3xäiti
Kannattako niitä lapsia tehdä jos elatuskyky on NOLLA.Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:Ei se lapsen elatus välttämättä mene puoliksi. Elatuskyky voi olla jommalla kummalla vaikka 0 euroa.Alkuperäinen kirjoittaja ahneudella ei ole rajaa:Sulla ei käynyt mielessä, että MOLEMPIEN vanhempien pitää osallistua lapsen elättämiseen, ei vain elareita maksavan. Eli se ei suinkaan ole mainitsemasi 200+100e vaanAlkuperäinen kirjoittaja poikia3:ja sä yleistät. Mä en ole ollut pienituloinen yh, mut yh kuitenkin. Ja lapseni päivähoitomaksu on ollut se korkein mahdollinen - siihen aikaan 200 euroa kuussa. Mun eksäni maksoi 200 euroa elaria. Lisäksi sain lapsilisän yh-korotuksen, en esim. asumistukea tai muitakaan tukia. Lapsen asumiseen, vaatteisiin ja ruokiin ei sitten 200 + 100 euroa ihan riittänytkään.
Ja kyllä elarit on tarkoitettu lapsen elättämiseen, johon kuuluu myös asuminen, ruoka, vaatteet, harrastusvälineet jne. jne. jne.
200+200+100=500 euroa
Jo on kumma, jos ei saa viidelläsadalla lapselle päivähoitoa, ruokaa ja vaatteita. Asumista nyt on turha edes laskea tähän kuluiksi, koska ihan samaan tapaan usein etävanhempi joutuu kustantamaan lapselle esim. oman huoneen, sängyn, lelut, jopa vaatteet.
Meillä isäntä maksaa hyvätuloiselle exälleen 200 euroa yhdestä lapsesta ja exän mielestä tämä on ihan liian vähän. Siihen lisäksi osallistuu isompiin hankintoihin ja isän luona on oma huone, sänky, lelut ja vaatteet sekä isompia juttuja, esim. pyörä ja sukset.
Kyllä itse hakisin nopeasti työpaikan vaikka kiven alta, että saisin perheeni elätettyä.