yhden illan tuttavuus sanoo saaneensa multa klamydian

  • Viestiketjun aloittaja suru puserossa
  • Ensimmäinen viesti
suru puserossa
kerron vähän taustoja tähän juttuun eka. eli olin sen miehen kanssa reilu kuukausi sitten pari yötä yhdessä ja harrastettiin suojaamatonta seksiä. tiedän oli todella typerää. no pari päivää tämän viimeisen kerran jälkeen mies oli kuin ei tuntisi mua. hän ei enää tervehdi ja on aivan kuin ei olisi ikinä nähnytkään mua.

nyt sitte mies sanoo saaneensa multa klamydian. käski mennä testeihin etten tartuta muita. en ole tuon miehen jälkeen ollut muitten kanssa ja häntä ennenkin olen seurustellut muutaman kuukauden yhden miehen kanssa.

eli jos mulla on klamydia niin se on ollut mulla ainakin vuoden. aivan oikeasti mua itkettää tämä. olenko nyt pilannut munasarjani jos tauti on ollut noin kauan? voinko enää saada lapsia?

ja mikä tärkeintä onko mulla edes sitä tautia?!? menen toki testeihin mutta suuresti epäilen ettei mulla ole tautia. kun ei se mies ainakaan sen taudin takia tervehtimistä lopettanut koska eihän sitä tautia selville saa parissa päivässä.

sanokaa nyt mulle jotakin positiivista ettei olo ole näin paska.
 
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
naisella se voi olla oireeton kauan mutta voiko miehellä? kuinka tuo mies olisi näin nopeaan saanut tietää sairastavansa? jos ei sitten ole mennyt varmuuden vuoksi testeihin.

mutta jos tämä on ollut mulla jo vuoden! voi itku.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
onko poikaystävä sulle syöttänyt tota paskaa?
se ei pettämättä tule tai sitten se on ollut silläkin jo ennen ku tapasitte...
mitä epäilen, koska miehillä se oireilee aika nopeesti.
happamuusasteet kaukana toisistaan, just.
 
Siiri-92
Joo ja samalla tavalla sen voi saada vessasta tai esim. postin mukana jos joku kantaja on nuollut kirjekuoren.. joskus niitä sukupuolitauteja syntyy itsestään kun 2 geeniperimältään erillaista ihmistä harrastaa seksiä, ja sekin riippuu paljon kuukautiskierrosta ja siitä mitä on syönyt. Poikaystäväni oli ottanut selvää asiasta kun meillä todettiin tauti ja rakatamme toisiamme emmekä kumpikaan olisi voineet toista pettää!!!
 
kyllä se siitä!
Voi olla miehelläkin oireeton. Ja se todellakin voi olla vuosikausia oireeton.

Ei ole mahdollisuudet lapsenhankintaan menneet! Ja jos kävisi ikävästi ja munatorvet olisivat tukkeutuneet, koeputkihedelmöitys auttaa.

Nyt ensimmäiseksi käyt testeissä ja jos sieltä jotain löytyy, saat kerta-antibioottikuurin ja se on sillä hoidettu. Ajattele miten hyvä juttu, että asia selviää nyt! Täällä juuri tällä viikolla kirjoitti joku äiti, joka oli raskaana ja sai tietää taudista kun alkoi tulla kovia supistuksia siitä johtuen.
 
miä vaan
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:

Klamydia ei tartu muuten kuin sukupuliyhteydessä....tuo mitä kerroit on täyttä puppua!!!

Klamydia on helppo hoitaa lääkekuurilla pois, naisilla voi olla oireeton ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa eli hoitamattomana pitkään jopa lapsettomuutta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
naisella se voi olla oireeton kauan mutta voiko miehellä? kuinka tuo mies olisi näin nopeaan saanut tietää sairastavansa? jos ei sitten ole mennyt varmuuden vuoksi testeihin.

mutta jos tämä on ollut mulla jo vuoden! voi itku.
Mulla oli vuodenverran kroonista virtsaputkentulehusta silloin ja aina vaan lykkivät tehokkaampia antibiootteja, kunnes sitten itelleen tuli asioita lukiessa mieleen et hetkinen.. :F sitten lampsittiin lääkäriin ja kappas! Sellainen kiva tauti löytyi. Miehellä sitä siis ei ollut, vain minulla! Ja tuolloin lääkäri todella sitten kun alko pieni kinastelu siinä alkamaan niin kertoi nämä happamuuserojutut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se siitä!:
Voi olla miehelläkin oireeton. Ja se todellakin voi olla vuosikausia oireeton.

Ei ole mahdollisuudet lapsenhankintaan menneet! Ja jos kävisi ikävästi ja munatorvet olisivat tukkeutuneet, koeputkihedelmöitys auttaa.

Nyt ensimmäiseksi käyt testeissä ja jos sieltä jotain löytyy, saat kerta-antibioottikuurin ja se on sillä hoidettu. Ajattele miten hyvä juttu, että asia selviää nyt! Täällä juuri tällä viikolla kirjoitti joku äiti, joka oli raskaana ja sai tietää taudista kun alkoi tulla kovia supistuksia siitä johtuen.
onneksi ei tuolla tavoin tullut selville mutta silti mua itkettää tämä juttu. tuntuu niin pahalta. en ole mikään miehestä toiseen hyppivä ja sitten onkin käynyt näin. tuo yhden illan tuttavuus voi levittää musta mitä tahansa juttuja ja kiitos niiden juttujen mä en varmaan saa enää miestä.

mulla on muutenkin sellainen riski etten saa lapsia ja nyt sitten vielä tämä. aivan oikeasti mua itkettää. vuoden ollut klamydia. se on paha.
 
Siiri-92
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-92:
Joo ja samalla tavalla sen voi saada vessasta tai esim. postin mukana jos joku kantaja on nuollut kirjekuoren.. joskus niitä sukupuolitauteja syntyy itsestään kun 2 geeniperimältään erillaista ihmistä harrastaa seksiä, ja sekin riippuu paljon kuukautiskierrosta ja siitä mitä on syönyt. Poikaystäväni oli ottanut selvää asiasta kun meillä todettiin tauti ja rakatamme toisiamme emmekä kumpikaan olisi voineet toista pettää!!!
Lääkäri oli myös kertonut poikaystävälleni!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:

Klamydia ei tartu muuten kuin sukupuliyhteydessä....tuo mitä kerroit on täyttä puppua!!!

Klamydia on helppo hoitaa lääkekuurilla pois, naisilla voi olla oireeton ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa eli hoitamattomana pitkään jopa lapsettomuutta!
öö mites ne emättimet ja siittimet sitten on yhteydessä ellei lempimällä?:F
Siis että miten tuo muka voi olla täyttä puppua mitä sanoin?:eek:
 
..
jostainhan ne sukupuolitauditkin ovat aikanaa muodostuneet jollekin joten ehkäpä voisin tuon happamuusjutun uskoakin..

jos vielä lääkäri tuon selittänyt eikä poikaystävä hätäpäissään :D
 
VAI??
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:
naisella se voi olla oireeton kauan mutta voiko miehellä? kuinka tuo mies olisi näin nopeaan saanut tietää sairastavansa? jos ei sitten ole mennyt varmuuden vuoksi testeihin.

mutta jos tämä on ollut mulla jo vuoden! voi itku.
Mulla oli vuodenverran kroonista virtsaputkentulehusta silloin ja aina vaan lykkivät tehokkaampia antibiootteja, kunnes sitten itelleen tuli asioita lukiessa mieleen et hetkinen.. :F sitten lampsittiin lääkäriin ja kappas! Sellainen kiva tauti löytyi. Miehellä sitä siis ei ollut, vain minulla! Ja tuolloin lääkäri todella sitten kun alko pieni kinastelu siinä alkamaan niin kertoi nämä happamuuserojutut.
Tarkoitti ehkä sitä, että toisille tarttuu helpommin??? Ei sitä että taudit syntyy itsestään??
 
ja ehi elä hätäile, voihan ne vielä nuita hedelmällisyysjuttuja mittailla sen jälkeen jos sitä pelkäät yms? :eek: ja kyllä mullakin tosiaan oli yli vuoden, mutta ei lapsettomuutta siitä tullut kuitenkaan vielä! Joten testeihin ensin ja huolet vasta sitten. :)
 
Tota
Niin siis kyllähän klamydiaan tarvitaan klamydia-bakteeri, eikä se kyllä itsestään synny.. oli happamuuseroja tai ei. Voi herttinen, että onpa ollut tosi tietäväinen lääkäri.. Klamydia tarttuu sukupuoliyhdynnässä, suuseksissä tai synnytyksen yhteydessä lapseen. Ei todellakaan mitenkään muutenkaan.

Mutta siis tauti voi oireilla hyvinkin pian tai sitten ei. Jos sulla onkin tauti ollut jo pitkään, eikä siitä ole ollut mitään oireita, niin luulisin että voit olla aika rauhallisella mielellä. Se tuskin on sun sisuskaluja pilannut mitenkään, kyllä se olisi muuten oirehtinut.
 
vieras
mulle kävi kerran vastaava tilanne. klamydiaa ei mulla kuitenkaan ollut vaan tämä "hoito" oli saanut sen jostain muualta.. Ja kaikenlisäksi varmaan meijän jutun jälkeen. mutta testissä se selviää, älä hätäänny, voihan olla että sulla ei oo sitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
ja ehi elä hätäile, voihan ne vielä nuita hedelmällisyysjuttuja mittailla sen jälkeen jos sitä pelkäät yms? :eek: ja kyllä mullakin tosiaan oli yli vuoden, mutta ei lapsettomuutta siitä tullut kuitenkaan vielä! Joten testeihin ensin ja huolet vasta sitten. :)
mä en voi mitään sille että mä itken tätä jo vaikka en edes tiedä onko mulla sitä tautia. jos mulla on se niin mun on pakko kertoa se entiselle miesystävälle että menee testeihin. mä tiedän että hän hermostuu aivan täysin eikä usko että olen ollut hänelle uskollinen. mun pitää keksiä jokin hieno tapa kertoa asia hänelle jos mulla se tauti on.

mä täällä itken ja kyyneleet valuu pitkin poskia. olo on niin totaalisen paska.
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
jostainhan ne sukupuolitauditkin ovat aikanaa muodostuneet jollekin joten ehkäpä voisin tuon happamuusjutun uskoakin..

jos vielä lääkäri tuon selittänyt eikä poikaystävä hätäpäissään :D
Mä en kyllä tuota niele. klamydian aiheuttaa Chlamydia trachomatis-niminen bakteeri. Ei kenenkään elimistö saatika eritteet yhdessä muodosta bakteeria, ne vain vaihtavat bakteerikantoja, jotka on saatu jostain.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
jostainhan ne sukupuolitauditkin ovat aikanaa muodostuneet jollekin joten ehkäpä voisin tuon happamuusjutun uskoakin..

jos vielä lääkäri tuon selittänyt eikä poikaystävä hätäpäissään :D
Mä en kyllä tuota niele. klamydian aiheuttaa Chlamydia trachomatis-niminen bakteeri. Ei kenenkään elimistö saatika eritteet yhdessä muodosta bakteeria, ne vain vaihtavat bakteerikantoja, jotka on saatu jostain.
Mä luulen, että lääkäri on yrittänyt selittää, miksi poikaystävällä ei ole tautia ja toisella oli. Eli happamuuserot voivat vaikuttaa taudin tarttumiseen. Klamydia on bakteerin aiheuttama. Ei se itsestään synny...
 
voi pyhä yksinkertaisuus
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Alkuperäinen kirjoittaja miä vaan:
Minä sain klamydian pitkäaikaselta poikaystävältäni kerran, hän ei petätnyt minua tms.. taudin voi saada jos emättimen ja sperman happamuusasteet on kaukana toisistaan, että älä huolehi, kannattaa käydä testeissä mutta kyseessä ei oo mikään tappava tauti kuitenkaan. :hug:

Klamydia ei tartu muuten kuin sukupuliyhteydessä....tuo mitä kerroit on täyttä puppua!!!

Klamydia on helppo hoitaa lääkekuurilla pois, naisilla voi olla oireeton ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa eli hoitamattomana pitkään jopa lapsettomuutta!
öö mites ne emättimet ja siittimet sitten on yhteydessä ellei lempimällä?:F
Siis että miten tuo muka voi olla täyttä puppua mitä sanoin?:eek:
Oletko vähän yksinkertainen?? Lääkäri tarkoitti sitä, että tauti on ollut piilevänä jommalla kummalla tai molemmilla, mutta ehkä koittanut selittää asiaa kauniimmin. Ei bakteeri synny pyhästä hengestä itsekseen missään. Kyllä tartunta on tapahtunut aina jossain vaiheessa. Se tarttuu aina yhdeltä infektoituneelta ihmiseltä toiselle. Ihmisillä voi olla monia muitakin bakteerin aiheuttamia tulehduksia ns. oireettomana.

Tässä faktatietoa asiasta:

Chlamydia can be transmitted during vaginal, anal, or oral sex, and can be passed from an infected mother to her baby during vaginal childbirth.Between half and three-quarters of all women who have a chlamydia infection of the neck of the womb (cervicitis) have no symptoms and do not know that they are infected. In men, infection of the urethra (urethritis) is usually symptomatic, causing a white discharge from the penis with or without pain on urinating (dysuria).
 

Yhteistyössä