K
kylmätväreet
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja äläläl:Mun tytär oli noin 5v kun ei halunnut pestä käsiä. Talutin sen pesulle ja se huusi koko ajan älä äiti ei saa. Kun kädet oli pesty, jatkoi huutamista ja yritti tulla mun päälle. Otin tukevasti syliin rauhoittumaan, jolloin huusi Älä koske sä tapat mut. En siis puristanut, retuuttanut, lyönyt enkä mitenkään vahingoittanut lasta. Hän sai vaan raivarin ja huusi tunnin. Heti jos irroitin otteen, hän aloin lyödä ja potkia mua. Ja myös pikkusisarrukset alkoi itkeä, kun he olisivat kans halunneet syliin. JOSKUS voi olla näinkin, jos lapsi huutaa. Odottelin silloin että joku tulis oven taakse..
Anteeksi! Ymmärrän, että tuo holding on sellainen melko yleinen lapsen kasvatustapa, mutta minusta se kuulostaa hyvin ahdistavalle. Olis ihan hirveää, jos riitatilanteessa mies ottais minut sellaiseen karhunsyleilyyn, missä en vois liikkua ollenkaan. Kaipaa siinä sitten miehen syliä, tuollaisen käsittelyn jälkeen.
Joo tuo oli kyllä ieen vierestä, mutta äänten perusteella meille ja teillekin, vois lastensuojelusta tulla joku käymään, vaikka päivittäin, mutta tarvetta tuskin on kummassakaan kodissa.
Vielä aiheen vierestä: tuo holding-menetelmä on nimenomaan pienille lapsille tarkoitettu rauhoittelu-metodi, ei se aikuisella toimikaan samalla tavalla. Sen tarkoitus on auttaa lasta rauhoittumaan ja estää häntä satuttamasta itseään ja muita. Pienellä lapsella ei vielä ole välineitä aggression käsittelyyn ja siksi tuo holding on hyvä tapa, siinä lapsi ymmärtää, että hänelle ei satu mitään, ja myös ettei häntä hylätä eikä kukaan suutu tai hermostu, vaikka hän saakin raivarin.
Hyi että, muistan tuon holdingin lapsuudestani. Ahdistaa ajatus vieläkin.