M
Miimis
Vieras
Onko teille muille ollut lasten ajankohta itsestäänselvyys vai oletteko asiaa kuinka paljon pohtineet? Olemme seurustelleet useita vuosia, ikää molemmilla n. 30 v. Emme kuitenkaan asu yhdessä, koska riittävän sopivaa asuntoa ei vain ole löytynyt. Asumme kuitenkin lähekkäin ja lähes joka päivä olemme yhdessä. Itse kovasti haluaisin asua yhdessä, mutta miehen mielestä näinkin on ihan hyvä. Tarvitsisi ilmeisesti riittävän hyvän syyn yhteenmuutolle, jotta voisi tinkiä asunnon vaatimuksista. Lapsi tietysti olisi sellainen. Onko tyhmä ajatus muuttaa yhteen ja yrittää lasta samaan syssyyn? Onko ketään, jotka olisivat saaneet lapsia ilman, että ovat ensin asuneet yhdessä kahdestaan? Miten onnistui? Olemme innokkaita matkailijoita ja sekin tuo oman lisänsä pohdinnalle, olemmeko jo valmiita hetkeksi rauhoittumaan vauvanhoidolle. Mutta ikä alkaa painaa, jos ei nyt niin koska sitten! Onko lapsen saamisen helppous/vaikeus esim. yhdestä vuodesta kiinni. Eli jos pelkkää ikää ajattelee, onko 30-vuotiaana yhtä helppo tulla raskaaksi kuin 29-vuotiaana? Molemmat haluamme ehdottomasti lapsia, joten jos asiaan voi itse vaikuttaa, en minä ainakaan haluaisi turhaan lykätä asiaa. Miten saisin miehenkin tajuamaan tämän? Kiitos kaikista mielipiteistänne!