Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
oiskohan tää myös pikkusen arvokysymys.. mulle se lapsen kotihoito on ainakin tärkeämpi valinta, kuin mun tuottavuus. mutta ilmeisesti sun mielestä tällasessa tilanteessa tuet esimerkiksi ei ole tarpeellisia, vaan mun pitäis mennä töihin tienaamaan.
arvokysymys... en usko.. kyse ei ole siitä paljonko silloin tuottaisit, vaan siitä että iten itsesi elätät... kotihoidon tuki on sen 300? jos sillä pystyt elämään niin hyvät sulle, mutta mun mielestä mitään ylimääräistä ei pidä maksaa siksi että sä haluat olla kotona...
joten miksi yhteiskunnan pitää tukea sun lapsien päivähoidossa oloa? tai teidän sairaanhoitokustannuksia, tai mitään muutakaan?? sinäkö sen määrittelet, mitä yhteiskunnan tulisi tukea, mikä on "ylimääräistä"?
ja huom! MÄ en halua olla kotona itseni takia, mutta lapselleni haluan tarjota mahdollisuuden kotihoitoon, koska on vielä pieni. palaan kyllä ihan riemusta kiljuen omaan työhöni, kun sen aika on, niin ei tarvitse joka penniä laskea
tämä systeemi on rakennettu niin että kaikilla on yhtäläinen oikeus ilmaiseen koulutukseen ja terveydenhuoltoon, jokaisesta lapsesta saa lapsilisän, ne on kaikille annettavia etuuksia, eli mä en niitä määrittele.. muut tuet on suunniteltu niin että JOS tulee sellainen tilanne ettei muten pärjää, niin yhteiskunta auttaa...
mä maksan lapsen hoidosta, samaan aikaan käyn töissä ja maksan palkastani veroja, sellaisista rahoista jotka tulevat suoraan firmalta, suoraan asiakkailta, eli se on tuottavaa rahaa... (otin asian esille siksi että kohta joku keksii sanoa että maksetaanhan kotihoidontuestakin ja muista tuista veroja, joskaan se ei ole sama asia kun ne rahat tulevat suoraan niiltä tahoilta johon ne niistä maksettavat verot menevät takaisin)
sanot että haluat tarjota lapsellesi mahdollisuuden kotihoitoon, hienoa, kunhan teet sen omilla rahoillasi.. se on se pointti tässä...