YLI 35-v KUUMEILIJAT :) VOL.3

Moikka!
Meni pääsiäisilo ja ilot kokonaan,kun lääkäri sanoi,että kystaa ei poisteta ja seuraava käynti ensi vuonna toukokuulla ja antoi mulle luettavaa kohdun poistosta,että suositteli kohdun poistoa mulle kystan takia,lääkäri oli venäläinen mies lääkäri,mua itkettää valtavasti ja todella kamala olo,kun ei ole omaa äitiä tukena nyt jolle puhua. :'(
 
gitte Onko sulla tarkempia tietoja kystasta? Sen kokoa tai tarkkaa sijaintia? Miksi mietittiin kohdunpoistoa? Pikasilmäyksellä löysin englanninkielisiä sivustoja, joiden mukaan kysta ei olisi raskautumisen este, jos ei se kokonsa vuoksi ihan fyysisesti estä siittiöiden pääsyä kohtuun. Muutenkin kystat ovat käsittääkseni melko yleisiä eivätkä sinällään indikaatio kohdunpoistolle tms. invasiiviselle toimenpiteelle.
 
Moikka!
Tämä mun kysta on iso ja kohdunsuulla ja estää siittöiden pääsyn kohtuun ja venäläinen mieslääkäri totesi,kun katsoi mun papereita ja ikääni,että olen 39-vuotta,että suosittelen kohdun poistoa,koska kysta on niin hankalassa paikassa poistettavaksi yksinään,että koko kohtu pitää poistaa.Mulla on todella kurja olo ja kun ei ole äitiä jolle jutella,itkettää valtavasti.
Oma lapsi mistä olen haaveillut aina,niin en tule sitä saamaan lääkärin mukaan kystan takia,näin tämä venäläinen mieslääkäri selitti. :'(
 
otapa ihan rauhallisesti :hug: Kystan ei pitäisi estää raskautumista, jos ei estä siittiöiden pääsyä kohtuun kuten kanella sanoi. Kystat ovat todella yleisiä, eivätkä yleensä vaarallisia vaan hyvälaatuisia. Joskus voivat lisätä kyllä jonkin verran kuukautisvuotoja.

Minullakin on oikeassa munasarjassa kysta parasta aikaa, mutta lääkäri sanoi jotta yleensä ainakin munasarjakystat poistuvat itsekseen, eikä pitänyt minään kummallisena asiana. Toki niitä kystia kannattaa ultrassa kuulemma seurata, mikäli eivät rupea katoamaan.

Tsemppiä sinulle gitte. Mikäli olet oikein huolestunut, niin tilaa aika toiselle gynekologian erikoislääkärille ja pyydä toinen mielipide. Tuo kohdunpoisto kuulostaa melko erikoiselle.

Myöhemmin lisää muista aiheista. Nyt on alettava pyykin pesuun.

Plussia ja peukkuja jännääjille :wave:
 
Sussiunaa! Pitkät litaniat kirjoittelin äsken viestejä ja sitten jostain syystä sormi jotenkin lipesi jollekin väärälle näppäimelle ja koko teksti lensi huitsin nevadaan. :eek: Tympeä juttu! Mutta päätin nyt sitten ryhdistäytyä, ja aloittaa alusta paremmalla onnella.


mantana Sulle haluan sanoa kuten moni muukin, että tosi hauskasti olet tuota listaa kyllä päivittänyt! Kiitos! Luin sitä mielenkiinnolla, ja alkoi pakostakin melkein naurattaa :). Ihana :).


gitte Älä ole pahoillasi tuosta, ettei pupuilu nyt onnistunut :hug:. Kyllä niitä päiviä vielä tulee, jolloin se sitten onnistuu! Mutta tuli kyllä mieleeni, että kannattaiskohan sinun sittenkin jutella miehesi kanssa ovulaation merkityksestä ja siitä, mitä se sinulle merkitsee, että pupuilu osuu siihen ajankohtaan. Miehesi olisi ehkä hyvä tietää, mikä sinun mielesi pahoittaa. Asiasta puhuminen voisi puhdistaa ilmaa! Vaikka voihan tietysti olla niinkin, että ovulaatiosta kertominen voi vaan kasata suorituspaineita.
Tuosta kystasta. Minkä kokoinen se oli? Useimmiten kystat on käsittääkseni ihan vaarattomia, ja ne puhkeavat itsestään, ja poistuvat menkkojen mukana. Joten en usko, että sinun tarvitsee siitä huolehtia. Itselläni pieni kysta todettiin muutama kuukausi sitten, mutta en tiedä, onko sitä enää. Ainakaan mitään kipuja se ei ole aiheuttanut...

Aurora: Kyllä se muistaakseni niin meni, että jos ovulaatio on tapahtunut, niin lämmöt nousee merkiksi siitä. Mutta sitten ne tipahtaa, kun/jos menkat alkaa. Itse en ole kyllä jaksanut mittailla.


pikkukakkosen haaveilija - aika hassua, että sulle jotkut opettajat ovat sanoneet, ettei muka lukihäiriölle voi mitään. No, kyllä vaan voi, ja jopa vielä aikuisiällä. Paikkakunnalla, jossa asun, toimii erikseen lukineuvola, joka on ihan sitä varten, että tällaisille ongelmille tehdään jotain. Se on yllättävän yleinen vaiva, usko pois vaan! Jos pienluokasta on apua, ja tyttö tykkää siellä olla, niin varmasti kannattaa hänet siellä pitää!


surusydän: Älähän masennu!Tuo pettymyksen tunne on taatusti tuttu kaikille tällä palstalla. Joka kerta, kun menkat alkaa, tekisi mieli mennä kaappiin piiloon ja pysyä siellä pari päivää. Mutta yleensä jo seuraavana päivänä tuntuu paremmalta. Uskon, että niin sinustakin! JOten ei muuta, kuin uutta kiertoa päin vain!


touhis Meilläkin teinin ja miehen välillä on jännitettä. Se ei ole puhjennut vielä myrskyksi asti, mutta on kyllä ärsyttävää olla ukkosenjohdattimena välissä, tasapainoilla, sovitella ja rauhoitella! Meillä mies on välillä on kuin mikäkin kakara. Ärsyyntyy teinin "kaikkitietävyydestä" ja kuvitellusta "ylimielisyydestä", eikä tajua, että teineillä on oma tapansa puhua. Homma on vähän niin kuin viime maanantain Täydellisissä naisissa, jossa Susan yritti pitää salaa tyttärensä puolia ja olla suututtamatta miestään. Hyväähän siitä ei seurannut
:LOL: Niin, että kärsivällisyyttä meille kaikille näiden asioiden kanssa painiskeleville!


Itselle ei mitään erityistä kuulu. Hengissä selvittiin viime viikonlopun sukulais-turneesta :LOL: Ensi kerralla mietin kyllä tarkkaan, lähdemmekö tapaamaan sukua 3-4 perheen päivätahtia. Se käy nimittäin tosiaan työstä! Vielä maanantaina oli olo kuin kuiviin puristetulla tiskirätillä!
Kesti hetken latautua kuntoon :D

Nyt ei muuta kuin toivotan kaikille niille, joilla on jännät h-hetket, plussaisia testituloksia!!!
Kyllä niitä nyt tähän pinoon kaivataan!


Ja tietysti Hyvää, rauhallista, piristävää pääsiäistä!!! Nautitaan kaikesta, mikä siihen liittyy! Vaikka vaan niistä suklaamunista ;)
 
Ahaa, nyt luin tuon uuden viestisi gitte. Suosittelisin edelleenkin toisen lääkärin mielipidettä vielä. Mä olen nimittäin aina saanut niin monta mielipidettä kuin on lääkäriäkin. Älä vaivu masennuksiin.

:hug: ja voimia sinulle.

Juu ja lisään vielä kuten kanella seuraavassa sanoo, että olisi hyvä olla lääkäri, joka on erikoistunut lapsettomuuden hoitoon.
 
gitte Sanoitko lääkärille, että haluaisit vielä raskautua? Minusta on vaikea kuvitella, että kohdunpoistoa rutiinisti kystan takia tehtäisiin. Voin tarkistaa vielä tietokannoista ja julkaisuista, kunhan olen niiden äärellä. Ei sinulla kyllä ikääkään vielä niin paljon ole, että se puhuisi kohdunpoiston puolesta. Neuvoisin pyytämään toista mielipidettä gynekologilta, joka mahdollisesti on perehtynyt nimenomaan lapsettomuuden hoitoon.
 
Viestisi oli tullut samaan aikaan, kun nakuttelin omaa viestiäni. Joten kommenttini perustui siihen ensiksi kirjoittamaasi viestiin... Nyt kun luin tuon jälkimmäisen viestisi, sanon kyllä ihan samaa, kuin muutkin täällä. Ota ja varaa aika toiselle lääkärille, ja gynekologille yksityiselle puolelle. Tuo kuulostaa todella omituiselta jutulta. En ole ikinä kuullut, että kenellekään tehtäisiin kohdunpoistoa tuollaisesta syystä ja vastoin tahtoa. No, ehkä Venäjällä |O. Minustakin kannattaa rauhoittua, ja unohtaa nuo lääkärisi puheet. Muuten, minun yhdeltä tutulta poistettiin kohtu, koska siellä oli vauvanpäänkokoinen myooma. Ja hänkin oli jo viiskymppinen. Sinä sen sijaan olet vielä sen ikäinen, että lapsensaanti on täysin mahdollista! Joten älä lannistu, vaan tilaa uusi aika erikoislääkärille!!
 
Moikka!
Mä sanoin tuolle venäläiselle mieslääkärille,että haluan lapsen,niin sanoi,että olet jo 39-vuotias,että ehdotan kohdun poistoa,kun kysta on kasvanut kokoa ja on hankala poistaa yksinään,niin pitää poistaa koko kohtu samalla,näytti mulle vielä ultra kuvia ja selitti niistäkin asian mulle.Mulla on todella kamala olo,itkettää :'(
Oloni on todella kurja :'(
 
gitte Rauhoitu nyt vain. Tuo on yhden lääkärin mielipide ja ainakin minusta kyseisen ammattikunnan tulevana edustajana varsin omituinen ensimmäisenä ja ainoana hoitoehdotuksena. Edelleen ehdotan, että pyydät toisen mielipiteen.
 
Hei gitte... :hug:
Olipas rankkaa tekstiä. :ashamed:
Olen samaa mieltä kuin muut..kannattaa kysyä toisen lääkärin mielipidettä.
Olitko yksityisellä lääkärillä? Antoi mielestäni aika kovan tuomion näin ensalkuun.
Yhden tutkimuksen perusteella?? :kieh:
 
Voi gitte onpa sinulla ollut hurja päivä :(
Mutta älä tosiaan vielä lannistu. Olet saanut monia hyviä neuvoja tällä palstalla.
Ymmärrän että olet huolissasi ja suruissasi. Ei kenenkään pitäisi joutua kylmiltään tuollaiseen tilanteeseen.
Jos vaan jaksat, yritä jo huomenna saada asiaan selvyyttä.
Voimia sinulle :hug:

 
Tänä aamuna Aconin kasettitestillä!! :heart: Mies oli lähdössä aamutuuriin ja nousin vähän ennen veskiin ja ajattelin testata. Viiva näkyi himmeänä, mutta mieskin sen näki, oli selkeä viiva. Tuntui uskomattoman ihanalta. Vapisin ja taisin intoilla hieman kovalla äänellä, kun meidän syväuninen poikammekin heräsi. :D Nyt vain toivomme ja rukoilemme, että vaavi pysyy mukana.

Testasin samana päivänä plussaa esikoisestamme eli 19.3 ja kp 29 kierrosta ja silloinkin oli keskiviikko! Laskettu aika on siis myös sama 26.11. miehestänikin se tuntui aivan käsittämättömältä. :heart: Nousimme jo pojan kanssa ylös, uni ei enää tullu silmään.

Oloni on hyvä, vatsassa tuntemuksia ja rinnat vähän arat, jotenkin tunsin, että oli tärpännyt, halusin vain odotella rauhassa, en maltannut kuitenkaan enää kauempaa. Mittasin just lämmöt ja ovat nyt 37.

Toivon, että saamme lisää plussia! :heart: TeSuLah :heart:
 
Huomenta!

TESULAH:Onnea valtavasti ja paljon tarrasukkia masuvauvalle matkalle mukaan!

Oma napa:kp18/28,olen itkenyt koko viime yön lääkärin sanoja eilen,että kohdun poisto on ainoa,ei suositellut vauvan saamista,sanoi,että jos sen tekisin,niin synnytyksen yhteydessä multa joudutaan kuitenkin poistamaan kohtu.Kävin eilen kunnallisella lääkärillä ihan naikkarilla ja venäläinen lääkäri mies siellä näin mulle sanoi ja tuon kystan lisäksi löysi pienen myooman mun kohdusta ja senkään takia ei suosittele kun kohdun poistoa ja ei lapsen hankintaa,mä olen itkenyt todella valtavasti :'(
 
Moikka!
Mä kävin viime kuussa ultrassa ja silloin ei kystaa ollut,eikä myoomaa ja tuomio oli heti tuolla venäläislääkärillä eilen kohdun poisto kystan ja myooman takia,naikkarille on puolen vuoden jonot kohdun poistoon ja yksityisellä maksaa kohdun poisto 6000euroa,joten rahan takia yksityinen pitää unohtaa,ei ole rahaa sinne,joten nyt vaan odottelen kun tulee naikkarille kutsu kohdun poistoon.Itkettää,en saa omaa pientä lasta ja adoptioon meillä ei ole varaa. :'(
 
Mä arvasin että sinä plussaat =) Ihan mielettömästi onnea ja tarrasukkia sulle :heart:

Aurora72, minä pistän vielä vähän paremmaksi, mulla on 60 km työmatka suuntaansa :) Musta se on oikeesti ihan mukava työmatka, aamulla voi jo matkalla virittäytyä työmoodiin ja sitten taas kotimatkalla voi unohtaa ne työasiat sinne auton rattiin :saint:

Taikakuu kyseli kiinnittymisvuodoista. Minkäänlaista empiiristä tietoa mulla ei asiasta ole, mutta kommentoinpa kuitenkin :ashamed: Mulla oli nyt viikonloppuna parina päivänä sellaisia tosi teräviä vihlaisuja alavatsassa, toivotaan että ne oikeesti olis kiinnittymiskipuja :saint:

Oliko sulla TeSuLah minkäänlaisia kiinnittymiskipuja tai vuotoja?

Gitte, jaksamista sulle :hug: Olen kyllä samaa mieltä kuin muut, hanki ehdottomasti toisen lääkärin mielipide ja nimenomaan just gynekologiaan tai lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä. Tutkimus yksityisellä maksaa noin 100 euroa, mutta se on pieni raha maksettavaksi, jos sillä säästyt kohdun poistolta ja saat vielä mahdollisuuden omaan lapseen.

Oma napa: kp 26/29. Eipä juuri ole mitään oireita... Lämmöt on vähän koholla ja nenä aamuisin tukossa. Toiveet on tietysti korkealla, mutta voihan se olla että viikonloppuna tipahdetaan rajusti takaisin todellisuuteen :eek:

Plussatuulia muille lähiajan jännäilijöille :flower: :flower:

Ja munarikasta pääsiästä ;) Kylläpä tämä sanonta sopiikin meille hyvin :LOL:
 
Minnihiiri68 on tämä uskomatonta, mutta oli niin tärppiolo ittelläkin, kp 23 mulla oli oviskivun tapaista oikealla puolella. Mitään limavuotoa kummempaa ei ole ollut. Ei kyllä aikaisemmissakaan raskauksissa.
Rinnat ovat kauttaaltaan arat, jomottelu alkoi niissä tuntua kp 20 alkaen. Flunssakaan ei alkanut, nenä vaan hieman vuoti ja tuntui tukkoiselta. Nyt taas ei, palelu jatkuu.

Toivottavasti sulla on just niitä kiinnittymiskipuja. :)
 
Ihanaa aamusta lukea plussa uutinen!! TesuLah Onnea, onnea ja miljoona triljoona tarrasukkasparia pikkuiselle!!! :flower: :hug: :wave:

Tädin piinaamille valtava halaus! Tsemppiä tähän kiertoon!

nevi......................................1/26-30
surusydän............................2/26-28
Lumi-Marja...........................4/30-35
kuumetta.............................5/24-26.......yk.20

Innolla kohti ovista menossa.... joillakin ehkä jo meneillään!!! Pöllytyksiä reippaasti!!

Rouva Pikkumyy...................9/32
vilmaville..............................9/28
touhu tenava.......................13/28
Rouva Aniliini........................15/26-30

Piiiiitkä piiinaodotus alkoi jälleen... gitte voimia sinulle ja heti toiselle gynelle, varmasti voit saada vauvan! Todella tyly lääkäri oli sinulle!

mantana..............................17/31.......yk.20
gitte....................................18/28

Jännitys tiivistyy ja nyt testit valmiiksi!!! Plussa onnea!!

Taikakuu.............................22/27-32
Hibiscus..............................22/27-31
Minni-07............................25/29
Aurora72...........................25/34-39
Minnihiiri68.........................26/29
mimmimamma....................28/26-27
ebony................................28/28-30

Huhuu jokos pian tulee lissää plussauksia???

Auringokukka....................33/26
keijukka............................33/29
kikkara...........................45/33

Tänne tulevia plussa tuulia myös!!

tiiu64....................92/28-30
sinitär1.................??/26
elina67..................?/?
pikkukakkosen haaveilija....../
kanella................................../.......yk.

Ihanaa! Maaliskuun plussa pino siis avattu!!! =) :wave:
 
Ihana lukea että olet plussannut ja kovasti tarrasukkia :flower:
:heart: :heart: :heart:

Nyt sit loputkin lähipäivän jännääjät plussia tuomaan ;)

gitte :hug: Kovasti voimia sulle! Älä oikeesti menetä toivoa vielä yhden lääkärin takia! Yhdyn muihin, mene ihmeessä vielä toiselle lääkärille.
 
mantana ja pikkukakkosen haaveilija olette kaikki niin ihanan tsemppaavia ja toivon kans lisää plussia. Nyt olo jotenkin taianomainen. Kun vaan ny malttais olla vielä hetken hiljaa, olen kyllä aina heti kertonut lähisuvulle. :D
 
Täällä kp 1 :(

Toiveet olivat jo korkealla. Aamulla oli tarkoitus testata.
Menkkani ovat yleensä tosi täsmälliset. Ikinä eivät ole olleet kahta päivää myöhässä. Lämmöt ovat vieläkin yli 37, vaikka yleensä aina laskeneet ennen menkkojen alkua. Rintakehä on täynnä hormooninäppyjä. Niitä tuli viime vuonnakin tosi paljon, kun plussasin sen keskenmenneen raskauden.

Mutta turhahan näitä on pohtia. Ehkäpä meille onkin tulossa oma joulutonttu :heart:
 

Yhteistyössä