Alkuperäinen kirjoittaja vaikka olen nainen:
Miten esimerkiksi omaan sukuun liittyvät häpeän tunteet vaikuttaisivat siihen, ettei halua hypätä kyläpaikoissa? Ei kai sinne kylään ole tarkoitus koko oman sukunsa kanssa mennä? Katkeruus, pettymys - siis mihin? Mihin liität ne?
Tässä muutamia otteita kirjoituksista:
" En myöskään lähde muutaman hänen ystävänsä luokse kylään, koska yksinkertaisesti: en pidä heistä. Miksi siis menisin? " - Siis kumppanin ystävät ovat vastenmielisiä? Onpa huono maku, koskeeko se huono maku myös sinua?
"Olen sitä mieltä, että jos ihmisellä riittää kantti ola tuhlaamatta aikaansa siellä missä ei viihdy, se on lähinnä ihailtava piirre. " - Niin, mitäpä sitä muista välittämään, pääasia, että on ITSE ONNELLInen.
" Minä en tarvitse todisteluja, minä tiedän että minulla on mies kotona odottamassa kun tulen kissanristiäisistäni. " - Mutta toivoisit hänen kenties olevan vähän salonkikelpoisempi?
"Ja minä: vihaan hänen äitiään. en halua tavata sitä ihmistä. Mieheni kunnioittaa minua ja toivomusta olla menemättä kahville sinne. Hän voi kohdata äitinsä ja muutkin sukulaisensa omana itsenään, ilman että mihnu täytyy olla vieressä pitämästä kädestä kiinni. Ja jos tilanne olisi se, että hän ei voi jostain syystä mennä omien sukulaistensa luo ilman minua, kehottaisin häntä pysymään kokonaan erossa moisesta porukasta. " - Miten tuosta suvusta on sitten voinut tulla yhtään kunnollista ihmistä? Joku vika varmaan on miehessäsikin, vertailpa oikein tarkasti häntä äitiinsä. Eikö jotain samankaltaisuutta löydykin?
"Jos sitten ei lähde junttisukulaisten vauhdittoman pituushypyn, leuanvedon tai rajattoman viinankeston kisoihin mukaan tekee ihmisestä epäsosiaalisen, niin tehköön! Jumalauta!" - Ja taas yksi kauhea suku, jota hävetään ja halveksitaan. Mutta eipä tämäkään junttisuvun vesa ole kasvanut yhtään ylemmäksi, ainakaan kielenkäytöstä päätellen. Turha pullistella ja ylentää itseään.
"Ja nämä sukuhäät! Täysin tuntemattomat ihmiset kutsuvat häihinsä sillä verukkeella, että mieheni on jotain kaukaista sukua heille ja tavattukin on viimeksi 20 vuotta sitten lapsina... Mikä järki?
Onko tavoitteena saada paljon lahjoja vai kasvattaa vieraslistaa? En koe mitään omantunnontuskaa jäädä tällaisista pippaloista pois, koska en voi loukata poisjäännilläni ihmistä, joka ei ole koskaan minua edes tavannut. " - Olisiko halu tutustua omiin juuriinsa ja esitellä ne myös tulevalle puolisolle? Sukurakkaus, avoin mieli omaa taustaa kohtaan, valmius ottaa vastaan mitä tulee?
Ei niitä sukujuhlia kenelläkään ole montaa vuodessa. Oikeasti eivät siis rasita eivätkä vie suunnattomasti kenenkään aikaa ja energiaa.
Mutta jokainen tekee itse omat valintansa, onneksi minulla on ihana ja rakastava suku.
Eipä niistä juhlista juuri kukaan pois jääkään.