A
Ampiainen
Vieras
Meillä mies haluaa avata yhteisen tilin. Ollaan siis naimisissa, jos se nyt mitenkään edes asiaan liittyy, meillä on lapsi ja toinen tulossa. Mä en vaan jostain syystä haluais sitä yhteistä tiliä avata. Miehelle ei siis käy mikään kompromissi ratkaisu mitä olen yrittäny ehdottaa eli esim yks yhteinen tili ja molempien omat ja yhteiselle menis tietty summa kuussa yhteisiin menoihin ja sit omiin jäis mitä jää jne. Mut ei. Mä en halua yhteistä tiliä siks että olen säästäväinen, ehkä jopa pihi ja miehellä taas on aina kuun lopussa rahat loppu ja sitä kiroaa. Hänellä on paljon rahaa vievä harrastus, mulla ei. Hän polttaa tupakkaa, siihen menee kuukaudessa aika sievoinen summa. Mua lähinnä tässä mietityttää se, että jos mä joskus haluan tai tarvitsen jotain vaatetta tms kampaajalla käyntiä ja sit ei ookkaa rahaa tilillä ni kiva. Ku ite laskeskeskelen menoja niin ettei rahat pääse koskaan finaaliin asti. Miehellä on pienempi palkka ja se ei mua sinänsä haittaa, tottakai yhteisiin menoihin käytetään molempien tienaamia rahoja mut se aiheuttaa päänvaivaa et jos hänen tilinsä on käytetty joku kuukausi ja rahaa on vielä jonkun verran jäljellä ja hän haluaa lähteä vaikka harrastamaan ja ne rahat meneeki sitte siinä enkä mä saa/ehdi ostaa itelleni mitään jos tarvisinkin tai vaikka lapselle tarvis jotain. Mies ei siis ole mikään tuhlailija muttei säästäväinenkään ja sanoi kyllä kysyvänsä aina multa isompiin ostoksiin sitte kun mä ne raha.asiat yleensä hoidan.
Hankala selitää mutta vinkkejä? Onko muilla yhteisiä tilejä ja miten toimii? Olenko vain itsekäs?
Hankala selitää mutta vinkkejä? Onko muilla yhteisiä tilejä ja miten toimii? Olenko vain itsekäs?