"hanna"
Tajuathan sä että ne touhula-päiväkodit ei ole ainoita yksityisiä päiväkoteja suomessa? Kyllä meidän lapsen päiväkodissa on siivooja, ja aina sijainen jos joku on kipeä. Hoitajat ovat aivan ihania, joka päivä saa yksityiskohtaista tietoa siitä miten päivä on mennyt, ja muutaman tädin kanssa olen tullut niin tutuiksi että juttelemme joka päivä myös toistemme kuulumisista, toistemme lapsista ja työpäiviemme kulusta, välillä pitkät pätkätkin päiväkodin pihamaalla. Leluja lapsilla on paljon, ja ne ovat oikeasti paljon uudenaikaisempia ja ehjempiä kuin kunnallisessa (meillä toimii avoin päiväkoti tuossa kunnallisen yhteydessä, eli olen nähnyt heidänkin tilat silloin kun lapsemme eivät vielä olleet päiväkodissa). Liikuntasali löytyy, pallomeri löytyy, retkipaikkoja (myös pienten ryhmäläisille) löytyy niin läheltä että jokainen jaksaa kävellä. Koskaan ei ole ainakaan mun korviini kuulunut että kellekään olisi mitään hirveän suurta haaveria käynyt, varsinkaan siksi että hoitajia ei muka olisi tarpeeksi, ja kun oma poikani liukastui pihalla niin että hammas alkoi heilumaan, käski henkilökunta itse menemään heti hammaslääkäriin jotta tapaturma voidaan kirjataLiian yksityiskohtaisiin kokemuksiin en voisi mennä, mutta luulenpa, että nämä ovat tiedossa olevia epäkohtia lähes kaikille.
Pienten ryhmässä ei kaikille lapsille pinnasänkyä, vaikka lapsi on vuoden vanha. Ruoka yksipuolista, sillä hoitohenkilöstö vastaa hoitotyössä lisäksi välipalojen hoitamisesta ja siivouksesta, koska apulaista ja siivoojia ei ole (tämä on valtakunnallisesti kaikissa firman yksiköissä). Leluja vähän ja virikkeitä muutenkin. Liikuntasalia ei ole ja rattaita ei hankita lapsiryhmille riittävästi jotta retket lähipuistoihin onnistuisi.
Hoitohenkilöstö luonnollisesti ei motivoitunutta vaan he tietävät ja puhuvat kuinka eettisesti väärin tuo bisnes lapsille on. Joka päivä he ovat niitä jotka selittelevät vanhemmille miksi jotakin sattui tilanteessa, jossa hoitaja ei pystynyt repeämään kahteen paikkaan, koska työmäärä on liian suuri. Johtajia ei ole jokaisessa yksikössä. Tässä nyt nopsaa ne mitä tuli mieleen, mutta niitä on vaikka kuinka paljon :/
heidän vakuutukseensa jälkiseuraamusten varalta. Kaveri taas kertoo harvasen päivä mitä hänen lapselleen on käynyt kunnan päiväkodissa, samaa lasta on tikattu kaks kertaa, on tippunut naama edellä kerrossängyn yläpedistä, saanut toiselta lapselta köniin ja kerran jopa karannut päiväkodin pihalta, ja joka kerta on kuulemma saanut tapella että tapaturmaa ei ohiteta vaan olankohautuksella. Mun mielestä on törkeää että sä ihan keksityillä jutuilla ja huhupuheilla mustamaalaat kaikkia yksityisiä päiväkoteja ja syyttelet vanhempia jotka lapsensa sellaiseen laittavat. Mä en nimittäin usko hetkeäkään ettäkö sä olisit kovin monessa yksityisessä päiväkodissa edes käynyt.