Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Sellaiseen, jossa nukahtaa ennen iltakymmentä nähden unta asunnosta jossa ei ole lämmitystä?
No ei tuolla oikein missään ole. Paitsi takka joka tuostakin talosta löytyi!

Ekana tietty hankkisin ilmalämpöpumpun. Ois sit viileää kuumalla ja lämpimämpää talvella. :)

Tosin reilulla kolmellakympillä oli aikalailla vastaava missä ei ollut sähköjä, muutoin kuin aurinkopaneelein, kaupan. Sekin hieman houkuttelee.

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
No ei tuolla oikein missään ole. Paitsi takka joka tuostakin talosta löytyi!

Ekana tietty hankkisin ilmalämpöpumpun. Ois sit viileää kuumalla ja lämpimämpää talvella. :)

Tosin reilulla kolmellakympillä oli aikalailla vastaava missä ei ollut sähköjä, muutoin kuin aurinkopaneelein, kaupan. Sekin hieman houkuttelee.
Ei noita voi katsella! Aina löytyy parempia maisemia tai perinteisempiä upeita.

Käy kuten huutonetissä aikoinaan lasten talvihaalareita katsellessa: vaikka merkki on selvillä niin koko ajan löytyy kivemman värisiä/vähemmänkäytettyjä/edullisempia.
Siihen jää koukkuun että löytää jonkun superhyvän!🫣

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Ei noita voi katsella! Aina löytyy parempia maisemia tai perinteisempiä upeita.

Käy kuten huutonetissä aikoinaan lasten talvihaalareita katsellessa: vaikka merkki on selvillä niin koko ajan löytyy kivemman värisiä/vähemmänkäytettyjä/edullisempia.
Siihen jää koukkuun että löytää jonkun superhyvän!🫣
Tää kuulostaa samalta kuin se kun hoksasin että mehän tarvitaan reissuun uimapoijut. Siis ne huomionväriset jutut mitkä seuraa mukana ku ui ja veneet näkevät että tuolla menee joku eivätkä hurista päälle.

No sit mulle tuli mieleen, että onhan se hyvä silleenkin että jos ui kauemmas ja väsähtää niin sen kanssa voi levätä joten kaikki "halpis"versiot piti hylätä.

Seuraavaksi mies huomautti että ota sit semset mihin saa kännykät, avaimet ja kukkarot kans messiin ni ei tarvi niitä rannalle varkaiden armoille jättää eli piti ostaa ne vähän isommat ja kalliimmat...

Joooo-pa!!

Satanen sit niihinkin upposi ihan sujahtaen :S

• Rakkaus
Tää kuulostaa samalta kuin se kun hoksasin että mehän tarvitaan reissuun uimapoijut. Siis ne huomionväriset jutut mitkä seuraa mukana ku ui ja veneet näkevät että tuolla menee joku eivätkä hurista päälle.

No sit mulle tuli mieleen, että onhan se hyvä silleenkin että jos ui kauemmas ja väsähtää niin sen kanssa voi levätä joten kaikki "halpis"versiot piti hylätä.

Seuraavaksi mies huomautti että ota sit semset mihin saa kännykät, avaimet ja kukkarot kans messiin ni ei tarvi niitä rannalle varkaiden armoille jättää eli piti ostaa ne vähän isommat ja kalliimmat...

Joooo-pa!!

Satanen sit niihinkin upposi ihan sujahtaen :S
Kuulostaa niiiiiin hyvältä!❤ Kyllä nuo vermeet ovat välttämättömiä.

Mutta eikö teitä perhana kauhistuta hait?😱

Jo välimeressä mua pelottaa hypätä uimaan jossain pidemmällä rannoista.😱

Kuulostaa niiiiiin hyvältä!❤

Mutta eikö teitä perhana kauhistuta hait?😱

Jo välimeressä mua pelottaa hypätä uimaan jossin pidemmällä rannoista.😱

Ei oo haita nähty. Delffiinejä kyllä ja jonkun isomman valaan pöräyttämä vesipatsas.

J siis tuollahan on rannan tuntumassa merkattuja uintiväyliä. Semset poijuketjut, niitä voi seurata ja pysyy sopivalla etäisyydellä rannasta.

• Tykkää
Ei oo haita nähty. Delffiinejä kyllä ja jonkun isomman valaan pöräyttämä vesipatsas.

J siis tuollahan on rannan tuntumassa merkattuja uintiväyliä. Semset poijuketjut, niitä voi seurata ja pysyy sopivalla etäisyydellä rannasta.
Kyllä mua silti kauhistuttaa!😳

Apropoo, tulipa mieleeni kun pikkuLispetillä oli aikoinaan(kin) metkut mielessä Välimerellä(kin). Ajelin polkuveneellä lentotukialuksen lähelle, enkä oikein halunnut ymmärtää mitä sieltä alukselta määäräiltiin!🫣😂
Aluksesta lähtee tarvittaessa ihan kamalan kova ääni!😅

Eivät ne hait juurikaan näy. Valaat (mukaanlukien delfiinit ja pyöriäiset) näkyvät, koska hengittävät ilmaa.
Jos Kanarialla olisi suuri haihyökkäyksen riski, ei poijuista olisi apua. Tarpeen vaatiessa hai hakee saaliinsa puolen metrin vedestä. Kanarialla hyökkäykset ovat kuitenkin todella harvinaisia, eli riski on pieni.

pikku näkkimisistä ei kannata välittää...

Eivät ne hait juurikaan näy. Valaat (mukaanlukien delfiinit ja pyöriäiset) näkyvät, koska hengittävät ilmaa.
Jos Kanarialla olisi suuri haihyökkäyksen riski, ei poijuista olisi apua. Tarpeen vaatiessa hai hakee saaliinsa puolen metrin vedestä. Kanarialla hyökkäykset ovat kuitenkin todella harvinaisia, eli riski on pieni.

pikku näkkimisistä ei kannata välittää...
Hai kertoo tapauksesta kavereilleen: ”luulin hylkeeks” ja kaverit nauraa!🥴

• Haha
Reactions: m1es
Hait noudattavat suosittelemaasi ruokavaliota, vain lihaa, ei yhtään hiilareita. Onko tuo vaikuttanut samankaltaisuuksiin käyttäytymisessäkin? :unsure:

niukasti pukeutunut mies näköpiirissä

Eläimet syö lihaa, eipä siinä sen kummempia. Liha on itseasiassa ravintotiiviste nykyajan vegehömpässä.🤗

Hait ovat kyllä kiehtovia, olen niitä tutkinut jo pienestä, silti niitä kohtaan on pelkoa.😬 Ei se nyt uimasta estä, mutta kun olen vedessä jossa valko/tiikeri/härkähaita on niin kyllä jännittää!!!🫣 En jää huvikseen kellumaan!!!😁

Eläimet syö lihaa, eipä siinä sen kummempia. Liha on itseasiassa ravintotiiviste nykyajan vegehömpässä.

Hait ovat kyllä kiehtovia, olen niitä tutkinut jo pienestä, silti niitä kohtaan on pelkoa. Ei se nyt uimasta estä, mutta kun olen vedessä jossa valko/tiikeri/härkähaita on niin kyllä jännittää!!!🫣 En jää huvikseen kellumaan!!!
Meikää pelottaa uida täälläkin munasillaan. Hauki tulee ja nappasee...

• Tykkää
Ai kamala!
Vapanaa hulmuava viehe tai vehje, ei hauki erota. Olihan noita juttuja aikoinaan lehdessä kuinka hauki on iskenyt ihmiseenkin. Muun muassa: ”Hauki raateli lapsen rannassa”….Siinä mentiin hauen tontille sitten.
En ole näköjään yksin pelkoni kanssa. Onneksi ammattilainen osasi todeta, että se pienenee viileässä vedessä

• Tykkää
En ole näköjään yksin pelkoni kanssa. Onneksi ammattilainen osasi todeta, että se pienenee viileässä vedessä

Niin, onneksi useimmilla se keskimmäinen jalka on hieman lyhyempi kuin ne kaksi muuta eikä potki uidessa yhtä paljon.

Tiedän muuten tosielämän tapauksen jossa hauki iski pojan veneen laidalta heiluteltuun jalkaan, aika pahoja viiltohaavoja.

Yhteistyössä