Vuokratyöläinen, miten hoituu äitiysloma/hoitovapaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammaksi2011
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammaksi2011

Vieras
Hei,

Olen vuokratyöfirmassa töissä, ja kaikki asiat ovat kuitenkin sujuneet hienosti. Mutta vuokratyöfirma on aina vuokratyöfirma, enkä siis kauheasti uskalla heiltä suoraan mennä tällaista kyselemään..

Eli kun (peukut pystyyn ;) ) tulen raskaaksi, niin miten tälläisellä firmalla hoituu äitiysloma ja hoitovapaa? Ovatko he velvoitettuja ottamaan minut takaisin työhöni, johon minulla on normaali kokopäiväinen sopimus äitiysloman/hoitovapaan loputtua? Ja kuka minulle maksaa äitiyslomarahat, vuokratyöfirma, vai yritys jolla olen töissä, vai ei kukaan?

Kiitos ja ihanaa kesää! :)

Enpä tiedä, mutta kannattaisi varmaan kysyä suoraan sieltä firmasta tai sen palkanlaskijalta, pakkohan sun on ottaa asia puheeksi viimeistään sitten kun oot äitiyslomalle jäämässä. Äitiyslomarahat saat ainakin kelalta, mikäli työsopimuksesi lopetetaan ennen äitiysloman alkua, eli ilman rahaa et jää.

No kun en vielä ole raskaana, niin en viitsisi mennä kyselemään. Tiedän tapauksia, jossa naiset ovat kysyneet neuvoja, ja muutaman kuukauden päästä heidän työsopimuksensa puretaan typerääkin typerimmistä syistä. Ajattelin vain jos täällä sattuisi liikkumaan vuokratyöfirmoilla töissä olleita mammoja, niin saisin hieman apuja heiltä.. :)

Riippuu varmaan siitä minkä pituinen työsuhde tai toimeksianto sinulla on menossa. Jos itse tulisin nyt raskaaksi niin jäisin pois kesken nykyisen toimeksiannon ja ei olisi paikkaa mihin palata sitten aikanaan.