YLI 35-V KUUMEILIJAT :) VOL 5

Huomenna menen aamusta sokerirasituskokeeseen, kun ikäni takia mutkin sinne laitettiin. Ennen ei oo tarttenu käydäkään. Olen ollut syömättä ja juomatta klo 20 alkaen. Aamulla yritän olla klo 8 labrassa, isäntä lupas jäädä lasten kanssa. :) Täytyy varata 2-3 h sinne aikaa. Otan kirjan, jotta saan aikani kulumaan, ellei sitten satu sopivaa juttuseuraa, kuten yleensä käy. Aloitan helposti keskustelut ventovieraidenkin kanssa, ei ole ongelmaa siinä.
Lapset myös kovia seurustelemaan yleensä vieraidenkin kanssa, tainneet tulla äitiinsä siinä.

Flunssa on selvästi alkanut helpottaa. Olo pirteä. :heart: :D

Hammaslääkäri puhui 5.8. hammaslääkärissä pikkuneidin tutin käytöstä, että olisi hyvä jo jättää tutti pois piakkoin, kun jo vähän avopurentaa on. No kokeilin heti samana iltana, eikä kysynyt tuttia ja nyt on jo toinen yö ilman. Pullon jätti kuukausi sitten tosi helposti ja tutin taitaa käydä samoin. Päivällä kysyi tuttia kun oli menossa nukkumaan. Sanoin että tutti ei ole hyvä hampaille ja vielä sanoin että heitin tutit roskikseen, kun et enää tartte, tyttö vaan katsoi mua suurilla silmillään ja otti pupun kainaloon ja nukahti sohvalle, nyt illalla ei kyselly tuttia.

=) Pakko kertoa vielä yks pojan tokaisu, sanoi mulle että: Äiti, jos sulle tulee nyt poikavauva, niin mä voin sitten aikuisena muistella omaa lapsuuttani. :LOL:

Oli tosi hyvä oivallus 4-vuotiaalta. Muutenkin on hyvä suustaan ja tulee päivittäin hyviä kommentteja. :D

Nyt hyvää yötä teille kaikille ja plussatuulia edelleen!! :heart:
 
Onnea tosi paljon LUMI-MARJA !!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Paljon sitä onkin toivottu sinulle kaiken mahdollisen jälkeen :heart:
ja vielä terveyskeskuksesta sillä tavalla pelottelivat |O

Taustailen täällä teidän kanssa kun en muuallekkaan osaa oikein suunnistaa...vanhoja "tuttuja" seuraamassa on käytävä :p

Kun tuota kiertoa ei vielä ole alkanu niin ei oikein vielä kehtaa aloittaa oikeasti sitä yrittämista..... jos sitten uskaltais jonkun ajan päästä taas :D

Onnea myös muille plussaajille ja plussa tuulia kaikille yrittäjille! ++++++++:whistle:

t: amati ja Aleksi "jo" 7vk+1pvä :heart: :D :heart:
 
Kiitos vielä kaikille ja kiitokset tarrasukista :heart:

Tämän aamun kuvaa ja vähän se on vahvistunut eilisestä, livenä näkee paremmin eron ja muutenkin, ei oikein saanut kunnon kuvaa.


Maanantain lääkäriä ei peruttu, se vain muuttaa tarkoitustaan. Eka neuvola jo keskiviikkona. Nyt ei kuulemma jätetä mitään ervailujen varaan, tutkitaan kaikki mahdollinen mikä milloinkin on tarpeen ja järkevää. Edellinen anenkefalia raskaus on syynä tähän. Hyvä niin. Itse katson koko asiaa vähän epäilevästi, en usko vieläkään, että tuolla jotain olisi, siis ihan oikeaasti. Pelkään vain, että palaan takaisin kuumeilijoihin hyvinkin pian. Kaikki tunteet pääkopassa sekaisin ja tuhrua kyttään vesareissulla. No, eilen tuli pieni vaaleanpunainen hälytys, mutta jäi yhteen kertaan, sekin isomman tarpeen jälkeen. Mulle hyvin tyypillistä alkuraskaudessa, joten mun kohdalla kuuluu asiaan. Sen jälkeen ei mitään. Koko yön kyllä pelkäsin, että tässäkö se tämäkin raskauden alku oli, mutta aamulla ei tullut mitään, eikä illalla myöhemminkään. Mut tuollasta vaan pelästyy.

Nyt pitää lähtee sateenkeskelle ajaan kaupunkiin ja viimeiset koulutarvikkeet osteleen. Apteekissa pitää kans käydä, mutta en mene vannoon, pystynkö kiertän testihyllyn. En viittis kyllä todellisuudessa yhtään enää kuluttaa euroja testeihin. Jospas nyt nauttis, tai ainakin yrittäis nauttia tästä niin kauan, kun se on mahdollista. Joku kumma vaan taas takoo takaraivossa, että kaikki ei ole ok. Se on kyllä sitten ilkeä tunne.

Plussia kaikille toivoopi Lumi-Marja ja pikkuinen 5+0

PS. Päivittelen tätä pinoa ainakin toistaiseksi, jos se sopii. En tohdi vielä pois lähtee.
 
Vettä tulee lotisemalla. Ja fiilikset sen mukaiset... :(

Teinpä aamulla r-testin kun illalla on bileet ja halusin vain varmistaa voinko ottaa niitä pariakaan, mitkä maksimissaan juon. Kirkas nega oli eikä aavistustakaan mistään muusta..eipä ollut sellaiseen viittaavia oireitakaan, mutta jotenkin aina vaan jaksaa toivoa ihmettä.

Tätiä tässä sitten taas odotellaan. Häivyn nyt ainakin pariksi päiväksi reissuun ja palasiani kokoilemaan :headwall:

Pinkkis
 
Onnea Lumi-Marja ja toivotaan että tämä ujopiimä tarraa TOSILUJAA kiinni. Se on vaan niin ujo, kuten joku kirjoitti...

Omaa (.)
Täti lähti sitten lätkiin. Tämän kierron ajattelin kyllä tikutella sitä ovista tosi tiukkaan, jotta sen joko löydän tai en, että osaan sitten lääkärille kertoa onko sitä vai ei. Mies ei vieläkään tajua miten kuukautisten alkaminen voi saada minut näin alakuloiseksi. Tässä kun vaan miettii näitä vuosiaan (joita taas kohta lätkähtää yksi lisää mittariin) ja vuosien yrittämistä niin ei naurata ei. Lisäksi töissä odotetaan kaksia synnytysuutisia ihan näinä päivinä. Ei naurata sekään ei. Töissä minun haaveistani ei tiedä kuin yksi. Hänelle avauduin kyllä hieman enemmänkin tästä asiasta ja hän kyllä huomaa hetken jolloin "sattuu". Esimerkiksi tänään, kun näistä meitin äippälomalaisista puhuttiin. Listalaisten onnen suon ja jollakin tavalla nämä työkavereidenkin, mutta muuten livepömpöt sattuu... Äh. Mä lähden kotiin täältä työmaalta vetistelemästä...
:'(
 
Pinkki kyllä se plussakin vielä tulee :hug: Ihan varmaan, jos kerran meillekkin. Meidän ei pitäisi periaatteessa luomusti edes onnistua, puhumattakaan siitä, että ovistikut ei ollu käytössä ja pupuilut jäi yhteen ainokaiseen kertaan koko kuun aikana. Jos tuolla onnettomalla "unohdetaan kuumeilu" kierrolla tärppää, niin kyllä se plussa teillekkin ihan varmaan tulee, kuten kaikille muillekkin jossain vaiheessa :hug:

SiiriSisilisko Nyt sit vain ovista kohti ja paljon tärppionnea, kiitos myös onnitteluista :)

En sit voinu malttaa tarttumasta apteekissa clearblue pakettiin, tuplaverioon. Pitihän sitä kaupan vessassa käydä se kastelemassa, kun oli sopivasti kupla ottassa. Kyllä se vaan siihenkin plussa piirtyi, joten uskallampa jo uskoa tähän pieneen ujoon ihmeeseen. Joskohan sitä tuonne odotuspuolelle tohtisi kurkkia. Vielä en ole saanut klikatuksi auki koko ketjua, en jälkeen helmikuun... Nyt kuitenkin uusi vaihe ja toivottavasti kestää tällä kertaa. Toivottavasti en ole tällä hekumoinnillani kenenkään mieltä pahoittanut, sillä minä jos kuka tiedän omasta kokemuksesta, että se voi sattua ja lujaa.

Plussapuhureita tänne ja yritän hätistää tätilauman jonnekkin niin kauas, missä pippuri kasvaa, etteivät teille tule.

Lumi-Marja ja pikkuinen (vielä virallista tekonimeä vailla)
 
:'( masentaa. Jotenkin tuntuu niin toivottomalta. Eilen ovistikku näytti niin vahvaa viivaa, että pupuiltiin. Siinä touhutessa en yhtäkkiä halunnutkaan pupuilla, vaan keskeytin koko homman, tuntui niin toivottomalta. Juttelimme mieheni kanssa tilanteesta... Vaikka hän syö clomeja, ja minä tikutin ovista jne... niin tuntuu siltä, että mitä se hyövää. :'( ei meille sitä lasta tule. Ollaan oltu ilman ehkäisyä jo yli 2 vuotta ja silti ei yhtään kertaa ole tärpännyt. Mieheni tupakoi aika reippaasti, sanoinkin hänelle, että ei näköjään kummene nuo tavat vaikka lääkäri on kehoittanut vähentämään tupakointia. Suurin syyhän se kuulemma on miehissä oleviin lapsettomuusongelmiin tuo tupakointi. Sanoin, että mitä se hyövää jotain oviksiakaan tikutella, jos hän ei muuta elintapojaan. :'(
Lupasihan se tietysti vähentää ja lohdutteli minua. Tulihan siitä pupuilusta nyt jotain onneksi sitten kuitenkin kun sain purkaa ajatuksiani.
Siltikin masentaa nyt. Ajatelkaa, jos vain 5% on normaaleja simppoja ja nekin laiskoja, niin eihän se luomuraskaus voi onnistua...
Tänään kyllä otan pari drinkkiä ja ja vollotan illan sohvalla kun lapset ovat yökyläilemässä tätinsä luona.
Ovulaatiotestin ohjeen mukaan parasta aikaa pitäisi olla sen vahvan viivan jälkeen 2-3-päivää, joten pitäisi kai sitä pupuiluakin jaksaa tämä viikonloppu vielä harrastaa ihan toden teolla.
Googletin eilen kaikenlaisia asioita mm. ovulaatiosta, miehen laiskoista simpoista yms. sattuipa silmääni myös 2+-ketju jossa mietittiin näitä julkisen puolen jonoja, 6-8kk!! Jos olisikin varaa, niin marssisin suoraan väestöliitolle. Tätä menoa meillä menee 2 vuotta ennenkuin päästään mihinkään suuntaan, ja minullakin haaveissa ainakin 2 lasta vielä, jos nyt tuota ensimmäistäkään saa aikaiseksi.

Anteeksi vuodatukseni, mutta pakko kertoa jolle muullekin näitä tuntojani, kun ei muitakaan ole. :hug: :hug: teille kaikille..
 
Kävin aamulla sokerirasitustestissä, kun 40-täyttäneet sinne nyt hätyytetään, oli syytä tai ei. Mun arvot oli 1 h:n jälkeen 7,7 ja 2 h:n jälkeen 5,4 eli ihan hyvät. Paastoarvoa ei neuvolaan ollu tullu, en tiedä miksi, mutta täytyy kysellä ma labrasta. Sitä en siis saanut.

Nälkä ei ollut vieläkään, kun pääsin sieltä teekoosta, mutta join maitoa lasillisen ja söin sämpylän kahviossa. Sitten meninkin kauppaan. Kun tulin kotiin, onkin sitten väsyttänyt koko päivän.

Ei se makea litku ollu mitenkään kamalan pahaa, kolan makua siinä ei enää ollut, kuulemma ei niin hyvin imeydy, oli pelkkää glukoosia ja vettä. Eka lasillinen meni janoon, loputkin suht hyvin. Makeaahan se oli ja vauva alkoi kovasti liikkua, kun olin mönjän juonut. =) 12 jälkeen olinkin jo kotona, en jaksanut kauaa kaupoissakaan kierrellä. 2 tuntia meni teekoos.

Lumi-Marjalle vielä onnea plussauksesta, kyllä sä oot raskaana jo vahvasti ja toivon, että saat sen toivotun nyytin syliisi huhtikuussa. :heart: :flower:

Plussatuulia edelleen ja tervetuloa odottajiin. :heart:

Flunssa on paljon helpottanut ja vaikuttaa ettei olekaan ollenkaan pahana. Pikkuneidillä kestänyt jo viikon verran, muuta ei ole kuin nuhaa.

Oikein mukavaa viikonloppua toivottelen! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 24+3 :heart:
 
Lumi-Marja: Vieläonnitteluja plussauksestasi! :heart: :flower: Niin ihana asia, että sellainen pini ujo siellä piileksii! :heart:

TeSuLah: Hyvä, ettei tullutkaan pahaa flunssaa! :flower:

AnniSofii: :hug: Ymmärrän pahan mielesi,kun yrittää ja yrittää ja plussaa ei vain kuulu! Toivon, että tälläinen mielialasi kuitenkin edesauttaa plussautumistasi! :heart: :flower:


Kaikille yhteisesti : Ehdotan, että yritätte yhden kuukauden ilman ovistestailuja ja menette tunteella, voi saapua pieni yllätys ja menkat eivät tulekkaan, kroppa rentoutuu, näin kävi ainakin heinäkuun kierrossani, koska luulin etteti ovista ollut,mitään tuntemuksia siihen suuntaan ei ollut missään vaiheessa. :heart:

Pinkki: Pahoittelut, ettei plussaa! :hug:

Siirisisisliskolle: Onnea kiertoon! :heart:

Kaikille lopuksiplussakasta elokuuta! Plussapuhurit lounaasta!
:heart: ++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:

 
Huomenta vaan kaikille!

Saa nähdä miten selviän tästä päivästä.. Jään meinaan yksin iltaan tänään töihin. 14.30 lähtee aamuvuorolainen pois.. Ja se on kiireinen se ilta.. :( :kieh: Maha on ollut vähän kipee ja rinnat on ollut vähä turvoksissa.. :eek: Ja ihoa on kutittanut vähä joka puolelta (rinnoista,mahasta,jaloista ja käsistä) Eilen vähän punotti ja nousi semmoisia näppyjä. |O Mitähän lie on? Liekkö stressiä? Nyt aamupalalle..
 
AnniSofii :hug: ymmärrän sinua täysin :hug: Uskon vahvasti, että vielä sen plussan saatte. Liika stressi ei ole hyvästä, mutta se, että puhuitte asian halki, on todella merkittävää. Meillähän se liikkuvuus miehellä oli parissa eri kokeessa 1% ja toisessa hieman alle 1%. Hietettiin turhat itkutusjutut pois, varattiin aika hoitojensuunnitteluun, pupuilut jäi tasan tarkkaan yhteen kertaan ja mitäs seuras, plussa silloin, kun siihen vähiten uskoi. Paljon onnistumis onnen säteitä teille :flower: :hug:

Taikakuu lupaavia oireita sulla. Onnea iltavuoroon, hyvin se menee usko pois. :flower:

Täällä kaikki hyvin. Endometrioosi kipuilee, niin ainakin kuvittelen. Jokaisessa laussa tätä on ollut, aivan kuin menkkakipua. Ainakin toi terkkari viimeks sanoi, että siitä se mun kohdalla voipi jotua. Ihan normaalia kuulemma muutenkin.

Miehellä tänään synttärit, joten taidan tästä lähteä kakkua suunnittelemaan:)

Lumi-Marja ja pikkukulta 5+1
 
Taikakuu: Jospa olisivat raskaudesta johtuvia? Minullakin kun kutisi esim nännit ja vaikka mikä paikka välillä ennen plussausta ja tuli sellaisia hormoninäppyjä esim reisien iholle, ihmettelin, mitä ne olivat??? Sama otsan ihoon tuli hormoninäppyjä , samanlaisia kuin vauvoilla yleensä kasvoilla! :D Nyt vähän tasaantuneet! :D

A-alisa: Sitähän minäkin hirmusti odotin , nimittäin sitä valkovuotoa, viime raskaudessa, kun sitä alkoi tulla melkein heti oviksen jälkeen ja olin raskaana. Tällä kerralla, siksikin ajattelin, etten plussaa, koska valkkista ei tullut, mutta, mutta, niin vaan plussa tuli! :heart: Valkovuotoa tulee nyt päivittäin vähän, joskus oikein pelästyy, että tuleeko muuta vuotoa, mutta valkkaria se on ollut! =)



Lumi-Marjan: miehelle suuret lämpimät syntymäpv Onnittelut!


PlussailuOnnea kaikille!


Rva Pikkumyy ja Pirpana
 
Rouva Pikkumyy Minä taas en ajatellut tuota valkovuotoa raskausoireena.
Nyt, kun oikein muistelee tämä kipuilu kyllä voisi olla. Viimeksi kun raskauduin minulla oli tosi paljon kipuja kohdussa. Kaksi kertaa huononolon tuulahdus, eikä mitään muuta ennen kp27/28. Sinä päivänä kaikki oireet tulivat rytinällä. Se päivä oli dpo13 ja nyt on vasta menossa dpo7. Pidän lipun korkealla.. ehkäpä, ehkäpä. Tipahdan taas korkealta, mutta minkä itselleen voi.
Kuitenkin tuntuu, että täti on tulossa.

Mukavia oireita TAIKAKUU. Pidän peukkuja että tässä kierrossa tärppäisi.

ANNISOFII :hug:
 
Töistä on selvitty...mutta oli tosi kiire koko ajan.. :kieh: Huomenna on taas ilta ja maanantaina ilta ja sitten vielä tiistaina aamu.. Sitten saan tyttöni kotia maailmalta ke-to välinen yö.. =) :heart:

Niin... Rouva Pikkumyy,jos oliski raskaudesta johtuvaa kutiamista... =) :heart: Enmpä tiedä..Voisko olla..? Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.. :( :eek: |O
 
peukaloosi katsoin ja "tohtorina" määrän heti aimo annoksen b vitamiiniä esim befoli nimistä valmistetta. Hieman enemmän kuin purkissa määrätään. Mutta 1,5 kertaa päivänannos, pieninä annoksina eri aikana otettuna- eli eri aikoihin pitkin päivää, kun b vitamiini ei varastoidu. Kalkkia ja magneesiumiakin suosittelen, mutta ne ihan ihan ohjeiden mukaan.

mimmimamma
 
Tuo on ihan kuin elokuvista. Ei noin voi edes käydä :) Onnea tosi paljon.
Omat kuulumiset: kävin gynellä, joka sanoi, että kaikki kunnossa on ja että toivoa on, kun eka lapsi on kuitenkin olemassa ja vielä tämän saman miehen kanssa. Ja että eihän siitä nyt niin kauan aikaa ole siitä edellisestä raskaudesta (no, 7 vuotta kuitenkin).
Ja yleensä parit raskautuu vuoden yrittämisen jälkeen. No, näinhän se tietysti on, mutta meillä kun tuo hiivatin mies ei suostu yrittämään kalenteria katsomalla. Heinäkuun parhaat päivätkin menivät ihan hukkaan, kun tyypin nyt ei vaan tee mieli :( Just.
Nyt sitten varmaan tässä kuussa sidon sen niinä päivinä kahleilla sänkyyn ;) No, varmaan tykkäis...
On ne niin vaikeita noi miehet. Ostin Anna-Leena Härkösen uusimman: Kiitos ei -nimisen kirjan ja koetan lohduttautua sillä, että jonkun muunkaan miehen ei tee koko ajan mieli. Plääh.
Plussatuulia kaikille ja olkaa onnellisia te, jotka edes saatte miehenne kipattua niihin touhuihin.
 
mimmimamma kiitoksia paljon. Oikeassa kädessä on etusormessa tuota peukalon täplää himmeämpiä pilkkuja kaksi. Toinen on pienenpi ja toinen kuin piste. Mulla ollut noita lapsesta asti, mutta sitten oli pitkä tauko. Uusia ei ole tullut kynnen kasvun mukana. Oikean käden nimettömässäkin äkyy pieni valkoinen viiru, himmeä tosin. Kaikki samalla korkeudella. Olen monesti miettinyt, jottam itä ihmettä noi oikein on. Mulla on tällaisia kotona, Bevi-tabs (ei ole katkaisuviivaa tabussa) Magnesium sitraatti, sisältää B6 2mg, seleeni 55 yg (toi y tarkoittaa sitä hämärrää kirjainta, jota en näppiksestä löydä) ja D vitamiini 5yg. Calcichew -D3 sisältää 500mg kalsiumia ja 200IU D3 vitamiinia. oon ollu aina vähän huono tietämään, mitä vitamiinia pitäis syödä. Tuota magnesiumia hommasin, kun suonta veti usein yllä jaloista ja nyt ei ole vetänyt. En vain ole nyt muutamaan päivään sitä tohtinu syödä. Kuten en paljon muutakaan lisäravinnetta tai vitamiinia. Tuota Bevitabsia olen kyllä popsinut. Tuleekohan D:eetä liikaa, jos syön magnesiumin ja calcichewin? Tuossa Bevitabsissa on B1 35mg, B2 35mg, B6 25mg, B12 10yu, nikotiiniamidi B3 35mg, pantoteenihappo B5 35mg, foolihappo 600yu ja biotiini 150yu.

Kiitos todella paljon mimmimamma :hug: Jos sinulla on vielä "tohtorina" muita hyviä apuja, otan mielelläni vastaan. Tällä vitamiinirintamalla olen kyllä todella nolo. Täällä apteekissakin oikein kielletään, ettei saa annoksia ylittää. Neuvolan th ei oikein ottanut kantaa kun talvella noista kyselin. Jotkut syö, jotkut ei, ota siitä nyt selvää mitä tarvitsee. Bevitabs on pitkävaikutteinen, ainakin niin tuossa selosteessa väitetään, mutta eipä sekään kovin kauaa elimistössä kuitenkaan pysy.

Taikakuu
, kiva kuulla, että töissä meni hyvin. Ihanaa, saat pien tytön kotiin :hug:

kanella onnittelut oviksen löytymisestä ja hyödyntämisestä :flower:

a-alisa, mulla ainakin tuli valkkaria ihan hurjasti ja tuppaa tulla nytkin , mutta lähinnä lenkillä käynnin jlkeen/aikana. olisipa sinulla se oire jostain ihanasta :heart:

Nyt päivittään lista, sit meen nukkumaan :wave: Lumi-Marja ja Pikkukulta
 

Yhteistyössä