Laskuista kysyttävää! Help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariannee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mariannee

Vieras
Vein tänään sähkölaskun sosiaalitoimistoon, jonka eräpäivä oli ollut 3.11.15. Viime kuussa sain vähän erilaisen päätöksen ja enemmän rahaa, tässä kuussa en ole saanut sitten ollenkaan toimeentulotukea, mutta enskuussa minun pitäis taas saaha mutta silti olen vielä sosiaalitoimiston asiakkaana kuitenkin, niin pystyykö ne laittamaan laskun maksuun tässä kuussa vaikka en ole tässä kuussa päätöstä saanutkaan tai toimeentulotukea...? Juttelin kyllä vahtimestarin kanssa, mutta en saanut oikeen siitä tilanteesta selvyyttä, joten toivottavasti täällä joku osaisi neuvoa...

Sitten minulla on maksamatta myös yksi toinen lasku, yksityisen firman kanssa. Heidän kanssaan laadin maksusuunitelman ja minun olisi pitänyt maksaa yksi lasku 15.10.15 eli sitä eräpäivää siirettiin. No mulla ei ollut vielä sillonkaan varaa maksaa sitä laskua, enkä ilmottanut heille päin asiasta mitään, nyt mennyt kuukausi ja ei ole ainakaan mitään perintäkirjeita yms tullut... Sitä ennen kun otin heihin yhteyttä ja siirsimme eräpäivää, tuli muutamia maksumuistutuksia, joten kerta en maksanut sen maksusuunitelmankaan mukaan, voivatko suoraan siirtää siitä ulosottoon, vaikka ei ole vielä edes perintäkirjeita tullut...?

Entä miten kauan menee kun sähköt katkaistaan? Jos sossusta maksavat laskun esimerkiksi vasta joulukuussa, katkeaako siihen mennessä sähköt kun kuukausi on mennyt sitten eräpäivästä...? Ilmottaako ne erikseen kun katkasee sähköt ja tuleeko sitä ennen perintäkirjeitä??? Kyseessä sähköyhtiö Helen.

Kiitos vastauksista ja neuvoista! :)

Helenille soittaminen on maksullista ja tuonne toiseen paikkaan en kehtaa enää... ;/ joten toivon et täällä joku tietäis varmaksi näistä laskun maksu asioista, et miten etenee, jos ei maksa eräpäivään mennessä!

Fatta hoitaa sun sähkölaskun, vaikka onkin myöhässä maksu, koska kuitenkin olet fattan asiakas, joten siitä voit olla huoletta. Sitten tuo toinen lasku, sieltä kyllä laittavat sinulle vielä postia, joten ei mene todellakaan heti ulosottoon. Kyllä sä näistä selviät, älä turhaan hätäile.

Helpottiko kun pääsit haukkumaan? :) no nythän sä voit mennä kans vetää pääs täyteen, kun noin paljon vituttaa, niin ei tarvii sunkaan lähteä huomenna töihin... :)

Asiallisia vastauksia nyt seuraavaksi kiitos, joista oikeasti olisi apua!!!

Jaa, eipä tullut moinen vaihtoehto mieleen kun en harrasta "pään töteen vetämistä". Sinä näköjään harrastat...mutta eipä yllätä aloituksen perusteellakaan.

Soita ihmeessä sinne yksityiselle velkojalle, siellon tyypit jotka itseasiassa haluu selvittää noita juttuja. Jos ne ei tiedä mitä meinaat, laittavat laskun perintään ja saat perintäkulut kaupanpäälle.
Maksa vaikka pikku osissa..

Ei välttämättä maksa sossu laskua, jos kerran et ole saanut sieltä rahaa tässä kuussa, kielteinen päätös?

Riippuu ainakin siitä, kuinka paljon olet saanut rahaa muuta kautta tässä kuussa. Jos sähkölasku vähennettynä tämän kuun tilille saamistasi rahoista on yli sen noin 480e (mikä se tarkka summa on, en juuri nyt muista enkä jaksa kaivaa mistään) en usko että maksavat laskua.

Mutta ihan oikeasti, heti huomenna aamulla puhelin käteen ja soitat sekä sossuun että molempiin yrityksiin! Vaikka se hävettäisi, niin parempi hoitaa asiat. Hävettääkö ulosotto vähemmän? Se tulee ainakin huomattavan paljon kalliimmaksi. Helpommalla pääset kun hoidat asiat heti.

Yritykset haluavat rahansa, ja tekevät varmasti mielummin maksusuunnitelman kanssasi kuin lähtevät perimään velkoja muuta kautta. Ja jos se yhtään lohduttaa, niin sinä et ole niille firmoille kuin nimi paperissa, ei kannata hävetä! Tsemppiä! :)

Yhteistyössä