WTF! Paino ei vaan putoa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Nyt pistä vihaseksi. Eli niin kuin aikaisemmin kirjoitin viime maanantaista, eli 1,5 vko paino on pysynyt samana (jotain 100g sinne tänne), mutta lukema on nyt kuitenkin sama kuin oli viime ma. Syön vähemmän, melko oikein, aina kuitenkin 1200-1400 kcal päivässä, liikun kotona, jumpissa, vesijumpissa. Joo, ei päätä huimaava, mutta kai sen silti pitäisi mennä edes vähän alaspäin??? Jotkut veikkasi menkat ja niinhän ne oli, mutta nyt on luppu, joo useamman päivän en tunne turvotusta, mutta sekään ei vaikuta vaakaan. Eilen pidin jo hiilari-/mässäily-/tankkauspäivä, söin n. 2000-2200kcal...
Oikeasti nyt! Tätä rataa nyt motivaatio laskee ihan hetkessa, kun kuitenkin onnistumisen tunne on aika tärkeä tässä hommassa...PRKL!

Eilen pidit mässäilypäivän ja tänään loikkasit vaakaan? Suurempi määrä ruokaa -> enemmän hiilareita kropassa sitomassa nestettä. Plus jos söit suolaista niin lisää vielä jonkin verran. Ja jos menossa on toka tai kolmas viikko, ne saatavat olla jumiviikkoja muutenkin vaikka tekisi kaiken kaikkien sääntöjen mukaan.

[QUOTE="Anne";30623118]Eilen pidit mässäilypäivän ja tänään loikkasit vaakaan? Suurempi määrä ruokaa -> enemmän hiilareita kropassa sitomassa nestettä. Plus jos söit suolaista niin lisää vielä jonkin verran. Ja jos menossa on toka tai kolmas viikko, ne saatavat olla jumiviikkoja muutenkin vaikka tekisi kaiken kaikkien sääntöjen mukaan.[/QUOTE]

Kävin eilenkin vaalla, ja tän viikon ma. Yleensä käyn ma ja to, mutta eilen sekoilin päivissä :). Ja joo, aloitin 1.1 joten neljäs viikko tämä on...masentavan huono niin kuin edellinenkin.

No käyt sitte tossa huomenna uudestaan, niin näät onko tosta hiilari päivästä ollut mitään apua. Sitkeästi kun jatkaa, niin kyllä se painokin jatkaa putoamista.

Itse olen laihduttanut monia kertoja ja olen huomannut ettei mulla ainakaan vaikuta kuntoilun määrä painon putoamiseen ollenkaan,en tiedä miksi koska palaahan siinä kaloreita.Olen taas kerran laihiksella,aloitin 6.1 ja painoa pudonnut n.5kg.Itse syön aina alle 1000kaloria niin paino tippuu.

Alle 1000kcal on todella vähän, suositeltavaa ainoastaan jos käyttää ateriankorvaustuotteita joissa on kaikki vitamiiinit ja hivenaineet. 1200kcal on laskettu olevan normaalilla, monipuolisella ruokavaliolla minimi, että aivot sydän yms saavat kaiken tarvittavan etteivät ne tai muu kroppa kärsi aliravitsemuksesta joka on vahingollista vähän kauemmin kuin vain sen laihiksen ajan.

Tiedän että alle 1000kaloria on vähän.Minulla on imeytymishäiriö vatsassa ja saan muutenkin pistoksina joitakin vitamiineja,joten ne imeytyy sitten toisella tavalla.Ja syön näin niukasti vielä n.10viikkoa ja sitten nostan kalorit n.1000-1500.

Älä vielä hermostu! Yhtäkkiä sit onkin kadonnut kilo ja toinen lähtee heti perään. Nin se vaan menee. En tiä miksi.

(sen kyllä tiedän, miksei mulla ole kadonnut edes sitä ensimmäistä kiloa)

Syötkä tarpeeksi ja monipuolisesti? Minulla seisoo paino ihan varmasti, jos mässään proteiinipitoisia suupaloja luullen niiden täyttävän mahani. Kun vaihdan taas perinteiseen lautasmalliin ja pidän kalorimäärän päivää kohden 1200:ssa, niin painoni putoaa 200-1000 g viikossa. Kuukautisten aikaan on ihan turha toivoa painon putoavan, mutta sitä seuraavalla viikolla voi yllättää sitten kunnon pudotuksella.

Harrastan vain pitkiä kävelylenkkejä ja hyötyliikuntaa pihatöiden merkeissä. Saataan löhötä useamman päivän tekemättä mitään järkevää liikunnan eteen, mutta ei se painon pudotukseen mitenkään vaikuta.

Paino ei putoa täsmällisesti samaa määrää viikkoa kohden. Siitä ei kannata hermostua. Suurin pudotus pitää tapahtua korvien välissä ja tajuta, että opettelee samalla uudet elintavat. Jos mietit laihtuvasi, niin sillä asenteella saat kehnoa tulosta aikaiseksi. Nauti kaikesta, mistä tykkäät, mutta muuta ruoka-aineiden määriss' suhteita mitä suuhusi lappaat. Jos rakastat suklaata pidä suklaapäivä kerran viikossa tai mikä se herkkusi sitten onkaan., mutt aälä jätä mitään pois. Ihminen himoitsee herkkuaan muuten koko ajan, jos sitä ei saa yhtään ottaa.

Onnea jatkoon ja anna kehollesi aikaa.

Mikä kitukuuri tommonen on kun kalorit noin alhaalla? Itse olen laihtunut puoli kiloa viikossa (vaikka olen normaalipainonen) vuoden alusta. Karppaan siis enkä laske kaloreita. Mutta veikkaan että menee ainakin 2000 päivässä (koska esim. jo kermaa menee 2 dl päivässä ja sehän n. 700 kaloria).

Mutta jos en karppaisi pitäisi silti kalorit paljon korkeammalla kuin sinä, ehkä joku 1800 ois hyvä jos liikutkin. Keho voi mennä täysin jumiin liian pienilä kaloreilla (voi tulla kilpirauhasongelmia). Ja se tarkoittaa sitä että painoa kertyy vauhdilla kun alat syömään taas normaalisti.

[QUOTE="Amalia";30623211]Syötkä tarpeeksi ja monipuolisesti? Minulla seisoo paino ihan varmasti, jos mässään proteiinipitoisia suupaloja luullen niiden täyttävän mahani. Kun vaihdan taas perinteiseen lautasmalliin ja pidän kalorimäärän päivää kohden 1200:ssa, niin painoni putoaa 200-1000 g viikossa. Kuukautisten aikaan on ihan turha toivoa painon putoavan, mutta sitä seuraavalla viikolla voi yllättää sitten kunnon pudotuksella.

Harrastan vain pitkiä kävelylenkkejä ja hyötyliikuntaa pihatöiden merkeissä. Saataan löhötä useamman päivän tekemättä mitään järkevää liikunnan eteen, mutta ei se painon pudotukseen mitenkään vaikuta.

Paino ei putoa täsmällisesti samaa määrää viikkoa kohden. Siitä ei kannata hermostua. Suurin pudotus pitää tapahtua korvien välissä ja tajuta, että opettelee samalla uudet elintavat. Jos mietit laihtuvasi, niin sillä asenteella saat kehnoa tulosta aikaiseksi. Nauti kaikesta, mistä tykkäät, mutta muuta ruoka-aineiden määriss' suhteita mitä suuhusi lappaat. Jos rakastat suklaata pidä suklaapäivä kerran viikossa tai mikä se herkkusi sitten onkaan., mutt aälä jätä mitään pois. Ihminen himoitsee herkkuaan muuten koko ajan, jos sitä ei saa yhtään ottaa.

Onnea jatkoon ja anna kehollesi aikaa.[/QUOTE]

Mä syön näin. Aamu, joka aamu on ollut sama, tykkän tästä: kaurapuuro+vehnälese, siihen mustaherukoita ja raejuustoa, n. 300kcal

Lounas, joko salaatti, tai keitettyjä vihanneksia(mm. kukkakaali, punajuuri, kaalia), mitä milloinkin, papuja käytän joskus ja siihen joku protsku kaveriksi. Avocadoa tai rypsyöljyä. fetaa joskus mausteena. 300-500 kcal

No sitten loppupäivä vaihtelekin laidasta laitaan: syön hedelmiä, rahkaa/raejuustoa, joskus teen pienemmän salaatin, joskus salli itselleni yhden ruisleipävoikkarin, smoothie... Noista ruoista tulee sitten loput kalorit. Ja pyrin syömään viimeisen ruoan joskus klo 18.30, koska nukkumaan meen jo viimeistään 21-21.30..

Mulla on käytössä kiloklubi. Se ohjaa syömään oikein ja riittävästi. Paino tippuu mukavasti tällähetkellä. Käytän ruokapäiväkirjaa ja pyrin liikkumaan aikataulujen ja mahdollisuuksien mukaan. Tuokaa vaakalla ramppaaminen ap ei välttämättä oo kauhee fiksua. Itse käyn 1-2vkon välein ja muutoin ajattelen mitä syön ja miten liikun. Ihan riittävä väli katsoa tilannetta.

Ja syön 4-5 kertaa päivässä. Katson että tulee monipuolista sisältäen hiilareita, proteiinia ja sopivaa rasvaa. Minusta ap:n ruokavalio kuulostaa hieman yksipuoliselta sille että elimistö sais oikein polttoainetta ja painon laskemaan.

Ja syön 4-5 kertaa päivässä. Katson että tulee monipuolista sisältäen hiilareita, proteiinia ja sopivaa rasvaa. Minusta ap:n ruokavalio kuulostaa hieman yksipuoliselta sille että elimistö sais oikein polttoainetta ja painon laskemaan.

Mitä sä sitten syöt?:)
Kun mun mielestä tä on just hyvä, hiilareita puurosta, pavuista, josus leivästä, hedelmistä jne..
Rasvaa "pääruosta" sekä maitorasvat
JA protskua sit rahkoista ja "protskuista"...

Mun täyty tunnusta, että olen aika nirso ruoan suhteen, ja tämä valikoima on ainakin minulle ihan toimiva. Mitä sä sitten lisäisit tähän?

Sama ongelma, mutta imetän pientä vauvaa. Joka ikisen lapsen kohdalla imetysaikana on kroppa pitänyt tiukasti kiloista kiinni vaikka kuinka ruokavalio ja liikunta olisi kohdillaan.

Rasvaa! Tutkimuksien mukaan vähärasvainen dietti laihduttaa huonommin kuin karppityylinen. Ja rasvan ja proteiinin suosiminen auttaa jatkossa pitämään painon paremmin hallussa koska se ylläpitää lihaksia paremmin -> lihakset kuluttavat enemmän kaloreita kuin läski. Rypsiöljyn vaihdat oliiviöljyyn ja katsot, että käyttämäsi maitotuotteet EIVÄT ole rasvattomia.

Yhteistyössä