Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

hei, etsin itsenäisesti lapsen hankkineita lehtijuttuun yhteen Suomen isoimmista aikakauslehdistä. Tule mukaan ja rohkaise muitakin tekemään omat ratkaisunsa!

Minuun voi ottaa yhteyttä tänne: pauliina.h.seppala @ helsinki.fi
ja joitain juttuja voi lukea täältä: www.postscriptum.fi

KIITOS jo etukäteen! Hyvä että naiset - ja ehkä miehetkin - ottavat elämänsä omaan haltuun.

 
Hei

Nyt KenguRuu-talo on auki myös uusille jäsenille!

"Itsenäisten äitien eli harkitusti sinkkuäideiksi päätyneiden tai tätä harkitsevien vertaistukipalsta. Suurin osa toivoo lasta hedelmöityshoidoilla, osa pohtii adoptiota, osa muita mahdollisuuksia saada oma lapsi ilman mukana olevaa isää."

Olemme nyt laajentaneet ja "remontoineet" hiukan taloamme.
Toivomme sen palvelevan nyt paremmin sekä vanhoja että uusia jäseniä.

Osa foorumin info- ja linkkivinkkiosista on julkisia, samoin foorumin esittely ja säännöt ovat kaikkien luettavissa. Varsinaiset keskusteluosiot turvaamme tarkasti ulkopuolisilta, jotta luotettava ja turvallinen vertaistuki olisi jäsenille mahdollista. KenguRuulaisten tapaamisiin kukin osallistuu, jos siltä tuntuu.


http://kenguruu.foorumit.fi

Ohjeet jäseneksi pääsemisestä löytyy etusivulta. Lue ohjeet tarkoin, jotta rekisteröitymisesi onnistuisi sujuvasti. Lyhyesti kerrottuna toimit seuraavasti:

1. Lähetä pieni esittelysähköposti itsestäsi (+käyttämäsi nicki) etusivulla ilmoitettuun sp-osoitteeseen.
2. Odota vastausta.
3. Saatuasi vastauksen voit rekisteröityä KenguRuun etusivulta.

Siis HUOM:
Ensin sähköposti, sitten vasta rekisteröintipyyntö Foorumin sivulta!


Lämpimästi tervetuloa, kaikki itsenäiset äidit tai sellaiseksi toivovat tai sitä harkitsevat!

Hanna, KenguRuun mode
sekä muu KenguRuun väki



 
Tupsahdin minäkin tänne hienolle palstallenne. Mahtavaa, että asioista voidaan puhua näin avoimesti. Olen kyllä tavallaan outo lintu täällä, koska olen mies - 36 -vuotias ja pääkaupunkiseudulta. Minäkin haluaisin lapsen/lapsia ja vanhemmaksi. Lapsihaaveita kohdallani kuitenkin vaikeuttaa se, että olen homoseksuaali, mikä ei välttämättä vetoa perheidyllistä haaveileviin naisiin perinteisillä kontaktipalstoilla. Haluaisin vanhemmaksi ilman perinteistä parisuhdetta, mutta toisaalta haluaisin myös aktiivista isän roolia. Pidän kovasti lapsista ja minulla olisi heille paljon annettavaa. Minulla on myös sillä tavalla ässä hihassa, että voisin tarjota lapseni äidille säännöllisen hengähdystauon harrastaa ihan omia juttujaan silloin kun lapset olisivat luonani.
Kasvatusvelvollisuuksia voisimme jakaa siten, että molempien taakat helpottuisivat.

Oma elämäni on tällaisenaan hyvää, eikä se mihinkään kaatuisi vaikka lapsettomaksi jäisinkin. Nyt tuntui kuitenkin oikealta hetkeltä kokeilla, josko sopiva nainen löytyisi. Taloudellisesti asiani ovat mallillaan - minulla on vakituinen työ opettajana, sopivasti mukavia ystäviä, ja innostavat harrastukset täyttävät elämääni. Olen tällä hetkellä sinkku, mutta mahdottomana en pidä, että seurustelisin miehen kanssa joskus tulevaisuudessa (epävarmaa se kuitenkin on). En myöskään haluaisi rajoittaa sinun seurusteluasi, olipa seurustelukumppanisi mies tai vaikkapa nainen. Se kuinka tiivis tai löyhä suhde meillä olisi, olisi meistä itsestä kiinni. Yhteisasumista en lähtökohtaisesti kaipaa, vaikka tottakai asuminen mahdollisimman lähellä toista helpottaisi lapsesta huolehtimista. Olen useimmissa arjen asioissa sangen joustava ja käytännöllinen. Ota ihmeessä yhteyttä, jos haluat vaihtaa ajatuksia aiheesta vakavammalla tai rennommalla mielellä.
Luulen myös, että olen valmis tarvittaessa etenemään asiassa sangen nopeastikin.

t. Tapio

=) :)
 
Hei Tapio,
Viestisi oli hyvin aito ja selvästi olet tosimielellä liikenteessä. Tämä ketju ei kuitenkaan ole senssipalsta vaan yritämme tarjota vertaistukea itsenäisille äideille tai sellaisiksi haluaville. Meillä ei siis ole isää kuvioissa lainkaan.
Ehkäpä Setan sivut tarjoaisivat paremman foorumin tällaiselle perhemuodolle jota sinä olet etsimässä ? Tai voit perustaa oman ketjun tälle aiheelle, uskon että asiasta kiinnostuneita kyllä löytyy muttei kuitenkaan ehkä tästä ketjusta =) ...
 
Hei Tapio
toivon että löydät jonkun joka haluaa lapsen kanssasi! Kuulostat aidolta hyvältä mieheltä ja olet nyt ottanut ensiaskel saadakseen oman lapsen. Luulisin kanssa että Setan kautta ehkä helpommin löytäisit jonkun, mutta miksi ei tämänkin palstan kutta, ainahan kannattaa yrittää. Onnea matkaan ja toivon että sinäkin saat pitää oma lapsi sylissäsi!
 
Kiitokset Viki77 kannustavista ja ilahduttaneista kommenteista! :)

Löysin tämän hienon KaksPlus-palstan googlettamalla. En ole KaksPlus sivustojen perinteisintä lukijakuntaa, joten tällaisen palstan löytyminen oli minulle positiivinen yllätys. Ymmärrän Corona77 kommenttiasi siinä mielessä, ettei tämä viestiketju ei ole kontaktipalsta. Palsta on myös tarkoitettu erityisesti hedelmöityshoidoilla lapsia hankkineille tai sitä suunnitteleville. Myös minun mielestäni on hyvin tärkeää että kaikilla perhemuodoilla on paikka, missä asioita voi pohdiskella avoimesti omassa vertaisryhmässä. Laitoin kuitenkin ilmoitukseni tälle palstalle, koska huomasin kirjoitusten joukossa myös kommentteja naisilta, jotka halusivat lasta miehen kanssa, mutta jotka eivät olleet onnistuneet löytämään sitä oikeaa. Jotkut vielä miettivät, minkä ratkaisun tulisivat tekemään. Ajattelin selvittää, josko joukossa olisi henkilö, jolle juuri minun tarjoamani malli tuntuisi sopivalta? Minusta ei ole keneltäkään pois vaikka osa kommenteista osuisi hieman sivuunkin aiheesta, se ei haittaa muuta keskustelua - kerhoissahan on joka tapauksessa mahdollisuus rajata osallistujia. Laitoin kyllä äskettäin ilmoitukselleni ihan oman viestiketjun KaksPlus keskusteluihin, heti kun opin miten se tehdään :) Lämmintä, iloista kesää kaikille!! :)
 
emiliachi
Moikka! Oon lueskellut tätä palstaa nyt aika pitkään ja vihdoin sain äsken käytyä viimeisetkin kirjoitukset läpi. Itselläni on siis sellainen tilanne, että täytin just 28v., mitään suhdetta ei ole ollut pariin vuoteen, eikä kukaan oikein nappaa, puoleen eikä toiseenkaan. Tiedän kuitenkin satavarmasti haluavani lapsia, ja nyt oon oikeesti päättänyt, että lähivuosina kokeilen hankkia lapsen ihan itse. Laitoin jo jäsenpyynnön tonne KenguRuuhn, mutta jos tää KaksPlussan itsellisten naisten kerhokin on vielä toiminnassa, niin mielelläni ottaisin sinnekin salasanan, että pääsisi juttelemaan muiden vastaavassa tilanteessa olevien ja olleiden kanssa =)
 
Hei!

Olemme yhdistäneet kerhot eli on vain tuo KenguRuu kerho. Turhaa hajauttaa eri suuntiin meitä samassa tilanteessa olevia, miettiviä...

Tervetuloa joukkoomme. Kesäloma tietysti hieman pidentään jäsenenksi ottamista ja muutenkin KenguRuu foorumi on näin kesän aikaan hiljaisempi jäsenten lomien ja klinikoiden lomien vuoksi.
 
Hei Tapio,

enpä ole tämän palstan vakiolukijakuntaa minäkään, mutta ajatuksesi vanhemmuudesta ja kasvatusvastuusta on sellainen, että voisin hyvinkin olla kiinnostunut keskustelemaan kanssasi asiasta lisää! Olen pienen ihanan tytön yh ja toivon perheeseeni vielä ainakin yhtä lasta. Perinteistä parisuhdetta en ole etsimässä minäkään, joten jos tämä viesti osuu silmiisi, niin laitapa viestiä limei(at)hotmail.com.
 
Olen 33-vuotias nainen ja olen alkanut miettimään lapsenhankintaa yksin. 2007 vuonna olen käynyt tutkimuksissa, joissa todettiin ettei minulla kypsy munasoluja. Tuolloin mies oli vielä kiinnostunut lapsen saamisesta, mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että parisuhde on loppu. Ainoana vaihtoehtona on lapsen saaminen yksin. En jaksa mitään parisuhdetta alkaa enää rakentamaan.

Onko kellään kokemusta luovutetun munasolun käytöstä näissä hoidoissa, onko se yleensä mahdollista ilman, että se on vaan joku tuntematon luovuttaja. Minulla olisi munasolunluovuttaja tiedossa, jollei muuten onnistu.

Kiva löytää tämmönen ketju =)
 
Hae jäsenyyttä kenguruuhun!
Anni

http://kenguruu.foorumit.fi

Ohjeet jäseneksi pääsemisestä löytyy etusivulta. Lue ohjeet tarkoin, jotta rekisteröitymisesi onnistuisi sujuvasti. Lyhyesti kerrottuna toimit seuraavasti:

1. Lähetä pieni esittelysähköposti itsestäsi (+käyttämäsi nicki) etusivulla ilmoitettuun sp-osoitteeseen.
2. Odota vastausta.
3. Saatuasi vastauksen voit rekisteröityä KenguRuun etusivulta.

Siis HUOM:
Ensin sähköposti, sitten vasta rekisteröintipyyntö Foorumin sivulta!
 
Hei,

olen mukava, luotettava, rehellinen, kunnollinen, joustava ja urheilullinen nelikymppinen mies. Elämäni on kaikin puolin varsin tasapainoista. Olen tällä hetkellä sinkkuna pitkän parisuhteen jälkeen, mutta toivon mukaan kuitenkin löydän aikaa myöten miespuolisen elämänkumppanin. Olen opiskellut korkeakoulussa ja minulla on hyvä, vakituinen työ. Asun Helsingissä. Urheilemisen lisäksi pidän erityisesti kulttuurista mm. elokuvissa ja teatterissa käymisestä, mökillä olosta sekä matkustelemisesta.

Toivon suhteellisen tasa-arvoista, aktiivista vanhemmuutta, jossa lapsi voisi saada hyvät perusedellytykset elämälleen tasapainoisella suhteella niin isään kuin äitiinkin. On tärkeää, että vanhemmat ovat kummatkin aikuisia, joustavia henkilöitä, joiden keskinäinen kemia toimii ja kummatkin ovat sitoutuneet ottamaan huomioon toiminnassaan lähtökohtaisesti lapsen parhaan.

Jos sinua kiinnostaa tutustua minuun lähemmin, otahan yhteyttä. Voisimme tavata vaikka melko piankin.

Joona
:)
 

Hakisin mielelläni kenguruuhun jäsenyyttä, mutta valitettavsti omistan vain pari hotmail-osoitetta. :(



Alkuperäinen kirjoittaja Viki77:
Hae jäsenyyttä kenguruuhun!
Anni

http://kenguruu.foorumit.fi

Ohjeet jäseneksi pääsemisestä löytyy etusivulta. Lue ohjeet tarkoin, jotta rekisteröitymisesi onnistuisi sujuvasti. Lyhyesti kerrottuna toimit seuraavasti:

1. Lähetä pieni esittelysähköposti itsestäsi (+käyttämäsi nicki) etusivulla ilmoitettuun sp-osoitteeseen.
2. Odota vastausta.
3. Saatuasi vastauksen voit rekisteröityä KenguRuun etusivulta.

Siis HUOM:
Ensin sähköposti, sitten vasta rekisteröintipyyntö Foorumin sivulta!
 
Mulla on nyt sitten tämä tilanne että tuli lopullinen ero ja 30 (julkisella kerättyä ) munasolua pakkasessa.
Julkisen lääkäri sanoi että psykologi ois lakisääteisesti pakollinen? Eikö joku päässy Ovumiaan ilmankin tätä? Ei sikäli että haittais mutta pari juttua mietityttää....
Onko kukaan ollu työtön hoitoon hakeutuessa? Millä tavoin psykologi on suhtautunu, vai onko tästä ollu puhettakaan? Pelkään että mut lynkataan tän takia.. :(
Entä jos on avoimin mielin uuden miesseuran suhteen, ja kuitenkin on tän suuntasia toiveita kahden vanhemman perheestä? Katsotaanko se jotenkin liian epävakaaks tms.?

Voi vastata yksärilläkin..
 
Ymmärsinkö oikein että miehesi on siis suostuvainen siihen että alkoita siirretään? Muutenhan ne menee roskiin. Psykologin käynnillä puhutaan ja kartoitetaan sosiaalista tukiverkkoa ja siitä mitä isän puuttuminen merkitsee, mutta teillähän ilmeisesti isä olisi kuvioissa mukana? Ymmärtääkseni psykologi ei voi kieltää sinulta hoitoja. Tilanteessasi on varmaan hyväkin käydä läpi asioita psykologin kanssa. Tuskin työttömyyskään voi olla este, jos kerran olet julkisella hoidossa. Kaikki sinkkunaiset joutuvat ymmärtääkseni hoitoihin yksityiselle ja silloin työttömyys on este kun kela ei korvaa kuluja lainkaan ja hoidot maksaa maltaita. Onnea matkaan toivotaan että seuraava hoito tuo pysyvän plussan.
 

Yhteistyössä