Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Hauista puheenollen.


En tajua niitä tyyppejä, jotka pyytävät suurhaukia ja pitävät niitä käsissään ja rauhallisina poseeraavat jotta saadaan kuva otettua. Mua NIIIIIIIN pelottaisi!

Ja mun tuurillahan se haukkaisi puoli kättä veks kun oon päästämässä vonkaletta takaisin veteen.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Alkaa työvuosi olla aikalailla kasassa.

Jotain viimeistelyjä vielä, sen minkä varvas sallii... Toimii muuten hiton hyvin se, että teippaa sen viereiseen varpaaseen. Viimeksi en älynnyt ja se oli varmaan puolet pidempään kipeä.

Sinällään ihan kiva ettei tarvitse tuolla ulkona pimeässä ja kylmässä suuremmin enää säätää mutta saattaa olla, että viimeinen kuukausi suomessa tuntuu ihan hiton pitkältä näin.
 
Hauista puheenollen.


En tajua niitä tyyppejä, jotka pyytävät suurhaukia ja pitävät niitä käsissään ja rauhallisina poseeraavat jotta saadaan kuva otettua. Mua NIIIIIIIN pelottaisi!

Ja mun tuurillahan se haukkaisi puoli kättä veks kun oon päästämässä vonkaletta takaisin veteen.
Kerran olen saanut kivoja pieniä viiltohaavoja käden täyteen kun hauki tipahti uistimesta samalla kun häsläsin käsineni siinä suun äärellä. Ei ihan heti tyrehtynyt.

Kuvassa linnunpesä

 
  • Tykkää
  • Vau!
Reactions: Lispetti ja Kais
Eilen piti nukuttaa ikiuneen meijän Minttu-kisu.
Viikonloppuna ei ollu omaihtensä,vetätyi ja nukkui vessassa tai makkarissa,ei tullu sohvalle viereen tai syliin. Söi vähän ja kävi laatikolla liian vähän. Eläinlääkärissä todettiin että rintaontelo ja vatsa oli täynnä nestettä,luultavasti myös kasvain, keuhkot oli selkärankaa vasten. Ennuste oli niin huono,että oli paras nukuttaa Minttu ikiuneen.
329€ hujahti sinne.
Pientuhkaamo Kaiser huolehtii tuhkauksesta.
Eilen koko päivä itketty,oli vaikeaa laittaa tavaroita pois.
Loput kissanruuat menee eläinsuojeluyhdistykselle.
☹😭😿
 
Eilen piti nukuttaa ikiuneen meijän Minttu-kisu.
Viikonloppuna ei ollu omaihtensä,vetätyi ja nukkui vessassa tai makkarissa,ei tullu sohvalle viereen tai syliin. Söi vähän ja kävi laatikolla liian vähän. Eläinlääkärissä todettiin että rintaontelo ja vatsa oli täynnä nestettä,luultavasti myös kasvain, keuhkot oli selkärankaa vasten. Ennuste oli niin huono,että oli paras nukuttaa Minttu ikiuneen.
329€ hujahti sinne.
Pientuhkaamo Kaiser huolehtii tuhkauksesta.
Eilen koko päivä itketty,oli vaikeaa laittaa tavaroita pois.
Loput kissanruuat menee eläinsuojeluyhdistykselle.
☹😭😿
Voi :(

Oikea, vaikka varmasti raskas päätös.


*halaa*
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti ja Kais
Hauista puheenollen.


En tajua niitä tyyppejä, jotka pyytävät suurhaukia ja pitävät niitä käsissään ja rauhallisina poseeraavat jotta saadaan kuva otettua. Mua NIIIIIIIN pelottaisi!

Ja mun tuurillahan se haukkaisi puoli kättä veks kun oon päästämässä vonkaletta takaisin veteen.
En pitäis minäkään ellei pitäis näyttää jollekin että uskallan.😳😂

Lapsilla ei tee pahaa. Heillä on myös käyevää perkuuttaa ne kalat!😂
 
Eilen piti nukuttaa ikiuneen meijän Minttu-kisu.
Viikonloppuna ei ollu omaihtensä,vetätyi ja nukkui vessassa tai makkarissa,ei tullu sohvalle viereen tai syliin. Söi vähän ja kävi laatikolla liian vähän. Eläinlääkärissä todettiin että rintaontelo ja vatsa oli täynnä nestettä,luultavasti myös kasvain, keuhkot oli selkärankaa vasten. Ennuste oli niin huono,että oli paras nukuttaa Minttu ikiuneen.
329€ hujahti sinne.
Pientuhkaamo Kaiser huolehtii tuhkauksesta.
Eilen koko päivä itketty,oli vaikeaa laittaa tavaroita pois.
Loput kissanruuat menee eläinsuojeluyhdistykselle.
☹😭😿
Voi Kais. Kurjaa!🥲
Luopumisentuska on kamala!🙁

Päivä kerrallaan - toivotan sinne voimia.❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kais
ei kai kukaan ole niin pöljä että päästää hauen takaisin veteen?
Kyllä nuo nykyisin on tapana laskea takaisin, siis ne syötäväksi liian suuret mutta haukiseksiin parhaimmat. Haukia halutaan lisää, ei tosin lohikalajokiin, mutta niitä ei meillä enää paljoa ole.

Verkoista on usein turha vapauttaa, kuolevat todennäköisesti kuitenkin. Koukun reikä suupielessä ei sen sijaan juurikaan haittaa.
 
Eilen piti nukuttaa ikiuneen meijän Minttu-kisu.
Viikonloppuna ei ollu omaihtensä,vetätyi ja nukkui vessassa tai makkarissa,ei tullu sohvalle viereen tai syliin. Söi vähän ja kävi laatikolla liian vähän. Eläinlääkärissä todettiin että rintaontelo ja vatsa oli täynnä nestettä,luultavasti myös kasvain, keuhkot oli selkärankaa vasten. Ennuste oli niin huono,että oli paras nukuttaa Minttu ikiuneen.
329€ hujahti sinne.
Pientuhkaamo Kaiser huolehtii tuhkauksesta.
Eilen koko päivä itketty,oli vaikeaa laittaa tavaroita pois.
Loput kissanruuat menee eläinsuojeluyhdistykselle.
☹😭😿
ounou

voimia ja jaxuhali
 
  • Rakkaus
Reactions: Kais
Kyllä nuo nykyisin on tapana laskea takaisin, siis ne syötäväksi liian suuret mutta haukiseksiin parhaimmat. Haukia halutaan lisää, ei tosin lohikalajokiin, mutta niitä ei meillä enää paljoa ole.

Verkoista on usein turha vapauttaa, kuolevat todennäköisesti kuitenkin. Koukun reikä suupielessä ei sen sijaan juurikaan haittaa.
niinkus näkyy niin en jummarra kalastuksesta juur mtn
 
Mulle on jäänyt hauesta vähän pelko penskana, isä savusti ja mulla jäi ruoto kurkkuun kiinni, vaikea oli saaha pois. Sen jälkeen en vuosikausiin haukea syönnyt, paitsi pari vuotta sitten kun prismasta löytyi ruodoton filee.
 

Yhteistyössä