Tupsahdin minäkin tänne hienolle palstallenne. Mahtavaa, että asioista voidaan puhua näin avoimesti. Olen kyllä tavallaan outo lintu täällä, koska olen mies - 36 -vuotias ja pääkaupunkiseudulta. Minäkin haluaisin lapsen/lapsia ja vanhemmaksi. Lapsihaaveita kohdallani kuitenkin vaikeuttaa se, että olen homoseksuaali, mikä ei välttämättä vetoa perheidyllistä haaveileviin naisiin perinteisillä kontaktipalstoilla. Haluaisin vanhemmaksi ilman perinteistä parisuhdetta, mutta toisaalta haluaisin myös aktiivista isän roolia. Pidän kovasti lapsista ja minulla olisi heille paljon annettavaa. Minulla on myös sillä tavalla ässä hihassa, että voisin tarjota lapseni äidille säännöllisen hengähdystauon harrastaa ihan omia juttujaan silloin kun lapset olisivat luonani.
Kasvatusvelvollisuuksia voisimme jakaa siten, että molempien taakat helpottuisivat.
Oma elämäni on tällaisenaan hyvää, eikä se mihinkään kaatuisi vaikka lapsettomaksi jäisinkin. Nyt tuntui kuitenkin oikealta hetkeltä kokeilla, josko sopiva nainen löytyisi. Taloudellisesti asiani ovat mallillaan - minulla on vakituinen työ opettajana, sopivasti mukavia ystäviä, ja innostavat harrastukset täyttävät elämääni. Olen tällä hetkellä sinkku, mutta mahdottomana en pidä, että seurustelisin miehen kanssa joskus tulevaisuudessa (epävarmaa se kuitenkin on). En myöskään haluaisi rajoittaa sinun seurusteluasi, olipa seurustelukumppanisi mies tai vaikkapa nainen. Se kuinka tiivis tai löyhä suhde meillä olisi, olisi meistä itsestä kiinni. Yhteisasumista en lähtökohtaisesti kaipaa, vaikka tottakai asuminen mahdollisimman lähellä toista helpottaisi lapsesta huolehtimista. Olen useimmissa arjen asioissa sangen joustava ja käytännöllinen. Ota ihmeessä yhteyttä, jos haluat vaihtaa ajatuksia aiheesta vakavammalla tai rennommalla mielellä.
Luulen myös, että olen valmis tarvittaessa etenemään asiassa sangen nopeastikin.
t. Tapio
=)