Wish a Baby 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keiju80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keiju80

Vieras
Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritys alkaa 12/2006
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Meirami vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005 ??
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Sara vm -79, yritystä 1/06, esikoinen haaveissa
Thelma vm -82, yritystä 5/06, esikoinen haaveissa

*Villiä lanteiden heilutusta ja pari pyörähdystä* ja tämä tyttö aloittaa uuden ketjun perjantaitanssin merkeissä!

Tuliko kaikki mukaan listalle? Tsori Omppu, sut mä sieltä poistin, kun viivat vain vahvistui! Mutta saat tietty kirjoitella tänne niin kauan kuin siltä tuntuu :) *nyyh, luopumisen tuskaa*

Myöhemmin lisää... Mukavaa perjantaita!

Huomenta ja perjantaita täältäkin! *tansii hitaita ja haikeat ei-nyt-ihan-jäähyväiset-mutta..niisk..*

Ja sorittelut Riikalle, siis enhän mä yhtään eilen muistanut, että teillä ei vielä yritellä! Mutta eihän sitä koskaan tiedä, eihän ne kumiukotkaan mitään sataprosenttisia ole ;)

Toi edellinen ketju saavutti muuten tosi äkkiä sen sata! Ja nythän mä en sit tietenkään muista mitä olitte eilen kirjoitelleet..en voi siis kommentoida nyt tämän enempää.. :/

Missäs jännäilijät..?

Hedelmällistä viikonloppua likat!

Hihii, taas kävin odottajien puolella kurkkimassa, ja sinnehän se Omppukin oli tiensä löytänyt =) Tosi hauska la muuten sulla! Sopii tosi hyvin 17.7.2007 :)

Vielä jauhan näitä ovis-ihmettelyjä; tänään oli lämmöt 36,8 ihan "normaaliaikaan" mitattuna, eli koholla. Että kai se sitten on ollut...? *pyörittelee silmiään ihmeissään* Ihmettelen tosiaan, sillä ne limapäivät oli jo su-ma, ke vähän nipisteli mahaa oikealta puolelta. Mut lämmöthän kohoaa heti O:n jälkeen? Ainakin siinä Saran laittamassa linkissä olevan lämpökäyrän mukaan näin käy. En tajuu... No, pitää seurailla lämpöjä vielä muutama päivä ja katsoa pysyykö koholla. Jos pysyy, niin vasta ens viikolla voin uskoa että ovis meni jo. Siihen asti laitetaan peitot pöllyämään ;)

Toivottavasti Sara sun lämpökäyrä on lähempänä sitä normaalia kiertoa! Mun käyrä kyllä heittelee enemmän kuin se "normaali", mut katotaan miten nyt käy...

Ja jännättäviä näköjään riittää viikonlopulle! Mä kyllä veikkaan, että Omppu saa vähintään yhden kaverin mukaansa tuonne plussapuolelle :) Pakkohan jonkun on plussata!! Ja heti kertomaan tännekin uutisia jos testaatte *komentaa tomerasti*

PP pohti oikeaa aikaa vauvelille.. Niin, oottehan te vielä nuoria, että siinä mielessä teillä on hyvin vielä aikaa pohtia ja siirtääkin yrityksen aloitusta (EN tarkoita, että olisitte liian nuoria, tai että sen takia nimenomaan kannattaisi vielä siirtää!!). Musta vaan tuntuu, ettei siihen vauvan tuloon voi ollakaan täysin valmis, ennen kuin sitten tulee raskaaksi ja alkaa tosissaan sopeutua ajatukseen. Mulla on ollut "piilevä" vauvakuume jo vuosia, ja tavallaan kadun, että yritys aloitettiin vasta nyt. Ja se yritys kun tosiaan voi kestää kauankin... Jotenkin sitä vaan ajatteli, että ei olla vielä valmiita ja ajateltiin miehen kanssa että "parin vuoden päästä". Toisaalta en nytkään tunne itseäni täysin "valmiiksi" vauvan tulolle. Välillä tulee sellaisia ohimeneviä kauhun hetkiä, että "apua, sitten vauvan kanssa tämä ja tämä asia on niin hankalaa". Joten, mitähän tässä yritän lyhyesti ja ytimekkäästi sanoa, hmm.. Ehkä sitä, että ei kannata liikaa siirtää yrityksen aloittamista kauemmas ja kauemmas, koska ei ikinä ole täysin valmis. =)

Tulipas pitkät pohdinnat heti aamutuimaan. On tämä vauvan yrittäminen vaan jännää ja ihanaa aikaa - toisaalta ;)

*Yhtyy tanssahtelemaan* wuhuuu!!!!!!

Keiju avas uuden ketjun, hienoa! Satasen ja perjantain kunniaksi onkin oiva syy :)

Nyt se Thelma on sitten jo lähtenyt.... liekkö hän jo perillä lämpimässä... oih....

Mä oon kans sitä mieltä, mitä Keijukin tuossa tuumi, että tuskin sitä koskaan on täysin valmis vauvalle, ennen kuin se aika sitten on. Ja jos molemmat haluaa, niin... miksi ei... Onhan se maailman isoin asia, ja myös maailman ihanin asia :)
Pp'llä on tänään taas hurjan haasteellinen päivä... hui, koitahan selvitä sieltä ehjin nahoin :)

Tikru, uskon kyllä että se 17mm rakkula on ihan hyvä, että ihan hyvin se on voinut hedelmöittyä. Faktaahan tuo ei ole, mutta vahva epäilys kuitenkin :)

Keijulle vielä, että mä ymmärsin, että se lämmön nousu johtuu keltarauhashormoonista, jota alkaa tulemaan heti O:n jälkeen, ja toisilla se vissiin se hormooni määrä nousee nopeammin kuin toisilla... mutta, en tosiaan ole tästäkään yhtään varma....

omaa napaa senverran, että nyt kai kp32, lämmöt vieläkin 37.2 mutta nyt on kyllä tullu jo tuota menkka jomotusta alavatsaan... että voip olla että ihan lähiaikoina voi lopettaa piinailun, mutta varalta ajattelin että suunnittelen viikonlopun ihan täysin ilman alkoholia....

Voi Meirami, kunpa sun jomotukset nyt vain tietäis sitä parempaa vaihtoehtoa!! Koska testaat, jos ei tätiä näy? Mä kyllä pidän sulle peukut ja varpaatkin pystyssä koko viikonlopun! Ja kaikille muille jännääjille myös :)

Tuosta vauvan"teon" oikeasta ajasta vielä; tosiaan jos molemmat haluaa perheenlisäystä, eikä se olisi mikään katastrofi nykyisessä elämäntilanteessa, niin kannustaisin yrittämään! Oon kuullut niin monen sanovan, että ne lapset antaa enemmän kuin ottaa. Enkä ole myöskään kuullut kenekään nuorena lapset tehneen katuvan sitä ettei odottanut vanhemmaksi. Että eiköhän se oma pieni kullanmuru ole kaikkien vaivojen arvoinen, jos sellainen suodaan :)

Heh, pitäisköhän mun vaihtaa alaa, että voisin tehdä graduni ihmisen lisääntymisestä tai naisen biologiasta?!? Olis meinaan paljon kiinnostavampi aihe kuin tämä nykyinen... ;)

Hei Keiju80,

huomasin, että olet ilmeisesti tekemässä gradua. En utele siitä sen enempää (paitsi että ei taida olla biologiasta :), vaan kuulisin mielelläni mielipiteesi tuosta opiskelun / valmistumisen rajamailla olemisesta ja vauvan yrittämisen alkamisesta. Muutkin samassa tilanteessa olevat vastailkaa, mutta Keiju80 nyt paljasti itsensä :)

Eli onko sinulla olemassa vakityö? Jos on, hoidatko vaan opiskelut loppuun siinä ohessa ja jos ei, miten olet ajatellut eteneväsi? Itse mietin näitä asioita ja lueskelen hauskaa ketjuanne.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Naisen biologia ois kyllä vallan mielenkiintoinen aihe... siinä ei kyllä tutkittava loppuis kesken... Että eiköhän Keijun kannata nyt vaan suosiolla vaihtaa sitä alaa, niin voidaan sitten porukalla täällä miettiä näitä kehon ihmeellisyyksiä :D (...mitähän me nyt sitten tehdään....)

Siitä testauksesta mietin... vaihtoehtoja on kaksi. 1)jos ei ensviikolla ole tätiä näkynyt, niin sitten harkitsen
2)en testaa ollenkaan, vaan menen kiltisti kahdenviikon päästä lääkäriin, joka saa sitten todeta olenko raskaana vai en. siis edellyttäen sitä, että olen :D ja menkat ei ole alkanu...
Mutta nyt on kyllä kaikki jemmatut peukutukset ja puhallukset käytössä, niin kovasti toivoisin, että tää nyt kuitenkin ois sitä itteensä....

Mondagille: Juu, tosiaan gradua teen, ja opinnot on sitä vaille valmiit. Gradun toivon valmistuvan tuossa ensi kevään aikana, joten jos oikein hyvin käy ja pian plussaan, niin saan unohtaa töiden etsimiset ja jäädä suoraan äippälomalle. Mulla ei ole vielä oman alan työpaikkaa, vaan teen opiskelun ohella osa-aikatyötä (ei omaa alaa). Mutta ajatuksissa olisi katsella oman alan töitä keväällä, kun gradu alkaa olla lähes valmis. Miehelläni on vakityö, joten siinä mielessä esim. taloudellinen tilanne ei huoleta mahdollisen vauvan takia, vaikka itselläni olisikin vielä opiskelut kesken. Ja luultavasti ehdin kuitenkin opintoni päättämään ennen kuin vauva syntyy. Olisi kyllä hyvä saada edes vähän oman alan työkokemusta ennen äitiyslomaa, niin olisi ehkä myöhemmin helpompi saada taas töitä (en siis kuvittelekaan saavani vakipaikkaa ennen vauvaa!). Ja olisi sitten se äitiyspäivärahakin korkeampi.

Sen verran vielä tuosta yrityksen aloittamisesta, että halusimme miehen kanssa aloittaa vasta sitten, kun opintoni ovat enää vähän kesken. Toisin sanoen niin vähän, että vaikka vaavi tulisikin, niin saisin opinnot vietyä loppuun vaikka väkisin. Täysipäiväiseen opiskeluun vauvan kanssa en uskoisi pystyväni.

Tällaisia mietteitä minulla. Tsemppiä sullekin haaveiluun (?) ja mahdollisen yrityksen alkamiseen! :)

Meirami: Mitä itsekuria!! Mä en kyllä pystyisi odottelemaan kahta viikkoa lääkäriin asti... bd bd bd

Täällä piinaan itseäni :(
Kävin tuolla lueskelemassa raskauden ensioireita...
mutta uusi fiilis ilmestyi tänään. mun alavatsassa on "kuuma", siis hiukan niinkuin "polttaa" kokoajan.... onko muilla ollut sellasta fiilistä ikinä?

Onkos Omppu jo viikonlopun vietossa, vai joudutko tekemään töitä....

Tääl ollaan, tosin just meinasin kotiin lähteä, kaupan kautta, jee, kun piti vielä tulla kurkkaamaan :)

En ole Meirami tollasta kuumotusta havainnut mutta toisaalta, me kaikki koetaan asiat niin erilailla. Mutta toivottavasti se olis "sitä" !! Tee nyt hyvä ihminen se testi ja päästä meidät piinasta! Ei vaan, en pakota, jokainen tekee sit kun siltä tuntuu. En tajuu vieläkään, et mistä sain sillon viime viikon keskiviikkona yhtäkkiä päähäni, että testaanpas nyt samantien, vaikkei niitä oireitakaan ollut. Mut nyt kun mietin, niin ehkä se oli sitä, että halus tietää, että voiko sitä ylipäätään hedelmöittyä edes enää. Että vaikka meniskin kesken, niin tietää, että toivoa on!

Mutta, bd (vähäks kiva kun lopulta ymmärsin mitä toi tarkoittaa ja nyt käytän sitä joka välissä :) ) ja olkoon viikonloppunne onnea täynnä!

Omppu 4+3 :) ja seuraa vailla...

Piti tulla vielä toivottelemaan hyvää viikonloppua!
Onneksi vapaa viikonloppu, jos vaikka täti saapuiskin, niin voi surra sitten kotona :)

Olkaas tytsyt kiltisti ;)
-maanantaihin!

Tervehdys kaikille!
Pitkästä aikaa.. Olin kesällä joskus geimeissä mukana, mutta sitten hävisin linjoilta, kirjaimellisesti.. meiltä oli nettiyhteydet poikki muutaman kuukauden, ja palasivat EILEN!! hienoa päästä takaisin sivistyksen pariin.. ;)

Muutaman tutun nimenkin bongasin vielä listasta ja hengenheimolaiseni Piparminttu-Pipsa ainakin on vielä mukana.. mukavaa.. Mitäs teille päin kuuluu? Mä paahdan koulussa kovaa vauhtia, kun meillä alkoi viimeiset harjoittelut pyöriä.. 2.luokan opena harjoittelen ja luokka on jokseenkin vilkas.. joutuu välillä ihan oikeestikin hommia tekee.. :)

Vauvajutut sinänsä on tällä hetkellä vähän taka-alalla.. katsotaan tilannetta uudemman kerran keväämmällä, josko sitten olisi ajankohtaisempaa.. Minä yritän parhaani mukaan nauttia kummilasten seurasta (sen verran kun harvoin ehtii näkemään) ja seurailla vierestä hyvän ystävän raskautta.. Toistaiseksi olen jotenkin säilyttänyt mielenterveyteni.. :)

Mutta hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti! Yritän tulla nyt vähän useammin ainakin lukemaan viestejä ja kommentoimaankin aina kun vaan ehdin..

Perjantaitanssit tulee mun osalta pikkusen myöhässä mutta... *hyräilee letkeää musaa ja pyörii ympäriinsä varpaat vipattaen ja peppu keikkuen*
Ihanaa alkanutta viikonloppua meille kaikille!!! :)
Mä oon niiiiin kateellinen Thelmalle etelänlomasta!

Voihan Meirami! Sun oireet kuulostaa tositosi lupaavilta, etenkin se posti-episodi! bd bd bd Mä voisin kyllä lyödä aika isosta summasta vetoa, että sä lähdet Ompun kanssa samalla plussajunan vuorolla!!! :) *Nyökyttelee tietäväisen näköisenä*

Limelläkin on jännää! bd bd sinnekin! Kiva, kun pääsit pitkästä aikaa mukaan juttuihin! :)

Mites Riina? Mikä on tilanne siellä?? bd bd ahkerassa käytössä edelleen! :)

Huh! Tässähän ei riitä energiaa oikein muuhun kuin peukuttamiseen. Mutta mikäs sen tärkeämpää?! ;)

Annemaria: Mä ainakin muistan sinut! Kiva kun säkin pääsit taas langoille ja mukaan porukkaan! :)

Pp: Hyvä, että toinen päivä hurjassa luokassa meni paremmin! Ja onneks se ei ole se sun omaluokka. Mä oon varma, että kun pääset alottamaan oman porukan kanssa, teillä tulee olemana kivaa yhdessä! Ne lapset tulee olemaan tosi iloisia, kun saavat sut opeksi! :)

G: Olenko jouluihminen: Kyllä joo! Mä laitan yleensä jotain koristuksia vähän, en niinkään mitään tonttuja tms., vaan tunnelmaa kynttilöillä, pöytäliina pöydälle jne. -koti nätiksi. Mun ei onneksi tarvitse itse vääntää mitään perinnejouluruokia, kun ollaan pyhät aina mun ja miehen sukulaisissa ja kaikissa paikoissa syödään niin että napa naukuu! :) Ah, mä odotan jo sitä innolla, syöminen on niiiiin kivaa ja jouluruuat hyviä! Ensin suolaista, sitten makeaa vastapainoksi, sitten tarvitaankin taas vähän suolaista jne. jne. (Yleensä jouluna tuleekin syötyä liikaa ja sitten on lopulta huono olla...)
Mä olen myös jo vuosia tehnyt joulukortit itse, mutta ajattelin nyt vähän, etten tänä vuonna jaksais... No, katsotaan nyt, jos sais jonkun hyvän idean ja inspiraation, niin kivahan niitä olis näperrellä.

).( Eilen tuntui alkuillasta yöhön asti melko kovaa jomotusta/särkyä/kirvelyä oikealla puolella alavatsassa. Alkuillasta sattui joka kerta kun nousin seisomaan. Mun mielestä mulla ei aiemmin ole tuollaista tuntunut...ainakaan noin selkeesti. Eli auttakaa kokeneemmat: Tarkottaako tuo nyt sitä, että ovis meni jo, vai olisko tuo ollut ovis vai mitä??? Limoja ei ole juurikaan ollut... Kp oli vasta 13 ja viime kierrossa ovis oli mun mielestä kp 16! Nyt mä olen sitten huuli pyöreänä että mitä hittoa??

Joku kysyi, että mitä mulle niistä veri- ja pissanäytteistä katsotaan: Kuulemma pitää poissulkea klamydia ja tippuri, sitten tutkitaan myös prolaktiini (meniköhän nimi oikein?) (onkos tuo se, mikä kertoo onko ovis tapahtunut?) ja kilpirauhashormoni ja joku kolmas, en muista mikä. Niin ja mies tutkitaan sitten tietty myös, mutta vasta siellä naistentautien klinikalla. Toivottavasti jotain selvyyttä tulisi, tai tietty sekin olis ihan hyvä jos mitään vikaa ei olisi...Silloin pitäis vaan jatkaa yrittämistä. Hmmm...

Nyt telkkarin ääreen, alkuilta meni kummitytön kanssa touhutessa. Väsyttää...

Lauantaita!

Ja taas viikonloppu alkoi työn merkeissä... :/ Kohta mä lopetan nämä p"%#ahommat ja etsin oman alan töitä. Ihan varmasti, juu.

Annemarialle tervetuloa takaisin! Jee, lisää opeja... ;) Mä muistan hämärästi nähneeni sun nimen jollain listalla... Kiva jos nettiyhteydet toimii taas ja pääset mukaan! Laita nimi ja tietoja listaan. Me tosiaan siivottiin sitä jossain vaiheessa, mutta kiva kun tulee vanhoja nimiä vielä takaisin. Varsinkin kun taas tuonne plussapuolelle alkaa siirtymään lisää porukkaa... Mulla kans semmoiset fiilikset, että Meirami on jo hankkimassa lippua sinne plussajunaan :D

Viivin oireet kuulostaa mielestäni ihan ovikselta. Muistelisin lukeneeni, että se jomotus/ kirvely johtuu siitä kun munarakkula puhkeaa, ja munasolu irtoaa. Eli tapahtuiskohan ovis sitten kun se jomotus loppuu? En kyllä ihan tarkkaan tiedä... jos et limojakaan bongannut... Mutta sehän olis hyvä juttu, jos ovis olis aiemmin. Ei tarvi niin pitkään jännäilllä :) Ihan kattavan valikoiman labrakokeita se lääkäri sulle määräsi! En tiedä tuosta prolaktiinikokeesta, mutta ainakin kp:n puolesta se sopis olla se koe, missä katsotaan onko ovis tapahtunut. Osasiko ne siellä yhtään arvioida, milloin pääsisit sinne naistenklinikalle?

Mulla on kanssa ollut ihan outoja nipistelyjä oikean munasarjan kohdalla. Se alkoi keskiviikkona niistä ovisepäilyistä, ja vähän väliä on nipistellyt siitä lähtien. Ke-iltana nipistely tuntui myös petipuuhissa (oletin johtuvan vaan siitä mahd. oviksesta), mutta eilenkin pupuillessa tuntui taas semmoista viiltelyä. Ehkä jopa voimakkaampana kuin ke. Enkä oikein tiedä siitä oviksestakaan, että menikö se jo vai ei... Lämmöt on vähän koholla, mutta ei niin paljon, että uskaltaisin varmaksi sanoa. Ihmetyttää vaan tuo viiltely, kun en semmoista ole ennemmin tuntenut.

Hirmuisesti bd bd bd kaikille jännääjille, ja muille oikein mukavaa lauantaita! Tulkaas linjoille :)

Tuli mieleen vielä yks juttu minkä halusin teille kertoa.. Eilen harrastin kanavasurffailua, ja TV1 tai 2:lta tuli jotain raskausjuttua. Siinä sitten sanottiin, että yhä useammin raskauden keskeytyksen syynä on esim. lomamatka tai työprojekti, eli lapsi ei vaan sovi sen hetken elämäntilanteeseen. Ihan käsittämättömän itsekästä mun mielestä!! Ja muutenkin siinä puhuttiin, että raskauksia ja vauvan syntämäajankohtaa suunnitellaan yhä enemmän, halutaan esim. että vauva syntyis kesällä.

Joo, täytyy myöntää, että kyllä mäkin joskus (=ennen yrityksen aloittamista) ajattelin, et vauvan olis "parempi" syntyä alkuvuodesta, et olis kasvaessaan ja kouluun mennessään koulukypsempi ja "vahvemmilla" kuin loppuvuodesta syntyneet. *hävettää tunnustaa*. Nyt on onneksi tuollaiset mietteen unohtuneeet, ja on ihan sama mihin vuodenaikaan meille se nyytti suodaan :)
nimim. itsekin loppuvuodesta syntynyt ja hyvin elämässä pärjännyt :D

Leppoisaa lauantaita!:)

Mukava päästä taas tänne teidän kans juttelemaan, kun en eilen ehtinyt. Ihan ekana haluan toivottaa Annemarian tervetulleeksi takaisin!:) :) Ainakin minä olen kaipaillut sua monet kerrat! Kun kerran saa kaksoisolennon, niin mihinkäs siitä haluais luopua?;) Oi, 2.luokka on varmasti haastava. Onhan ne lapsoset vielä niin ihanan pikkuisia ja innostuneita, mut siinä on just huonona puolena se sähläys... Mun mielestä alkuopetus tuottaa paljon enemmän työtä kuin esim.5. tai 6.luokka, kun tunnit pitää suunnitella niin toiminnallisiksi ja silleen, ettei tulis sellasta tyhjää aikaa -> sehän johtaa heti siihen,et toimettomat alkaa sähläämään. Kovasti tsemppiä sulle harjotteluun!:) Kohtahan sullakin on sit valmistuminen edessä:) Ja sitä myötä vauva-asiakin tulee varmasti yhä ajankohtaisemmaksi:) Minä siis valmistuin lokakuun alussa. Muutimme mieheni kanssa Vantaalle, koska hän pääsi tänne opiskelemaan. Itse aloitan ihka oikeat työt joulukuussa ekaluokan opena! *hih, juuri "manasin" alkuopetusta* Se on äitiysloman sijaisuus, joka jatkuu melko varmasti myös ensi syksynä:) Meillä yritys alkaa joulun jälkeen... :)

Meirami, minä soitin jo vr:lle ja varasin sulle paikkalipun plussajunaan:) Sen verran lupaavat noi sun oireet on!!! *jännittää peukut pystyssä kaverin puolesta* Ja sun on pakko valita tuo 1)-vaihtoehto, sillä ei me jakseta oottaa täällä kahta viikkoa! *polkee jalkaa kärsimättömänä* ;)

Viivi, musta kuulostaa kans, et sulla olis ovis käsillä. :) Eikös se ole ihan normaalia, et oviksen ajankohta voi vaihdella? Ja sehän enteilis vaan hyvää, kun l-vaiheesta tulis ehkä pidempi...:) Jospa tää kierto oliskin sulle SE kierto...:) bd bd bd! Ja kiitti ihanan kannustavista kommenteistasi siitä mun tulevasta luokasta:) Toivottavasti ne kakarat on sun kanssa samaa mieltä;)

Keiju, mikä kp sulla on menossa? Voisko nuo viiltely-kivut viitata ovikseen? Eikös Ompulla ollu sellasta kunnon juilintaa sen jälkeen, kun se oli bongannu oviksen tikuilla? :) Muistan, kun Omppu elävästi kuvaili, miten se megakokoinen munasolu tuntui etenevän siellä putkistossa;) Jospa sullakin olis nyt ko. prosessi meneillään? :)

Tuo Keijun kertoma juttu raskauden keskeytyksen perusteista kuulosti aivan järkyttävältä!!!! Siis toi on niin epäreilua, et miks sellaset idiootit edes tulee raskaaksi, jotka päättää sit tehdä abortin, kun "ei se vauva sopis meidän täydelliseen elämäntilanteeseen". Huh huh... Joskus tää maailma tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta. Tekis melkein mieli toivoa, ettei ne itsekkäät idiootit sais enää koskaan uutta mahdollisuutta, kun ovat yhden hukanneet tietoisesti... *mur*

Täällä mennään kp10 ja tänä aamuna pupuiltiin vielä ilman kumia. Mut tuskinpa tuossa on mitään aihetta toiveisiin, sillä olen aika varma, et mulla on yleensä ovis siinä kp16 tienoilla. Missäköhän vaiheessa kannattais alottaa tikuttelu? Mullahan on siis ne Advancen tikut odottamassa kaapissa, jos vaikka nyt onnistusin bongaamaan lopultakin sen oviksen. Kannattaiskohan alottaa vaikka kp12?

Nii ja kiitti muuten kaikille, jotka jaksoi kommentoida niitä mun pohdintoja siitä, pitääkö olla "valmis" vauvan tuloon jne. Mulla oli sillon aika huono päivä, mut nyt ajattelen asioista jo positiivisemmin:) Uskon, että me pärjättäis kyllä pikkunyytin kanssa, jos meille sellainen suotaisiin. Mulla on tapana ajatella, et elämässä tapahtuu niin kuin on tarkoitus. Eli jos meidät on tarkoitettu pärjäämään lapsen kanssa, niin sitten meille annetaan siihen tilaisuus:) Otin muuten asian puheeksi miehen kanssa ja kysyin, pitäisikö meidän siirtää yrityksen aloittamista yms. Hän oli ehdottomasti sitä vastaan! :)

Siivous kutsuu... Pakko se on kaivaa se imuri esiin, vaikka kuinka yrittäisikin lusmuilla täällä koneella...

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

Ihanaa, lauantai on ehdottomasti mun lempparipäivä! :) On niin siistiä, kun ei ole pakko mennä mihinkään eikä tehdä mitään ja yks vapaapäivä on vielä edessä!
(Sori, Keiju! Ei ollut tarkoitus kiertää veistä haavassa, kun joudut olemaan töissä!)

Tuohon pohdintaan siitä, onko sitä koskaan valmis vauvan tuloon: Vaikka keskustelu oikeastaan jo menikin, kommentoin silti. Mä olen "aina" tiennyt että haluan lapsia sitten kun kasvan "isoksi" ja sopiva isi löytyy. (En kyllä edelleenkään koe olevani "Aikuinen"!) Nyt kun yritystä kuitenkin on takana jo lähemmäs vuosi, olenkin alkanut välillä kauhistella asiaa tyyliin "miten me selvitään yöheräilyistä" "mitäs sitten kun lapsi sairastaa, miten mä osaan hoitaa häntä" ja kaikkea yleensäkin siitä, kuinka suuri vastuu lapsesta on. Puhumattakaan sitten siitä kun lapsi kasvaa ja alkaa liikkua yhä laajemmin itsenäisesti! Mutta en kyllä silti ole alkanut epäillä sitä, haluanko lapsia vai en. Jos ei omia, niin sitten vaikka adoption kautta.
Nyt kun hyvällä ystävällä on pieni vauva, niin häntä katsellessa tulee välillä sellainen riittämättömyyden tunne, kun toinen on niin avuton ja täysin riippuvainen aikuisista. *Huokaus* Voi kun meilläkin olis kohta sellanen pieni tuhisija!

).( Mies oli ihana tässä yhtenä päivänä, kun selattiin postin mukana tulleita mainoksia. Siellä oli tietty kaikkea isänpäivälahjaideaa ja yllättäen hän totesi: "Saankohan mä jo ens vuonna jotain isänpäivälahjaksi?" :´)

Tuo Keijun näkemän dokkarin aihe kuulosti typerältä! Miten ihmiset voi olla noin pinnallisia?! Mä olen myös joskus nähnyt jonkun ohjelman (suomalaisista) naisista, jotka ajoittivat raskauden tietylle kuulle ja sitten vielä syntymän päivälleen itselle sopivaksi tilaamalla keisarinleikkauksen hyvissä ajoin etukäteen. Esim. joidenkin juhlien takia! Huhhuh!
Mulla oli myös jossain vaiheessa mielessä, että haluaisin lapsen alkuvuodesta, just samoista syistä kuin Keijukin oli asiaa pohtinut. Mutta nyt mullakaan ei ole mitään väliä tuollaisilla asioilla, kunhan vaan tulisi!!

Mun pitäisi myös siivota, mutta laiskottaa, taidan mieluummin lukea hyvää kirjaa, ei täällä nyt niin sottaista ole! :) En nyt muista kuka, mutta joku mainitsi tässä joku aika sitten lukeneensa Marian Keyesin ´Sushia vasta-alkajille´. Mä luin sen viime talvena ja tykkäsin myös kovasti. Nyt mulla on Keyesin uusin(?) odottamassa lukemista.

Leppoisaa viikonlopun jatkoa!

Jee, tulihan tänne muitakin =)

Pakko ottaa osaa tuohon alkuopetus vs. muut luokat aiheeseen. Mun mielestä 1-2 luokat on hirmu ihania, kun ne lapset on vielä niin pieniä ja innokkaita, mutta se on kyllä totta, et siinä täytyy olla hirveen järjestelmällinen koko ajan. Kaikki menee helposti kauheaksi sähläämiseksi, jos itse on vähänkin epäjohdonmukainen. Mutta sehän tässä työssä onkin niin ihanaa, kun voi opettaa eri luokka-asteita ja olla tekemisessä eri ikäisten lasten kanssa :)

Aivan ihku tuo PP:n mies, kun ei halua siirtää yrityksen aloitusta!! :D Ehkäpä se vielä myöntyy siihen joulukuun ovikseen... ;)

Ja toivotaan, että Viivin mieskin saa jo ensi vuonna isänpäivälahjan! Kyllä mä jotenkin uskoisin, että saa :)

Tuosta vauvan saamisen "valmiudesta" vielä: mun mielestä tuntuu hassulta kuvitella, et se meidän vauva kasvaa, menee kouluun, opiskelemaan jne. Pystyn kuvittelemaan meidän vauvan ja vielä sellaisen taaperon/ leikki-ikäisen vanhemmiksi, mutta en enää koululaisen tai sitä vanhemman lapsen! Tuntuu ihan hölmöltä ajatukselta, vaikka luonnollisestikin siinä käy niin! No, ehkä sitä sitten kasvaa sen lapsen mukana myös sellaisiin ajatuksiin...

Ehkä ne mun oudot vihlonnat oli sit ovis. Nyt on kp 15, (jos ne tuhrut laskettiin menkoiksi... oon edelleen epävarma siitä..) joten sen puolesta sopisi. Toivon todella kovasti, että siellä tosiaan joku megamunasolu vain jyräis eteenpäin ja pikku siimahännät tappelisivat sen suosiosta :D. Ihan varmaksi olen oviksen tuntenut vain kerran (elokuussa... :/ ), ja silloin kyllä oli selvemmät kivut ja runsaammat limat, mutta ehkä nekin voi vaihdella eri kierroissa...

Pitäisköhän munkin innostua lukemaan Mariah Keyesiä kun ootte sitä niin kehuneet. Pidetään nimi mielessä, kun seuraavan kerran suuntaan kirjastoon!

Enää vähän reilu tunti töissä... Onneksi täällä on ollut aika rauhallista. Mukavia illan jatkoja taas!

Hih, kuvittelin oitis mielessäni, miten Keijullakin on sellanen megamunasolu jyräämässä siellä eteenpäin määrätietoisena;) Sillä on varmaan kaulin kädessä ja sillä se huitoo kaikki epäkelvot siittiöt kauemmas ja kelpuuttaa vain sen parhaimman yksilön lähelleen. ;)

Mun mielestä alkuopetusluokat on siis kans paljon ihanampia kun ne isommat, en todellakaan tarkoittanut mitään päinvastaista;) Mulla on esi- ja alkuopetus sivuaineenakin eli kyllä ne pikkuset on mun sydäntä lähellä. Eniten mulla on kokemustakin niistä pienistä eli ehkä sen takia se sähläyskin on tuttua;) Mut paljonhan se tosiaan riippuu opesta, et millaseksi ne tunnit muodostuu. Ainakin yritän itse olla johdonmukainen oman luokkani kanssa, ettei aiheutuisi turhaa häslinkiä ainakaan oman sähellyksen vuoksi. ;)

Viivi, toivon tosi kovasti et sun mies sais jo ensi vuonna nauttia isänpäiväkahveista sänkyyn tarjoiltuna:) Ihanan ihkua, kun se noin mietiskelee. Oma mieheni ei ole puhunut mitään tuohon suuntaan... :/ Saitkos yhtään siivottua? Vai veikö kirja mukanaan?

Meille on tulossa tänään kahdet vieraat eli kiirettä pitää. Toiset pitäis ruokkia oikein "pitkän kaavan kautta" ja saunakin olis tarkoitus lämmittää. Elikä vetäydyn takavasemmalle emännöimään...

Pitäkäähän ketju korkealla!:)

Lauantai-iltaa kaikille!
Täällähän on ollut vilkasta tänä lauantaina.

Pakko oli tulla kertomaan kuulmisia. Tänään lankesin tekemään sen testin ja negaahan se näytti. Nyt kp 26/25, mutta edelleen tuntuu ihan siltä, että täti ei ihan heti olisi tuloillaan. Oireita kyllä on, mutta niistä ei sen enempää, kärsivällisesti täällä odottelen.. Kiitos kaikille tsempityksestä ja plussasäteistä toivottavasti toivoa ei vielä ole täysin menetetty tällä kierrolla =)

Meirami, koita nyt vaan tehdä se testi! Oireesi kyllä kuulostavat tosi lupaavilta!!

Tervehdys kaikille!
Mahan oon niin nettiriippuvainen, vai sanoisinko palstariippuvainen, etta en voi pysyy pois edes lomalla:D EI oo muuten masiinassa kaikki kirjaimii, joten teksti saattaa olla ihmeellista. Pahoittelut Lime negasta, mutta voi se plussa nakyy kylla vasta myohemminkin.Ma pitelen silti peukkuja:)

Kauheesti ootte kirjotellut, enka oikee kerinny kaikkea lukee, kun oon ostanu vaan puoli tuntii nettiaikaa. Jannaykset vaan jatkuu. Meirami, hus testaileen ja sitten heti kipinkapin kertomaan tulos:) Peukut ojossa sullekin!!!!

Justiin tultiin markkinoilta ja ostin vaikka mita tavaraa:) Nyt pian huoneesee ja altaalle, rentoa menoa on:)

Omasta navasta sen verraan, et nyt kp 32/28-32 ja en oo ollu aamun jalkee ollu wc et en tie kuin kay. Maha ollu kylla kipee, et taitaa kyl tati tulla:( L-vaihe jaa siis 9 pv, eli ei hyva:( niin joo ja lammot oli viela eilen 36,9 ja tanaa 36,6 et tadin tuloo viittaa. Noh, en lannistu vaan uutta yritysta putkeen:)

Etelan plussatuulia teille, toivotaan, etta on tehokkaita!!!

Isänpäivä alkaa olla illassa ja maha pullollaan kakkua ym. herkkuja. -Huh ja puh. Taidatte kaikki olla isukkeja kestitsemässä ja juhlimassa, kun täällä on ollut niin hiljaista tänään!

Thelma oli käynyt jutskailemassa lomatunnelmissa! Kivalta kuulosti! :) -Vaikkakin nyt olen entistäkin kateellisempi!!! *Tahtoo myös pois täältä synkästä ja kylmästä* Uudeksivuodeksi me kyllä lähdetäänkin! ;)
Toivotaan, ettei täti löytäisi sun luokse sinne aurinkoon! bd bd

Lime: Kk aina sanoi, että niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy! Eli luotetaan siihen, ettei peliä ole vielä menetetty, vaikka tikkuun ei toista viivaa (vielä) tullutkaan! bd bd bd Kuulostit kyllä melko rauhalliselta, hyvä niin!

Mites Riina ja Meirami??? Joko voisitte testata ja helpottaa vähän tätä jännitystä?!?! :)
Entäs Tikru, missä vaiheessa sun kierto on??

).( ihan vähän vaan: Mä olen edelleen ihan pihalla sen oviksen kanssa... Rinnat ei ole kipeät, niinkuin yleensä ovat oviksen jälkeen. Niin että ei kai sitä sitten vielä ollut...? Tai no, nyt kun niitä tässä aloin puristella, niin kyllä ne vähän kipeiltä tuntuukin! Ota tästä nyt sitten selvää.
Perjantaina menen kuitenkin sinne labratesteihin (pissikuppi on jo kaapissa valmiina!) ja siitä parin viikon päähän varaan soittoajan lääkärille. Ehkäpä jotain sitten selviää. Naistenklinikan aikataulusta mulla ei ole mitään tietoa, mutta kuvittelisin, että aikaa sinne saa ehkä odotella pitkäänkin... Kp nyt 16/26-30

Jeps, ei tämän kummempia tällä erää, jatkan sunnuntai-illan viettoa kynttilän valossa. Odottelen miestä kotiin urheilemasta, sitten päästään saunaan! :)

Koitetaan taas jaksaa huominen, ankea maanantai! bd

Lupaavia kuulumisia on tähänkin ketjuun saatu näin isänpäiväviikonloppuna!
Limeellä jännät paikat, mutta ihmeen rauhallinen tunnut olevan. Olikos sulla mitään hajua oviksen ajankohdasta? Jos voisit sen avulla päätellä, onko kierto myöhässä myöhäisen oviksen vai jonkun muun takia? Toivotaan parasta!!

Kiva kuulla Thelman matkakuulumisia =) Nauti nyt olostasi siellä lämpimässä! Täällä etelässä sataa räntää ja tiet on täynnä loskaa... Sulla myös piinapäivät meneillään, vaikka matkalla oletkin, mutta toivottavasti siellä on niin paljon kivaa tekemistä ettet niin ehdi jännittämään. Me jännätään täällä sun puolesta :)

PP: Mä oon sulle kyllä pikkasen kade, kun aloitat siellä ekaluokan opena! Mullakin on esi- ja alkuopetus sivuaineena, ja toivon kovasti pääseväni myös opettamaan ko. luokkia kunhan tästä valmistun. Voi että, tekis jo kovasti mieli oikeisiin töihin, kun tää viikonloppuduuni on aika syvältä... No eipä kai auta muu kuin pistää vauhtia graduun!

Mä yhdyn Viivi sun ovispohdintoihin: oliko se jo vai ei? Mulla pistää edelleen oikealle puolelle alavatsaan, mutta muita merkkejä en sitten havainnutkaan. Ne limatkin oli niin epämääräiset, että ei tainnut olla greippimehusta apuja! Nyt en tiedä jatkaisinko sen juomista, kun ovikseen se kai piti lopettaa, mutta kun en varmaksi tiedä onko se jo ollut. No, ei kai se mehu vaarallistakaan ole, vaikka vielä jatkaisinkin juomista! Mulla myös kp 16, joten samoissa näköjään mennään - jopa oletettujen ovisten suhteen :D

Mekin puhuttiin tänään miehen kanssa isänpäivästä. Laskettiin, että nyt jos kolmen kk:n sisällä tärppää, niin ensi vuonna päästään juhlimaan ekaa isänpäivää. Olis se vaan aika ihanaa... *haaveilee ruusuisesta vauva-arjesta*

Nyt pitäisi vielä vähän jaksaa puurtaa opiskelujuttujen kimpussa, mutta tulkaapas muutkin kertomaan viikonloppukuulumisianne, niin voin pitää taukoa opiskeluista ja lukea teidän juttuja :)

Thelma vietä oikein rentouttava loma!!! Ihanalta kuulostaa noi kuulumisesi, tahtoisin myös kovasti päästä jonnekin ihanaa paikaan.

Tuli tuossa yksi galluppi mieleen: Oletteko ostaneet tai suunnitelleet mitä ostatte joululahjoiksi?
Mulla lahjojen haku on suunnittelu asteella, enkä tosiaankaan ole keksinyt mitä sitä ostaisi. Kovasti tekisi mieli mennä kiertelemään kauppoja jos jotain jo löytäsi pukinkonttiin, mutta tuntuu että aikaa ei ole vielä riittänyt siihen hommaan. Taitaa siis jäädä viimetinkaan taas meikäläisen lahjan ostot.

Tänään tuli käytyä juhlistamassa isänpäivää molmepien vanhempien kotona. Siinähän se päivä sitten menikin. Nyt jäin jälleen yksin kotiin koko viikoksi, kun ukko kulta pakkasi tavaransa ja lähti reissu hommiin toiselle puolelle suomea =( Jotenkin tuntuu niin älyttömän haikealta ja varsinkin nyt kun täällä piinailu vaan jatkuu. Nyt siis kp 27/25 ja ei merkkiäkään tädistä. Eilen vessassa käydessäni paperiin tuli pyyhkiessä hiukan verta, mutta sen jälkeen ei ole tullut yhtään mitään. Täytyy kyllä myöntää, että alkaa olla vähitellen sellainen olo, että jospa nyt olisi onnistanut. Mies jo sanoikin, että älä nyt vielä innostu liikaa, etten tuu kolisten alas haavepilvien reunalta. No kuitenkin huomenna ajattelin hakea uuden testin ja jospa sitten tiistaina testaisi uudelleen, jos tätiä ei näy. Vaikka tosisaalta haluaisin odottaa loppuviikolle jotta miehenikin olisi kotona, kun testaan. En vaan usko, että maltan sinne asti odottaa.

Tällaista tältä erää. Huomenna taas yritän palailla linjoille.