H
hmmm
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Joo, tuossa kirjassakin oli noista mainittu, että muillakin lajeilla joitain tuollaisia piirteitä esiintyy. Kuitenkin ajattelen koko sitä kulttuurillista muutosta, mikä tapahtui joitakin kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Eikä sen sinänsä tarvitse todistaa mitään, ehkä kuitenkin valaisee miten jotkut saattavat nähdä nämä(kin) jutut eri valossa. Toisaalta voidaan kysyä, että jos tapahtui jotain sen kaltaista, että ihminen muuttui hengelliseksi olennoksi, lankesi syntiin (hyvän- ja pahantiedonpuu ei varmaan ole merkityksetön nimi tulkitsi sitä mistä vinkkelistä tahansa), niin miltä se näyttäisi historiassa, jos sitä katsoittaisiin ateistisen tieteen näkökulmasta. Minusta ollaan kohtuullisen lähellä sitä.
Tämä on ihan mielenkiintoinen juttu, mutta nyt ei kerkeä pohtia enempää.
Joo, hyvin mielenkiintoista on kyllä. Mukavaa pohtia asioita hyvässä hengessä toisin näkevän ihmisen kanssa.
En itse väitä TIETÄVÄNI miten asiat ovat menneet, siksi spekuloin.
Itse uskon, ilman parempaa tietoa, että ihmislajin aivojen rakenteellinen kehitys on mahdollistanut kaikki muutokset, mitä ihmisissä on havaittavissa suhteessa muihin eläimiin.
Jos hyvän- ja pahantiedonpuuta pidät totena, kysyn mielenkiinnosta sen, että kuinka näet maailman syntyneen ja kehittyneen? Ja miten tämä syntiinlankeemus käytännössä uskosi mukaan tapahtui ja milloin? Ja kuinka vanhana maapalloa pidät?
Korostan, ettei mulla ole halua ajautua riitaan. Olen aidosti kiinnostunut asiasta.