Yläkerrasta lapsen huutoa "äiti älä!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei helvetti... heti ollaan taas tekemässä lastensuojeluilmoitusta, kun lapsi huutaa ÄITI ÄLÄ.
Meillä huudetaan samaa joskus mm. hiusten pesun yhteydessä (pakko nekin on joskus pestä ja jos ei hyvällä niin sitten väkisin! Jos ei pesis niin joku naapurinkyttä tekis varmaa ls-ilmoituksen likaisesta lapsesta!) Tai sitten joskus oon lapannut leluja jätesäkkiin ja olen sanonut lähettäväni ne afrikan lapsille kun eivät lapset itse leluja korjaa ja sillonkin on huudettu jotain ÄITI ÄLÄ juttuja...

Meillä alle 2v kullannuppu huusi joku aika sitten nukutustilanteessa että 'äiti auta!' tosi kovaa ja kauan, ihan siis vaan mies istui siinä sängyn vieressä ja hyräili, mutta toinen sai raivarit kun ei olisi halunnut nukahtaa ja minä en ollut nukuttamassa. Kuulostaisi varmaan aika kamalalle just naapureista jos/kun ei tiedä mistä kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
Ei voi olla totta!
Miettikääs nyt jos tässä maassa jokainen tekisi heti lastensuojelu ilmoituksen kun naapurista kuuluu äiti älä, ni hohheijaa....

Joo tiedän että niitä vakavia ja oikeita tapauksiakin on surullisen paljon :(

Tiedän jopa lapsia jotka aina herran enkeleitä, eivät kiukkuu, ovat iloisia ja ystävällisiä...

Tiedän myös näitä tapauksia jotka huutaa aivan hysteerisinä kun esim joutuvat jäähylle tai ei saa pelata, kynnet leikataan tms...Ja ne joita joutuu sitten istuttaa sylissä jotteivät satuta muita tai itseään ni arvatkaa mikä huuto siitä syntyy... Entäs sitte kun tullut haava joka täytyy putsata, lapsi kirkuu hysteerisenä äitiiii, äläääääää, vaikkei äiti ees viel oo lähelläkään haavaa putsaamassa.... listaahan voisi jatkaa ihan loputtomiin.

Tutustu naapureihisi ennen kuin teet kärpäsestä härkäsen.

Samaa mieltä.

Luin muuten just Merete Mazzarellan Illalla pelataan Afrikan tähteä ja hän kertoo siinä että hänen pojantyttärensä oli ottanut tavakseen huutaa isälleen "isä älä lyö, älä lyö!" saadakseen tahtonsa läpi julkisella paikalla........

:D ;)

Ketjua lukematta meidän viisivuotias käyttäytyy juuri noin, kun tukkaa pestään. Kirkuu, huutaa, just tuota "isi, eiiiiiiii, äläääääääää" ja "äiti sattuuuuuuuuuuuu". Onneksi kukaan ei ole meistä vielä tehnyt ilmoitusta :ashamed: .

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Eli asun siis kerrostalossa ja yläkerran asunnossa asuu kuusihenkinen perhe (vanhemmat + 4 lasta). Äsken n. 10 minuutin ajan kuului lapsen itkua ja kirkumista, välillä hän huusi "äiti älä!". En tiedä mitä asunnossa on tapahtunut, mutta kurjalta se kuulosti. =( Onko jotain mitä voin asialle tehdä? Lastensuojeluilmoitus?

Juu meidän tyttö ainaki huutaa kuin syötävä ja kiljuu just tot "äiti älä"-lausetta sillon ku saa uhmakohtauksen ja ei halua tehdä jotain asiaa. Esim kerran ei halunnu millään pukea kun oltiin lähdössä ulos ja mä sitte puin sen niin kiljui koko ajan "äiti älä!" samoin kuin joskus kun laittaa päiväunille.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ketjua lukematta meidän viisivuotias käyttäytyy juuri noin, kun tukkaa pestään. Kirkuu, huutaa, just tuota "isi, eiiiiiiii, äläääääääää" ja "äiti sattuuuuuuuuuuuu". Onneksi kukaan ei ole meistä vielä tehnyt ilmoitusta :ashamed: .

Niin meidänkin liki 5v.

No meidän 3 vuotias huutaa kuin päätä vietäisiin silloin kun nukkumaan pitäisi mennä ja lelut sun leikit pitää alkaa äidin keräämään kesken leikkien pois.

Voi ei. Noin tunti sitten pakotin yliväsyneen tyttären hammas- ja peppupesulle. Siinä tilanteessa hän ainakin huusi "ÄITII SATTUUUUU". Ainiin, selvennyksenä: mihinkään ei sattunut. Jos naapureiden lapsista on muutakin näyttöä kaltoinkohtelusta niin soita, mutta älä nyt herranen aika pelkästään tuon huudon takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
voi kun joku olisi ilmoittanut lastensuojeluun silloin, kun minä lapsena huutelin...molemmat vanhemmat väkivaltaisia.älä hätäile mutta seuraa..

Tätä mieltä mäkin oon.

Ja lisäyksenä: Me oltiin siskon kanssa uhmassa ja ties missä kun äiti aurinkoinen ja pirteä "aivan ihana ihminen" selitti ulkopuolisille "kun taas otettiin yhteen". Me lapset oltiin syypäitä, jättipä kertomatta miten tuli perässä pitkin asuntoa kun yritin karkuun, löi ja löi ja löi, "pysy paikallas, mä vittu hakkaan sut!". Pikkusisko osasi juuri kontata ja konttasi piiloon pöytien ja sänkyjen alle kun äiti raivostui. Äidin mielestä se oli hauskaa.

Voi kamala! :( Oletteko siskosi kanssa vielä väleissä äitinne kanssa?

Näitä on ikävä kyllä suomenmaa pullollaan. Minä en voisi vain kuunnella, vaan toimisin; kävisin kysymässä naapureilta, että mistä on kyse. Jos vaikuttaa epämääräiseltä, soittaisin sossuun.

Jooh, ehkä tosiaan kannattaisi jutella asiasta asianomaisten kanssa. Kyllä mä ainakin vähän tyrmistyisin jos joku tekisi ilmoituksen vaikkapa siitä että lapset ovat kirkuneet ja ärjyneet että "apuaaaaaaaa!"... :whistle:

Yhteistyössä