x-adventure twinco

Meille ei tullu käyttöohjeita ku oli kuulemma musteet loppunu koneesta. Ei tullu edes takuu kuittia tai mitään muutakaan todistetta et oon ne ostanu siltä! Laitoin just postia menee sinne... Tilinumeroki oli virheellinen lapussa et joduin postin tilille laittaa rahat ja ne siltä sit eteenpäin että sain vaunut kotiin. Vähän ihmeellistä toimintaa!
Mutta kävinpä lenkillä testaa vaunut. Olipa kevyet pukata ja kääntää!!! Mutta ihmeellisen paljon puolsi siihen suuntaan kummalla puolen painavempi istui. Tämmystä ei vanhoissa vaunuissa ollu... Ja ku enemmän sohjoa oli tiellä niin vauhti tyssäsi. Meillä ku tuota lunta on vielä metri tolokulla ja tiet ihan jäässä/sohjossa.
Mutta kaikin puolin ihan kivat on, sen takiahan nuo ostin et kulku ois helpompaa ja sitä se oli!!!

Kiitos teille jotka yllytitte minut tähän :LOL: :flower: :flower: :heart:
 
Mielenkiinnolla luen tätä ketjua. Meillä nimittäin on twin ceroksit viime kesäkuun lopulla ostetut. Nehän saa kasata kun ovesta kulkee.. :ashamed: No oma moka.. Hyvät vaunut ja laadukkaat..ei siinä mitään, mutta jäänyt miltei käyttämäti....

Mutta siis kaipailisin kohta 1v ja kohta 2v tenaville jotain "järkevämpää" kuljetusneuvoa.

Törmäsin sitte netissä tähän twincoon (ja sitten twin swiveliin).
Jos saisin emmikset myytyä niin ostaisin varmaan (?) nää twincot tilalle jotta pääsisin poikien kanssa kaupan ovista sisälle.


;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 13:46 Kränä kirjoitti:
Pakko kirjoittaa vielä... Soitin just tuonne littlepurpleonionille ja sieltä sai nää vaunut kotiinkuljetettuna 380euroa!!! Arvatkaa kuka tilas :D Ja vaunut saadaan huomiseksi! Toivottavasti sitten ovat kehujen arvoiset ja uskon kyllä että ovat :heart:

Hei!

Perheeseen syntyy kesällä toinen lapsi (lapsille ikäeroa 1,5 vuotta) ja nyt olisi kaksostenrattaat hakusessa. Tuli vaan mieleen että kun sinä tilasit nuo rattaat suoraan maahantuojalta niin oliko tuo 380? joku tarjoushinta vai kuinka sait ne halvemmalla kuin näyttäisi liikkeissä maksavan ainakin sen 440?? Mitä kaikkea kuului tuohon pakettiin?

Nuo rattaat kovasti houkuttaisi ja meillä päin noita ei mikään liike myy joten jos noihin päädymme niin tilattaisiin suoraan maahantuojalta.

Vastaustasi odotellen :wave:
 
Neppe05: Soitin vaan sinne ja sanovat suoran hinnan nuille sen 380 sisältäen kuljetuksen kotiovelle, suomalaisen sadesuojan (plus se pakettiin kuuluva...) ja jalkapeiton. Toimitus tänne peräpitäjälle kestikin sen kaks työpäivää.
Mäki luulin et tiukka hinta ois ollu joku 450 ja varastossa oli enää nuo yhet mustat niin otinpa ne samantien ku kuulin et on nuin halpa!

Tänään käytiin kunnon lenkki ja mun äitiki kehui kovasti sitä sulavaa liikkuvuutta :D Että hyvät on, kunhan sais ne takuukuitit yms itelle. Eivät vastanneet sähköpostiin, pitänee soittaa huomenna sinne...
 
judy84
APUA!noniin... täältäkin lähti sitten tilaukseen twincot.. eli mitäs nyt. tilasin tuolta noitten ohjeiden mukaan mitkä joku kirjoitti. sain sähköpostiin jotain pankkitunnuksia ne vissiin oli. mulla ei ole verkkopankki käytössä ja saan rahaa tilille ens viikolla. eli mitäs teen seuraavaks? auttakaa te viisaammat, ku en omista tota kielipäätäkään!!!
 
Heipsan!

Oon ainakin viis kertaa yrittäny kirjottaa mutta jostain syystä ei näy viestit :/

Pystytkö tulostamaan sitä viestiä minkä sait sähköpostina? Ajattelin, että ehkä olisi helpoin marssia sen viestin kanssa sinne pankkiin ja ne joko maksais sitten sen siitä tiskin kautta tai sitten ainakin opastaisi sua miten ulkomaanmaksu maksetaan sillä maksuautomaatilla..

Muuten en oikein osaa neuvoa.. Itse maksoin sen verkkopankin kautta..
 
Nii ja sitä piti vielä kirjottamani, että munki rattaat tuli jo ja kyllä ne on hyvät!! Tosi kevyet ja ketterät!! Ulkonäkö ei kylläkään edelleenkään oo mikään silmiä hivelevä, mutta käyttömukavuus on huippu :D
 
täti violetti
Hei, onko ulkomuoto tyyliin mountain buggy vai millainen, kun ette tykkää? Millainen on muuten se jalkapeitto, onks joku tilannut. Suomen jälleenmyyjät näyttävät sitä myyvän, mutta en löytänyt hollanin sivuilta niitä. Kannattaako edes harkita 1 ja 2 v lapsille_
 
täti violetti
Löysin manuaalit ja http://www.xadventure.nl/xadv/images/stories/handleidingen/handleiding_twinco.pdf

siksipä varmaan hintakin edullinen kun eivät postita ja paina ohjeita mukaan.
 
Jos tilaa hollannista tuleeko mukaan jalkapeitto?? entyä jos ostaa suomesta?

Onko se alkuperäinen sadesuoja semmonen "läpinäkyvä kovamuovinen"??


Meillä löytyy nyt Emmiksen Sadesuoja ja hyttysverkko, jotka käytösä Brion tuplissa sopiiko ne noihin Twincoihin??

Entäs sitten se kantokassi?? mietin kannattaako ottaa se meillä lapset 1 v 9 kk ja 5 kk.

Voi hitsi tää on tätä, kevät tulee ja vaunukuume iskee

Multa menee hermot noihin Brioihin ne on niin älyttömät "heittää" auton perään.


Pitää kait vielä käydä hiplailemassa Twincoja kaupass ja sitten tilata ne Hollannista...

 
Huomenta!

Mukaan twincoihin ei tule jalkapeitettä sieltä hollannista tilattaessa.. Sadesuoja tulee mukaan(se läpinäkyvä) Sen jalkapeiton saa kyllä tilattua erikseen sieltä hollannista ja postikulut on mun mielestä ihan samat vaikka tilais rattaat+ muita tarvikkeita..

Ilmeisesti se "tavallinen" tuplasadesuoja käy noihin twincoihin.. Pitäis ilmeisesti käydä se hankkimassa.. Oon aikas paljon lukenut juttuja että se alkuperäinen on aivan hanurista.. Tiedä sitten kun testaamaan ei oo vielä päästy..

Tohon kantokassi asiaan sen verran, että mä en ehkä sitä hankkis... Ä-pakkauksen makuupussi ajaa melkein saman asian.. Ja kuitenin sen kantokassin käyttöikä on aikas lyhyt...Mut tää on vaan mun mielipide... :D
 
VIelä yksi kysymys

Onko teillä kärryissä semmonen "musta kumiputken" näkönen juttu eturenkaasta vaunuihin


http://www.babyjungle.nl/english-twinners.htm Näitten kuvassa sitä ei ole


http://www.littlepurpleonion.com/xadventure_05/tuplarattaat/twinco.html
mutta näillä semmonen on ???


=)
 
Ei ole tuollaista mustaa putkea meillä ainakaan siinä suojana.

kantokassista ehkä enää liki puolivuotiaalle en sitä ostais, mutta vauvalle kylläkin, siitähän saa pohjalevyn poistamalla sitten lämpöpussin,joten esim kevätvauvalla siitä on iloa vuoden verran.

sadesuoja siis se alkuperäinen on mun mielestä tosi hyvä vaikkakin akvaarion näköinen. siitä ei tuule eikä tuiskuta mistään reiästä lasten naamalle kuten tavallisista (esim emmaljungien yms) sadesuojista siitä naama-aukosta tuiskuttaa tai lapsi saa työnnettyä kätensä ja päänsä ulos sateeseen. Samoin tuon sisältä lapset näkee ulos niinkuin mutenkin eli ainakin tosi tuulisilla ilmoillakin hyvä vaikkei sataisikaan,eli en oo kokenut tarpeelliseksi mitään muuta sadesuojaa noihin. Kuomu pitää kyllä sateen vaikka tuo suoja ei sitä peitäkään. suojassa on ilmareiät sivuilla (semmoisia samankokoisia kuin paperirei'ittimellä tehdään paperiin) joten happikaan ei siis lopu. ;)
 
täti violetti
Kellään kuvaa jalkapeitosta? Tilasin rosso vaunut sitten vihdoin ja viimein Hollannista! Tosi hyvää palvelua, laittoivat vielä varmistuskysymyksen lauantaina mailiin, toimitukseen liittyvä juttu. Vaunut lähtevät huomenna kohti Suomea. jees, en malttaisi yhtään odottaa. Vanhat vaunut saavat väistyä tieltä ja matkiksia käytetään vain kun matkustetaan... kertoka lisää kokemuksia vaunuista kaikki joilla rattaat jo on! Miten n. 1v tykkäävät istua niissä?
 
Kannattaa kattoo ja laskee mitä tulee maksaa hollannista tilattaessa ja kaikki suojat siihen päälle ja mitä sit suomesta ostaessa. Mä siis tilasin suomen maahantuojalta ja paketti maksoi 380euroa kotiovelle tuotuna. Mukana oli vaunut, läpinäkyvä sadesuoja, "tavallinen" sadesuoja ja jalkapeite. Jos hollannista saa vaunut 330euroa ja siihen ostaa jalkapeitteen 39e ja sadesuojan 10e niin... tiedättehän :D

Mä tykkään käyttää tuota tavallista sadesuojaa, mut nyt ku tuo läpinäkyväkin on niin ajattelin sitä sit kokeilla tosi tuiskuisilla säillä... sama suoja käy näihin ja brion twinetteihin.
Jalkapeitettä en oo ehtiny vielä kokeilla ja siihen kantokassiin sen verran et meillä oli abc;n pehmeä kantokassi tytöllä ja kesällä se oli liian kuuma ja talvella ei enää mahtunut koko pussiin että eipä tullu käytettyä. Tyttö siis kesäkuussa syntynyt.

Ja sitä putkisuojus juttua ei meijänkää vaunuissa oo.

Mutta edelleen vaan PAKKO hehkuttaa miten hyvä näitä on pukata :D Eipä oo selkää nyt särkenyt, ihana olo lenkin jälkeen!
 
Meilläkään ei sitä mustaa putkisuojus jutskaa oo..

Joku kyseli kuvaa jalkapeitosta.. Huutonetissä ainakin joku myy twincoihin sopivaa jalkapeittoa kuvan kera.. Löydät sen Haulla.. Laita siihen hakuehtoihin x-adventure..

Yhtään ei kyllä kaduta rattaiden tilaaminen täälläkään :D Tosi hyvät pelit on ja lapsetkin viihtyy :D
 
pihlami
Meille ostettiin marraskuussa twincot kun pikkukakkonen synty. Neitosilla ikäeroo 1v1,5kk.
A-T Lastenturvasta ostettiin, ei uskallettu tilata Hollannista (me nynnyt=) ). Näin jälkikäteen ajatellen on tosi hyvä, et on liike minne kiikuttaa niitä huoltoon. Ja huollossa ovat käyneet...

Ovat mielettömän mukavat työntää. Aluks mietin kans kun ei voi säätää työntöaisaa, mut ei oo ollu mitään ongelmaa! Aikasemmin meillä oli esikolla Teutonian Mistralit, joiden heittoasiaa ylistin aina yli kaiken, nyt kun työntösuuntaa ei saa ollenkaan vaihdettua en oo kokenut ongelmaksi sitäkään. Saa nähä mitä mieltä oon sitte kun neidit rupee vinkumaan kun aurinko häikäsee. No on molemmilla aurinkolasit, mut silti.

Se muovinen läpinäkyvä suoja on tosi upee! Ei todellakaan häiritse matkustajaa mitkään tuulet ja tuiskut kun on suoja eessä! Saatiin kaupanpäälle kuitenki se "oikee" sadesuoja kun tuohan ei suojaa tasan ollenkaan vaunuja.

Meille kaupassa tuli mukana se vaunujen oma sadesuoja, lisäks toinen kaksosten rattaisiin kuuluva vaunumerkistä riippumaton suoja, jalkapeite ja Happy Babyn pehmee makuupussi. Olihan meilllä se teutonian pussi, mut se ei olis pysynt kunnolla kyydissä mukana kun ei ole mitään, mikä pitäis pussia paikoillaan (siis ei oo jalkatukee vastassa estämässä pussin tipahtamisa). Tuon Happy Babyn saa neppareilla kiinni vaunujen runkoon.

Vaunut kulkee joo mielettämän kevyesti ja ovat paljon köykäsemmän työnnellä kun kaverin Emmaljumgat. Lisäk pääsee kaikista ovista sisään -tai ainakin melkein. Kolmipyöräisyys on kiva plussa kaupoissa kun kääntyvät niin keposesti. Ovat silti tukevat ja tasapainoiset.

Meilläkin vaunut puoltavat herkästi kun toinen matkustaja on painavampi. Siihen auttaa se kun pitää huolta, et renkaissa on KUNNOLLA ilmaa.

Sit tää valituspuoli... Eli meillä on varmaan se kuuluisa maananataikappale. Aluks etupyörä jumitti aina kun vaunut vei sisälle esim kauppaan ja jouduttiin pitään rengasta lukittuna. Ulkona pyöri kyl mallikkaasti. No liikkeessä korjattiin takuuseen, et valittamista sen jälkeen. Sit alko oikeet ongelmat etupyörän kanssa. Etupyörässä on muutama osa ja meillä on korjattu takuuseen varmaan ne kaikki! Ekaks halkes se muoviosa, joka lukitsee etupyörän, sit meni se toinen osa, johon pyörän lukitseva namikka työnnetään. Viimeseks halkes se etupyöriä yhdessä pitävä muovilevy.

Me siis asutaan pienessä kaupungissa eteläsuomessa. Kadut ihan hyvin aurattuja ja kovalla pöperölumella ei ajella ollenkaan. Lisäks katujen reunavallit ylitetään vaunuja nostamalla, eli etupyörä ei saa kolhaisuja.
Liikkeestä sain ohjeen olla käyttämättä etupyörän lukitusta talvella. Muovi ei kestä sellasia kovia pakkaslukemia mitä nytkin talvella oli. Pikkupakkasesta ei ole moksiskaan.

Samoin sitä muovista sadesuojaa ei kannata lähtee viritteleen vaunujen päälle kylmänä. Silloin suoja halkeilee kanttauksistaan. No suoja kuuluu vaunuhin ja me ollaan ainakin saatu suoja takuuseen. Eli uusi kaupasta mukaan.
Myös meillä jalkapeite on tosi nafti ja kuinka ollaakkan siitä irtos ne kiinntitystarrat. Saatiin jalkapeitekin uus tän viimesimmän korjauskeikan yhteydessä. Nyt on haljennu se jarruja suojaavat muoviputket, mut se ei mua haittaa. Ainoostaan jarruja välillä hankala laittaa päälle tai pois kun putken palaset jumittaa.

Liikkeessä ollaan saatu aina mielettömän hyvää palvelua ja henkilökunta on ollu tosi mukavaa. Vien vaunut korjattavaks aamulla ja tunnin parin päästä oon hakenu ne entistä ehompana takasin käyttöön. Meillä siis noin 60 kilsaa sinne lähimpään liikkeeseen, joten matkana tuo ei oo mikään mahdoton. Ja siis vertailun vuoksi teutonioissa meillä ei kertaakaan mitään ongelmia. Ei siis olla mitään järkkyjä vaunujen käsittelijöitä. ;)

Ai niin, yks huono puoli vaunuissa on: niissä ei taida olla minkäänlaisia jousia. Ainakin meillä kuoppasilla teillä rytkyttää niin maar mahottomasti! Ja siis esim just vähän kohmettuneella loskasella tiellä on varmaan varsin mukavat matkustettavat. Vaan ei oo neidit kertaakaan valittaneet ja vanhempikin (nyt puoltoista vee) matkustaa vaunuissa tosi mielellään.

Oon ollu tosi tyytyväinen vaunuihin -vaikka korjattavaa onkin ollu- ja toisiin en vaihtais! Vaikka eivät oo läheskään yhtä suojaisat ku emmaljungat, kertaakaan ei oo ollu neideillä kylmä.

Niin ja plussaa on vielä se, et tällanen pieni nais immeinenkin saa vaunut helposti nostettua auton takaronttiin. Vievät muuten yllättävän vähän tilaa, kun ne saa kasattua niin pieneksi.

Ja ettei tulis tästä hehkutuksesta kellekään mitään väärinkäsitystä, nin en todellakaan ole mikään vaunujen maahantuoja tai mitenkään muutenkaan vaunujen myynnin kanssa tekemisissä tms.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 23:15 pihlami kirjoitti:
Meilläkin vaunut puoltavat herkästi kun toinen matkustaja on painavampi. Siihen auttaa se kun pitää huolta, et renkaissa on KUNNOLLA ilmaa.

Niin ja plussaa on vielä se, et tällanen pieni nais immeinenkin saa vaunut helposti nostettua auton takaronttiin. Vievät muuten yllättävän vähän tilaa, kun ne saa kasattua niin pieneksi.
Tuo oli tosi hyvä pointti että renkaat kantsii pitää todellakin täysinä, varsinkin jos tilaa rattaat niin suoraan ekana huoltikselle ilmaa renkaisiin ottamaan,paineita sai olla ihan tosi paljon,en muista lukemaa. Mutta auttaa kyllä kun on eripainoiset työnnettävät.

Olen itse kanssa ihan kirppu ja nyt vielä jättimasun kanssa ja silti nuo saa heilautettua hienosti kyytiin ilman että tuskan hiki karpaloi otsalla! Emmaljungissa aina sai miettiä kuinka ne farmariin saan punnerrettua kun en saanu ees kunnon otetta niistä. Nämä taas mahtuvat tavalliseen henkilöauton konttiinkin hienosti jos tarttee.

Harmillisesti ollu teillä vaan vikoja, mutta loistavaa että olette saanu korjattua ne, ihme etteivät ole vaihtaneet uusiin kokonaan kun on jo noin monta korjauskertaa ollu lyhyessä ajassa,kuluttajasuojalain mukaan muistaakseni viisi kertaa on kohtuullinen määrä korjauksia uudelle tuotteelle!!

Itse kyllä nyt voisin vaikka vaihtaakin rattaat,mutta vain toisen värisiin, näin nimittäin vastikään nuo uudet limen vihreät twincot kaupungilla ja oli kyllä varsin sporttisen näköiset pirtsakat rattaat!! MEillä ne punaiset (uudempi punainen).... :p
 
No nyt tilasin minäkin twincot ( limet) purpleonionista. Tulevat siis huomenna. Maksaa 400 ja siihen kuuluu toinenkin sadesuoja+se jalkapeitto joka on musta.

Jänskättää nyt sitten millaiset ne on.. IIIIKS!!!! :p :whistle: :ashamed: :LOL: :D :p
 
Kun noista etupyörien hajoamisista on niin paljon ollut juttua, niin onko se etupyörä mahdollista vaihtaa itse jos hajoaa ?

Harkitsin tilausta Hollannista, mutta tuo etupyörien hajoaminen aj sen korjaus askarruttaa. En viitsisi tapella jonkin hollantilaisen kanssa korjauksista tai lähettää rattaita sinne jatkuvasti.

Entä joa tilaa maahantuojalta, joutuuko silloinin lähettämään sinne edestakaisin korjaukseen, vai hoitaako joku paikallinen liike korjauksen ?

Kuka tietäisi ?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 08:43 Anni83 kirjoitti:
Kun noista etupyörien hajoamisista on niin paljon ollut juttua, niin onko se etupyörä mahdollista vaihtaa itse jos hajoaa ?

Harkitsin tilausta Hollannista, mutta tuo etupyörien hajoaminen aj sen korjaus askarruttaa. En viitsisi tapella jonkin hollantilaisen kanssa korjauksista tai lähettää rattaita sinne jatkuvasti.

Entä joa tilaa maahantuojalta, joutuuko silloinin lähettämään sinne edestakaisin korjaukseen, vai hoitaako joku paikallinen liike korjauksen ?

Kuka tietäisi ?
Siis varsinaisesti etupyörä ei hajoa vaan se niiden kiinnike joka on muovia ja uusimmissa ei pitäisi sitä ongelmaa muovinvaihdon vuoksi olla (meillä ainakin kestänyt ja ihan erilainen osa kuin niissä ekoissa suomeen tuoduissa). Mutta maahantuojalle jos lähetää niin hän maksaa postit tietenkin (takuukorjauksista ei saa kuluttajalle tula kustannuksia, sen sanoo jo kuluttajasuojalakikin) ja lähettää ne takaisin kotiovelle. eli itse viet ne vain postiin ja muutamassa päivässä ne on takas ovelassi. Näin ainakin meillä toimi vaikka tietty nopeiten oisin saanu ne korjatuksi kun oisin ajanut heidän liikkeelleen noin 60km matkan edes takas,bensakuluja hän vain ei olis korvannut niin siksi sit lähetin postissa,postiin kun on meiltä vain 300m... :whistle:

Mutta tuolla hintaerolla ostaisin suomesta jotta saisin suomen kuluttajasuojan siihen 'kaupanpäälle'!!
 
mie
purplesta vastaus twinco/twin swivel-tiedusteluun


---Maahanttuoja tosin epävarma jatkaako X-Adventuren maahantuomista,ainakin
vierekkäisen X-adventuren oslata, joten meillä ei varastossa yhtäkään
kappaletta kumpaakaan mallia--
 

Yhteistyössä