Yläkerrasta lapsen huutoa "äiti älä!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Eli asun siis kerrostalossa ja yläkerran asunnossa asuu kuusihenkinen perhe (vanhemmat + 4 lasta). Äsken n. 10 minuutin ajan kuului lapsen itkua ja kirkumista, välillä hän huusi "äiti älä!". En tiedä mitä asunnossa on tapahtunut, mutta kurjalta se kuulosti. =( Onko jotain mitä voin asialle tehdä? Lastensuojeluilmoitus?

vai leikkaa hiuksia kynsiä lääkitsee ..haloo hommaa elämä...lapset joskus protestoi vanhempia vastaan ja ei heilä mitään hätää ole...huh huh mä en voi uskoa millaisia ihmisiä....

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
Eli asun siis kerrostalossa ja yläkerran asunnossa asuu kuusihenkinen perhe (vanhemmat + 4 lasta). Äsken n. 10 minuutin ajan kuului lapsen itkua ja kirkumista, välillä hän huusi "äiti älä!". En tiedä mitä asunnossa on tapahtunut, mutta kurjalta se kuulosti. =( Onko jotain mitä voin asialle tehdä? Lastensuojeluilmoitus?

Aivan kun mun 2v kun joutui syömään lääkkeitä...varmaan joku luuli että lasta hakataan tms. Eli en yhdestä kerrasta viel soittelis.

no nyt et voi enää oikein tehdä mitään "järkevää", jos se huuto loppui. "Äiti älä.. ota lelua, mene pois jnejne". Jos se on toistuvaa (kuuluu useimminkin) niin totta kai johonki ilmoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja älä nyt:
vai leikkaa hiuksia kynsiä lääkitsee ..haloo hommaa elämä...lapset joskus protestoi vanhempia vastaan ja ei heilä mitään hätää ole...huh huh mä en voi uskoa millaisia ihmisiä....

Siksi sanoinkin etten tiedä, mitä asunnossa on tapahtunut. On mullakin lapsia ja tiedän että protestoivat.

Jos kuului kirkumista, niin voi olla vakavampikin tapaus. Seuraavalla kerralla ehdottomasti tekisin jotain, Lapsen pahoinpitely on rikos. Eikä lapsen vanhemmat siitä puhu, ainoastaan jos joku ulkopuolinen puuttuu asiaan, menee sossuviranomaisten tietoon.

Kiitos, että välität lapsesta.

Tai kun lapsi on käyttäytynyt siten että esim vaikka lelu otetaan jäähylle tai lapsi nostetaan jäähypenkille.

Todellakin joskus voi olla kyse ihan viattomastakin asiasta ei aina semmoisesta mistä pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus.

Mun lapsi huutaa kun syötävä sillon kun pesen sen hiuksia. Ja varmasti raikuu koko talo. Ei oo vielä ainakaan tullu kukaan kyselee, että mitäs meillä oikeen puuhaillaan :snotty:

No hanki nyt jo elämä!

Siis mistä sinun kaltaisiasi jeesustelijoita oikein sikiää? Minun kullannuppu sai raivarin eilen, kun ei saanut kastella siskoaan, ja keräilin tylysti kaikki vesikipo ja kupit pois. Itki huusi, ÄITI ÄLÄ! ÄITI EI SAA!

No nyt tässä sitten odotellaan, onkohan naapurissa joku lastensuojeluilmoituksia tehtaileva jeesustelija, niin että onkohan meistäkin tehty ilmoitus. Lapsihan ihan selkeästi itki ja huusi.

Mun tytär oli noin 5v kun ei halunnut pestä käsiä. Talutin sen pesulle ja se huusi koko ajan älä äiti ei saa. Kun kädet oli pesty, jatkoi huutamista ja yritti tulla mun päälle. Otin tukevasti syliin rauhoittumaan, jolloin huusi Älä koske sä tapat mut. En siis puristanut, retuuttanut, lyönyt enkä mitenkään vahingoittanut lasta. Hän sai vaan raivarin ja huusi tunnin. Heti jos irroitin otteen, hän aloin lyödä ja potkia mua. Ja myös pikkusisarrukset alkoi itkeä, kun he olisivat kans halunneet syliin. JOSKUS voi olla näinkin, jos lapsi huutaa. Odottelin silloin että joku tulis oven taakse..

Mä olen tehnyt ilmoituksen lastensuojeluun, kun kuulin lapsen huutavan "älä äiti lyö". Tätä ennen olin kuullut ko. asunnosta monet kerrat äidin huutamaa vittusaatanaa ja lapsen mollaamista mm. siten, että äiti haukkui lasta idiootiksi.

En tiedä löikö äiti, vai oliko se vain jotain 6v:n "kapinaa", mutta koin tarpeelliseksi viedä asian eteenpäin. Eli soitin sossuun ja kerroin mitä kuulin, mutta painotin etten ole nähnyt eli en voi varmaksi tietää mitä siellä tapahtuu. Sossu kysyi lapsen vaatetuksen siisteydestä yms. mutta ne kaikki olivat ok.

En tiedä kävikö sossu tarkastamassa tilannetta mutta toivottavasti kävi. Jos siellä on ollut tarvetta avulle, niin sitä kautta perhe on sitä sitten voinut saada.

Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
Mitäpä jos vaikka kävisit ihan kysymässä että onko kaikki hyvin. Ärsyttää tommoset kansalaispoliisit, jotka eivät uskalla ottaa vastuuta!

Äitihän varmaan kertookin suoraan tuntemattomalle naapurille, että joo, olin tässä just lastani hakkaamassa, siitähän tuo meteli kuului, että hyvää illanjatkoa vaan...

Toi ei oo kauheeta vielä ollenkaan, voi vaikka leikata kynsiä tms. niin kuin joku jo sanoikin.
Mun ystävä kertoi, kuinka sen pikkusisko huusi avoimesta ikkunasta:" Isä älä hakkaa enää sillä vyönsoljella!".
Ja huusi kuulemma ihan lämpimikseen. Naapurin mummo oli hädissään kutsunut poliisit paikalle ja taisi siellä käydä sos.työntekijätkin. Mitään ei kuitenkaan ollut tapahtunut 8)
Thank God, omat pennut ei oo tehny mitään tuollaista!

Alkuperäinen kirjoittaja HÄH!:
No hanki nyt jo elämä!

Siis mistä sinun kaltaisiasi jeesustelijoita oikein sikiää? Minun kullannuppu sai raivarin eilen, kun ei saanut kastella siskoaan, ja keräilin tylysti kaikki vesikipo ja kupit pois. Itki huusi, ÄITI ÄLÄ! ÄITI EI SAA!

No nyt tässä sitten odotellaan, onkohan naapurissa joku lastensuojeluilmoituksia tehtaileva jeesustelija, niin että onkohan meistäkin tehty ilmoitus. Lapsihan ihan selkeästi itki ja huusi.

Kannattaa kuitenkin ajatella sitäkin vaihtoehtoa, että kaikissa kodeissa ei vaan kastella siskoa.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Siksi sanoinkin etten tiedä, mitä asunnossa on tapahtunut. On mullakin lapsia ja tiedän että protestoivat.

No onko lapsilla mustelmia tai onko ihan tasapainoisenoloisia lapsia? Kyllä sinun pitäs vähän laajemmin osata asioita ajatella, ihan äitinäkin.

Jos tuota kuuluu vielä niin teet ilmoituksen.
Se on parempi että joku käy asiaa katsomassa ja jututtamassa kuin se ettei kukaan puutu!
se ei sen perheen maailmaa kaada että ilmoitus tehdään lasten turvaamiseksi.jos niillä ei ole mitään kaapissa niin asiahan menee ohitse tuosta vain.

Joo, meidän hitusen aistiyliherkkä piti ihan kamalaa huutoa mm. juuri näissä tilanteissa. Yläkerran vanha pariskunta muuttikin sitten pois jonkin ajan kuluttua..tuli sellanen olo, että epäilivät meidän hakanneen lasta tms. kun luumuilivat aina rapussa ohi...

Yhteistyössä