YH:t vetää kyllä niin hyvin rahaa exiltään.

• Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
kuka teistä puhui kenet lastentekoo ninatt? halusiko tuo opiskelijapoika edes lasta?
Halusi ja nopeammalla aikataululla ku minä. Mä ehdotin silloin, että kävisin lukion eka loppuun ja hän valmistuis tradenomiksi, mutta hän sanoi, että turhaan me odoteltais niin pitkään. Minä vauvakuumeessani suostuin. Ku hänen piti kuitenkin valmistua ennen ku laps syntyis ja aattelin, että ehdinhän mä sen lukion sitten hoitovapaalla.

Molemmat siis ihan yhteistuumin lähdimme tähän mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Lapsi on sinun valintasi. Mitä valittamista siinä on että häneen joudut rahojasi kuluttamaan?
Missä kohtaan mä olen valittanut? Lainaa & tummenna, kiitos.
Mun ja exän eron jälkeen oon pari kertaa ostanu sille kassillisen ruokaa. Exän äiti lahjos mua viiskymppisellä jouluna ja kerran sen jälkeen. Eli aika tasan lienee menneen.

Mä olen, nopeasti laskettuna, käyttäny n 4500? lapseeni tähän mennessä, tytön ollessa 1v3kk. Exä? Tasan nolla euroa. Ei ole koskaan ostanut tytöllensä yhtikäs mitään. Hänen mummonsa osti tytölle yhden villahaalarin ja hänen äitinsä on ostanu pari pientä juttua. Exä itse ei katso lapsensa tarvitsevan mitään

Elarit tulevat Kelalta. Josta tuleekin mieleen... Ens kuussa taas LV:seen yhteyttä. Sopimus ku loppuu tän vuoden lopulla ja sitten tapellaan taas pari kk jotta exä allekirjoittais paperin jotta Kela maksais elarit.
Lainaa

Lapsi on sinun valintasi. Mitä valittamista siinä on että häneen joudut rahojasi kuluttamaan?
Missä kohtaan mä olen valittanut? Lainaa & tummenna, kiitos.
Mun ja exän eron jälkeen oon pari kertaa ostanu sille kassillisen ruokaa. Exän äiti lahjos mua viiskymppisellä jouluna ja kerran sen jälkeen. Eli aika tasan lienee menneen.

Mä olen, nopeasti laskettuna, käyttäny n 4500? lapseeni tähän mennessä, tytön ollessa 1v3kk. Exä? Tasan nolla euroa. Ei ole koskaan ostanut tytöllensä yhtikäs mitään. Hänen mummonsa osti tytölle yhden villahaalarin ja hänen äitinsä on ostanu pari pientä juttua. Exä itse ei katso lapsensa tarvitsevan mitään

Elarit tulevat Kelalta. Josta tuleekin mieleen... Ens kuussa taas LV:seen yhteyttä. Sopimus ku loppuu tän vuoden lopulla ja sitten tapellaan taas pari kk jotta exä allekirjoittais paperin jotta Kela maksais elarit.
Lainaa
Eli en valittanut missään vaiheessa :) Kun ei ole tummennettua kohtaa missään :whistle:

Mä kerroin, kuinka paljon rahaa exä on lapsensa elatukseen antanu ja kuinka paljon mä olen käyttänyt. En valittanut siitä, että joudun maksamaan lapseni kuluja. Ihan mielelläni käytän häneen rahaa. Itteeni en edes oikein osaa.

---
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
kuka teistä puhui kenet lastentekoo ninatt? halusiko tuo opiskelijapoika edes lasta?
Halusi ja nopeammalla aikataululla ku minä. Mä ehdotin silloin, että kävisin lukion eka loppuun ja hän valmistuis tradenomiksi, mutta hän sanoi, että turhaan me odoteltais niin pitkään. Minä vauvakuumeessani suostuin. Ku hänen piti kuitenkin valmistua ennen ku laps syntyis ja aattelin, että ehdinhän mä sen lukion sitten hoitovapaalla.

Molemmat siis ihan yhteistuumin lähdimme tähän mukaan.
Varma tapa pilata suhde on hankkia heti lapsi. Enkä tarkoita henk.koht. kenellekään. Sitä vaan harva uskoo onnenhuumassaan (varsinkaan nuoret).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No höh, loppuko nyt "huh"ilta puhti ku ei enää tule vittuilua :D Olisko anteeksipyyntö paikallaan? Tai jotain?
Siis keneltä ja miksi? Tosin en ole seurannut keskustelua alusta asti.
Ähh, mä olen rikkaan perheeni ja yhteiskunnan elätettävänä ja joku katkera oli sitä mieltä, että munlaiset pitäis lähettää siperiaan ja että mä olen ihan tyhmä ja varmaan juonitellu exäni hankkimaan lapsia vasten hänen tahtoansa jne perussettiä.

vieras
No höh, loppuko nyt "huh"ilta puhti ku ei enää tule vittuilua :D Olisko anteeksipyyntö paikallaan? Tai jotain?
Siis keneltä ja miksi? Tosin en ole seurannut keskustelua alusta asti.
Ähh, mä olen rikkaan perheeni ja yhteiskunnan elätettävänä ja joku katkera oli sitä mieltä, että munlaiset pitäis lähettää siperiaan ja että mä olen ihan tyhmä ja varmaan juonitellu exäni hankkimaan lapsia vasten hänen tahtoansa jne perussettiä.
Aha. Nyt en enää mitään ymmärräkään... joten painun nukkumaan. Hyvää yötä.

no jaa
en jaksa lukea koko ketjua läpi..mun exä maksaa n. 147? kuussa meidän esikoisesta elareita. että revi siitä... ja juu, en tosiaan meikkaa tai käy kampaajalla kuukausittain. en shoppaa tai bailaa. meitäkin on.. ;)

poikia3
Tää on niin tätä yleistystä. Mun kohdalla tulee tieto, ettei ahneudella ole rajoja, kun eksä joutuu maksamaan elaria. 200 euroa kun on ihan kohtuuttoman suuri summa, jonka pitäisi riittää kaikkeen, kun laitetaan päälle 200 euroa mun osuus ja lapsilisä.

Kellään vaan ei tule mieleen, että parempituloisissa perheissä lapsiin kuluu jo alunperinkin enemmän. Ja että jos eksä joutuu maksamaan n. 8 % nettotuloistaan elaria, se ei varmaan ole kohtuuttoman suuri summa. Ihan samoin kuin tuo elari oli alunperin alle 10 prosenttia munkin nettotuloista.

Mutta kun oman perheen tilanne on jotain, niin se samaa pätee sitten kaikkiin perheisiin.

Elatusmaksuja määrätessä kun huomioidaan molempien osapuolien tulot, ja toisaalta on voinut olla tilanteita, kuten meillä, että elaria on jo kohtuullistettu maksavalle osapuolelle. Ja että en ole hakenut siihen kahta indeksikorotusta. Kun ilmankin pärjään.

Kaikki yh:t on vain ahneita paskoja, ja kaikille pitää riittää pienet, ahtaat ja huonoilla paikoilla sijaitsevat kodit asunnoiksi!

Yhdenkään perheen tilanne ei ole samanlainen - eli kenenkään tilannetta ei voi suoraan verrata toiseen perheeseen.

ÄÄLIÖ
Mä ainakin pyytäisin n. 1000? mieheltäni, jos erottaisiin. Meillä 3 lasta ja loput rahat mitä en käyttäisi lapsiini, menisi lasten pankkitileille.
Mistä tiedät, että sinusta tulisi lähivanhempi?

Entä jos miehestä tulee lähi, MAKSAISITKO SINÄ MIEHELLESI 1000 EUROA LAPSISTA?

Yhteistyössä