Wish a Baby 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Sara-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirjoittan silti vielä, vaikkei mitään erikoista aisaa olekaan. Tiskata pitäis, mutta ei vaan yhtään huvita. Mies lähti taas tekemään jotain aloittamaansa autoprojektia, joten yksikseen täällä kotona oleilen.

Pp, mulla tais jo olla ovulaatio luulisin ainakin niin. Menkat pitäis alkaa viikon päästä, jos kierto on yhtä lyhyt kuin viimeksi. Makkarissa on tullut puuhasteltua todella ahkerasti ja olen siitä jopa itse vähän yllättynyt. Jospa vielä tänään saisin mieheni puuhailemaan siltä varalta, että ovulaationi olisikin myöhässä.

Hyvä Pp, myös minä olen aloittanut tekemään ahkerammin lihaskuntoliikeitä. Jalka-, käsi-, pakara-, selkä- ja vatsalihasliikkeitä olen tehnyt nyt noin kahden kuukauden ajan säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa ja kyllä se jossain rupeaa jo näkymäänkin, että jotain on viitsinyt tehdäkin. Harrastatteko muut minkälaista liikuntaa?? Minä teen päivittäin jonkinnäköisen kävelylenkin koirien kanssa kun on pakko käydä, lisäksi kuntonyrkkeilyä on tullut harrstettua ja satunnisesti käyn juoksemassa. Myös silloin tällöin käyn spinning tai aerobic tunnilla.

Adoptiosta on ollut puhetta. Itse olen myös jonkin verran miettinyt asiaa. Itsestäni ainakin tällä hetkellä vielä tuntuu siltä, että musta ei siihen prosessiin ole. Muutama tuttu on adoptoinut lapsen/lapsia ja mun mielestä se on hieno asia, että haluaa/pystyy antamaan kodin sellaiselle joka sen tarvii. Aika läheltä siis olen seurannut adoptioprosessia ja helppo tie lapsen saamiseen se ei ole. Ajallisesti adoptio on aika pitkä prosessi ja myös rahalllisesti aika kallis juttu, toki riippuen maasta mistä aikoo adopoida. Aivan pois suljettu adoptio ei kuitenkaan meidänkään kohdalla ole, aika näyttää mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja saammeko omia lapsia vai adoptoimmeko kenties niitä.

No Pp, enhän mä malttanut viikonloppuun odottaa. Tein juuri uuden testin. Edelleen haamu, mutta paljon vahvempi kuin eilen. Tänään se erottui jo ihan selvästi kauempaakin. Ei tarvinnu edes katsoa silmät kierossa.
Varovasti tässä herättelen toiveitani... olisiko siellä sittenkin pieni masu-asukki? Testasilen vielä viikonloppuna uudestaan, tänään on varmaan pakko kertoa miehelle, hän jo epäilee jotain.. Vanhemmille ja siskolle kerron ensiviikolla, jos tämä on totta.
Kävin jo laskemassa netin laskettuaikalaskureilla ja sain arvioksi joko ihan maaliskuun viimeiset päivät tai huhtikuun ensimmäinen.
Voi voi voi voi kun tämä on jännää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja Pp, tuhruttelusta vielä kp 8. Minullakin oli sitä kahdessa ensimmäisessä kierrossa. Varsinaiset menkat kesti sen 3-4 päivää, mutta tuhrua saattoi tulla vielä kp 7. Elimistöllä menee ilmeisesti oma aikansa palautuessaan pillereistä.
Nyt täytyy kiiruhtaa, on paljon asioita hoidettavana näin loman lähestyessä loppuaan. Palaan palstalle viimeistään sunnuntaina!!
Peukut kaikille ja plussatuulia!!!!!!

Voi Hena!!!! Upeeta!!!! Toivotaan todellakin että Masu-asukki on nyt rantautunut jäädäkseen.. :) Ihanaa..

Mä täällä aherran taas sorvin ääressä.. Onneksi on perjantai, ja mä lähden jo ajoissa pois.. viikonloppuna olis tarkoitus viettää ystävän polttareita, ja on ajatukset jo vallan niissä.. Pitkä päivä siis tiedossa täällä töissä.. Jos joku joskus väittää, että toimistotyö kesätyöntekijänä on helppoa rahaa, niin mä kumoan sen!! 8 tuntia on pirun pitkä aika istua paikallaan ja vastata silloin tällöin puhelimeen.. Onneksi firman nettivastaavat eivät oo vielä sulkenu näitä sivuja.. :)

Mutta Pp... armas kaksoisolentoni.. :) kyllä, minäkin valmistun opettajaksi ens keväänä.. en uskalla kysyä, että missä opiskelet, kun saatetaan jopa olla saman puljun väkeä.. :) Ja tuosta turhautumisesta, josta puhuit, niin kyllä mäkin saan kohtauksia.. voin mököttää pitkäänkin, eikä mies ymmärrä mistä tuulee.. Mutta yritän sitten aina välillä ajatella järjellä, ja jättää tunteet nurkkaan, vaikka vaikeeta se onkin... Mutta hienoa on ollut nähdä, että mies kuitenkin vähän on lämmennyt ajatukselle, kun tässä niitä kuukautisia odotellaan ja mies kommentoi kaikkeen vaan, että "toi sun mahakipus on vaan merkki siitä että oot raskaana".. jne.. Eli lapsi olis kuitenkin tervetullut (vaikkakin mahdollisuudet on tosi tosi tosi pienet..)..Mutta tiedän, että ens kuussa hän on entistäkin tarkempi kumiukkojen kanss, ja tiedän itse siihen tod.näk hermostuvan.. mutta täytyy yrittää tsempata ja kestää sinne vuodenvaihteeseen/ kevääseen.. :(

Tuota adoptio asiaa ei meidän perheessä kauheesti olla mietitty.. Mies siihenkin (tavallisen tyynenä) sanoo, että miksi murehtia tommosta, joka ei ole ollenkaan ajankohtainen.. Puhutaan sitten, jos tarvii.. Enkä siis itsekään ole ihan hirveesti asiaa puntaroinut.. Mutta sen verran kuitenkin, että musta on typerää, kun ihmiset (julkkikset eritoten) adoptoivat lapsen sen mukaan, minkä näköinen /rotuinen hän on.. He haaveilevat ihanasta nappisilmästä, tai kauniista kiinalaistytöstä... Onhan se hienoa, että tarjotaan koti lapselle,joka sitä tarvitsee, mutta mielestäni tuommoiset ovat aika itsekkäitä syitä..

Liikunnasta myös oli puhetta.. mä olen entinen kilpaurheilija, jonka ura lopahti lukion päätyttyä.. nyt urheilen lähinnä silloin kun huvittaa, eli ihan liian harvoin.. Mutta harrastuksiin kuuluu lenkkeily, aerobic ja silloin tällöin spinning.. Nyt kun nuo opinnot tuolla OKL:ssä ovat siinä vaiheessa, että liikunnan erikoistumisopinnot ovat meneillään, niin tulee jo ihan senkin puolesta liikuttua vähän enemmän.. Onneksi!!!

TUlipas taas jaariteltua.. toivottavasti jaksatte lukea..:)
Mukavaa viikonloppua kaikille ja kovasti plussatuulia kaikille masu-asukista haaveileville!!!

Annemaria

Terve taas leidit!

Muutto on onnellisesti takana, ja uusi koti alkaa näyttää jo ihmisasumukselta eikä miltään huonosti järjestetyltä varastolta. Hirveästi sitä ihmiselle kertyykin tavaraa! Ja tulevaisuudessa tavaran määrä ei ainakaan vähene, joten joka muutossa joutuu raahaamaan aina entistä enemmän roinaa...

Olipa mukavaa huomata, että ketjuun on saatu uusia jäseniä. Tervetuloa mukaan, Rinkeli ja Annemaria!

Henalle onnittelut haamusta! Ihanaa, toivottavasti viiva vahvistuu vielä ja kaveri pysyy matkassa mukana. Johan sitä plussajunaa onkin odoteltu. =)

ON: Kp 16. Mitään ovisoireita en ole havainnut, mutta ne on tässä muuttotohinassa saattaneet jäädä huomaamatta. Muutenkin piti kalenterista laskea että mikä kp nyt on menossa. Viime aikoina on vauvahaaveilut olleet aika vähissä, on ollut niin paljon muuta mietittävää.

Vauvakuume mulla edelleen on, mutta olen alkanut entistä enemmän miettiä että osaanko kasvattaa lapseni. Pientä vauvaahan ei vielä paljon tarvitse/voi kasvattaa, mutta miten selviän/selviämme vanhempien lasten kanssa.Telkkarista on tullut katsottua näitä Lapsityrannit- ym. ohjelmia. Niissäkin vanhemmat varmasti yrittävät parhaansa eivätkä tarkoituksella kasvata lapsistaan riiviöitä. Sitä olen miettinyt, että miksi toiset onnistuvat (niin hyvin kuin kasvatuksessa voi yleensäkään onnistua) ja toiset eivät. Parhaansa kaikki kuitenkin varmasti yrittävät. Lähinnä pelottaa se, että meidän perhe on joskus noissa ohjelmissa pelottavana esimerkkinä että ei näin. =)

Lapsettomuushoidoista tai adoptiosta me ei olla puhuttu. En osaa ajatella vielä niin pitkälle. Katsotaan sitten, jos sellaiseen tilanteeseen joskus joudutaan. Mutta siitä olen samaa mieltä kuin Pp, että lapsen pitäisi olla joko kokonaan oma tai kokonaan vieras (siis biologisesti).

Hauskaa viikonloppua! +++++++

Huomenta tytsyt!!!

Musta on näin lomalla näköjään tullut tällainen perjantai-vierailija ketjuun, hih! =)
Hena: onnea haamusta ja toisesta vähän vahvemmasta haamusta!!!! Joskos nyt se plussajuna pysähtyy vähäksi aikaa tähän meidänkin ketjuun, ja monet pääsevät kyytiin?? Pidättelethän junakuskia vähän aikaa, että kaikki ehtivät mukaan?!?!

Annemaria ja Rinkeli, teretulemast joukkoon ihanaiseen! Meidän ketju on paras ketju, eiks vaan tytöt? ;) Kiva että Pp ja Annemaria ovat niin samanlaiset, oikein nauratti kun kaikki osui kohdilleen...eikös meillä kaikilla ole jossain kaksoisolento?

Pahoittelut niille, joilla täti oli tullut kylään, niin myös täällä. Kp nyt 2/35, joten yritys on taasen lähtenyt käyntiin. Mikä tiestysti oli positiivista, mensut tuli km:n jälkeen ihan ok ajallaan (kp oli 38) ja nyt voidaan siis taasen yrittää hyvällä omallatunnolla, lekurihan sanoi meille km:n jälkeen, että yksi kierto olis hyvä odotella, ja se on nyt siis lusittu...eli reilun viikon päästä tarvis täälläkin sitten taasen siemeniä alkaa kylvämään.... ;)

Adoptiosta ja muista hoidoista ollaan aikaisemminkin täällä keskusteltu, olen sitä mieltä ollut aina että loppuun asti mennään (samoin meille ei tule mitään lahjoitettuja munasoluja tai siittiöitä, mutta muuten loppuun asti) ja adoptiostakin ollaan kyllä keskusteltu miehen kanssa. Siinä asiassa ollaan ehkä vähän rasistisia - oliko Annemaria joka tästä kirjoitti - että halutaan vaaleasyntyinen lapsi...mutta ei muuten väliä rodulla tms...näin ollaan itse ajateltu. ANteeksi, jos loukkaan jotain.

Nyt täytyy mennä, tuli vieraita!

Hyvää lomaa kaikille ja tsemppiä niille, jotka joutuvat töissä luhimaan! Tällä tytöllä vielä kaksi ihanaa viikkoa lomaa jäljellä!

En nyt muuta ehdi kommentoida, mutta Henalle hurjat peukutukset täältäkin, että viiva viikonloppuna vahvistuu ja plussa on totta!! Ihanaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

heip..
Täytyy heti kommentoida tota Syysmarjan kommenttia adoptiosta, ettei jää vääriä käsityksiä.. Mä tarkoitin sitä, että musta tuntuu, että nykyään tuntuu olevan semmoinen uusi "villitys", että halutaan adoptoida joku söpö ulkomaalainen lapsi, jolla on nappisilmät tai ihana musta tukka tms. ja se tuntuu musta vähän erikoiselta.. Etenkin siis julkkishenkilöt näin tekevät..Mutta jokainenhan toki ne päätökset itse tekee, eikä tarkoitus ole arvostella ketään.. myös mä itse olen asiassa sen verran perinteinen, kuten syysmarjakin, että haluaisin varmaan vaaleasyntyisen lapsen joko suomesta tai läheltä..

mutta tarkoitus ei siis ole loukata myöskään ketään.. :)

Hyvää viikonloppua kaikille!!! Mä lähden pian kanssa viikonlopun viettoon!! Ihanaa!

Terveisiä lomalaitumelta, alkaa tosin olemaan häviön puolella jo...Mutta heti alkuun, toivon Henalle vahvaa plussaa!! Ja kaikille muillekin tietysti! Riikalle myös onnea uuteen kotiin.

Olen tässä taustaillut vaan, kun ei oikein ole mitään kerrottavaa. Meneillään kp 10/29 (viime kierto venyi 34 päivään, mutta koska en ollut tuntenut kunnollista ovulaatiota, en "innostunut" yhtään(no okei, ehkä iiiihan pikkusen:), vaikka menkkoja ei meinannutkaan kuulua). Minähän kävin siis verikokeissa pariin otteeseen ja sain niitä tuloksia tossa viikko sitten. Kokeetkin osoittivat, että kunnollista ovista ei tapahtunut ainakaan viime kierrossa, mutta lääkäri sanoi, että oli ollut yhteydessä sairaalaan ja sieltä ohjeeksi tuli yritellä ihan rauhassa vielä muutama kuukausi, sitten harkitaan Clomifenia, jollei ala itämään. Eli, lakanoita likaamaan vaan sitte, entistä hanakammin :). Niin ja ongelmanahan mulla on, että menkat alkaa liian pian ovulaatiosta, eli jotain keltarauhashormonihässäkkää, jos olen oikein ymmärtänyt.

En panikoi tämän mahdollisen raskaaksitulemisen suhteen, mutta kyllä kieltämättä tulee kaiholla katseltua odottavien äitien masuja...olis se niin ihana se kevätvauva!! Kaikille meille sellaiset, eikös joo??!

Hyvää viikonloppua ja +++!
(en voinut kirjautua, kun en muista tunnuksia!)

Kävin vilkaisemassa kuulumisianne, ja täytyy kirjoittaa iiisot onnentoivotukset ja peukutukset Henalle! Toivottavasti tämä kaveri on sitkeä sissi ja pysyy kyydissä!

Teille muillekin terveisiä ja tsemppiä, täälläpäin mahan kasvutahti on kiihtynyt ja mamman vauhti hidastunut. Mutta sehän kuuluu asiaan, eihän tässä ole kuin 3 kk jäljellä. Kääk!

terv.
Aurora rv 26 ja risat

VOI VITSI HENA, ihana juttu tuo entistä vahvempi haamu!!! :) Toivottavasti seuraavalla testauskerralla viiva on jo niin vahva, että se näkyy kaivolta kotiin! :) Täältä ainakin kovasti terkkuja ja voimia sille pikku masuasukille, joka on toivon mukaan muuttanut sun masuun!!! :)

Annemaria, en kohta enää uskalla lukea tätä ketjua, koska ollaan niin samanlaisia;) Mäkin olen nimittäin harrastanut ennen kilpaurheilua, mut se jäi abivuonna. Liikuntaan en sentään oo erikoistunut, vaikka sitä ekana meinasinkin;) Hih, aloin jo miettimään, et kuka voisit meidän porukasta olla;) Opettajia kyllä koulutetaan niin monessa paikassa, että aika hurjaa olis, jos oltais samoilla luennoilla istuttu. Meillä kans mies hieman intoili viimeksi menkkoja odotellessa, että olisin muka raskaana, jos mahaan sattui jne. Eli on se kai hieman lämmennyt. Mutta eilenkin se kaivoi määrätietoisesti kumit esiin, pöh! :( Huomasin, et mun tunnelma jotenkin lässähti samantien. Pitää yrittää olla ajattelematta ja kiirehtimättä, ettei pupuilu ala takkuilla... ;)

Omppu, pahoittelut noista mahdollisista ovis-ongelmista! Onneksi ne clomit kuulostaa olevan aika tehokkaita ja muutenkin nykypäivän lääketieteen avulla pystytään varmaan korjaamaan monia esim. just hormoneista johtuvia ongelmia. Tsemppiä! :)

Syysmarja, harmi toisaalta, et täti eksyi sun luo, mut onhan se hienoa, etä menkat kuitenkin tuli noinkin ajallaan km:n jälkeen. Nehän olis voinu viipyä vaikka kuinka kauan. Eli nyt vain uusia tuulia purjeisiin ystäväiseni;)

Riikka, onnea kovasti uuteen kotiin! :) Joo, se on käsittämätöntä, miten sitä tavaraa voi kertyä niin hemmetin paljon, vaikka ei ole vielä edes lapsia;) Oliko teillä millaiset muuttoautot? Oon jo kauhulla miettiny, et miten ihmeessä me saadaan nuo kaikki meidän rojut Etelä-Suomeen, jos sinne tulee muutto syksyllä...

Aurora, ihana että tulit vierailemaan tänne meidän haaveilijoiden puolelle:) Mun pitäis käydä lukemassa ahkerammin teidän odottajien kuulumisia, niin ei tartteis tässä alkaa kyselemään kaikkea;) Toivottavasti sun ja pikkuisen vointi jatkuu hyvänä!

ON: kp10/28-29 eikä mitään ihmeempää kerrottavaa. Tuhruilu loppu onneks kp8 iltana eli ehkäpä Hena oli aivan oikeassa sitä koskevassa diagnoosissaan:) KIITOS siitä!!!

Nyt pitää alkaa valmistautumaan anopin 50-vuotissynttäreille. Pienet juhlat tiedossa, ihan mukavaa ettei tartte olla kovin virallisissa tunnelmissa.

Rentouttavaa viikonlopun jatkoa kaikille! :)

Iltaa vielä kaikille ja kiitos onnen toivottajille. Ja Syysmarjalle peukut pystyyn uutta ryntäystä varten!! Onnea siemennyksiin myös koko poppoolle.
Aion vielä huomenna aamulla tehdä testin, mutta kyllä jo varovasti uskallan ajatella, että taisi tärpätä.... tänään on jo kp 32, enkä muista milloin mulla olisi venynyt kierto näin pitkäksi.
Alavatsaa jomottelee aika ajoin, samoin alaselkää. Alavatsaa myös vihlaisee ilkeästi jos nousee äkkiä seisomaan. Vessassa saa ravata parin tunnin välein ja maha kurnii koko ajan vaikka ei oikein tekisi mieli syödä mitään. Ja mitään makeaa ei tee mieli yhtään (positiivistä)!!
Toisaalta nämä alavatsa kivut muistuttavat uhkaavasti menkkojen kipuilua, mutta eikös niiden pitänyt kuulua asiaan myös raskauden alkuaikoina?

Mä olen hankkinut ison kasan tukkeja ja aion lyödä kapuloita plussajunan rattaisiin, jotta kaikki ehditte mukaan!!!!! Tuolla odottajien ketjussa vaikuttaa niin hiljaiselta, kai sallitte, että vietän vielä hetken aikaa teidän kanssa, vaikka se plussa huomenna vahvistuisikin?

Onnea Hena ja tsemppiä, kyllä taitaa nyt olla sitä itseään nuo sinun oireesi!! Ainakin minulla alkoi raskaus juuri noin ja kovilla menkkakivuilla. Tein puhtaan negatestin vielä kp43/31. Sinulla sentään on ollut jo haamuja!

Tervetuloa odottajiin!

Onnea kaikille muillekin haaveilijoille!

Anna 26+2

Jeeee!!!! Sieltähän se viiva vahvistui!!! En jotenkin vaan vieläkään meinaa uskoa tätä todeksi!
Hei, palaan huomenna lisätiedoilla, nyt viimeinen lomailta, niin täytyy viettää se miehen kanssa (joka muuten on myös aivan onnessaan plussasta ja kohtelee mua kun prinsessaa!!)