla on viisi lasta jota rakstaa, joille antaa kaikkeni tässä elämässä.
Nyt vain on aloitettava se vaihe elämässä, jota olen oikeastaan pelännyt. Enää en ole vauvan äiti, minun vauvani kasvaa pois pikkulapsen roolista, sitten aikanaan. Enää ei tule äitiyslomia, ei vaunulenkkejä tuhisevan nyytin kanssa. Tähän on vain sopeuduttava.
Elämä ottaa ja antaa, välillä hyvää, välillä ei niin mielyttäviä asioita. Nyt on satanut kaatamalla huonoja uutisia ja ei ne nyt ainakaan parantuneet. Jotkut kestävät nämä elämäntilanteet paremmin, toiset huonommin ja nähtävästi mieheni ei ollenkaan. Elämästä on tullut sellainen vyyhti, että en teidä tuleeko tästä enää koskaan selvää. Yksi asia johtaa toiseen ja toinen kolmanteen ja näin se lumipalloteoria vain jatkuu. Lopuksi se purkautuu mahdottomana myrskynä ja tulee julki ne syvimmätkin ajatukset, jotka tulee sanottua suoraan, toista loukaten ja satuttaen. Jotkut asiat ovat sellaisia, että niitä on vaikea edes antaa anteeksi, joitain ei voi keveästi vain sivuuttaa. Jotkut asiat voi korjata, puhua ehjäksi, jotkut asiat saavat jotain pirstaleiksi eikä korjaaminen tunnu enää mahdolliselta.
Minne kaikki hyvät asiat katoavat? Minne pakenee läheisyys, minne haihtuu rakkaus? Miten yksi päivä voi muuttaa koko elämän suunnan? Näitä asioita pohdin, mietin, yritän selviittää itselleni. Lähipäivät eivät tule olemaan helppoja, ne sisältävät paljon keskusteluja, riitoja, selvittelyä ja sen, mihin suuntaan elämä tästä jatkuu. Vauvahaaveet eivät vain mahdu tähän kuvaan, ei oikein mitenkään. Miehen mielestä vauvalla paikkaisi kaiken, mutta en tahdo lapsesta laastaria meidän suhteeseen. Lapsen pitää saada syntyä rakkaudesta, ei paikaksi parisuhteeseen.
Tämä on nyt vaikea tänne selittää, vaikea asia käsitellä ja kaikki ei tänne edes kuulu. Nyt vain poistun ja keskityn turvaamaan lasten tasapainoisen arjen tämän kriisin keskellä. He ovat ansainneet jokaiseen päiväänsä parhaan mahdollisen elämän meidän aikuisten taisteluista huolimatta.
Kaikkea hyvää teille jokaiselle, taustalla seuraan teidän kuumeilua. Eläkää onnellisina ja muistakaa vaalia parisuhdetta. Riparilla opin, usko, toivo ja rakkaus, mutta tärkein niistä on rakkaus. Pitää paikkansa. Jos meidän rakkaus on jossain piilossa tarpeeksi vahvana, tästä voidaan selvitä, mutta jos sitä ei enää löydetä, on tämä tässä.
Suuret kiitokset kaikille tuesta, kanssaelämisestä, sanoistanne, keskustelukaveruudesta, ihan kaikesta :hug:
Lämmöllä jokaista teitä ajateleen, Lumi-Marja
Muuttolinnut,
asiastaan ehdottoman varmat,
uskonsoturit,
lähtevät vain höyhenet aseinaan,
voittajina,
sillä se
joka kykenee nousemaan
siivilleen
on jo päässyt perille.
Tommy Taberman