V
vieras
Vieras
Onko muilla ollut ongelmia tällaisen asian kanssa kuin yksityisen parkkihallin sakot? Nehän olivat vielä keväällä laittomia juttuja, eli sakkoa ei tarvinnut maksaa jos sellaisen sai (kuluttajasuojaviraston sivuilla tällainen tieto). No, sain sakon tammikuussa, enkä maksanut. Mitään maksumuistutusta tms. ei kuulunut kuukausiin. Nyt keväällä, olisiko ollut maaliskuuta, korkein oikeus päätti, että yksityisillä parkkitaloilla on sakottamisoikeus. Ja niin saapui myös muistutus tammikuulta, ainut ettei saapunut normaali muistutus 5e muistutusmaksulla, vaan saapui lappu perintätoimistosta, jossa kulut olivat tuplaantuneet. Soitin ja yritin kiistää sakon ajankohtaan vedoten - ei auttanut, maksettava kuulemma on, kun en ollut tehnyt virallista reklamaatiota sakosta silloin tammikuussa. Väittivät myös, että kotiosoitteeseemme oli lähtenyt helmikuussa perintäkirje (?). Maksoin siis perintätoimiston lapun enempää mukisematta, koska minun vika tietenkin oli kun en ollut reklamoinut asiaa. Jäi kuitenkin suuresti ihmetyttämään, että mihin se perintäkirje 5e kuluilla oli mennyt?
Mutta kun asia ei jäänyt siihen. Nyt tippui taas uusi lappu perintätoimistosta, tällä kertaa huhtikuulla olin kuulemma väärin parkkeerannut... Taas oli mukamas 35 euron maksu jätetty huhtikuussa maksamatta ja nyt meni suoraan perintään, ilman että mikään perintäkirje olisi ainakaan minua tavoittanut - TAASKAAN. Ihan uskomatonta. Siis olen työssäkäyvä ihminen, joka ei ole saanut vuosiin, jos juuri koskaan perintäkirjeitä yhtään mistään. Olen myös siisti ja järjestelmällinen ihminen, joka pitää esim. kirjanpitoa lappusistaan... Miten voi olla, että kyseessä sama firma ja taas tulee parkkisakko, jota en ole tietääkseni saanut ja taas on muka laitettu muistutuskirje tulemaan kotiosoitteeseen, enkä sitäkään ole saanut?
En tiennyt taaskaan mitä tehdä. Pakko oli taas maksaa, kun en voi mitenkään todistaa, etten ole sakkoa tai muistutusta saanut. Mutta mitä jos tulee kolmaskin lappu???
Mutta kun asia ei jäänyt siihen. Nyt tippui taas uusi lappu perintätoimistosta, tällä kertaa huhtikuulla olin kuulemma väärin parkkeerannut... Taas oli mukamas 35 euron maksu jätetty huhtikuussa maksamatta ja nyt meni suoraan perintään, ilman että mikään perintäkirje olisi ainakaan minua tavoittanut - TAASKAAN. Ihan uskomatonta. Siis olen työssäkäyvä ihminen, joka ei ole saanut vuosiin, jos juuri koskaan perintäkirjeitä yhtään mistään. Olen myös siisti ja järjestelmällinen ihminen, joka pitää esim. kirjanpitoa lappusistaan... Miten voi olla, että kyseessä sama firma ja taas tulee parkkisakko, jota en ole tietääkseni saanut ja taas on muka laitettu muistutuskirje tulemaan kotiosoitteeseen, enkä sitäkään ole saanut?
En tiennyt taaskaan mitä tehdä. Pakko oli taas maksaa, kun en voi mitenkään todistaa, etten ole sakkoa tai muistutusta saanut. Mutta mitä jos tulee kolmaskin lappu???