x-adventure twinco

pihlami
äittä77: Ollaan saatu niin loistavaa palvelua liikkeessä ja tosiaan uusi sadesuoja ja jalkapeitto noin vaan vaivanpalkaks, kun ovat menneet rikki, että ei olla ruvettu vaatimaan kokonaan uusia vaunuja. Ja varsinkin jos uutta voisi vaatia viiden korjauskerran jälkeen -meillä vasta kolme takana :)

Ja toisaalta muuten ei tulis lähdettyä ajeleen pääkaupunkiseudulle jos ei olis tollaista hyvää syytä kun vaunujen korjaus... Samalla reissulla sitä sit menee Ikeaan tai johonkin noista isoista ostoskeskuksista. Tää kun on tällanen pikku kaupunkipahanen, nin mielellään menee vähän ihmisten ilmoille. =)

Say: Noissa vaunuissa se jalkatuki on sen verran alempana (kuten esim matkarattaissa). Meillä teutonioissa jalkatuen sai nostettua samalle tasolle kun isuin on ja jatkopalan avulla kantokassi pysyy hyvin paikallaan. Twincoissa kun se jalkatuki on tasan siinä missä on, nin pussilla ei ole mitään mikä pitäis sitä paikallaan.
Mut samalla kun ostettiin vaunut ostettiin myös se Happy Baby:n pehmee kantokassi, missä on nepparilla olevat lenkit molemmissa sivuissa. Ne kun kiinnittää runkoon ja varmisukseks vielä jalkapeitto, nin hyvin on pysyny vauva matkassa.
Nyt kun on lämpimämpää ja vauva jo kohta 5kk eikä enää "tarkene" kassissa, nin oon avannu vetskarit kokonaan ja laittanu jäljelle jäävään kassiin pelkän makuupussin ja taas on turvallista matkustaa. Jalkapeitehän on edelleen mukana kuvioissa...
Toivottavasti sait ees jotain selkoo tästä sekavasta sepustuksesta. ;)
 
Minäkin harkitsen Twincojen ostamista. Tilaan ehkä Hollannista.

Mites nuo selkänojat. Kävin liikkeessä nopeasti katsomassa ja näytti siltä että selkänojat oli kiinni vain pelkillä tarranauhoilla! Jäikö minulta jotain huomaamatta selkänojien kiinnityksestä?

Pitäisi ostaa myös yksi kantokassi. X-adventuren omassa kantokassissa on ilmeisesti joku kiinnitys vaunuun? Mitkä muut kantokassit saa Twincoihin kiinnitettyä? Paljonko maksavat ja mistä niitä saa?
Paljonko Habby babyn kantokassi maksaa? Onko se topattu, vai sopiiko käytettäväksi myös syksyllä?

Babyjunglella on tällä hetkellä Twincojen kantokassit loppu. Tietääkö joku milloin niitä taas saa?
 
Jja vielä semmoinen kysymys, että kuinka olette pärjänneet ihan vastasyntyneiden vauvojen kanssa näillä rattailla? Siitä kuomussa olevasta kurkistusluukusta ei taida paljon vauvan kasvoja nähdä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 23:57 Vieras kirjoitti:
Selkänojat toimii twinkoissa tosi hankalasti. Jonkinlainen vyömeininki niissä on.. :(
En oo kyllä kokenut noita kovin hankaloiksi, istuma-asentoon ne lukitaan 'klipseillä' ja makuuasennossa on portaatonsäätö klipsin kautta hihnalla. pysyy hyvin,ei oo meillä ainakaa pettäny vaikka niissä välillä riehuu ja röhnöttää tuo 3v... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 10:03 Äittä77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 23:57 Vieras kirjoitti:
Selkänojat toimii twinkoissa tosi hankalasti. Jonkinlainen vyömeininki niissä on.. :(
En oo kyllä kokenut noita kovin hankaloiksi, istuma-asentoon ne lukitaan 'klipseillä' ja makuuasennossa on portaatonsäätö klipsin kautta hihnalla. pysyy hyvin,ei oo meillä ainakaa pettäny vaikka niissä välillä riehuu ja röhnöttää tuo 3v... =)

Ihan samaa mieltä! Esim. Brioissa selkänojat saa ainostaan kolmeen asentoon, Twinkoissa ihan mihin haluaa ja kyllä pysyy!
Mäki alkuun katoin et kaikki remmit on tyylinn tarranauhoilla kiinni mut eipäs ookkan. Hyvin on toiminut, ainoastaan jalkapeittoon ja läpinäkyvään sadesuojaan oisin toivonut hieman erinlaisempia kiinnityksiä ts helpompia tai pidempiä tarranauhoja
 
Pääsen pian tutustumaan selkänojan säätöihin yms. paremmin, sillä tilasin Twincot.

Hollannista ensin kyselin sähköpostitse kestääkö heidän myymänsä vaunut Suomen ilmastoa. Vastaus oli, että he myyvät täsmälleen samanlaisia malleja kuin Suomen jälleenmyyjät. Aiemassa mallissa on ollut ongelmia, mutta tässä uudessa ei pitäisi olla. Ja jos ongelmia tullee, he lähettävät tarvittavat osat. Täysi takuu 1v. Näin siis Babyjunglesta kerrottiin.

Onko se jalkapeitto jotenkin pieni tai ahdas. Onko kenelläkään kokemusta jonkun muun merkkisen jalkapeiton käyttämisestä twincoissa?

Tavarakori on tosi pieni. Kestääköhän työntöaisa ostoksia täynnä olevaa hoitolaukkua, vai kärsiikö vaunujen tasapaino?
 
täti violetti
Sinä jolla oli punaiset vaunut mutta haikailit vihreiden perään, millaiset punaiset vaunusi ovat? Mä ajattelin, että ehkä punaset saa helpommin myytyä sit joskus, tykkäätkö kuitenkin väristä? En tilannut jalkapeittoa Hollannista kun en hölmö löytänyt sitä mistään :'( . Mistä niitä sai Suomessa ostettua ja kannattaako, mulla on pehmeät kantokassit jo olemassa ja ainakaan kesällä ei sillä peitteellä mitään tee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 20:48 täti violetti kirjoitti:
Sinä jolla oli punaiset vaunut mutta haikailit vihreiden perään, millaiset punaiset vaunusi ovat? Mä ajattelin, että ehkä punaset saa helpommin myytyä sit joskus, tykkäätkö kuitenkin väristä? En tilannut jalkapeittoa Hollannista kun en hölmö löytänyt sitä mistään :'( . Mistä niitä sai Suomessa ostettua ja kannattaako, mulla on pehmeät kantokassit jo olemassa ja ainakaan kesällä ei sillä peitteellä mitään tee.
Kyllä tykkään noista punaisistakin,on se uudempi punainen versio,mutta noi vihreet vaan oli niin makeet että jos ois varaa niin vaihtaisin... ;) Ihan kuin miesten autokuume niin mulla taitaa olla joka kevät ratas kuume... :LOL:

Mutta ei sitä jalkapeittoa varmaankaan tarvitse, meilläkin todella harvoin tulee käytettyä,vielä jos sulla on pehmeät kopat joista saa sit ne lämpöpussit niin jalkapeitto on ihan turha. Meilläkin jäänee ens talvena käyttämättä kun silloin on kyydissä vauva lämpöpussissa ja isosisko on jo niin tuhdeissa toppavaatteissa vieressä joten turhaa ois laittaa jalkapeittoa.
Se jalkapeitto on tosi naftilla mitoituksella, meidän 3v ei meinaa enää jalat mahtua kyytiin sen kanssa,pitäisi vaihtaa pidemmät tarrat tms kiinnikkeet siihen. Helppo olis tehdä koko jalkapeittokin vaikka itse jos haluaisi,saisi ainakin vähän reilummalla mitoituksella. ;)
 
heh, pakko kirjottaa nyt taas :D Nyt alkaa itellä vähitellen jo silmä tottua nuihin vaunuihin, meinas vaan kylillä viime viikolla sattua kolari ku yks autoilija jäi suu ammolleen kattoo vaunujen perään... Siis oikeesti ku me asutaan pienellä paikkakunnalla, missä vähän näkyy edes tavallisia kolmipyöräisiä vaunuja niin sit mä raahaan tänne tämmyset, ensimmäiset täällä :D Tänäänkin naapurin vanha mies tuli ihan tielle asti ja pyöri vaunujen ympärillä, kyseli ja ihmetteli että onpas hassun näköset vaunut :LOL: Mitenhän ois käyny jos oisin ostanut ne vihreet??? :LOL: Ois koko kylä varmaan sekaisin :headwall:
 
Kylässä täällä
Hei!
Viitsisikö joku Twincojen omistaja mitata istuimen pituuden lähtien selkänojan ja penkin saumasta siihen asti kun jalkatuki päättyy.
Kuullostaapa sekavalta.
Eli siis yritän saada selville kuinka pitkäjalkainen lapsi siihen mahtuu istumaan selkä selkänojassa kiinni.
Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vaivautua! :heart:
 
täti violetti
Kiitti vastauksestasi! Kyllä mäkin olen aikamoinen vaunufriikki, ostaisin vaikka mimmoisia jos olis varaa..kunhan saan omat twincot nyt kotiin niin pääsee niillä kokeilemaan ajoa. Nyt alkoi tosiaan kiinnostaa noi vihreätkit. Hitsi, ...

Meitä on tänne kerääntynyt aika joukko x adventure faneja, pitäiskö perustaa oma keskusteluryhmä :LOL:
 
Mulla meni rikki tänään sisäkumi toisesta takarenkaasta kaupassa ollessani. Tarkempaa analyysia en tehnyt. Rengas alkoi pitää omituista ääntä ja pian se olikin ihan tyhjä.
Eipä sitten tietenkään kaupassa tullut mieleen ostaa sellaista kumintäytemateriaalipulloa. :ashamed: Puolimatkassa kotiin vasta tuli mieleen, että Prismasta olisi saanut ensiapua puhjenneeseen sisäkumiin. Ihan hyvin kuitenkin rattaat pelittivät kotiin asti (n. 1 km), vaikka lapset olivat kyydissä. Pikkaisen epävakaammat olivat työntää. Tarkkana täytyi olla korokkeissa ja kurveissa.
Mies saa katsoa illalla, miten renkaan saa paikattua. Kerron sitten myöhemmin lisää renkaankorjaamisesta.


P.S. Mäkin himoitsen nyt niitä limenvärisiä rattaita. Sitä ei ollut silloin värivaihtoehtona, kun meidän mustat rattaat tilattiin. <br><br>
 
Erehdyinpä käymään tuola babyjunglen sivuilla ja x-adventuren omilla sivuilla ja huomasin yhdenistuttavat swievelit...aika makeet! Vähänkö alkoi nyt tehdä mieli pistää meidän carenan sprint-3 myyntii ja ostaa tuollaiset tilalle jollain äreellä värillä... :whistle: On tää kyllä ja kanssa,mutta toisaalta sallittakoon kotiäideillekin jotain harrastuksia, jos ei muuta niin vaunukuume keväisin.... ;) :D
 
aaargh! mä en jaksa odottaa että saan ne rattaat! maksoin ne viikko sitten perjantaina ja maksun pitäisi näkyä jo siellä hollannissa. nyt odotellaan, jospa ne ensiviikolla sais. :whistle: :whistle:
on niin ihanat ilmat että tekis mieli jo lähteä vaunulenkille, mut mistä vetoa, että kun saan rattaat, alkaa kunnon takatalvi?! :eek: :eek: :eek:
 
Tilattiin Hollannista vaunut ja ollaan tyytyväisiä. Pari asiaa jäi kuitenkin mietityttämään. Liikkuuko teidän vaunuissa etupyörät sivuttaissuunnassa? Vaikuttais niinkun noin meidän etupyörät olis vähän irrallaan siis kiinni kyllä kunnolla, mutta on sellasta väljyyttä... en osaa paremmin selittää.

Sitten tuli mieleen, kun nostin isomman "kynnyksen" yli rattaita, että voiko lapsi tippua sieltä pääpuolelta? Pitääkö se yksi tarra siinä takakappaleessa oikeasti lapsen siellä, jos ei käytä turvavöitä? :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 19:00 vieras kirjoitti:
Tilattiin Hollannista vaunut ja ollaan tyytyväisiä. Pari asiaa jäi kuitenkin mietityttämään. Liikkuuko teidän vaunuissa etupyörät sivuttaissuunnassa? Vaikuttais niinkun noin meidän etupyörät olis vähän irrallaan siis kiinni kyllä kunnolla, mutta on sellasta väljyyttä... en osaa paremmin selittää.

Sitten tuli mieleen, kun nostin isomman "kynnyksen" yli rattaita, että voiko lapsi tippua sieltä pääpuolelta? Pitääkö se yksi tarra siinä takakappaleessa oikeasti lapsen siellä, jos ei käytä turvavöitä? :/
Noista eturenkaista en oo varma mutta kyllähän siellä kyydissä kuuluisi varsinkin makuuasennossa ne vyöt pitää lapsella päällä,sitä vartenhan ne on ettei lapsi pääse sieltä liukumaan pois. Tuskin tarra riittää pitämään lapsen painoa jos luisumaan lähtee!
Meillä on aina vyöt kiinni (ei aina olkahihnat mutta lannevyöt ainakin) ja kyydissä on pysytty,tosin nuo ei enää nukukaan ihan täysin makuulla kun ovat jo sen verran isoja,eli selkänojat on aina vähän kallellaan. =)
 
Eipä meiltä ollutkaan kumi puhjennut. Rengas oli mennyt hieman vinksalleen vanteessa. Mies sai sen helposti korjattua. Hän myös selitti, miten se renkaan vinoonmeno on mahdollista, mutten enää muista. Jotenkin mies oli itse tehnyt jotain sellaista, että rengas saattoi mennä pois vanteen urasta.
 
Meidän rattaat tuli tasan viikko siitä kun olin maksanut ja lähetystä pystyi seuraamaan netistä koko ajan.

Himoitsin minäkin niitä vihreitä mutta tilattiin mustat kun on musta koppa ja ajattelin että ne on sitten ehkä helpompi myysä joskus eteenpäin. Hienot menopelit ovat!!! :D

Hieman jännitti kun katsoin istumatilaa että näinköhän meidän emmaljungan pehmeä koppa mahtuu mutta hyvin istui paikalleen ja on tukeva, muttei kuitenkaan ahdas.

Miehen kanssa todettiin et fiksu ostos kaikin puolin, tyylikkäät, tukevat, hyvä lykkiä vaikka mulla vielä koirakin matkassa ja mikä tärkeintä: menevät pieneen tilaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 16:10 VilliPurri kirjoitti:
Meidän rattaat tuli tasan viikko siitä kun olin maksanut ja lähetystä pystyi seuraamaan netistä koko ajan.
Näin myös meillä. Ihanat rattaat! :)

Tilattiin myös vauvalle kantokassi, mutta se on topattu. Sitä ei varmaan voi käyttää kesällä. Mikäs nyt neuvoksi? :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 13:10 muksu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 16:10 VilliPurri kirjoitti:
Meidän rattaat tuli tasan viikko siitä kun olin maksanut ja lähetystä pystyi seuraamaan netistä koko ajan.
Näin myös meillä. Ihanat rattaat! :)

Tilattiin myös vauvalle kantokassi, mutta se on topattu. Sitä ei varmaan voi käyttää kesällä. Mikäs nyt neuvoksi? :attn:
Eikös nuo pehmeät kantokopat ole aina topattuja? Meillä on kanssa tuo pehmeäkoppa ja meinaan kyllä siellä nukuttaa tässä kuussa syntyvän vauvan. Kun ei laita sitä peitto-osaa kiinni niin tuskin tulee liian kuuma,vauvaa kuitenkin pidetään varjossa ja siellähän hän vain köllöttelee. jotain harsoa tai puuvillalakanaa alle niin ei hiosta niin paljon! ;)
 
Kyllä mulla oli koko viime kesän meidän maaliskuussa syntynyt tyttö köllöttelemässä kopassa ja hyvä oli. Tietty just se "kansi" oli pois. Itse olen ollut pehmeään koppaan toooooosi tyytyväinen kun sen sai makuupussiksi nyt talvella ja ensi talvena kanssa. Kova koppa ei olisi ollut meillä ympärivuotisessa käytössä.
 

Yhteistyössä