Vuosi erosta -miehen aiheuttamat traumat nousee nyt pintaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Erosin miehestäni vuosi sitten. Tähän asti elämäni on tuntunut mitä parhaimmalta, jopa arkikin tuntuu juhlalta. Ei enää repimistä, nipistelyä, heittelyä, irroneita hiustupsuja, mustelmia jne.
Nyt etenkin viime yönä heräsin ja kaikki nää tuli mieleeni. Mietin niitä sitten sängyssä pari tuntia ja nyt ne pyörii koko ajan päässä. Kaikki miehen väkivaltaisuudet ja kaikki mitä lapsetkin sillon näki.. kelasin niitä mielessäni ja itkin. Nyt siis pari -kolme päivää ne on ollu mielessä yhtenään, jopa siis viime yön.
Miks ne nyt tulee, kun kaiken pitäs olla mulla ja lapsilla hyvin eikä exästä ole meille nyt mitään harmia tms.
Haluaisin vaan unohtaa kaikki nuo ajatukset ja tapahtuneen. etenkin nyt kun exä ei enää kuulu elämäämme.

Se on kai ihan normaalia ilman raskauttakin. Nyt raskauden aikana exän pahoinpitelyt ym nousee mulla pintaan vaikka erosta jo 6 vuotta ja kaikki on nyt hyvin ja mulle ja uudelle miehelle toinen yhteinen lapsi tulossa.

Vuosipäivinä tunteet nousevat pintaa oli kyseessä sitten mikä tahansa ikävä asia. Se on osa paranemisprosessia. Joku vuosipäivä huomaat, että pystyt ajattelemaan asioita ilman tunnekuohuja. Tsemppiä ja voimia!

Niin kurjaa kun se onkin, ihmismieli ei pysty asiota "hautaamaan" ikuisiksi ajoiksi...Yleensä kurjat asiat jossain vaiheessa tunkevat pintaan (ja yleensä juuri silloin, kun tuntee olevansa kaikesta selvinnyt ja elämän ollessa mallillaan). Ilmeisesti vasta silloin siksi, että psyyke kestää noiden vaikeiden asioiden työstämisen, elämän ollessa muuten jo tasapainossa. Kokemuksesta tiedän että asiat todella kannattaa läpi käydä, ja parhaiten noista "kummituksista" pääsee eroon puhumalla niistä jonkun (kenties samaa kokeneen) kanssa... Tsemppiä, voimia ja onnittelut että olet kuitenkin pahoinpitelijästäsi fyysisesti päässyt eroon !

Kiitos. Aikaisemmin kun olen tuntenu vaan sellasta vapauttavaa oloa, kuin ois vankilasta vapautunu. Nyt sitten nää jutut ahdistaa..mutta kai ne on vaan sitten uudestaan läpi käytävä, jotta joskus pääsis siihen tilanteeseen ettei tule tunnekuohuja niitä miettiessä. Kaippa tää sitten ihan normaalia on :(

Mä olen eronnut väkivaltaisesta paskasta 8 vuotta sitten ja yhä välillä meinaa itku tulla. Tosin tunteet on muuttuneet, enää olen oikeastaan vain vihainen itselleni että annoin toisen kohdella mua lastenkin nähden niin enkä lähtenyt suhteesta pois heti.