Vuorokausirytmi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaipaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaipaus

Vieras
Minä rakastan iltoja jolloin mieheni käy kanssani samaan aikaan nukkumaan. Harrastimme seksiä tai emme, se on minulle tärkeää että yhdessä menemme sänkyyn, pidämme toisistamme kiinni kun nukahdamme. Tällalista voin kokea muutaman kerran kuussa. Mieheni vuorokausirytmi on erilainen kuin minun. Vuosikaudet tämä on ollut asia joka minua painaa. Hän valvoo telkkarin äärellä mielummin kuin nukkuu kanssani. Taidan olla nipo, mutta kaipaan.... yhä vain enemmän.

kieltämättä uni tulee pikemmin ja nukun paremmin, jos hän on lähelläni. Ei aina ole. Pyörin ja käännän kylkeä, herään monta kertaa, kunnes hän nukkuu vieressäni.

Työmatkoillaan nukun hyvin. Ei häiritse siis yksin nukkuminen.

kiva että on muitakin. Meillä rytmit täysin erilaiset, ja joka yö herään kun hän lopulta tulee nukkumaan. Jos nukun yksin tai hän tulee ""ajoissa"" nukkumaan, nukun kuin tukki..mutta en osaa rentoutua ellei hän ole nukkumassa...mutta ei se tästä mihinkään muutu :(

Voi.minun kultani oli kiltti.hän ei todellakaan pystynyt nukkumaan yhtä aikaisen kuin minä.Mutta hän tuli aina nukuttamaan minua.oli vierellä kunnes nukahdin.Nykyään olemme eronneet ja arvostan näitä asioita suuresti.

Olette onnekkaita, kun rytmi on teillä noin päin. Mulla taas on aina ollut niin, että olen yökyöpelimpi kuin miesystäväni.

Nytkin ukulele sammahti nukkumaan ja roikun yksin netissä.

tiedän ongelman. meillä on asia ollut niin, et vaimo ja lapset on menneet nukkumaan mun jälkeen. siinä jää hellyys ja läheisyys vähiin. nykyisin olen saanut mennä töihin milloin haluan ja nyt suhde toimii hyvin. ongelma voi johtua myös suhteesta, jos toinen ei halua lähelle niin hän välttää tilanteen valvomalla pidempään... olen itsekkin tehnyt sitä silloin, kun en halunnut seksiä.tms. koeta edes viikonloppuna mennä viereen sohvalle ja vietellä miehesi... kyllä luulis sinun sentää telkkarin voittavan. Ainakaan ei meillä telkkarista tule seksiä voittavaa ohjelmaa... Tai onko vika siinä, et miehesi haluaa rakastella ja sä haluut nukkua?...

Ei. Siitä ei ole kyse. Jos joskus harvoin käy rakastelemassa niin häipyy session jälkeen takaisin telkkarin ääreen ja jättää minut yksin.
Telkkari ja netti voittavat läheisyyteni mennen tullen.

Jos pysyt nukkumaan tv:n ollessa päällä, on ratkaisu tv:n hankkiminen makkariin. Meillä myös mies valvoo myöhempään kuin minä, mutta hän ei esim. arki-iltoina tule makkariin telkkaa katsomaan. Viikonloppuisin, kun itsekkin jaksan valvoa hiukan myöhempään, katsellaan makkarissa yhdessä. Ja tv:n melu peittää rakastelun äänet, jos lapset (murrosikäiset) sattuu olemaan vielä hereillä... Meillä toimii.

Minulla ja miehelläni on myös erilainen vuorokausi rytmi, hän on vartija ja lähtee usein illalla töihin ja tulee aikaisin aamulla. Viikonloppuisin monesti muutan omaa nukkumisrytmiäni mieheni rytmin mukaan eikä se haittaa normaalirytmiäni viikolla. Nyt kesällä on ollut helpompaa, koska käyn viikot toissa toisella paikkakunnalla ja viikonloppusin vaan kotona. Rakastan myös mieheni kainalossa nukkumista ja siihen liittyvää kaikkea muuta hellyyttä.

Keskustelun luettuani en voi kuin ihmetellä, miten minä tai kukaan muukaan vuorotyötä tekevä pystyy elämään parisuhteessa. Mahtaisi ihmiselo olla synkkää, jos seksi ja läheisyys olisi sidottu kelloon...

Niin. Kyllä minäkin työn vaatimat vaihelut vuorokausirytmissä ymmärrän, mutta tässä on kyse enemmänkin siitä yhteisestä vapaa-ajasta jolloin olen yhtä lailla yksin kuin silloinkin, kun mieheni on töissä. Siis kaipuu ja yksinäisyyden tunne ovat osaltaan hylätyksi tulemisen tunnetta. Kun kodin elektroniikka on aina tärkeämpää kuin läheisyyteni.