Yli 30 v ekan lapsen saaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei! Olin yli 30-vuotias, kun sain ensimmäisen lapseni ja nyt olen 35 v. ja minulla on kaksi lasta. Olin alle 3-kymppisenä aivan liian lapsellinen äidiksi. Opiskelin pitkään ja en potenut missään vaiheessa vauvakuumetta.Kyllä lapsia ehtii samaan silloin, kun itsestä tuntuu, että on kypsä äidiksi. Liikaa hoetaan, että nainen on parhaimmassa iässä saamaan lapsia vähän yli 2-kymppisenä. Fyysisesti ehkä, mutta entäpä henkinen puoli... ;)

Sain ekan ja toistaiseksi ainoan 31-v. Olisi ollut tarkoitus odottaa pitempäänkin, olimme olleet naimisissa vasta vajaan vuoden kun tulin raskaaksi. Opiskelemme vielä, sekin vaikutti asiaan, tosin kaikki on järjestynyt kuitenkin ja olen tosi tyytyväinen että luonto ratkaisi asian puolestamme.

Sama tarina kuin monella muulla: ei ollut oikeaa miestä ajoissa. Takana oli 10 vuotta kestänyt kihlaus/avoliitto mutta tajusin jossain vaiheessa että en halua ton kaa lapsia. Sitten oli muutama rankka sinkkuvuosi ja suuren rakkauden löysin 31-vuotiaana.

Esikoinen syntyi ollessani melkein 34 v ja kuopus syntyi ollessani melkein 36 v. Kuopus on nyt 2 kk.

"Odotin" oikeaa miestä ja oikeaa hetkeä - esikoiseni sain 33-vuotiaana ja pikkukakkosen nyt 34-vuotiaana. Luulisin, että mulle NYT on just paras hetki tehdä perhettä, vaikken koskaan ole ollut "kova menemään" niin nyt ainakin on sopivasti ikää, järkeä ja elämänkokemusta keskittyä lapsiin ja heidän tarpeisiinsa. :heart:

esikko syntyi kun täytin 35-v, toista yritettiin kun esikko oli 6 kk ja tärppäsi tokasta yrityksestä ja toinen syntyi kun olin 36-v ja kolmatta odotetaan nyt, syntyy kun olen 39-v.
tapasin mieheni vasta 4-5 vuotta sitten, eli heti kun häämatkalta tultiin oltiin valmiita lapsiin ja olemme ikionnellisia että niitä ollaan saatu.
=)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2006 klo 19:27 Matkailija kirjoitti:
Takana oli 10 vuotta kestänyt kihlaus/avoliitto mutta tajusin jossain vaiheessa että en halua ton kaa lapsia. Sitten oli muutama rankka sinkkuvuosi ja suuren rakkauden löysin 31-vuotiaana.

Näin minullakin :D. Sitten 32-vuotiaana äidiksi. Ei kauaa aikailtu kun tuntui sopiva kohdalle tulleen.

Yhteistyössä