mulla on sitten varmaa joku masis, kiitos diagnoosistaAlkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Pitää olla todella huonot välit ettei läheisen kuolema aiheuta surua ja tuskaa. En minäkään omaa kuolemaani pelkää, mutta pelkään todellakin läheisilleni sattuvan jotain pahaa!Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:muuten ihan hyvä, mutta kuolema ei tod. aiheuta kaikille surua ja tuskaa, eikä varsinkaan ole kaikkien suurin pelko...Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Mauttomuuden huipentuma!!! Mässäillään ihmisten surulla, tuskalla ja pahimmalla pelolla!
Jos kuolema on tyyliin "ihan jees" kannattaa miettiä kärsiikö esim. masennuksesta...
Aivan. Joskus kuolema voi olla myös helpotus.Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:mulla on sitten varmaa joku masis, kiitos diagnoosistaAlkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Pitää olla todella huonot välit ettei läheisen kuolema aiheuta surua ja tuskaa. En minäkään omaa kuolemaani pelkää, mutta pelkään todellakin läheisilleni sattuvan jotain pahaa!Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:muuten ihan hyvä, mutta kuolema ei tod. aiheuta kaikille surua ja tuskaa, eikä varsinkaan ole kaikkien suurin pelko...Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Mauttomuuden huipentuma!!! Mässäillään ihmisten surulla, tuskalla ja pahimmalla pelolla!
Jos kuolema on tyyliin "ihan jees" kannattaa miettiä kärsiikö esim. masennuksesta...
mutta tässäkin ohjelmassa varmaan kyse vakavasti sairaista ihmisistä, joille kuolema on tavallaan helpotus.. täytyy kyllä sanoa, että kun seurasin läheltä ystäväni taistelua aivosyöpää vastaan, en kyllä tuntenut tuskaa hänen poismenostaan...
Kumma olet kyllä jos et tuskaa (surua, kaipausta, raivoakin) tuntenut lainkaan.Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:mulla on sitten varmaa joku masis, kiitos diagnoosistaAlkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Pitää olla todella huonot välit ettei läheisen kuolema aiheuta surua ja tuskaa. En minäkään omaa kuolemaani pelkää, mutta pelkään todellakin läheisilleni sattuvan jotain pahaa!Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:muuten ihan hyvä, mutta kuolema ei tod. aiheuta kaikille surua ja tuskaa, eikä varsinkaan ole kaikkien suurin pelko...Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Mauttomuuden huipentuma!!! Mässäillään ihmisten surulla, tuskalla ja pahimmalla pelolla!
mutta tässäkin ohjelmassa varmaan kyse vakavasti sairaista ihmisistä, joille kuolema on tavallaan helpotus.. täytyy kyllä sanoa, että kun seurasin läheltä ystäväni taistelua aivosyöpää vastaan, en kyllä tuntenut tuskaa hänen poismenostaan...
noi on ihan eri tunteita keskenään.Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Kumma olet kyllä jos et tuskaa (surua, kaipausta, raivoakin) tuntenut lainkaan.Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:mulla on sitten varmaa joku masis, kiitos diagnoosistaAlkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Pitää olla todella huonot välit ettei läheisen kuolema aiheuta surua ja tuskaa. En minäkään omaa kuolemaani pelkää, mutta pelkään todellakin läheisilleni sattuvan jotain pahaa!Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:muuten ihan hyvä, mutta kuolema ei tod. aiheuta kaikille surua ja tuskaa, eikä varsinkaan ole kaikkien suurin pelko...Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Mauttomuuden huipentuma!!! Mässäillään ihmisten surulla, tuskalla ja pahimmalla pelolla!
suru ja raivo eivät kuitenkaan ole sama asia kuin tuska... ja miksi tästä vaahtoamaan, kun sinullakin on vapaus valita katsotko ohjelmaa vai et...?Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Kumma olet kyllä jos et tuskaa (surua, kaipausta, raivoakin) tuntenut lainkaan.Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:mulla on sitten varmaa joku masis, kiitos diagnoosistaAlkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Pitää olla todella huonot välit ettei läheisen kuolema aiheuta surua ja tuskaa. En minäkään omaa kuolemaani pelkää, mutta pelkään todellakin läheisilleni sattuvan jotain pahaa!Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:muuten ihan hyvä, mutta kuolema ei tod. aiheuta kaikille surua ja tuskaa, eikä varsinkaan ole kaikkien suurin pelko...Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Mauttomuuden huipentuma!!! Mässäillään ihmisten surulla, tuskalla ja pahimmalla pelolla!
monenko kuolevan kanssa olet viimeisiä hetkiä kulkenut, kun sinulla on noin paljon esittää faktaa? Eikä mieleeni heti tulee yhtään sairautta jossa järki juoksisi ja kivut olisi edes siedettäviä...Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Kyllä kuolema on monesti helpotus jos on kovat kivut jne. mutta silloin kun tieto tulevasta kuolemasta tulee, järki juoksee ja kipuja ei sietämättömästi ole, ei helpotus ole se tunne jolla voidaan kuvata kuolevan tai läheisten tuntemuksia.
Läheinen ekaserkkuni kuoli aivosyöpään v. 2001 pitkän taistelun jälkeen. Kipuja ei ollut alkuun juurikaan, tuntui todella epäoikeuden mukaiselta kun kuitenkin tiedettiin lopputulos. Oli rankkaa meille kaikille, etenkin tietenkin itse sairastavalle.Alkuperäinen kirjoittaja harm. äippä84:monenko kuolevan kanssa olet viimeisiä hetkiä kulkenut, kun sinulla on noin paljon esittää faktaa? Eikä mieleeni heti tulee yhtään sairautta jossa järki juoksisi ja kivut olisi edes siedettäviä...Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:Kyllä kuolema on monesti helpotus jos on kovat kivut jne. mutta silloin kun tieto tulevasta kuolemasta tulee, järki juoksee ja kipuja ei sietämättömästi ole, ei helpotus ole se tunne jolla voidaan kuvata kuolevan tai läheisten tuntemuksia.
Mä oon myös mukana. Tekee toi aihe kuolema muutenkin kipeetä edelleen, että takuulla en kato telkusta ohjelmaa, joka vartavasten kuolemasta tehty.Alkuperäinen kirjoittaja MiniMyy:Mä oon mukana!Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:ja kaikki kattoo ja sit innostutaan...
boikotoidaanko?
*muoks*
Liian henkilökohtainen aihe tositeeveeohjelmaksi!
:wave:
painaa TVn kiinni niin ei tarvi kattoo =)Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:Mä oon myös mukana. Tekee toi aihe kuolema muutenkin kipeetä edelleen, että takuulla en kato telkusta ohjelmaa, joka vartavasten kuolemasta tehty.Alkuperäinen kirjoittaja MiniMyy:Mä oon mukana!Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:ja kaikki kattoo ja sit innostutaan...
boikotoidaanko?
*muoks*
Siks mä oonkin mukana boikotissa . Eli en aio kattoa. Tosin meillä muutenkaan yleltä katota ku lastenohjelmat .Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:painaa TVn kiinni niin ei tarvi kattoo =)
kutakuinkin tälläinen ajatuskulku munkin päässäni kävi.Alkuperäinen kirjoittaja nispu:Kieltämättä ensireaktiona karvat nousi pystyyn!
Ei tästä varmaan ole tarkoitus mitään "viihdesarjaa" tehdä vaan tulossa on varmaan syvällisempää, esim. mitä ajatuksia kuolema herättää itse kuolevassa ja läheisissä. Itse asiassa tämä on ihan hyvä ohjelmanaihe kaiken hömpän keskelle. Nykyihmiset on niin vieraantuneita kuolemasta, että hyvä jopa tuoda asia olohuoneisiimme. Mikäs sen kauniimpi ja armollisempi asia loppuunväsyneelle ihmiselle enää on ku päästä ikuiseen lepoon :flower:
¨Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:tota ideaa vois vielä jatkaa sen verran, et siitä raadosta tehtäs timantti.
No ei minuakaan kiinnosta. Mutta kai ihmiset on niin turtia, että ne haluaa kokea kaikenlaisia tunteita. Näin se onnistuu perseenkään nousematta sohvasta.Alkuperäinen kirjoittaja hepsukka:¨Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:tota ideaa vois vielä jatkaa sen verran, et siitä raadosta tehtäs timantti.
Just
Sanonpa vaan etten tule ko. ohjelmaa katsomaan. :x
sehän siinä onkin vähän pointtinaAlkuperäinen kirjoittaja netskuli:painaa TVn kiinni niin ei tarvi kattoo =)Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:Mä oon myös mukana. Tekee toi aihe kuolema muutenkin kipeetä edelleen, että takuulla en kato telkusta ohjelmaa, joka vartavasten kuolemasta tehty.Alkuperäinen kirjoittaja MiniMyy:Mä oon mukana!Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:ja kaikki kattoo ja sit innostutaan...
boikotoidaanko?
*muoks*