YLI 35-V KUUMEILIJAT :) VOL 5

Nyt ollaan jo tipahdettu toiselle sivulle.

Meiltä lähti juuri sukulaiset kylästä. Että mä sitten "vihaan" näitä sukulaisvierailuja. Tai siis aivan ihana kun kävivät. Lasten kanssa on kiva puuhastella. Mutta aikuisten kiertelevät ja kaartelevat kyssärit meitin lapsista alkaa ottaa pannuun. Ensimmäistä kertaa näin mieheni menevän hiljaiseksi. Sanoi vain, ettei niitä lapsia niin vain tehdä. Eikä muuta. Katsoi sen näköisenä, että olkaa hiljaa älkääkä kyselkö. Ihana mies. Minä en puhunut mitään... Fiiliksen on sen suhteen ihan ok. Eilen illalla puhuttiin nimittäin aiheesta ja hänkin totesi, että nyt mennään tutkimuksiin. Tämä kierto vielä, haluan nimittäin tikuttaa sen oviksen. Että tuleeko sitä vai ei. Että osaan sitten lekurille sanoa.

Akvaariokalat meillä kyllä kutee ja lisääntyy, hyvä että edes joku. :LOL: :LOL:
 
ehkä tästä luomukierosta sitten se vaavin alku lähtisi. Peukut pystyssä sinulle.

Lumi-Marja tuota Befolia pystyy jakamaan kahtia. Mutta ehkä se normi määrä sitten riittää jos sitä ottaa hieman tiheemmin. Jos vuorokaudessa oliskin vaan 16 tuntia :) 24 sijasta.
Eikai se D vitamiini pahaksi ole vaikka liikaa tulee raskaana olessasi, A vitamiini kun on hieman pahempi vaihtoehto jos muistelen oikein. Sinkkiäkö sinulla oli myös jossain mukana. Hyvä kyytipoika tuolle limakalvon kasvulle tuota pientä ajatellen.

mimmimamma
 
Heippaus :flower:
Lumi-Marjaa tulin infoamaan vitamiineista pikkasen mitä minulle suositeltiin. Eli soitin gynelleni väestöliittoon ja vastauksena 2 tablettia Multitabsin raskausvitamiinia pv:ssä riittää ja on hyvä määrä. Jotenkin myös pelkään, etten ota mitään liikaa/liian vähän. Tälläinen suositus siis minulla ja sen mukaan olen toiminutkin nyt. :heart:

ja aivan kuten mimmimamma: Vältä A-vitamiinia ja papaijaa hedelmistä!

Mukavat illanjatkot kaikille ja plussakasta alkavaa viikkoa, niin ovisten , kuin rtestejenkin muodossa!


Rva Pikkumyy ja Pirpana 5+4
 
RAskaudenaikainen multi tabs
päiväannos 1-2 tablettia
Sisältää: 1 tabl. 2 tabl.
D3-vitamiini 5 µg 10 µg
E-vitamiini 10 mg 20 mg
Foolihappo 200 µg 400 µg
B1-vitamiini 2,5 mg 5 mg
B2-vitamiini 2,5 mg 5 mg
Niasiini (B3) 10 mg 20 mg
B6-vitamiini = pyridoksiini 2 mg 4 mg
Pantoteenihappo (B5) 2,5 mg 5 mg
B12-vitamiini 1,5 µg 3 µg
Biotiini 30 µg 60 µg
C-vitamiini 100 mg 200 mg
Rauta 10 mg 20 mg
Magneisum 90 mg 180 mg
Sinkki 7,5 mg 15 mg
Mangaani 1 mg 2 mg
Kromi 15 µg 30 µg
Seleeni 25 µg 50 µg
Jodi 50 µg 100 µg
Kalsium 250 mg 500 mg
Ravintolisävalmiste




Befoli

Vuorokausiannos 1 tabletti sisältää:

* B1-vitamiinia 35 mg
* B2-vitamiinia 35 mg
* Niasiinia (B3) 35 mg
* Pantoteenihappoa (B5) 35 mg
* B6-vitamiinia 25 mg
* B12-vitamiinia 10 ug
* Foolihappoa 600 ug
* Biotiinia 150 ug

Yksi Bevi-tabs sisältää:

B1-vitamiinia 35 mg
B2-vitamiinia 35 mg
B6-vitamiinia 25 mg
B12-vitamiinia 10 µg
Nikotiiniamidia (B3) 35 mg
Pantoteenihappoa (B5) 35 mg
Foolihappoa 600 µg
Biotiinia 150 µg


Bevita voide ulkoisesti:

Rohtumat ja naarmut, kuivuminen ja halkeilu: elämä kohtelee ihoa joskus kaltoin.

Bevita on uudenaikainen suomalainen voide, joka suojaa ihoa ja limakalvoja ja hoitaa hellästi niiden pienet vauriot. Bevita sisältää ihon omia rasva-aineita, keramideja, sekä dekspantenolia, joka iholla muuttuu uudistavaksi B5-vitamiiniksi.

Eli sekä bevitabs että befoli on pitkävaikutteisia. Suuremmat määrät b vitamiinia kun multi vitassa.
Aikanaan odotuksen aikana ( tosien vauvan) oli tosi kova pahoinvointi, silloin söin b vitamiiniä ja ihan lääkärin määräykset (Sairaala gyne). Joillain ihmisillä tuo raskaus syö varantoja kuiviin. Muistaakseni oli b 5, b6, b12 sekä foolihappoa.

Jos ei sisäisesti uskalla syödä löysin tuollaisen voide version b5 käsille.


Pinkki hali :hug: :hug:

mimmimamma
 
Kiitos vain sokerirasitustulosten onnitteluista. :heart: Huomenna täytyy kysyä siitä paastoarvosta, että miksi en sitä saanut.

On ollu kiirusta, eileb meni koko päivä siskon tytön 5 v- synttäreillä ja kivaa oli ja sisko oli tehnyt hienon Ihaa-kakun, kun tyttö oli niin halunnut.

Tänään olimme Power Parkissa, kun kylä kustansi sinne lapsille rannekkeet. Koko päivähän siellä meni ja lapset kiersivät laitteesta toiseen, itsekin olin lasten laitteissa mukana, ei mua muihin saisikaan, en ole huvipuistoihmisiä, tai katselen kun muut kieppuvat. :eek:

Pikkuneiti nukkui välillä vajaan tunnin unet rattaissa ja taas oli virtaa. Syötiinkin päivällä pizzeriassa ja kaikki soivät vatsansa täyteen. Oli tosi kiva reissu ja koko perheenä oltiin. :heart: :) Pikkuneiti alkanut juttelemaan enemmän ja enemmän ja selosti mitä oli nähnyt, muisteli reissua, kun tultiin kotiin. Kyselin tietty ja vastaili siihen.

Tuttikin jäi helposti pois 5.8. ja hävitin kaikki löytämäni tutit, enää ei ole niitä kysellytkään, kun sanoin heittäneeni ne pois, kun ei tartte ja on jo iso tyttö. :D Haluaa olla iso tyttö. :)

Taikakuu pidän peukkuja plussasta.

Lumi-Marja saako niitä Bevitabsia syödä odotusaikana? Itse en käytä kuin Raskaus multitabsia ja joskus otan Beroccaa, kun väsymys oikein kova.

Lapset nukahtivat ja pitäisi itsekin yrittää mennä maate, on ollut aika meneväinen viikonloppu. Vaavi ainakin vielä tuntuu olevan hereillä ja isompi tuossa sai potkuja tunnustella, kun luin hänelle. Kuulemma mukavalta tuntui ja kovaa potki käteen. :D

Kauniita unia teille kaikille! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 24+5 :heart: :wave:
 
Huomenia;=))
oikein ihanaa maanantai aamua kaikille!! :flower: :flower:

Viime km raskaudessa söin bevitabsia, siksi en uskalla nyt syödä, kun kysyivät olenko käyttänyt jotain lääkkeitä? Se oli ainoa.

Eli minä edelleen olen Multitabs raskausvitamiinin kannalla, koska se on turvalliseksi tutkittu vitamiini. En silti tarkoita, että se on ainoa. Ja se on totta b-vitamiini hillitsee pahoinvointia, mutta vielä en ole oksennellut, yökkäillyt kyllä välillä hajuista(makkara, metwursti esim)

alkoholeisteille on annettu sellaisessa tutkimuksessa, projekstina b-vitamiinia(liika annoksia) koska heillä puuttuu b-vitamiinia, alkeellisen ruokailun vuoksi, heistä jotkut saivat pitkäaikaisseurannassa syövän, koska b -vitamiinia oli tullut liikaa, eli kohtuus kuitenkin minusta! En halua saarnata, toiv, ette ota tätä siksi, mutta kun lumi-marjan kanssa koimme keskenmenot, joissa sikiöillä sairautta(kannattaa olla varovainen) Toiv kukaan nyt ei pahastu! :ashamed:

Ihanaa maanantai aamua siis kaikille ja voikaahan oikein hyvin!

Rakkaudella rva Pikkumyy ja Pirpana rv 5+5


TeSuLah: Tyttäreni avokkinsa kanssa oli Power parkissa myös siellä oli heidän ammattinsa messut/kokoontuminen(paljon autoja)? :saint:
 
En usko tätä. Sain sokeripaastoarvon tänään ja se oli 5,2 ja raja 5,3. Eli aivan rajamailla. Paino on normaalissa edelleen, enkä ole syönyt makeaakaan kovin paljon. En tiedä miksi näin. Olen todella ihmeissäni arvosta.
 
mimmimamma ja Rouva Pikkumyy, kiitos paljon vitamiini infoista :flower: Olipa pantoteenihapon määr ätodella erilainen raskausmultitabseissa, kuin oissa mitä miulla on. Nyt alko vähän hirvittään :| Toivottavasti en ole saanu noilla mitään pahaa aikaiseksi.

TeSuLah, no en todellakaan kyllä tiedä saako bevitabsia syöd raskaana. Täällä apteekissa noi ei tunnu tietävän oikein mitään ja tuota suosittelivat, kun ei muutakaan hyllyssä ole. Ei edes beroccaa. Täällä just sellainen Suomielokuvien maaseutuidyllin apteekki, jossa on nippanappa yskänlääkettä, laastaria ja särkylääkettä. Sit riapus jotain muuta, mutta tietotaito hukassa.

Nyt alko tuo vitamiiniasia kyllä huolestuttaan. Sitä hiivatin ruskeaa limaista vuotoa tulee pyyhkiessä ihan vähän, mutta kuitenkin. Jospa tämäkään ei mene kunnialla loppuunasti :ashamed: Tänään oli lääkäri ja noista vitamiineistakin oli puhetta. Eipä osannut sanoa juuta eikä jaata, kun on kuulemma ihan sama syökö niitä vai ei. Ei ollutkaan se lääkäri paikalla jonka piti, joten vähän jäi paha maku suuhun. Vuodosta kysyin, niin vastauksena normaalia tai ei, miten sen ottaa. Ei osaa olla onnellinen, ei uskoa, että tämä kestää. Jotenkin vain paha olo kokoajan. Ei fyysisesti, vaan henkisesti :ashamed: Jotenkin sitä vain koko ajan pelkää, että kuulee sanat, täällä ei ole elämää tai jotain on vialla, tällä ei kuule ole päätä, kohdun ulkoinen, tuulimuna, ompa paksu niskaturvotus...nämä kaikki vain kaikuu mielessä. Toivoisin niin kaiken olevan hyvin, mutta jostain syystä vain kaikki paha tulee mieleen. Eilinen meni ihan kuin jossain tunnelissa, murehdin vain. Kuten tämäkin päivä. neuvola keskiviikkona.

Pinkki :hug: Ei ole sanoja jotka lohduttais, kun kaikki kliseet on jo kirjoitettu. Mut paljon haleja ja ymmärtäviä ajatuksia :hug: :hug:

Pahoittelut, kun tämä päivittäminen nyt vähän kesti, mutta ei ole ollut jaksuja tulla koneelle. Väsyttää ihan kamalasti. Muutenkin vähän mieli maassa, vaikka iloitahan tässä pitäis. Kaippa ne kaikki pelot vain pitää käsitellä, kunhan ne vain olis turhia.

Lumi-Marja ja Pikkukulta 5+3
 
TeSuLah, en usko että paastoarvo hälyttää tuolla arvollasi yhtään!!

Lumi-Marjalle: Tsemppiä!! :hug: :hug: :flower: Olipa outoja lääkärisi kommentit!!!Toivotaan , että tuhruilu loppuu heti alkuunsa ja kaikki jatkuu hyvin sinulla! :hug: :heart:

Oma napa RR tänään 89/65, huimasi niin hirmusti ja pyörrytti: Soitin neuvolan tervhoitajalle, että mitä voisin itse tehdä asian parantamiseksi, koska sairaaksihan en tunne itseäni, ainoastaan pyörryttää tai jotain haju"ongelmia" kun haistan herkästi, mutta muuten voin hyvin! :heart: Terv hoitaja sanoi; Vaaraa ei ole kummallekkaan matalista arvoista, mutta oikeasti pitää varoa, etten pyörry!! :headwall: Koko ajan pitäisi olla liikkeessä..vähän vaikeaa hoitaa lähes sata v asiakkaita, kun itse pitäisi olla kuin duracellpupu! :saint: Juoda pitää 2-3 litraa nesteitä pvttäin vähintään ja lisätä ruokaan suolaa, olen yleensä välttänyt suolaa, se kun ei ole terveellistä, mutta nyt teen poikkeuksen! :heart:

muutoin kaikki ennallaan..
Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 5+5 :heart:
 
Tuhru muuttui verisemmäksi vuodoksi, ei siteeseen asti vielä, mutta sellaista menkkamaista kuitenkin. Vatsaa polttaa, vihloo ja jomottaa. Ei lupaavalta näytä. Tässäkö tämäkin sitten oli :'( Lähipäivät näyttää tai jo tämä ilta, kuka tietää, en minä ainakaan.

Rouva Pikkumyy kyllä minä sitä lääkäriä vähän tympiänä pidin. Nojaili tuoliinsa leuhkan oloisesti ja imeskeli mustekkynää. Olin sille pelkkä merkintä ajanvarauskirjassa joka tulee nopeasti ohittaa ja pyytää seuraava sisään. Jäin vähän tyhjänpäälle. Sisätutkimuksenkin teki vähän kuin pakonedessä, kun kerran "jotain tuhrua on". Vilkas kuin ohimennen ja sit oli valmista.

Nyt vain tarkkailen vuotoa ja valmistaudun pahimpaan.

Lumi-Marja ja Pikkukulta (ehkä vielä mukana)
 
Hei pitkästä aikaa. Minä täällä roikun vieläkin... Ajattelin kommentoida tuota vitamiinikeskustelua. Kun odotin esikoista 13 vuotta sitten, keskustelin lääkärin kanssa noista vitamiineista ja hän sanoi, ettei suosittele minkäänlaista ylimmääräistä pilleriä ennen rv 12. Silloin vauvelin kaikki tärkeät asiat ovat kehittyneet ja sen jälkeen vauveli vain kasvaa. Ei edes rautaa ennen rv 12 hän sanoi. Minä olen kyllä aina tuota ohjetta noudattanut ja yrittänyt alkuraskaudessa syodä mahd. terveellisesti että vitamiinit tulisi ruuasta. Siitä on nyt tosin jo aikaa, mutta parempi vara kuin vahinko... Kiva käydä lukemassa kuulumisia. Meillä mies välillä on jo lämmennytkin vauvalle, mutta ei vielä varsinaista lupausta ole tullut... Kuume on edelleen kova... Kaikille plussanneille sylin täydeltä tarrasukkia. LumiMarjalle oikein tuplana. :heart:
En tiedä miksi tämä kone nyt taas alleviivaa noita sanoja ja mitä siitä seuraa, mutta en taas osaa oikein tätä hallita.
 
Tervehdys.

Kiitos kaikille kovasti lohdutuksista :heart:

Melko vuoristorataahan nämä tunteet nykyään on. Tänään on jo pää hiukan pystymmässä. Työt alkoivat loman jälkeen ja hyvä niin. Lomalla oli kai taas liikaa aikaa ajatella asioita.

Lumi-Marja: toivotaan että on vain alkuraskauden vuotoja ja pikkuinen pysyy tiukasti kiinni. Halit sinne :hug:

Nyt lähden liikkumaan...se on parasta mielialalääkettä. No ok...seksi, suklaa ja salmiakki toimii myös :LOL:

Pinkkis
 
kyllä minä sitä lääkäriä vähän tympiänä pidin. Nojaili tuoliinsa leuhkan oloisesti ja imeskeli mustekkynää. Olin sille pelkkä merkintä ajanvarauskirjassa joka tulee nopeasti ohittaa ja pyytää seuraava sisään. Jäin vähän tyhjänpäälle. Sisätutkimuksenkin teki vähän kuin pakonedessä, kun kerran "jotain tuhrua on". Vilkas kuin ohimennen ja sit oli valmista.
Lumi-Marjaa siteeraten, kyllä saisi lääkäreilläkin olla valintatesteissä myös psykologiset haastattelut kuten hoitoalan hoitajillakin on! Näin jäisi moni tuollainen em lääkäri ilman opintopaikkaa!!

Lumi-Marja hengessä olen täällä mukana, että ei menisi kesken, peukut pystyssä!! :hug: :hug: Mieskin kyselee sinun kuulumisiasi aina kun meillä se yhteinen alkutaival talvella! :ashamed: Peukkuja siis pystyssä paljon täällä Lounaassa! :wave: :wave:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 5+5
 
Kiitos haleista :hug: Olo on kurja, kipu pahenee, vuoto ennallaan. Toinen puoli vatsaa kuin tulessa ja säteilee nivuseen asti. Tähän on pakko saada pian selvyys, muuten ei jaksa. Ei ainakaan fyysisesti. Tuo lääkäri oli kyllä kurja, tuuraajan tuuraaja. Moni nuori lääkäri on mukava, pätevä ja muutenkin asiallinen, tämä ei. Tympäisi varmaan tulla tänne terveysasemalle, kun olis iompiakin haasteita maailmassa. Toivottavasti hänkin joskus oppii...

Alkaa toivo hiipua, selviäsisi nyt vain tämä tilanne johonkin suuntaan, Lumi-Marja ja toive pienestä Pikkukullasta
 
Voi Lumi-Marja: Kovasti jaksuja sinulle ja koita saada asiaan hoitoa tänään ja selvyyttä! :hug: Toivon täällä edelleen , että olisi jotain ohimenevää ja kaikki jatkuisi! :heart: :wave:

En oikein osaa muuta sanoa, kun olen niin mukana ajatuksissani Lumi-Marjan voinnissa!!

Rva Pikkumyy ja Pirpana


 
Lumi-Marja :hug: Olen ihan sanaton, kyllä teillä elämä on tällä hetkellä yhtä vuoristorataa. Paljon voimia ja toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. :heart:

Itsellä kp28/28 ja kyllä jännittää. Pikkuisen menkkamaista jomotusta ollut jo muutaman päivän. Munasarjoissa kipuilua.... Rinnat ei ole kipeät vaan niitä pistelee. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta menossa on vasta dpo10. Testaillakaan ei edes kannata vielä. Vuotoa siis odottelen RAUHALLISESTI. :saint:
 
Huomenta kaikille. Vuoto yltyi yön aikana ja kivut olivat hurjia. Sain nukuttua suht pitkään särkylääkkeen voimalla ja aamulla tein r-testin, niin hailakka viiva, että hyvä kun näki. Keskenmenosta ei ole enää arvailuja, se tapahtui. Olikohan tämäkin pieni liian sairas elämään ja luonto hoiti pikimmiten pois. Ku tuskin on kyseessä, vaikka kipeä olinkin, kun aamulla ei ollut kipuja missään ja nytkin vain mahanpohjassa.

Nyt kahlaan suossa hekten aikaa ja teen kuten fenix-lintu. Nousen tuhkasta uudelleen ja jatkan elämää. Tämä oli nyt seitsemäs menetys. Itkin yöllä ja raivosin itsekseni, miksi elämä näin heittelee, eikö meille sitä toista ole tarkoiteetu, vai miksi näin käy. Vastauksia tuskin saa koskaan, ehkä joskus ymmärtää, mikä tarkoitus tällä kaikella on ollut.

Nyt vain on tartuttava pala palalta takaisin kiinni elämään, noustava, pestävä kasvot, katsottava peiliin ja elää. Lapset tarvitsevat ehjää äitiä, eivät surevaa ja surussa pihtaroivaa onnetonta tapausta. Lapset eivät tienneet raskaudesta, joten heidän edessään on pakko olla normaalisti, vaikeaa se on, mutta suren sitten, kun muut ei näe.
Meidän Pikkukulta on nyt tähtenä taivaalla toisten tätien joukossa, loistamassa valollaan ja muistollaan.

En tiedä, yritämmekö vielä, en tiedä, uskallammeko. Nyt tuntuu tältä, mutta mieli voi muuttua. Kyynelten läpi näen kuitenkin jo kirkkaamman päivän. Kiharat punaiset hiukset hapsollaan istuu sohvalla pieni tyttö, katsoo piirrettyjä ja hymyilee, kuulin hänen eka kerran sanovan "äiti". Jotain ihanaa tässäkin päivässä Tyttö on alkanut puhua myöhään, joten tuota sanaa olen odottanut kuulevani jo pitkään. Elämä jatkuu ja vaikeudet on tehty voitettaviksi. Nyt minulla on seitsemän enkeliä viiden lapsen lisäksi.

Plussaonnea teille kaikille toivon koko sydämestäni ja pinon mammoille onnellisia hetkiä masujen kanssa. Lumi-Marja
 
:hug: :hug:
Lumi-Marja
Voi kuinka sitä voikaan olla pieni,
arka ja avuton juuri silloin kun sitä
oikein toivoisi olevansa rohkea ja turvallinen,
johon voisi nojata silloin,
kun ystävää on kohdannut
suuri suru ja järkytys.
Nyt ajatuksissani kiedon käteni ympärillesi,
puristan sinua pitkään toivoen samalla
että Luoja antaisi sinulle voimaa ja lohdutusta.
 
Moikka!

LUMI-MARJA :hug: Voimahaleja,todella tuli kyynel silmään.Tämä on niitä asioita elämässä mitä en ymmärrä,miksi pitää kokea keskenmeno,lapsen jota on halunnut kovasti ei anneta tulla iloksemme,vaan tulee keskenmeno.

Oma napa:kp11/28 ja ovista tikuttelen.

Meillä käynnistyi nyt remontti,teemme remonttia viime syksynä rakkaan kuolleen äitini asuntoon.Äitini kuolemasta tulee 21.10 vuosi,hän oli kuollessaan 68-vuotias.Veljeni on 27-vuotias.Kaikki huonekalut olemme nyt heittäneet roskikseen,äitini nukkui parvisängyssä ja heitimme sen roskikseen,kun ei mennyt kaupaksi ja teki pahaa katsella sitä.
Laminaattilattiat laitamme äitini entiseen asuntoon ja myymme sitten keväällä 2010 pois.

Minulla on valtava ikävä rakasta äitiäni,ei ole juttelukaveria enään eikä lenkkiseuraa.
Äitini kuoleman jälkeen haluni saada oma pieni lapsi on vaan kasvanut,se on yksin TAIVAAN ISÄN kädessä antaako hän minulle oman pienen lapsen,sitä rukoilen ja toivon kovasti,että saisin oman pienen lapsen.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 

Yhteistyössä