Yläluokkainen äippä ulkomailta, kysymyksiä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitikkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva Ruttis kun jaksoit vastata :) Ja satuin vielä koneellekin ja osui ketju silmään.
Toki googlasin tuon Louthin heti kun siitä mainitsit, heh.

Irlanti on mulle jotenkin tosi lähellä sydäntä. Ollut jo vuosia, kun ensi kerran siellä kävin 90-luvun puolivälissä reilireissulle. Silloin käytiin Dublinin lisäksi juurikin Galwayssa ja Kilkennyssä.
Haaveilen myöskin auto/asuntoautoreissusta, lapset mukaan ja kiertämään saari ympäri :) Joku siellä vaan viehättää, ystävälliset ihmiset, upea karu luonto ja idylliset pikku kylät pubeineen.

Howthissa kävimme auringonnousun aikaan miehen kanssa, pikku pakkanen joulukuun alussa, kiivettiin sinne "vuorille", ai että <3

Hyvää kevään jatkoa teille ja kiva kun jaksoit vastailla.

Ja Ap:lle, juttusi taisi hieman kuivua kokoon? ;)

Ja vielä uteliaana (ja ulkomaille muutosta haaveilevana) kysyisin Ruttikselta että minkä alan ihmisiä olette? Economy crisis kun siellä iskenyt aika kovastikin, puolaisetkin vissiin poistuneet yms. Löytyykö esim. hoitoalalla töitä? Noita tulee aina katseltua, asuin itse Englannissa viitisen vuotta, ja se kaipuu siihen suuntaan iskee aina välillä..

Kiitos :)

Minä olen kirjanpitohommissa ja mies koti-isänä. Opiskelen ACCAa, eli virallista accounting qualificationia. Sitten pitäisi olla jo ihan taitava ja arvostettukin. Talouskriisi todella on ja sen huomaa. Asuntojen hinnat on ihan naurettavia, upouuden kolmion saattaa saada 150teur (Co. Dublinistakin) ja silti ne seisovat kauppaamattomina.. Töitä on niille, jotka puhuvat kieliä. Itse teen kaikkia pohjoismaita (paitsi Islanti), samaan ei paikalliset kykene millään. Paljon on vapaana myyntitöitä, aspaa, teknistä tukea yms. johon tosiaan halutaan ulkkiksia. Itsekin aloitin call centerissä aspana. On helpompi muuttaa tänne, kun on työ odottamassa ja firma maksaa (edes osan) matkakuluista. "Parempia" töitä on sitten helpompi hakea, kun on paikan päällä valmiiksi ja paperiasiat on kaikki kunnossa. Kyllähän noilla isoilla firmoilla (Google, Apple, IBM, HP, PayPal, Symantec, VMware, Facebook jne.) kuitenkin on tarvetta muillekin kielitaitoisille kuin sentraalisantroille. Itse tykkään kyllä pienemmistä yrityksistä työpaikkana, valtavat on usein aika persoonattomia. Olenkin onnekas, kun löysin pienemmän firman :)

Hoitoalan töistä ei kyllä ole kerrassaan mitään käsitystä :(

[QUOTE="vieras";26127526]Sinulla ei ole ääkkösiä käytössä, ap:lla on.[/QUOTE]

Sehän on nyt ihan tietokoneen asetuksista kiinni. Tavallisesta näppiksestä saa vaikka kiinanäppiksen asetuksilla.

Halusin että menee kouluun vasta nyt, koska ei ole ikäistensä tasolla. Ei kuulu leuhkia eikä tehdä itsestään numeroa, mutta olen vastannut kysymyksiinne :)
Lasten saavutuksilla en ainakaan tietääkseni kerskunut?

Jep, kyllä ihmiset sanovat sen PARDONIN ja WHATIN lisäksi sorry, mutta minä olen kuullut ensimmäistä eniten, sorrya vähiten. Sitten vastailemaan 5. sivun kysymyksiin.

Miksi sinun Englannissasi luokkia on kolme (ylä-, ala- ja keskiluokka), kun oikeasti niitä on kuusi:

Yläluokka: Maanomistajat ja aateliset. Käyneet yksityiskouluja tai olleet kotiopetuksessa.

Ylempi keskiluokka: Yksityiskoulut käyneet ammattilaiset, esimerkiksi asianajajat, pankkiirit, diplomaatit ja lääkärit.

Keskinen keskiluokka: keskijohto, opettajat, it-ammattilaiset ja yrittäjät.

Alempi keskiluokka: kaupparatsut, virkailijat.

Osaava työväenluokka: kirvesmiehet, putkimiehet, puutarhurit. Ammattikoulu tai työharjoittelu.

Alempi työväenluokka: teollisuustyöntekijät, pienet tulot, minimikoulutus.

..no enpä minkään oikein usko tähän ap:n tarinaan, mutta kai sitä saa ihminen keksiä vaikka millaisia satuja:) elämähän on paljon mukavampaa, jos toisinaan hieman sitä "höystää" erilaisilla kuvitelmilla:).Mutta mielenkiintoista olisi kuulla jonkun oikeasta arjesta ulkomailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ulkomamma minäkin;26128544:
Minullakin olisi Ruttikselle rutkasti kysymyksiä :) Irlantiin muutosta haaveilen kovasti...Mahtaisitko ehtiä/viitsiä/haluta vastailla yksityisesti?

Ilman muuta. Laita vaan viestiä tulemaan yksärillä tai julkisesti, vastaan parhaani mukaan :)

Yhteistyössä