YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Aivan ihana uutinen!

Hibiscus kyselit mitenkä hormonit ovat minulla vaikuttaneet - no eivät mitenkään! Ehkäpä jos oikein tarkkaan itseäni kuulostelen, niin ärtymiskynnys on ehkä, siis ehkä, hieman matalampi. Mutta jos mies kummastelee, miksei näy eikä kuulu missään, niin kai se on pakko uskoa :D Vaikutus on niin yksilöllistä eikä sitä etukäteen kannata pelätä eikä vauvahaaveita jättää. Ensi viikolla alkaa tähän rinnalle (hih, tai siis piikitellään vatsalle) toinen hormoni. Katsotaan kuinka akan silloin käy... Tulen kertoilemaan.

Gitte nyt varaat heti ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle. Jooko?

 
Kiitos Auringokukka on kyllä ihanaa.

Gitte samaa sanon kuin muutkin, älä tyydy yhden lääkärin sanomisiin.

Täytyy mennä nyt ruoanlaittoon, huomasin muutama päivä sitten, että hajuaisti on jotenkin tosi tarkka, mutta pahoinvointia ei ole.
 
Oikein paljon onnea TeSuLah!! :hug:
Kuinkas monta päivää sulla on oviksesta? Voi kun minäkin saisin plussata kohta ;)
Todella harvinainen yhteensattuma, että samana päivänä testasit ja vielä laskettukin aika sama :D Syntyyköhän vielä samana päivänä kuin esikoinen =)

Gitte: Voimia sulle..onhan se järkystys kuulla tuollaista
:hug: Ps: otappas aika nyt suomalaiselle lääkärille :attn:

Oma napa: 25/34-39 ja eipä mitään erityistä. Pari päivää vatsassa kummaa juilintaa.
Rinnat ei kipeet erityisemmin. Vuotoakaan ei juuri ole. Oliskohen mulla voinu olla ovis vasta maanantaina..tikutin plussaa jo to?? :| Ja mulla oli se digitaalinen testi..ei sen pitäs näyttää väärin kun ei voi tulkita väärin..
Nyt taas tulee mietittyä kaikkea.. :ashamed:

Olen lähdössä huomenna Leville :D Oikein mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille!! :flower:
Ens viikolla tulen sitten lukemaan teidän juttuja ja toivottavasti moni on plussanut. :p
:wave:
 
Moikka!
Pääsin tänään käymään peruutusajalla gynen luona mehiläisessä joka teki ultran ja katsoi naikkarin diagnoosin kystasta ja myoomasta,niin naislääkäri sanoi nyt samaa,että myooma on kohdussa hankalassa paikassa,että sitä ei voida poistaa,vaan pitää poistaa koko kohtu ja samoin on kystan laita,kun se on todella kiinni kohdussa ja saa sieltä jotenkin ravintoa,niin ei voida poistaa sitäkään ilman kohdun poistoa,että naislääkärin mielipide oli sama,että kohdunpoisto ja ei vauvaa,sillä kohtuni ei kestäisi raskautta,vaan repeäisi,niin kuolisin raskauden aikana,niin hankala myooma mulla on kohdussa,itkettää :'(

Kiitos teille kaikille tuestanne,mutta minun on pakko uskoa,nyt kun naislääkäri sanoi samaa,että kohdun poisto on mulla edessä,itkettää niin valtavasti :'(
 
TeSulah: Suurenmoiset onnittelut sinulle ja pienelle paljon tarrasukkia mukaan masumatkalle! :heart: :flower:

Gitte:toiv joku ratkaisu löytyisi, ettei kohdunpoistoa! :hug:

Kaikille jännäilijöille paljon onnea! :flower:
Minua jännittää täällä myös kauhiasti, toivon, että raskaus alkaisi jo tässä kuussa! :heart: Liian iso toivomus.. :ashamed:

Nopeasti tällä kertaa, meillä ruoka-aika! :p

Heippa kaikille! :wave:
 
Moikka!
Mulle riittää nyt tämän mehiläisen naislääkärin mielipide ja hän on lapsettomuusgyne myöskin,niin ei suositellut raskautta,niin hankalan myooman näki mulla kohdussa ultralla,että kohdun poiston näki mulle parhaana ratkaisuna,itkettää. :'(
 
gitte Miten voi olla mahdollista, että kuukausi sitten ei näkynyt mitään ja nyt yhtäkkiä pitää kohtu poistaa? Onkohan tuossa nyt joku tehnyt ultrauksen väärin tai jotain? Mahdoton tietysti sanoa varmaksi kuvia ja papereita näkemättä, mutta jotenkin kuulostaa oudolta, että noin nopeasti olisi kehittynyt tilanne. Voimia sinulle joka tapauksessa. :hug:
 
Moikka!
Kyllä vaan kun minäkin sain katsoa eilen ultrakuvaa,niin myooma näkyi kohdussani ja kysta ja viime kuussa kohdussani ei ollut mitään ja eilen mieslääkäri venäläinen ja tänään mehiläisen naislääkäri joka on lapsettomuusgyne samalla sanoi samaa,että myooma voi ilmestyä aivan koska vaan samoin kuin kysta,paitsi,että myooma ei häviä pois,se pitää leikata ja mun myoomaa ei voida poistaa ilman kohdun poistoa ollenkaan,se on niin hankala myooma,itkettää :'(

En tule saamaan omaa lasta koskaann,ottaa todella koville :'(
 
gitte Onpa sulla kyllä todella huono tuuri. Ei ole todellakaan tavallista, että myoomat noin nopeasti kasvavat eikä niistä suurin osa haittaa raskautta ollenkaan. Vielä harvinaisempaa on, että niiden takia joudutaan kohtu poistamaan. Kystat taas tulevat ja menevät, mutta harvoin nekään noin kohtalokkaita ovat.
 
Moikka!
Mun huonoa tuuria,että mulla tämä myooma on kohdun limakalvolla ja se on kohdun toisesta seinästä toiseen ja jos sitä aletaan poistaa,niin kohtuun jää arpi ja se taas myöskin aiheuttaa vaikeutta saada lapsi,mua niin itkettää,kaikki yritykset turhaan syksystä 05 ja nyt sitten tuomio kohdun poisto myooman ja kystan takia,itkettää :'(
 
gitte Miten ihmeessä tuota ei ole huomattu silloin kuukausi sitten tai aiemmin? Tuskin se sinne yhdessä yössä on kehittynyt. Kamala tilanne, että yhtäkkiä joudut tuollaisen tiedon eteen. Onko sulla ollut jotain oireita aiemmin?
 
gitte Jokin tuossa yhtälössä ei kyllä täsmää. Katselin ammattitietokantoja, eikä minusta edelleenkään ole mahdollista, että kuukaudessa kehittyisi noin dramaattinen muutos ja vielä ilman oireita. Kohdunpoistoleikkauksen edellytyksenä ovat voimakkaat oireet ja/tai vähintään 10 cm:n kasvain. Kuulostaa uskomattomalta, että sellainen kuukaudessa kehittyisi. Toivon todella, että tilanne vielä ratkeaisi muulla kuin kohdunpoistolla!
 
Kiitos Rouva Pikkumyy :)

gitte tuo sun asiasi tuntuu aivan käsittämättömälta. Multa on poistettu kohdun väliseinä, eikä se ainakaan hankaloittanut raskautta, tulin melko pian raskaaksi, uskon että joku muu ratkaisu löytyy kuin kohdunpoisto.
Nykyään on valtavan hyviä vaihtoehtoja leikkaukselle, mulla jotenkin poltettiin väliseinä pois, uskon että sullekin löytyy joku hyvä keino. Kummalta tuntuu myös tuo ettei ensin ollu ja yhtäkkiä siellä oli jotakin. Älä itke, me ollaan täällä kaikki sun tukena, oli ratkaisu mikä tahansa. :hug: :hug:
 
gitte Voi että minulla on pahamieli sinun puolestasi... :'( Usko pois kyllä asiat vielä järjestyy.. :hug: Ja niin kuin moni on täällä sanonut niin käy vielä jollakin toisella lääkärillä ja kuuntele hänenkin mielipide... Voimia ja jaksamisia sinne..

Omaa.. Minulla on ollut semmoisia vihlasuja ja olikohan se eilen vai toissa päivänä oikein kunnolla vihlasi/pisteli.. Rinnoissa välillä tuntemuksia..Parina päivänä ollut öklöolo.. Kuvittelenkohan minä.. :ashamed: Kyllä se otti yksi päivä vähän kipeemmin..Vihlasi ettäpiti oikein jäädä miettimään että mitä se oli.. |O
 
...olen todella suruissani puolestasi. :'( :ashamed: Eihän se voi mennä noin! :headwall: Alkaa jo ihan kiukuttamaankin tämä lääkärin julmasti sanottu asia sinulle! Toivon tosi hartaasti, jotta jotain olisi tehtävissä! :hug:

Omaa vähän... tänään kp17/31 ja todella raastavaa kipua tuolla alavatsalla oli koko työiltani. Kotiuduin justiinsa ja taidan laittaa lämpöisen vehnätyynyn masulleni pian, sekä mennä koisaan! :/ Ihanaa huomenna alkaa pääsiäisvapaat!!!!! :D
 
Gitte: On kyllä kumma juttu! Jos nyt tuo on loppullinen tuomio niin sitte täytyy ajatella asioita uudelta kantilta. Järkyttävä uutinenhan tuo on.. :ashamed:
:hug: ..mutta elämä jatkuu!
Huh, eipä oikein tiedä mitä sanois.. muuta. :|

 
teille kaikille hyvät naiset. Nauttikaa, rentoutukaa, kerätkää kevätvoimia :heart: Peukkuja kaikille jännääjille.

En ehdi nyt kirjoittelemaan enempää, koska tavarat ovat vielä pakkaamatta ja huomenna suoraan töiden jälkeen lähdemme ajelemaan Itä-Suomeen pääsiäisen viettoon. Siis appivanhempieni luo mennään. Kivaa! Niin meni nopeasti tämä viikko, etten paljoa ole täällä ehtinyt kommentoimaan.

Gitte, sinulle erikoishalaus :hug: ja toivotaan, että tilanne vielä ratkeaa parhain päin.

Palaan linjoille pääsiäisen jälkeen :wave:
 
TeSuLah, miten ihania uutisia :heart: Hurjasti onnea ja paljon tarrasukkia pikkuiselle masumatkaa varten. Toivon sydämestäni, että kaikki menee loppuun asti hyvin :hug: :heart:

gitte aivan uskomaton tilanne sulla. Mietin kuten moni muukin, miten tuo voi edes olla mahdollista. Toivottavasti joku muu ratkaisu löytyy, eikä kohtua tarvitse poistaa. Todella nopeasti pitänyt tilanteen kehittyä. Toivottavasti kaikki järjestyy :hug:

Eipä uutta kotirintamalla. Täti ei ole poistumassa vielä varmaan moneen päisään, sen verran kovaa siivoaa paikkoja. Panadolin voimalla mennään. Kaiken lisäksi koko porikkaan iski järjetön flunssa, joten pääsiäinen menee niiskutuksen merkeissä.

Palailen pyhien jälkeen asiaan, taitaa mennä perheen kanssa touhutessa nämä vapaat, eikä teineiltä liikene aikaa äidille koneella istumiseen. Kyllä he pitävät huolen siitä, että kone on varattu koko ajan.

Pääsiäisplussia ++++ :wave:
 

Yhteistyössä