vv
no mä saan exältä 130?/pää ja en varmaan kuluta lasten vaatteisiin tai leluihin tota kuussa,,eli sinänsä totta mitä puhut. ja käyn kyllä kampaajallakin välillä
Niin mäkin, mut ilmeisesti se meneekin niin, että lähi (eli äiti) ilmoittaa vaan exälleen summan jonka haluaa, ja pistää lasten mukana ostoslistan joka toinen viikonloppu...Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:mä kun oon luullut et ne elarit lasketetaan lastenvalvojan luona. että kuinka paljon kumpikin tienaa..... :snotty:
Ruoka ja asuminen tuntuu olevan ainoita mitä lapset kuluttaa. Ja jos vahingossa jotain muuta kuluttaakin, niin sitä ei ainakaan saa isukilla maksattaa.Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:Juu eihän lapset muuta kuluta kuin vaatetta.
Entäs ruoka, asuminen, muut menot... ilmasia?
Oli taas nerokas alotus. B)
Sä törsäät!Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:Huoh joo. Saan lapsen isältä 170 e elatusta. Mä oon saanut muutamassa viikossa menemään lapseen varmasti vähintään sen 300 egee, kun oon ruokkinut(myös Hesessä), ostanut vaatetta sun muuta tykötarpeita, käyttänyt Hoplopissa, ostanut leluja yms.
Katsos kun elämä maksaa...
no menkää lastenvalvojalle tarkistuttaan. ja tuokaa ilmi se, että lapsi lähes 50/50, jos sitä sitten huomioitaisiin elatuksessa?Alkuperäinen kirjoittaja ahneudella ei ole mitään rajaa.:Sä törsäät!Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:Huoh joo. Saan lapsen isältä 170 e elatusta. Mä oon saanut muutamassa viikossa menemään lapseen varmasti vähintään sen 300 egee, kun oon ruokkinut(myös Hesessä), ostanut vaatetta sun muuta tykötarpeita, käyttänyt Hoplopissa, ostanut leluja yms.
Ootko koskaan ajatellut, että myös isä käyttää lasta Hoplopissa, ratsastamassa jne. Ja myös isällä pitää olla isompi asunto. Ja myös isän pitää ostaa vaatteita, koska nihilisti ex ei anna niitä mukaan. Ja myös isän pitää ostaa ruokaa ja leluja. Niin siis sen 200 euron elarin lisäksi. Niin joo ja lapsi isällään joka kuukausi yli 10 vrk, eli käytännössä lähes 50/50 tapaamiset. Joo ja tulotaso sama, eikä asuta missään kalliissa töölöläisasunnossa.
Sopparit on aikoinaan tehty lastenvalvojalla. Ja näitä etuuksiahan ei voi muuttaa kuin lähin suostumuksella tai oikeusteitse. LV ei voi näihin puuttua.Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:no menkää lastenvalvojalle tarkistuttaan. ja tuokaa ilmi se, että lapsi lähes 50/50, jos sitä sitten huomioitaisiin elatuksessa?Alkuperäinen kirjoittaja ahneudella ei ole mitään rajaa.:Sä törsäät!Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:Huoh joo. Saan lapsen isältä 170 e elatusta. Mä oon saanut muutamassa viikossa menemään lapseen varmasti vähintään sen 300 egee, kun oon ruokkinut(myös Hesessä), ostanut vaatetta sun muuta tykötarpeita, käyttänyt Hoplopissa, ostanut leluja yms.
Ootko koskaan ajatellut, että myös isä käyttää lasta Hoplopissa, ratsastamassa jne. Ja myös isällä pitää olla isompi asunto. Ja myös isän pitää ostaa vaatteita, koska nihilisti ex ei anna niitä mukaan. Ja myös isän pitää ostaa ruokaa ja leluja. Niin siis sen 200 euron elarin lisäksi. Niin joo ja lapsi isällään joka kuukausi yli 10 vrk, eli käytännössä lähes 50/50 tapaamiset. Joo ja tulotaso sama, eikä asuta missään kalliissa töölöläisasunnossa.
Alkuperäinen kirjoittaja ahneudella ei ole mitään rajaa.:Sä törsäät!Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:Huoh joo. Saan lapsen isältä 170 e elatusta. Mä oon saanut muutamassa viikossa menemään lapseen varmasti vähintään sen 300 egee, kun oon ruokkinut(myös Hesessä), ostanut vaatetta sun muuta tykötarpeita, käyttänyt Hoplopissa, ostanut leluja yms.
Peesi.Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Miksi jotkut ovat sitä mieltä, että ei sen etävanhemman tarvitte osallistua lapsen kustannuksiin? Että ei tarvitte maksaa elareita ollenkaan? Tämä tulee esille varsinkin niin, että lasten isältä ei saisi vaatia OMAN LAPSENSA elatukseen osallistumista. Harva lapsi, kun on tehty kuitenkaan naisen mielivaltaisella päätöksellä vaan mieskin on ollut mukana lasta haluamassa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kukas tulee mieleen ap:stä kun ei MILLÄÄN huomaa muita kommentteja kuin niitä joihin yrittää päteä pääsemällä haukkuu tuhlaajaksi yms...
Kuuleppa Saaga. Et ole ilmeisesti perehtynyt miten nämä asiat oikeasti menee.Alkuperäinen kirjoittaja SaagaK:Elatusmaksut on joo tarkoitettu lasten elättämiseen. Ja tuohon summaan kuuluu lasten osuus vuokrasta, sähköstä, vedestä, ruuasta ja vaatteista.
Eli jos lapsia on 2, niin luonnollisesti 2/3 vuokrasta on lasten osuus. Mun oma vuokrani on 650?, kun se jaetaan kolmeen, tekee se n. 217?/nenä. Mutta koska lapset on puoliksi mun, niin tottakai mä hoidan oman osuuteni niiden vuokraosuudesta. Eli sanotaan kohtuuden nimissä 217? vuokrasta on lasten osuus, johon olis kohtuullista lasten isän osallistua. Loppuja laskuja en ole sit edes viitsinyt laskea, mutta meillä on esim. sähkölämmitys ja jokainen voi arvioida, että onko se sähkö ilmaista... Plus ruuat ja ne vaatteet. Joskus on tosiaan kiva käydä jossain yhdessä, vaikka onhan sekin tietysti mukavaa nauttia kotona istuen näistä ylellisyyksistä kuin oma koti ja lämmitys, joita joku pitää itsestään selvyyksinä.
Enkä tajua ihan tuotakaan vaateostosten ihmettelyä. En mä todellakaan ostele lapsille vaatteita, ellei ne tosiaan niitä tarvitse. Miksi pitäisi? Ostamisen ilosta ja siksi kun on niin paljon rahaa?
Mä kyllä luen niin läpi tuon ap:n tekstin, näkee kyllä mistä kenkä puristaa Jäitä hattuun, etävanhemman kuuluu huolehtia vastuunsa lapsista, siinä on mukana onneksi laki ja siinä myös kulkee raja. Se, miten ja missä järjestyksessä lähi omat laskunsa ja velvollisuutensa hoitaa, se ei enää kuulu muille. Varsinkaan etän uudelle puolisolle.